Kirjaudu sisään

View Full Version : kerro mielipiteesi offipalstan tavaroiden hinnasta.

jupe69
20.07.2010, 19:14
laittakaapas nyt mielipidettä, näistä hinnoista. mitä täällä immeiset tavaroistaan ja ajoneuvoistaan pyytelee??????
itteeni kauhiasti kummastuttaa välillä,et mistä nää repii näitä pyyntihintojaan?????

454SS
20.07.2010, 19:22
Miuta kauhistuttaa kaikki ne ruikuttajat, jotka itkee jopa vitosen osien hinnoista.

T€€MU
20.07.2010, 19:22
Ennenkö haukutaan toisiamme, niin muistetaan että ruottista...

VonLeka
20.07.2010, 19:24
Miuta kauhistuttaa kaikki ne ruikuttajat, jotka itkee jopa vitosen osien hinnoista.

minä en viitsi myydä alle 50€ osia, hirmu homma lähettää ja pakata ykkös kymppien takia. joitain 0-30€ osia annan kavereille ja tutuille ilmaiseksi jos tulevat hakemaan. tietysti jos oisin myyny kaikki osat mistä sais vaikkapa 10€/kpl niin mulla ois nyt varmaan satatonnia lompakossa

pastirolli
20.07.2010, 19:26
Ei se ole hullu joka pyytää... ;) Kyllähän jotkut osat voi olla hintavia mutta ei niitä ilmaiseksi myyjäkään välttämättä ole saanut. Itse en ole ostanut mitään muuta kuin sellaista mihin rahat riittää. Aina voi yrittää tinkiä. Sehän kuuluu kaupantekoon. :)

Racingrabbit
20.07.2010, 20:23
Kattelin tuossa jupe69:n myynti-ilmoituksia,sama hintataso niissäkin näköjään on kuin muillakin. ;)

jupe69
20.07.2010, 20:47
siis tää on kumma juttu.heti ku ottaa kantaa ni te vedätte tän vittuiluks??????????onhan täällä paljon asiallisia myynti ilmoituksia.
en mä ny tarkoittanu et kaikki ilmoitukset on hinnoteltu päin peetä.te ny kummaa sakkia ootte?????? :)

ugly_hj
20.07.2010, 21:11
Myyjä se osan hinnoittelee, mutta ettet vaan nyt yleistä palstalaisten olemusta kun kuuden ihmisen mielipiteen nojalla tuomitset palstan 1.614 aktiivista jäsentä kummalliseksi.

jupe69
20.07.2010, 21:20
unohtakaa koko juttu! tää ny menee ihan taas läskiks ja vittuiluks.MODE saa lukita tän viestiketjun .eihän tästä keskustelusta tuu yhtään mitään.ku aina joku luulee ,et oon kusemassa sen soppaan!

Pumba
20.07.2010, 21:23
No elekää ny hyvät ihimiset ottako tätä nii tosissaan ja en tarkota nyt sua: jupe69 :)

Pumba
20.07.2010, 21:25
ja jos ihan tohon topicin aiheeseen vastaa ni jotku hinnoteltu ihan päin persettä ja osa ihan ok. Riippuu tietenki romusta mitä myy. :)

jupe69
20.07.2010, 21:27
No elekää ny hyvät ihimiset ottako tätä nii tosissaan ja en tarkota nyt sua: jupe69 :)

joo en mä tätä silleen tosissani ota,menee vaan noi kommentit ihan asian sivusta.kysehän oli hintatasosta ja mä esitin vaan oman näkökantani.

Pumba
20.07.2010, 21:30
joo en mä tätä silleen tosissani ota,menee vaan noi kommentit ihan asian sivusta.kysehän oli hintatasosta ja mä esitin vaan oman näkökantani.

Juu saakait sitä aikansa kuluksi kysellä mitä haluaa ja minäkin sanoin jo oman mielipiteeni ja täts it:)

Daddy's Toy
20.07.2010, 21:36
Mä oon tehnyt tosi huippulöytöjä palstan kautta ja halvalla.(omasta mielestä halpoja,muija monesti erimieltä):o
Ja monesti on mennyt rahanpuutteen tai oman hitauden takia sivusuun hyviä kauppoja.

