Kirjaudu sisään

View Full Version : Raskaankaluston action kuvia.


SamiN
26.07.2010, 19:16
Laitetaas votoja miten on saatu isomman kaluston etutassut ilmaan:

Alotetaan vaikka vastineella vaihtolavavolvolle, tosin mersu keulii kipatessa multaa :D

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=92&pictureid=64044

Repro
26.07.2010, 19:24
Scanialla ja Sisulla sai aikoinaan vaihtolavoja ajellessa etupyörät 3 metriä korkealle, onneks ne lavat on jäänyt pois käytöstä, ja autot myös.

sisua45
26.07.2010, 19:48
Hyvähän tuolla on keulia, kun 3/4 osa akseleista on tukevasti maassa. :)

Meidän 1619 mersu oli joskus kyljellään nosturin varassa, kuskin puolen pyörät metrin korkeudella. Tassun alla oleva asvaltti petti... Mutta onneksi mitään suurempia vaurioita ei tullut, toisen puolen laidat meni uusiksi kun kuorma meni niistä läpi. Mutta kuvia ei siitä valitettavasti ole.

Picu
27.07.2010, 13:28
Vastineena tuolle Mersulle, Volvon tassuthan taisi nousta jopa hieman ylemmäs ja ihan tasamaalla. Eikös tuo, että takapyörät ovat ojassa, lievennä tilannetta?
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img2704073.jpg (http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2704073.jpg)

-Captain-
27.07.2010, 15:26
ainaki metsähakehommis näkee melkei joka päivä et koukkuauton etupyörät nousee ilmaan(tasamaalla).. :) viime kesänä olin kuukauden ajamassa 4-akselisella sisulla soraa, yhel kuormal kipatesa ei kasetin perälauta auennut niin nostihan sisukin pari metrii etusia enne ku kerkes painaa kipin alas ja jonkun verran tuli jo perälaudan yli soraa :)

mehtämörö
27.07.2010, 15:51
Hyvähän tuolla on keulia, kun 3/4 osa akseleista on tukevasti maassa. :)

Meidän 1619 mersu oli joskus kyljellään nosturin varassa, kuskin puolen pyörät metrin korkeudella. Tassun alla oleva asvaltti petti... Mutta onneksi mitään suurempia vaurioita ei tullut, toisen puolen laidat meni uusiksi kun kuorma meni niistä läpi. Mutta kuvia ei siitä valitettavasti ole.


Meidän firmalle kävi viime talvena melko vastaavasti. Ainoa et oli iso henkilönosturi ja kaks miestä korissa. tassu oli vanhan hiililuukun päällä ja petti alta. Voitte veikata mitä kävi ku puomi melkeen pystysuoraan ylös ja piiskana tulee 10m alas päin se puomi..

Heering80
28.07.2010, 09:28
http://media.ebaumsworld.com/mediaFiles/picture/434305/831038.png

Heguli
28.07.2010, 16:53
tassu oli vanhan hiililuukun päällä ja petti alta.

Asiaa sivuten taloyhtiöiden pihoilla on paljon vaarallisia paikkoja, esim. juurikin noita vanhoja hiililuukkuja. Vastaan on tullut myös ohuen asfaltin alle jätettyjä tarkastuskaivoja, joissa ei ole kunnon metallikantta paikoillaan. Pahimmissa on laitettu raakalaudasta kansi ja päälle vaan asfaltti. Tuollaisen kohtaan kun laittaa nostirin tassun niin johan kaadutaan. Myös vanhoja putkikanaaleja saattaa mennä mitä ihmeellisimmissä paikoissa. Eli varovaisuutta....

mehtämörö
28.07.2010, 18:29
Asiaa sivuten taloyhtiöiden pihoilla on paljon vaarallisia paikkoja, esim. juurikin noita vanhoja hiililuukkuja. Vastaan on tullut myös ohuen asfaltin alle jätettyjä tarkastuskaivoja, joissa ei ole kunnon metallikantta paikoillaan. Pahimmissa on laitettu raakalaudasta kansi ja päälle vaan asfaltti. Tuollaisen kohtaan kun laittaa nostirin tassun niin johan kaadutaan. Myös vanhoja putkikanaaleja saattaa mennä mitä ihmeellisimmissä paikoissa. Eli varovaisuutta....


