PDA

View Full Version : LJ:n turbon asennus kysymyksiä


Jugga
29.07.2010, 21:41
Eli tuli ostettua LJ70 kun halvalla sai...Ainoana "vikana" tai paremminkin puutteena on autosta joskus aikoinaan poistettu turbo (kuulemma rikkoutunut)

Ei ole ikinä tullut näitten td vehkeitten kanssa pelattua, mutta kaiketi siihen joku fööni pitäs asennella kun on aika laiskan olonen tuo 2L-T ilman ahdinta. CT20 lienee orginaali turbo ollut, mutta joskus supran omistaneena muistelisin, että nuo toyotan omat valmisteet ei oikein timantteja olleet.

Eli mikä tilalle? Pihassa seisois yksi sd33t patrulli turbon kera?
Olisko jollain kuvia 2L-T turbon asennuksesta, selviäis samalla onko kaikki letkut yms vielä tallella?
Mistä kierroslukumittari saa signaalinsa? (ei toimi)
Tietysti jos jollain lähialueella olis kokemusta asennuksesta tai vois esitellä omaa LJ:n myllyä, niin kovasti helpottas.


Tuossa alkuun muutama kysymys konkareille, monta varmasti tulee vielä matkan varrella.

Land Cruiser
30.07.2010, 08:02
Latailehan tuo L,2L,2L-T manuaali, jos siitä olisi vaikka apua:)

http://landcruiser.grundahl.ca/Toyota%20Manual/L%20L2%20L2-T%20Service%20Manual/

joker
30.07.2010, 09:53
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=11335&page=7

Just laitoin T3 rungolle tehyn urpon välilaippa tuli mukaan mutta pultit piti tehdä sorvissa

Jugga
30.07.2010, 15:03
Kiitos manuaali linkistä. Google tavoittaa huonosti kuvia tuosta 2L ja 2L-T pakosarjojen erosta.

Mistäs vehkeestä tuo Joker:n turbo on? Lähinnä ajattelin kuitenkin "kevyehköllä" budjetilla näin alkuun touhuilla eli uusi turbo taitaa olla poissa kuvioista. Tai no saahan noita välillä edukkaasti. (ihan Biltema turboa ei taida uskaltaa ostaa)

Solmurauta
30.07.2010, 18:11
Osta tollanen 590euron Mitsun TD05 (http://www.proturbo.fi) ahdin, T3 laipalla.
Siihen välilaippa ja paikoilleen, pikkusen isompi kun CT20

Hailux
31.07.2010, 10:29
tuolla muutama kuva kun ct26 menee ct20 tilalle....aika nätisti

http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1392

Jugga
31.07.2010, 16:58
Taitaa mitsun ahtimen 1500€ olla aika kaukana budjetista. Tuollahan jo tuplais auton hinnan.

Tuli vähän ajeltua ja moottori tuntus tyhjäkäynnillä heiluvan aika rajusti. Lienee moottorin tyynyt antautuneet valtavan voiman alla. Saako uusia vielä vai pitääkö itte askarrella.

-MaTTi-
31.07.2010, 17:15
Taitaa mitsun ahtimen 1500€ olla aika kaukana budjetista. Tuollahan jo tuplais auton hinnan.

Tuli vähän ajeltua ja moottori tuntus tyhjäkäynnillä heiluvan aika rajusti. Lienee moottorin tyynyt antautuneet valtavan voiman alla. Saako uusia vielä vai pitääkö itte askarrella.

Mistä sä ton ykkösen tohon hinnan eteen otit? Mun mielestä 590€ ei ole yhtään paha uudesta laadukkaasta turbosta.

Jugga
31.07.2010, 17:45
En minä moista löytänyt sieltä sivuilta vieläkään. TD04 näyttää olevan 569 euroon, mutta missä se td05 on?

Solmurauta
31.07.2010, 18:13
No on semmonen ainakin nissanforumilla yms. eli jos kysyy säpolla saa sellaisenkin.
Vai minkä hintaista ja minkälaista turboa olet etsimässä?

patroltd
31.07.2010, 21:54
tuolla muutama kuva kun ct26 menee ct20 tilalle....aika nätisti

http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1392


Hienokuntoinen e21:nen!!! On kyllä turbokin asiallisesti laitettu.