ZAU
20.07.2010, 21:36
Kukas sen määrittää että mikä on kallista ja mikä ei.Mua ei ainakaan kenenkään palstalaisen myyntihinnat/pyyntihinnat ei häiritse,eikös se ole vaan parempi keskittyä olennaiseen eli itse harrastukseen.Ja hinnoista itkeminen on aivan turhaa jos jotain haluaa ostaa niin varmasti hinnasta voi neuvotella ja yleensä pyyntihinta ei ole myyntihinta;):)

Taisto
20.07.2010, 21:39
Pääasia on että pyyntihinta on heti näkyvissä, ettei tarvi sitä erikseen/turhaan kysellä... Yhteydenottojen määrästä tyhmempikin tajuaa onko hinta oikeassa kurssissa ja kiinnostaako se yleensäkkään ketään.

pahapaimen
20.07.2010, 21:54
Musta ainakin suurin osa hinnoista esim. renkaiden on ollut kohdallaan.

sisua45
20.07.2010, 23:17
-Jos hinta on kalliimpi kuin uudella tavaralla, niin joku kyllä kertoo sen sulle. Jos ei muuten, niin anonyyminä. :D
-Jos hinta on kallis, niin kukaan ei kysele mitään.
-Jos hinta on sopiva, niin joku kyselee.
-Jos hinta on halpa, niin moni kyselee.
-Jos hinta on tosi halpa, niin menee heti.

Nykyinen lama-aika sekoittaa markkinoita. Raha-miehet ostavat nurkat täyteen tavaraa. Lomautetut ja irtisanotut työläiset taas pitävät hankintansa minimissä, ja myyvät halvalla turhat tavarat pois.

Rekisteröimätön
21.07.2010, 16:04
JOKA MUUTEN TOIMII AIKA HYVIN MYÖS KÄYTÄNNÖSSÄ

Palde
21.07.2010, 20:15
Ostaahan nuo jotkut äveriäät taidettakin järjettömillä hinnoilla ...mihin niissä perustuu hinta ?

Jostakin taulusta oli taannoin lähtö 60 000 € , ja mun mielestä siihen oli putsattu kolme eriväristä pensseliä...

En mää väitäkkään taiteesta mitään ymmärtäväni ...:)

Mutta raudassa ei ole raha hukassa , ja tällä palstalla myytävät koneet ja laitteet on poikkeuksetta ITSE OMIN KÄSIN TEHTYJÄ , eli parempia kuin monen uudet ...hommaappa jostakin UUSI BJ-40 tms., ei taijja heti löytyä ...

Meen tästä takas "hoitaan" arvosijoitustani :)

Arska-tehtaalta
21.07.2010, 21:38
Onhan noita kalliita kamojakin aina välillä myynnissä, yleensä kauppa ei käy. Myyntipalstalla olisi hyvä sallia tervejärkinen hinnan kommentointi selkeissä jobbaus tai "kusetustapauksissa".

Jonkun verran on sinnikkäitä kauppiaita, jotka ei saa kamojaan myytyä, ehkä hinta ei kohtaa ostajaa tms. Itelläki autoilmo oli turhankin pitkään framilla ja lopulta annoin sen romumiehelle, kun muille ei kelvannu ;)

Hyvä muuten, että joku nostaa tällasetkin asiat framille :)

ZAU
21.07.2010, 21:58
Kommentoin vielä pikkusen,nykyään tekstiviesti kyselyjä tulee todella paljon,yleensä kysytään että mikä on viimeinen hinta ja siihen se jääkin sitten.Ajattelisin että kun vaivautuisi soittamaan niin kaupanteko olisi paljon mukavempaa molemmille osapuolille, myyjä kertoo tuotteestaan ja ostajan on helpompi tiedustella asioita mitkä askarruttaa.Itellä on tapana soittaa jos jotain olen ostamassa ja mielestäni silloin hinnastakin on helpompi päästä yhteis ymmärrykseen.

bj45lava
22.07.2010, 06:40
No tää nyt vaan sattuu olemaan 90% perseaukisten harrastus ja semmoisena näyttää pysyvän.
Kaikki pitäis saada vitosella tai max kympillä ja niistäkin joku hyvitys jos on oklhuja tai ei vastannutkaan odotuksia.

Ite en oo myyny mitään muuta kuin kokonaisia autoja pitkään aikaan, kun ei jaksa pakata ja lähetellä mitään parin kympin osia mihinkään ei maksa sitä vaivaa.

Olis paljonkin kaupattavaa, mut pidetään piilossa...

Tractor
22.07.2010, 15:14
Eihän se ole tyhmä/idiootti joka pyytää vaan se joka maksaa.. :D Hinnoista aina voi neuvotella ja pitääkin.. Huutokaupat on mukavia kunhan lähtöhinnat on sopivia..

metsienmies
22.07.2010, 18:46
mitä ainakin itse olen tältä palstalta olen ostokseni tehny niin kaikki ollu siihen nähden sopuhintaista ja tavara ainakin sitä mitä pitänykkin. eli homma ollu siihen nähden kunnossa... ;)

sjeeppi
23.07.2010, 06:14
Minun mielestä aivan liian halvalla, no joo....
EU:sta tai sen ulkopuolelta saa halvemmalla, uusia osia.