No joo tuokin oli julkisivun puolella, toiset tassut jalkakäytäväl ja toiset tais olla tiellä. 2 tyyppiä kuoli sen luukun takia..

khonkonen
28.07.2010, 20:06
No joo tuokin oli julkisivun puolella, toiset tassut jalkakäytäväl ja toiset tais olla tiellä. 2 tyyppiä kuoli sen luukun takia..

Valjaat on halpa ja pieni töinen henkivakuutus nosturihommissa. Meillä ovat töissä pakolliset.

SamiN
29.07.2010, 15:14
Mihin laitat valjaat nostokorissa? Varsinkin jos räystäässä ei ole tartuntapaikkoja. Ei siinä valjaat auta jos puomi kaatuu.

Sirpa: ei ollut ojassa, pikkasen kalteva piha (kaivurille keikkaa, ehkä jo syssymmällä piha tasanen..)

Lisää votoja, noita nosturin kaatumisia kattelin youtubessa ja ei tosiaankaan naurattanut kun aatteli miten on korissaolijoille käyny.

khonkonen
29.07.2010, 17:46
Mihin laitat valjaat nostokorissa? Varsinkin jos räystäässä ei ole tartuntapaikkoja. Ei siinä valjaat auta jos puomi kaatuu.

Sirpa: ei ollut ojassa, pikkasen kalteva piha (kaivurille keikkaa, ehkä jo syssymmällä piha tasanen..)

Lisää votoja, noita nosturin kaatumisia kattelin youtubessa ja ei tosiaankaan naurattanut kun aatteli miten on korissaolijoille käyny.

Sitä kysyttiin kans turvallisuuskoulutuksessa ja sanoivat et siltikin aina korin kiinnityspisteeseen kiinni. Sillon et ainakaan lennä ulos siitä korista tai jos lennät ulos niin et lennä maahan asti. Tuo samainen tapaus oli esimerkkinä koulutuksessa.

Picu
23.01.2011, 16:29
Tuli tuubissa vastaan niin hyvä raskaankaluston action/renkaiden nostatus filmi, että pakkohan se on tänne laittaa:

Ri_jmFaSbw4

Onko tuo sitten sitä täydellistä auton hallintaa vai onko kanikka vain tosi tehokas:confused:
Anyway: teki vaikutuksen.:)

Picu
23.01.2011, 18:57
Tuon videon jälkeen tarjolle tulee filmejä jotka ovat katsomisen arvoisia. Todellisia raskaan kaluston action filmejä! Toi Scania juttu ei sitten tainnut mikään ihmeellinen ollakkaan eikä tuo meidän viimekesäinen Volvon etupyörien nostatus.:p

Picu
23.01.2011, 20:54
Tämä kaveri on kyllä tosissaan konemies. Ei taida ottaa ihan pelkkänä työnä Catepillarin ajoa.:)

http://juracime.skyrock.com/ (http://juracime.skyrock.com/)

Picu
23.02.2011, 11:51
Ei voi muuta todeta kuin että alansa osaajia. Ei varmaan helppoa hallita tuollaista voimanpesää noin kapeassa rännissä kun yleisökin on vielä millin päässä. Luulisi tuossa katsojankin adrenaliinitason nousevan.:) Tähän ei voi taas todeta muuta kuin että miten noi Jenkit aina osaa...

pUVEH7AoEnw

Jxv2hOlFav4

Rekisteröimätön
23.02.2011, 12:40
Seuratkaapa sitä voittajaautoa, ei paljon savu katkea isompaan vaihtaessa !! Veikkaan että laatikkona on suorahampainen Fuller. Tekijämies tosiaan...