Hailux
31.07.2010, 22:16
kiva että silmää miellyttää

Jugga
02.08.2010, 20:01
Mistäs / milläs erotan onko tossa alkuperäinen syöttöpumppu vai onko sekin vaihdettu kun turbo on poistettu?

Pakosarjaa tulkitsin manuaalista ja turbon pakosarjassa on vissiin lähtö keskenpänä kun vaparin, vai päinvastoin?

Jappi
03.08.2010, 14:16
Mistäs / milläs erotan onko tossa alkuperäinen syöttöpumppu vai onko sekin vaihdettu kun turbo on poistettu?




Turbon pumpun kannessa on ahtopainekello,vaparissa ei ole mitn siinä.

peLoGo
03.08.2010, 14:52
Mistä sä ton ykkösen tohon hinnan eteen otit? Mun mielestä 590€ ei ole yhtään paha uudesta laadukkaasta turbosta.

Mitä noiden Turbojen kanssa bensapuolella pelannut, niin ei noi Mitsut kaikkein laadukkaimpien ahtimien maineessa ole..

jyrden
03.08.2010, 17:41
En minä moista löytänyt sieltä sivuilta vieläkään. TD04 näyttää olevan 569 euroon, mutta missä se td05 on?
Mitä h... Kk sit soittelin turbohuoltoon Mitsun TD04-09:n huollostakin, niin arvioitu kunnostus ois alk. 350€:n seudusta... Ja UUSI vastaava hyrrä ois sit ovh. 1590€.a... Ois kyllä saanu sit 1200€:n hintaan sellasen... Mut ei tullu silti kauppoja kumpaankaan suuntaan... Holset We221:stä ois sillon saanu 590€:n hintaan UUTTA eräältä katajostolta Tampereen suunnalta, mutta oli ehtinyt myydä sen hyrränsä.. Tuo suoraan Japanista ahtimia, ja ois ollut Garret GT22:nekin ton Holsen kaa suht samoissa hinnoissa, mutta sekin oli mennyt ku soittelelin...

Solmurauta
03.08.2010, 19:56
Mitä noiden Turbojen kanssa bensapuolella pelannut, niin ei noi Mitsut kaikkein laadukkaimpien ahtimien maineessa ole..


Mitsu tekee hemmetin hyviä ahtimia.

Wille87
25.09.2010, 20:07
Turbo menossa vaihtoo niin nyt ois muutama kysymystä. Elikkä eikös vakio turbossa ole se mehupillin kokonen putki öljyn tulo ja paksumpi öljyn paluu? uuden turbon tulo öljy putki varmaan siitä samasta kohtaa otetaan vai oletteko tehneet jotain muita viritelmiä? uuden putken liittäminen samalaisella mikä on vakiona vai vaihtaa sinne joku semmonen mihin lemmarilla tai jollain putki kiinni?

mhk
25.09.2010, 20:24
Siellähän on banjoliitos koneen päässä. Teetä letku Hiflexillä tms, banjon malli tuskin on mikään erikoisempi tapaus jota ei heiltä sais. Ei mitään klemmariviritelmiä kannate tehä.

Wille87
25.09.2010, 20:30
Siellähän on banjoliitos koneen päässä. Teetä letku Hiflexillä tms, banjon malli tuskin on mikään erikoisempi tapaus jota ei heiltä sais. Ei mitään klemmariviritelmiä kannate tehä.

niinhän se kyllä kannattaakin. Mites toi paluu putki sitten?

hunter hdj
25.09.2010, 20:42
Turbo menossa vaihtoo niin nyt ois muutama kysymystä. Elikkä eikös vakio turbossa ole se mehupillin kokonen putki öljyn tulo ja paksumpi öljyn paluu? uuden turbon tulo öljy putki varmaan siitä samasta kohtaa otetaan vai oletteko tehneet jotain muita viritelmiä? uuden putken liittäminen samalaisella mikä on vakiona vai vaihtaa sinne joku semmonen mihin lemmarilla tai jollain putki kiinni?



