PDA

View Full Version : Warn: hidas uloskelaus


Paavo
20.07.2010, 20:44
Moi,

kysytään nettitohtoreilta neuvoa kun ei ole tänään ehtinyt tallille.

Warn 9.5 xp, ja viime viikolla uloskelaus muuttui todella hitaaksi, vastaa nyt suurinpiirtein normi kiinanvinssien uloskelausta.

Jarru toimii, ja naru tulee rummulta käsin kiskoessa hyvin ulos.

Sisäänkelauksessa normaali voima ja vauhti.

Relepoksi on 9500HS:n. Akut varmasti kunnossa.

Olisko joku solenoideista kyrvähtänyt?

-Paavo

Pumba
20.07.2010, 21:00
Mutta sisäänkelaus ihan normaalia ?

Rak
20.07.2010, 21:15
Jarrua lähtisin ensin tonkimaan, kaikki muu toimii samoin pyörimissuunnasta riippumatta mutta jarrussa on epäsymmetrisiä hiluja.

Kankku
21.07.2010, 10:46
mä lähtisin etsimään vikaa solenoideista

Paavo
05.09.2010, 17:31
Solenoidit mittailtu jotakuinkin toimiviksi, eli eipä siinä muuta kuin vinssiä purkamaan.

Vettä oli vaihteistossa normimäärä, ehkä suurinpiirtein desi tai jotain, alle kahvikupillinen kuitenkin.

Moottorissa oli jotakuinkin saman verran kuivaa moskaa, mitä lie hiekan ja turpeen sekoitusta kai.

Vähän vaikuttais sille, että Rak:in arvaus oli lähimpänä, jarrua sai houkutella rummun sisästä
ihan työkaluilla, että se suostui sieltä pois tulemaan.

Jospa tästä tulee taas hjyvä, kuhan saa osat pestyä ja kasaan taas. Aiemmin olen tunkenut
noin 2/3 vaseliinituubista liikkuviin osiin vinssiä kasatessa, tämän suhteen sama suunnitelma.
Rasvana olen käyttänyt mitä sattuu käteen osumaan, jos on ollut valinnanvaraa niin vähän
vettä sietävää ja/tai korroosiota estävää olen ottanut.

Melkein pitäis uskoa että kyllä vinssi kannattaa huoltaa joka vuosi, vaikka käyttötunteja ei ihan
hirmuisesti tulekaan. Paremmassa kunnossa pysyis ja käyttöikä saattais kans pidentyä, mutta
kun se tuo laiskuus vaivaa joskus.

Tämä yksilö hyppii joskus suikan keulille, rangeen menee sen alkuperäinen vinssi (HS9500),
kunhan vinssipedin pienen parannukset valmistuvat, maalin kuivumista vaille lähinnä jo.

-Paavo

Glutton
05.09.2010, 19:01
Löytyikö vikaa... mulla Ramsayssä saman kuuloinen vika solenoidit vaihettu ja mitattu ja testaattu ja sisään kyllä kelaa mutta ulos ei millään.. jos sattuikin niin että lähti kelaamaan ulos niin päästi pahan mourahduksen ja siteen pyöri kyllä...

noh nyt kun käytin vinssin pieninä palasina ja kiillotin joka rattaan puhtaaksi ja puhdistin jarrun osat ja laitoin uudet vassut ja kaikkea niin koko aparaatti heitti pelaamasta lopunkin... virtaa nielee niin rajusti kun yrittään pyörittää että hitsas se uusi solenointi kiinni ja jäin jungaamaan... ei muutakun äkkiä kytkeä virrattomaksi koko kikotin...

nyt askarruttaa että mitä tolle tekis...

Pumba
05.09.2010, 19:18
Pistä takkuuseen jos sitä on vielä olemassa :rolleyes:

Glutton
05.09.2010, 19:38
Heh! Olipa hyvä kun sanoit... Enpä olis muistanut että tuossa on elinikäinen takuu...
Kiitos... Kannatti ostaa Ramsay eikä mitään kiinan ihmettä...