Vaari joka ei osaa kirjautua :(

metsienmies
23.02.2011, 17:31
:eek: :eek: :eek:
Olis varmaan hauskaa seurata paikanpäältä! ;)

Rytari
23.02.2011, 17:49
http://www.youtube.com/watch?v=rMWZGWlNEjM&feature=related
sen mitä noita on kattonut niin toi coga vetää kyllä hyvin
http://www.youtube.com/watch?v=A538HCjip3I
http://www.youtube.com/watch?v=S5blj0DIS3A&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=9GQxjE5T9Vs
http://www.youtube.com/watch?v=qDKxONRxeCc

Rytari
23.02.2011, 17:52
http://www.youtube.com/watch?v=kJp_-6v5r-0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=bri1z-WaTGo&feature=related

Nuhapumppu
23.02.2011, 18:55
Sitä kysyttiin kans turvallisuuskoulutuksessa ja sanoivat et siltikin aina korin kiinnityspisteeseen kiinni. Sillon et ainakaan lennä ulos siitä korista tai jos lennät ulos niin et lennä maahan asti. Tuo samainen tapaus oli esimerkkinä koulutuksessa.
Niin mutta jos koko paska tulee maata myöten niin se on yksi ja sama oletko korissa kiinni vai et. Ja tuossa tapauksessa taisi tulla koko paletti maahan,että eivät lentäneet pois kyydistä.

Ja aiheeseen,vähän füllerilla pykältämisen mallia immeisille.
http://www.youtube.com/watch?v=7MVyJVBY9kA

Ooppeli
23.02.2011, 19:10
http://www.youtube.com/watch?v=fTEukDJN_0U Melko hätäseen lähtee.

AtteL
23.02.2011, 19:29
http://www.youtube.com/watch?v=fTEukDJN_0U Melko hätäseen lähtee.

Kuski on tosi keppimies, vaihdot nopeita eikä Eaton fuller tuuttaa varattua:D

Ranee
23.02.2011, 19:34
Helkkari nuo twin stickit ne vasta huskan näkösiä hämmentimiä on.

Timo_L
23.02.2011, 19:47
Seuratkaapa sitä voittajaautoa, ei paljon savu katkea isompaan vaihtaessa !! Veikkaan että laatikkona on suorahampainen Fuller. Tekijämies tosiaan...

Vaari joka ei osaa kirjautua :(

On muuten hienoja laatikoita silloin kun osaa ajaa niillä. Ei ole kyllä lasti päällä tullut koskaan testattua, mutta tyhjillä autoilla ainakin onnistui hyvin. Tosin ei kyllä noin katkotonta vaihtoa sais aikaiseksi mitä tuossa videolla. Meillä tuli muutamia vuosia sitten duunissa aika tiuhaan tahtiin vanhoja jenkkinuppeja joissa oli Fullerit, voi sitä sorvaamisen määrää kun oli iso kasa ukkoja jotka ei niillä osanneet vaihtaa ollenkaan :D kirosivat vaan että ihan paskoja vehkeitä nämä, ei mee edes vaihteet päälle :D

Mulle ei koskaan inttiaikana auennut että miten synkronoimattoman ajaminen voi olla niin vaikeaa, jotkut ei sitä oppineet vaikka saivat harjoitella hommaa yli puoli vuotta lähes päivittäin :eek:

edit:
Ja aiheeseen,vähän füllerilla pykältämisen mallia immeisille.
http://www.youtube.com/watch?v=7MVyJVBY9kA

Mitähän olisi autokoulunopettaja ollut c- korttia ajaessa mieltä kun olis tolleen vaihtanut? Se oli vakaasti sitä mieltä että kuorma-autolla vaihdetaan aina hitaasti ja rauhallisesti :D tuollaista twin-stick fulleria olisi kiva joskus päästä koittamaan, tuliskohan sillä ajamisesta yhtään mitään? Muutenkaan en ole kyllä muutamaan vuoteen synkronoimattomia enää ajanut, että vois itelläkin mennä ihan sorvaamiseksi se touhu ens alkuun.

