View Full Version : Bertta työautoksi (käyttöehostelua)
Tuollainen kuvankaunis Bertta iskeytyi tonteille. Tarkoitus olisi tehdä tuosta työauto ja saatampa joskus ihan vaan kevyesti pyörähtää safaroimassa, mutta silleen vähän vaan..
Kun leima joltain myötämieliselta inssiltä joskus (säälistä) heltiää, tulee laitos pyörimään kehä III: n sisäpuolella lähes päivittäin katukuvaa komistamassa.:p
Valmiiksi tuohon oli jo rakenneltu SOA, ohjaustehostin, levyt eteen, aussi taakse ja muuta pienempää. Ja tietysti pitää mainita erikoismaalaus (telalla/sutilla mattamustaksi).:rolleyes:
Leima on päässyt kylmäksi..
Työn alle joutuu ainakin jarrut (edestä puuttuu satulat), takavalot (puuttuu) etuvilkut (puuttuu). takajousi (katki), Flekti (puuttuu) ja jotain muuta pientä ehostelua.
Myöhemmin sitten vähän ahdinta, vinssiä taakse ja suojaavaa rautatavaraa.
Myyntipuheet pitivät paikkansa, kun myyjä mainitsi, että jarruja voi joutua vähän laittamaan ennen leimaa. Kaikki pultit ja ilmaruuvit saatiin kuitenkin ehjänä auki, mistä hieman yllätyin.
Toisesta takajousesta oli apunorra poikki ja mukana tullut varaosa oli liian pitkä -> saa tarjota sopivaa..
Flugfiske
01.08.2010, 23:14
Onnea... ...tai kuinka sen nyt ottaa... ...perverssihän sä kuitenkin oot!
Jaa mää vai.. :rolleyes:
Takajouset löytyi, etujarrut harsittu kasaan, eteen asennettu vilkut, hankittu kaikenlaista käikälettä..
Kyllä tää tästä.
Eteen keksittiin tuollaiset jarruletkut, kylmäaineputkena nuo myytiin. Mitäköhän leimasetä siitä tuumaa?:confused:
Vilkut ostin alunperin moottoripyörään, mutta ei ne siihen oikein istuneet.
Hyvin on Baijerin insinööri osannut coolerin mitoittaa HJ:n syylärin mukaan. Samaan kasaan kun naitetaan LJ:stä peräisin oleva tuulitunneli ja tarvikeflekti, niin jäähdytys osasto alkaa olla nipussa.
Takajousetkin on taas paikoillaan, levyjarruille pitäisi vaan osat keksiä. AVK:lla kehtasivat huutaa liki 3 isoarahaa -96 palleron takajarruromuista :eek: ja se ei käy köyhälle. Tai joutuu ainaskin nieleskelemään vähän aikaa. :(
Ja jos joku ihmettelee, mikä on tuo kuparikierukka, niin se on tietysti jarrunesteen jäähdytys, mikä on lähes pakollinen varuste näissä racing-malleissa :p
Leimasedästä en tiedä mutta oisiko ne oikeat jarruletkut olleet ylivoimaisen kalliit??:eek::eek:
Ja toinen juttu notta kestääkö ne painetta,ja jarrunestettä ylipäätään?
Vielä ku maalaat sen pinkiks nii sopis paremmin sun tyyliin:cool:...
Leimasedästä en tiedä mutta oisiko ne oikeat jarruletkut olleet ylivoimaisen kalliit??:eek::eek:
Ja toinen juttu notta kestääkö ne painetta,ja jarrunestettä ylipäätään?
Nää oli varmaan kalliimmat, ja kestää enemmän. Samalta pajalta tuli kuin teräspunosletkut prätkään, mutta sattui kai olemaan siihen letkuun sopivat liittimet vähissä, joten tehtiin näillä käikäleillä.
Vielä ku maalaat sen pinkiks nii sopis paremmin sun tyyliin:cool:...
Maalaan sun pärstäs pinkiksi kun seuraavaksi nukahdat jollain reissulla ja satun kohdalle..