<<<suositus ei sääntö: Turbolle tuleva öljy: kannattaa teetättää teräspunos letkulla ja prässätyillä Hydrauliikka päillä ja soveltaa nipoille esim.Turbon ylä runkoon voi tehdä hyd.nipalle kierteen ja nipan alle kuparirikka tiivistämään kun muistaa kunnolla sit putsata lastut hyvin pois. Tai jos alk peräisessä jokin kierre niin taulukosta kahtomaan sopivia nippeleitä.

Paluu puolella ei juuri painetta keräänny kun öljy valuu vain öljypohjaan joten kuumutta kestävä letku sinnekin : Suositus Siliconletku klemmareilla toimii.. Kun vain kestää lämmintä kun pakopesä hohtaa 10cm päässä punaisena...

Wille87
25.09.2010, 21:09
<<<suositus ei sääntö: Turbolle tuleva öljy: kannattaa teetättää teräspunos letkulla ja prässätyillä Hydrauliikka päillä ja soveltaa nipoille esim.Turbon ylä runkoon voi tehdä hyd.nipalle kierteen ja nipan alle kuparirikka tiivistämään kun muistaa kunnolla sit putsata lastut hyvin pois. Tai jos alk peräisessä jokin kierre niin taulukosta kahtomaan sopivia nippeleitä.

Paluu puolella ei juuri painetta keräänny kun öljy valuu vain öljypohjaan joten kuumutta kestävä letku sinnekin : Suositus Siliconletku klemmareilla toimii.. Kun vain kestää lämmintä kun pakopesä hohtaa 10cm päässä punaisena...

paluu putken ajattelinkin teettää kun tulee kaikki kilkkeet samaan hintaan. pitää vaan mittailla ja katella mitä tarvii kun saapi turbon kohilleen laitettua joskus.

Solmurauta
25.09.2010, 21:24
paluu putken ajattelinkin teettää kun tulee kaikki kilkkeet samaan hintaan. pitää vaan mittailla ja katella mitä tarvii kun saapi turbon kohilleen laitettua joskus.

Tee niinkuin se on alunperinkin usein tehty:
n. 20mm paksu ohutseinäinen teräsputki ja siihen putkien välille n. 10cm letkuliitos öljypohjaan öljypinnan yläpuolelle.
Jätä kaikki hydrauliikkaliitokset paluuputkesta pois koska niissä kierreliittimissä on usein joku 8mm reikä joka on liian pieni paluuletkuun.
Volvossa vinokoneessa on hienosti tehty paluuputki: 21mm teräsputki ahtimelta suoraan lohkoon alamäkeä ja tiivisteenä silikonirengas lohkossa, parempaa ei voi olla.

hunter hdj
25.09.2010, 21:45
[quote=Solmurauta;698935]Tee niinkuin se on alunperinkin usein tehty:
n. 20mm paksu ohutseinäinen teräsputki ja siihen putkien välille n. 10cm letkuliitos öljypohjaan öljypinnan yläpuolelle.
Jätä kaikki hydrauliikkaliitokset paluuputkesta pois koska niissä kierreliittimissä on usein joku 8mm reikä joka on liian pieni paluuletkuun.
Volvossa vinokoneessa on hienosti tehty paluuputki: 21mm teräsputki ahtimelta suoraan lohkoon alamäkeä ja tiivisteenä silikonirengas lohkossa, parempaa ei voi olla.[/quo

Juu näin on paluu puolella... Jos orggis on 20mm mikä on hyvin yleinen kaikissa turboissa,nii ei ainakaan yhtään pienempää.

Rekisteröimätön
26.09.2010, 12:35
En minä moista löytänyt sieltä sivuilta vieläkään. TD04 näyttää olevan 569 euroon, mutta missä se td05 on?

http://www.proturbo.fi/index_fin.htm tuossa se näyttäisi olevan aivan ensimmäisenä....

Rekisteröimätön
26.09.2010, 12:36
ja siitä vielä Mitsubishi ahtimet tarjouksessa ....