Ei ole tämäkään ukkeli ihan eilisen teeren poikia hämmentimen kannsa?

http://www.youtube.com/watch?v=kkpxsUIqcYs&feature=player_detailpage

Rytari
23.02.2011, 20:13
http://www.everymantri.com/.a/6a00d83451b18a69e20147e2b4b290970b-pi

kai tämäkin aika raskas on, ja actioniakin piisaa....

reynolds
23.02.2011, 20:42
Tossa olis ``twin stick pappy`` aikas hurjan näköstä touhuu.
http://www.youtube.com/watch?v=2mf6AUbjT-s

AtteL
23.02.2011, 20:50
Tossa olis ``twin stick pappy`` aikas hurjan näköstä touhuu.
http://www.youtube.com/watch?v=2mf6AUbjT-s

Onneksi kehitys on armahtanut pullamössösukupolven kuskeja:

http://apps.volvotrucks.com/I-Shift/fi-fi/i-shift.html

Jappi
23.02.2011, 22:58
Onneksi kehitys on armahtanut pullamössösukupolven kuskeja:

http://apps.volvotrucks.com/I-Shift/fi-fi/i-shift.html

...Ja rankaissut asentajia :D

Joske
23.02.2011, 23:12
http://www.everymantri.com/.a/6a00d83451b18a69e20147e2b4b290970b-pi

kai tämäkin aika raskas on, ja actioniakin piisaa....

Ai saatana ku sai taas nauraa ihtesä kippeäks ku kahto tuon jakson. :D

Rytari
24.02.2011, 00:03
älä mitään, tuntuu et joka kausi ne parantaa sarjaa niinku sika juoksuaan

psychobilly
24.02.2011, 00:06
Tuossa taannoin kokemäenjoelta ruoppausta
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img2947947.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img2947945.jpg

Repro
24.02.2011, 06:41
Fullereissa on eroja, ja se on autokohtainen se ero! Vaikka ois samanlainen loota niin osaa sitten olla ihan erilainen ajettava toisessa autossa.
Ennen en tykännyt yhtään synkronoiduista laatikoista ja olin niitä vastaan, MUTTA, nykyään ajan mieluummin synkronoidulla lootalla, pykälät menee uusilla lootilla ihan samalla tavalla päälle kuorma päällä 45 asteen mäessä, huono puoli noissa on SE, että jos autoa käy piiskaamassa useampi seppä niin sinne mahtuu myös sellaisia vaihtajia mukaan joilta se tuntuu onnistuvan laatikon hajottaminen vuodesta toiseen. :mad:
Ettei menis OT:ksi niin tossa parin vuoden takaa kun käskystä piti käydä korjaamassa altaan reunaa, ei taas ollut mitään järkeä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=179&pictureid=51788

Nerd-O
24.02.2011, 08:23
Ai saatana ku sai taas nauraa ihtesä kippeäks ku kahto tuon jakson. :D On kyllä ollut perin typerä tämä viimeisin kausi. Taso laskenut ihan helvetisti. Jutut kait alkavat loppua.

Rytari
24.02.2011, 08:55
On kyllä ollut perin typerä tämä viimeisin kausi. Taso laskenut ihan helvetisti. Jutut kait alkavat loppua.

ei sa ottaa nii vakavasti sitä ohjelmaa, yksinkertaista viihdettä yksinkertaisille ihmisille... bentley ;-)

Picu
24.02.2011, 14:24
Niitä joita mahdollisesti alkoi kiinnostamaan rekkojen kiihdytyskisat enemmänkin, V8 lehti on julkaissut yhden aukeaman jutun lehdessä nro 1/2009. Nyt mulle selvisi sekin miksi ranskan kieli on noissa videoissa niin kovasti esillä.

