View Full Version : Land Cruiser 100 S K-A?
Bongasin nettiautosta:
http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/3254243
Ja lieneekö arvon palstalaisilla tietoa mitä pitää "kikkailla" että satkun saa kevytkuorma-autoksi katsastettua?
Vai onko se joku ihan läpihuutojuttu joka ei vain ole tullut ilmi miulle missään kohdalla..?
Ois vaan niin paljon helpompi tuoda autoveroton, päästöveroton kuorma-auto kuin muut..
T. R-500
Edit/jp: <-merkki pois otsikosta
BJ-40/76
25.07.2010, 18:17
Pistetäämpä tulevia vuosia varten talteen tuo rekkari, kirjaimet HeikkiRistoIines jas numerot 44 ja 8
Enpä viitsi hakea rekisteritietoja, mutta jos joku hakee niin pistäkääpä tietoa.
Onkohan kuorma-auto vai peräti matkailuauto?
Onhan noita joku hassu kappale kuorma-autoiksi rekisteröityjä HDJ80:ia ja HDJ100:ia. Ne on käsittääkseni muutettu Saksassa kuorma-autopainoille (yli 3500 kg) ennen maahantuontia ja lätkästy sitten täällä sen kummemmin ihmettelemättä samalle painolle.
Nykyään (2004->) ei tuo ole enää onnistunut koska kokonaismassan muutokseen tarvitaan valmistajan kilpi suuremmille massoille tai/ja valmistajan lupa, eikä Toyotalta sellasta saa. Ks. AKE:n ohje: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/543EE8F3-20F7-4033-B7EF-FA0EDAB6ADFA/0/7592082009M1jaN1luokanajoneuvonvalmistajankilpi.pd f
Ei vissiin ABEC kortilla tee mitään, jos meinaa tommosella kärryä hinata.
Juu, pitää olla vähintään C1E että saa vetää jarrullista kärryä, silloinkin vain auton omamassan kokonaismassaista kärryä. CE oikeuttaa sitten siihen maksimiin 3,5t jos autolla saa sen vetää ja koukku on hyväksytty k.o massalle.
Kyllä tuo kyseinen yksilö ja yksi toinen samanmoinen leimattiin tänä vuonna kuorkiks.Nyttemmin
tuli asiassa mutkia matkaan.(Kaverit hommas saksassa maahantuojalta kuorkin painoihin riittävät paprut.)
Auton ominaisuudethan määrittelee viimeinen tuotantoketjun valmistaja. Eikö nyt sitten saksanmaalta löydy viripajaa joka asentaisi LC80/100/200een sellaiset lisävarusteet että menisi kuormaautoksi.
Kyllä tuo kyseinen yksilö ja yksi toinen samanmoinen leimattiin tänä vuonna kuorkiks.Nyttemmin
tuli asiassa mutkia matkaan.(Kaverit hommas saksassa maahantuojalta kuorkin painoihin riittävät paprut.)
Minkäslaista ongelmaa pukkas?
Rekisteröimätön
13.02.2011, 13:21
nähty, mutta itseänikin kiinnostaa... eli jos EU:n alueella rekattu -KA , nii suomessa automaattisesti KA ??
nähty, mutta itseänikin kiinnostaa... eli jos EU:n alueella rekattu -KA , nii suomessa automaattisesti KA ??
No ei todellakaan!
Ilmeisesti tuota hzj80:en k-a muuttamista on ihan turha haaveilla nykyään?
https://asiointi.trafi.fi/fi/web/asiointi/henkiloasiakkaat/tieliikenne/tarkista-ajoneuvon-rekisteritiedot
Tuoltahan tuo 7 vuotta sitten porinoissa ollut HRI-448 löytyy. N2G Kuorma-auto
Millähän ne on saanut nostettua ton tojotan kokonaismassan yli 3500kg?
Ei tuo taida ihmeitä temppuja alustaan tarvita kun kokonaispaino on alkujaankin 3260kg.
Suurin temppu varmaan on saada pätevät todistukset jotka kelpaa tälle meiän hienolle trafille...
Ei onnistu enää. Ennen sai saksasta ostettuun ruiseriin paperin, jolla akselimassat sai suurennettua. Näin on kaksi rekisteröity suomeen. Onneksi sekin porsaanreikä tukittiin niin, että nykyään tarvii valmistajan tyyppihyväksynnän akselimassoista tms, niin ei noita käytännöllisiä halvan veron monipaikkasia autoja enään saa tehtyä...