Pyytää saa, tyhmä maksaa.

akiky
23.07.2010, 07:34
En tiedä kumpi aiheuttaa kumpaa, mutta palstalla on myös muita palstoja enemmän tapana laitella kaikista käpistyksistä aivan naurettavia tarjouksia. Esimerkiksi 500e tuotteesta tarjotaan 200e, tämä osaltaan varmaan nostaa pyyntihintaa, että saisi nopeammin edes vähän järkeviä tarjouksia.

lepoantti
23.07.2010, 10:43
En tiedä kumpi aiheuttaa kumpaa, mutta palstalla on myös muita palstoja enemmän tapana laitella kaikista käpistyksistä aivan naurettavia tarjouksia. Esimerkiksi 500e tuotteesta tarjotaan 200e, tämä osaltaan varmaan nostaa pyyntihintaa, että saisi nopeammin edes vähän järkeviä tarjouksia.

lähinnä toi pilkkahintainen huutelu liittyy niihin ilmoituksiin joissa ei ole hintaa ohjeiden mukaan määritetty. hintatietojen pakollisuus on vähentänyt em. ilmiötä. kyllä luulis ihmisten osaavan määritellä tavaralle/tuotteelle hinnan jolla sen myy, siksikin pyyntihinta näkyvissä on itsestäänselvyys.

kyllä kysyntä ja tarjonta pitää huolen "oikeasta" hintatasosta. jos haluaa nopeesti eroon jostakin niin hinta sen mukaan. ja noin yleensä jos on yhteystiedot, paikkakunta ja muuten ilmoitus sisällöltään sellainen että selviää että mitä on myynnissä niin on suurempi mahdollisuus päästä kauppoihin. kaikille ei aukea paikkakuntana joku sisäpiirin juttu josskain toisellapuolella suomea olevasta esim. "bar duba" tai mistä lie nimestä. jos myyjä on niin urpo ettei osaa paikkakuntaa tai muita tietoja laittaa oikein niin tietäneekö edes että mitä on myymässä. ja jos on puhelinnumero laitettu niin yleensä siihen soittamalla selviää nopeasti ja saa huomattavasti enemmän tietoa kuin huutelemalla joutavia topicciin, ja varsinkin jos on vielä pyyntö soittaa!!!

eli selkeät informatiiviset ilmoitukset niin homma rokkaa!

Morjenz
23.07.2010, 10:58
Onhan suurinosa tavaroista sopivan hintaisia, jotkut tykkää laittaa isomman pyynnin, jossei ole kiire myydä tavaraa/autoa... Etsii vaan oikeeta ostajaa jolle tuote oikeasti kolahtaa...

Eipä mua ainakaan ihmetytä kun käytettyjen/kaljujen maastorenkaiden hintapyynnit :) Pykineistä 80-luvulla valetuista maastokumeista pyydetään uuden hinta ja pinta ilmoitetaan yläkanttiin...

Heguli
24.07.2010, 06:42
Keskimäärin ihan hyvin hinnoiteltuja on palstan tavarat. Toki myyjän "pitää" aina laittaa hinta yläkanttiin, jotta saadaan kunnon tinkiminen käyntiin, kuuluu jotenkin kaupankäyntiin. Mutta onhan noita ylilyöntejäkin hinnoittelussa, kuten kaikilla käytettyjen tavaroiden palstoilla. Hyvä esimerkki on vaikkapa huuto.net, jonka kautta on tullut ostettua ja myytyä tavaraa jonkin verran. Osa ihmisistä vaan kuvittelee, että esim. 5 vuotta vanhasta huonekalusta saa melkein omansa takaisin. Totuus vaan on aika toinen.

Istun juurikin nyt mökillä kulmasohvassa, jonka eräs isäntä oli ostanut tonnilla uutena kaupasta. Oli ollut pari vuotta vierashuoneessa vailla käyttöä ja perheenlisäyksen takia sohvasta piti päästä eroon. Isäntä laittoi sohvan myyntiin ja aloitushintana oli 550 e. Sohva oli aika tovin huudettavana mutta kukaan ei kiinnostunut. Kävin ohikulkiessani pelipaikalla katsomassa sohvaa ja keskustelamassa hinnasta. Kuukauden väännön jälkeen tehtiin kaupat hintaan 150 e. Sellaista se kaupanteko on.

Rekisteröimätön
24.07.2010, 08:09
heh
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=12218&highlight=j%E4%E4ratamoottoripy%F6r%E4

Racingrabbit
24.07.2010, 08:31
On täällä palstalla halvallakin tavaraa myyty ;)

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=72642