-Rodéo du Camion on kanadalainen joka vuotinen tapahtuma, jota on vietetty jo 30 kertaa.
-tapahtuma järjestetään joka vuosi pienellä paikkakunnalla nimeltä Notre-Dame-du-Nord, joka sijaitsee Kanadan ranskankielisellä alueella Quebecissä. Tapahtuma on nelipäiväinen.
-tapahtuma sai alkunsa, kun kaksi paikallista rekkakuskia väitteli siitä, kumman vehkeet vetävät paremmin. Kaverrukset päättivät kokeilla hommaa käytännössä ja asettuivat rekkoineen kaupungin keskustassa sijaitsevan mäen alle - ja ei kun kilpaa ylöspäin. Voimankoitos järjestetään edelleen samassa mäessä.
-säännöt tiivistettynä: autojen tulee olla tieliikenteeseen rekisteröityjä ja siitä todistuksena voimassa oleva katsastusmerkintä. Ainoa sallittu polttoaine on diesel.
-säännöt kieltävät autojen perusrakenteiden muokkaamisen. Rautajousilla varustettuihin autoihin haetaan parempaa pitoa kiristämällä jousiin pänniä ketjuilla.
-autojen perään kytketään B-juna, eli kaksi puoliperävaunua peräkkäin. Yhdistelmän kokonaispainoksi on määrätty 63500 kg.
-kilpailu käydään parikilpailuna normaalin kiihdytysajon tapaan. Itse kiihdytys tapahtuu varttimailin matkalla jatkuvasti jyrkkenevään ylämäkeen.
-kilpailuun osallistujien kesken jaetaan 32500 Kanadan dollarin arvosta rahapalkintoja.
-päätapahtuma koostuu perävaunuluokasta, mutta lähtöjen välissä ajetaan täytenumerona pelkillä rekan nupeilla omaa sarjaa sekä näytöslähtöjä kiihdytyskäyttöön tehdyillä vetoautoilla.
-perävaunullisen rekan vauhti mäen puolivälissä on reilut 60 km/h
-tehot ovat hurjia jokapäiväisessä leipätyössä oleville autoille. Todellisia teholukemia varjellaan kuin kansallisaarretta, mutta varman tiedon mukaan liikutaan 1500 hv paremmalla puolella.
-pelkät nupit kiipeävät mäelle parhaimmillaan yli 100 km/h.
-kilpailuissa tapahtuu yleensä erittäin vähän kaluston rikkoontumisia.
-kilpailun lähettäjä on yleensä päivän lopussa suihkun tarpeessa. Koko ihon ja hengitystiet peittää musta noki.


:rolleyes: Kannattaa poiketa paikalle kun seuraavan kerran tapahtuma järjestetään. Siellä on nimittäin lukuisia arvontoja johon jokainen voi osallistua. Mikäli käsitin oikein arvat maksavat erisuuruisia summia riippuen päivästä. Mutta viimeisenä päivänä oli arvonta jonka arvat maksoivat 100 Kanadan dollaria kappale. Voitot:
-päävoitto tuliterä Peterbilt 389 rekkaveturi (arvo 126 000 Kanadan dollaria)
-toinen palkinto tuliterä Mustang
-kolmas palkinto uusi Ford pickup
-neljäs palkinto Harley-Davidson Fat Boy

Teksti on suoraa lainausta v8 lehden artikkelista

Jappi
24.02.2011, 18:15
Fullereissa on eroja, ja se on autokohtainen se ero! Vaikka ois samanlainen loota niin osaa sitten olla ihan erilainen ajettava toisessa autossa.


Oman kokemuksen mukaan perävälitys ja moottorimalli on ratkaisevassa asemassa...

Repro
24.02.2011, 19:03
Oman kokemuksen mukaan perävälitys ja moottorimalli on ratkaisevassa asemassa...

Kahdessa kasettiautossa ollut sama kokoonpano, mut silti hyvin erilaiset.

