PDA

View Full Version : Mäyriksen jarrunestemysteeri


pyyvama
22.07.2010, 13:38
Tervehdys!

Mihinkähän voisi jarrunesteet hävitä Volvosta?

Olen nyt pumpannut ensiöpiiriin ainakin kolme säiliöllistä nestettä eikä sitä tule mistään ulos.
Voiko se mennä esmes tehostimen sisään?

Muutenkin oireet on oudot kun jarruissa ei ole mitään tuntoa vaikka pitäisi olla kaksi erillistä
piiriä eikä toisen säiliöstä häviä nesteet mihinkään.

Matti

hpotteri
23.07.2010, 12:39
Tervehdys!

Mihinkähän voisi jarrunesteet hävitä Volvosta?

Olen nyt pumpannut ensiöpiiriin ainakin kolme säiliöllistä nestettä eikä sitä tule mistään ulos.
Voiko se mennä esmes tehostimen sisään?

Muutenkin oireet on oudot kun jarruissa ei ole mitään tuntoa vaikka pitäisi olla kaksi erillistä
piiriä eikä toisen säiliöstä häviä nesteet mihinkään.

Matti

Tuolla ohjeet. http://www.c303.de/c303-pdf/service/section5brakes4.pdf

Toki siellä jarrutehostajassa voi olla tiiviste menny. Tarpeeks kauan syötät sitä nestettä niin kyllä sitä jostain ulos tulee.
Viimeistään savuna pakoputkesta.

Niin ja turvaventtiilistä anturi löysälle, mieluummin irti kun ilmailet.

ismo
29.07.2010, 09:06
Niin ja turvaventtiilistä anturi löysälle, mieluummin irti kun ilmailet.

Tämä turvaventtiilin anturi asia olikin mielenkiintoinen. Joskus tästä jotain kuulleena, mutta toistaiseksi jo useamman vuoden asia huomioimatta Volvon jarruja ilmanneena - nyt olisi ehkä viimein aika opetella tämä.

Kyseessä siis lienee tuossa ohjeessa oleva "Warning valve". Onkohan juuri tuossa venttiilissä oleva sähkökaapeli se, joka aiheuttaa kojetaulussa jarrujen varoitusvalon palamisen. Mä oon jo vuoden pari ollut välittämättä kyseisestä valosta, kun sillä ei tunnu olevan mitään merkitystä.

Laitetaan tähän vähän tageja, jotta tämä topicci löytyisi haulla myöhemminkin: jarrut, C303, ilmaus, ilmaaminen, volvo, jarruneste. En nimittäin tänäänkään löytänyt tätä haulla, vaan piti kahlata postituksia läpi, ja toivoa että tämä löytyisi uudestaan.

Ja onnea mysteerin selvittämiseen. Mitä suurempi mysteeri sitä miellyttävämpi tunne, kunhan se ratkeaa.
Onko sulla kahluusarjat ja onko ne kuinka tiiviit? Jos vaikka joku jarrusylinterivuotaa ja jarrurumpu alkaa täyttyä nesteestä.

ToHo
29.07.2010, 09:47
Siellä on myöskin jarrupolkimen alla antura joka jää ala asentoon jos poljin painuu liian syvälle ja sytyttää sen jarrujen varoitusvalon. Saa työnnettyä sormin takaisin.

Tuo turvaventtiili pitää tosiaankin löysätä pois siksi aikaa kun ilmot jarruja muutoin voi käydä niin että se tukkiikin toisen piirin.

Joku? on jopa joskus tehnyt niin että on leikannut siitä turvaventtiilistä sen kärjen pois niin ei häiritse elämää enään sen jälkeen :eek:

pyyvama
29.07.2010, 10:40
Eilen just sain tehostimen nypittyä pois ja avattua. Ei ollu jarrunestettä.

>Onko sulla kahluusarjat ja onko ne kuinka tiiviit?
>Jos vaikka joku jarrusylinterivuotaa ja jarrurumpu alkaa täyttyä nesteestä.

No sitä rupesin ittekin epäileen. Ei sitä nestettä oikeen muuallekaan mahdu.
Tarttee ruveta ottaan rumpuja auki. Ei vaan jaksais kun saa lämpöhalvauksen
jo sen kirjottamisesta.

Matti

uokki
01.08.2010, 08:21
Täytyy ihan oikeasti ihmetellä mihin hittoon se neste voi kadota.Mulla on tos pöydällä tollasen pätkäVolvon tehdasohjekirja kaikkineen korjaus purku yms ohjeineen ja kuvineen,sieltähän ei selviä mitn normaalisti poikkeavaa eli erilaista kuin muissakaan pelittimissä.
Se turvaventtiilihomma on varsin mielenkiintoinen,jarrujen räpläysohjeissa lukee aina että anturi on ruuvattava irti kun jarruja tehdään...Tietenkin tossa kirjassa on tota rantaruottalaisten vittuilua elikkäs se on ruotsinkielinen.Oikeasti se on kansio jossa on vihkonen per asia eli 8kpl vihkosia..Kamalasti kuvia miten mitäkin tehdään ja millasilla työkaluilla,kuvat ja numerot erikoistyökaluista ja niiden kuvat,melkoisen mielenkiintoinen Raamattu...