Harzaa
24.02.2011, 19:05
Oman kokemuksen mukaan perävälitys ja moottorimalli on ratkaisevassa asemassa...

kyllä se on ihan siitä käyttäjästä kiinni minkälaiseks se laatikko sorvaantuu...perävälitys ja moottori malli vaan hieman muuttaa sitä missä kohtaan se pykälä menee kiroamatta päälle...

santikko
24.02.2011, 20:21
Ai saatana ku sai taas nauraa ihtesä kippeäks ku kahto tuon jakson. :D

mistä tämä kuva sitten on kaapattu?

mielipuoli
24.02.2011, 20:47
Tossa olis ``twin stick pappy`` aikas hurjan näköstä touhuu.
http://www.youtube.com/watch?v=2mf6AUbjT-s

Suomessahan valmistettiin ainaki 2003 vuoteen astitraktoria missä oli 3 keppiä:D

Voi olla että vielä tänäkin päivänä valmistavat:eek:

Bj Andy
24.02.2011, 20:47
kyllä se on ihan siitä käyttäjästä kiinni minkälaiseks se laatikko sorvaantuu...perävälitys ja moottori malli vaan hieman muuttaa sitä missä kohtaan se pykälä menee kiroamatta päälle...

Melkein kannattaisi pistää yksi Fulleri topicci pystyyn,on meinaan aihe josta ei tarinat ja mielipiteet lopu.

Meitillä on palokunnassa 300 Sisu kaikkine fullerineen ja sillä on kyllä oppinut jokainen alle 50 vuotias ajamaan.

Autokoulu opeilla ei pärjää kun siinä on joku kummallinen resonaatio joissain montuissa eli se paiskaa aina nelosen pois päältä. Eli kepistä ON pidettävä kiinni.
Ennen jotain remonttia se oli jopa niin huvittava ilmiö, että kirkonmäelle noustessa,on tietystä suuntaa kuoppa jossa vaihde aina pomppasi pois,ja jos oli sopivasti kaasua niin pykälä meni suoraan kolmoselle.:D:D:D .Eli loota vaihtoi ite pienempään.:D:confused:

Jolppina kun tuli jyrylllä lempattua koneen alta tavaraa kasalle lyhyttä väliä, niin jossain vaiheessa huomasi ettei kytkintä tullut enää käytettyä pakille vaihdettaessa,vaan kun leylandi sopivasti jarrutuksessa niiasi niin pakki meni siinä kohtaa päälle kuin itsetään ja lopuksi ilman kytkyä.

Joske
24.02.2011, 20:48
mistä tämä kuva sitten on kaapattu?


Top Gear:in uusin jakso eli S16 E05 (kausi 16 jakso 5)

SauliS
24.02.2011, 22:07
Mikäs se semmonen twin-stick "fuller" oikein on? Mä olen nähnyt/ajanut kahdenlaista Roadrangeria, toinen sellainen "normaali" ja toinen sellainen missä oli peukalojarru.. eikun siis napilla kytkinjarru.

Mutta en ole Sisulla joutunut leipätyötä tekemään joten viisaammat valistaa..

Joske
24.02.2011, 22:33
Mikäs se semmonen twin-stick "fuller" oikein on? Mä olen nähnyt/ajanut kahdenlaista Roadrangeria, toinen sellainen "normaali" ja toinen sellainen missä oli peukalojarru.. eikun siis napilla kytkinjarru.

Mutta en ole Sisulla joutunut leipätyötä tekemään joten viisaammat valistaa..

No tuossa eräs versio, "normaali" 5-vaihteinen missä kolmiasentoinen puolittaja:
http://i87.photobucket.com/albums/k135/gt_ironman/IMG_0030-1.jpg

Kuva tuolta: http://www.mytrucksource.com/t335-my-new-1957-mack-has-a-triplex-transmission

SauliS
24.02.2011, 23:17
Joo, toimintaperiaatehan on "selkeä", tuohon tyyliin monessa vanhemmassa traktorissa hantaakit menee. Meinasin vaan että onko tuota Sisu ja jenkkimiesten pyhää laatikkoa tehty 2-keppisenä versiona joskus..
Tällä Mackin laatikolla ei liene paljon tekoa sen kanssa?

Menee kyllä aika rankasti offtopic mutta eihän se täällä chit-chatissa haittaa.. :D

Rekisteröimätön
25.02.2011, 07:52
Mulla on hämärä muistikuva kun täällä länsirannikolla järjesti jokin autolehti kokeen ns. paimion mäessä, vanhalla ykköstiellä. Tarkoitus oli kahdesta ruotsalaisesta merkistä katsoa kumpi on kunkku. Eli täysillä sorakaseteilla mäkeä ylös seisovalla lähdöllä, aika jo loppunopeus mitattiin.

Pakan sekoitti paikallinen sorakuski sisulla jossa oli paljon tehottomampi rollssi ja se fuller... Ihan suvereenisti pesi ne uudet voimanpesät puoli miljoonaa ajetulla työkalulla...

Lehdessä ei tätä mustaa hevosta kyllä mainittu : )

- Nikitön vaari joka ei osaa kirjautua.

-Jarkko-
25.02.2011, 21:35
Kelpaako tähän takapyörät ilmassa kuva, kjäh kjäh, onkohan kuski säikähtänyt.:D

http://www.nednet.us/images/bla/kraz-katastrofa.jpg

Joske
25.02.2011, 22:18
onko tuota Sisu ja jenkkimiesten pyhää laatikkoa tehty 2-keppisenä versiona joskus..


Suomessa on ollut kuorma-autoissa muutamaakin eri synkronoimatonta laatikkoa, juurikin vanhemmissa sisuissa ollut Fuller jossa puolittaja käytössä vain isolla alueella (samassa kolmeasentoisessa napissa kauimmaisena), Eaton Twin Splitter jossa joka vaihteella (4kpl eli normaali H) käytössä kolmenopeuksinen puolittaja, ja perinteinen Road Ranger.

Tuo Twin splitter on ollu myös Ivecoissa (Eurostar, Eurocargo) käytössä ja se onkin yks maailman parhaita laatikoita mun mielestä.

Suomalaiset on onneks ollu niin viisaita että ovat saaneet kaikki toiminnot yhteen keppiin, videoitten perusteella riittävän hujattoman näköstä touhua jos joutuu kahta keppiä yhtäaikaa veivata.

Offipiru
26.02.2011, 08:43
En tiiä onko kovin action mut raskaassa kalustossa toi roikkuu.
http://media.riemurasia.net/albumit/m55652/normal_riippumatolla.jpg

Repro
26.02.2011, 11:00
Suomessa on ollut kuorma-autoissa muutamaakin eri synkronoimatonta laatikkoa, juurikin vanhemmissa sisuissa ollut Fuller jossa puolittaja käytössä vain isolla alueella (samassa kolmeasentoisessa napissa kauimmaisena)
Samanlainen myös Magirus-Deutzissa, jolla tuli aloiteltua kuorma-auton kuljettajan ura, olipahan nuori poika viikon verran ihmeissään kun en ollut Fullerista koskaan aikaisemmin kuullutkaan. :D
Eräs toinen palstalainen yövuoron loputtua:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=179&pictureid=51793

Offipiru
26.02.2011, 15:07
Merssua väsytti siis yövuoron jälkee ja heitti sitte syrjälleen.. :D

-Jarkko-
02.05.2011, 01:15
http://www.funcage.com/picdump/images/nov23/funcage19.jpg

sumpe
02.05.2011, 08:14
Tossa olis ``twin stick pappy`` aikas hurjan näköstä touhuu.
http://www.youtube.com/watch?v=2mf6AUbjT-s

Tähänkös se perustuu ku olen aina ihmetelly ameriikan leffois sitä mahdotonta vaihteen vaihto määrää rekoissa ;)

Repro
03.05.2011, 21:05
Kyllä se pelto ensimmäisen kuorman kesti, muttei enää sitä kun veti kasettikuupan kyytiin. :eek:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1172&pictureid=79963

Angelo
03.05.2011, 22:18
Höh, katupaineilla pehmeelle menee.:):)

young n dum
03.05.2011, 22:35
Kyllä se pelto ensimmäisen kuorman kesti, muttei enää sitä kun veti kasettikuupan kyytiin. :eek:

eikait vaan oo tuolta konnunsuolta?? :D