PDA

View Full Version : Hj-60 asiaa...


Mikusban
31.12.2004, 12:36
No nyt on korjattu hj:tä henkihieverissä, jäähdytin paikattu, ohjaustangon
nivel vaihdettu, etujarrujen nipat vaihdettu(sai muuten lämmittää), vinssin
vetoakseli irrotettu(korjausta vaille) ja käsijarru korjattu(väliaikaisesti).
Jos jollakin on joku patentti että miten vinssin vetoakseli boorien väljyyden
saisi pois(ostamatta uutta vetoakselia) niin voisi vaikka hieman opastaa.
Käsijarrun 15cm vaijeri joka tulee takarummun sisälle pitäisi myös jostakin
saada hankittua(toyotalla 31.80 egee!!!) Mekaaninen öljypaine mittari pitäisi
asentaa ja vinssin vaijeri vaihtaa(en tiedä tuleeko vaijeri vai joku köysi,
ajatuksia??) No eipä tässä muuta tällä kertaa!
Hyvää Uutta Vuotta Kaikille!!

-Mikusban-

31.12.2004, 23:41
Onko toi nyt niin kauhee hinta tost varpista...ainaki käy ja toimii...

Note! This message was posted anonymously!

ttapio
01.01.2005, 00:31
Kerran tehtiin semmoinen patentti, että pantiin olut tölkistä peltiä ympärille ja paukutettiin vasaralla paikoilleen, kun on sopivan paksunen niin menee aika nätisti. en tiedä kauanko kestää mutta toimi se sen aikaa mitä se hj oli mulla. eli koko kesän ja kiinni tietenkin oltiin.Noita rummun sisälle tulevia varmaan löytyy käytettynä, niiltä jotka on vaihtanu levyjarrut taakse, kokeile katella myyntipuolelta niitä jotka vaihtanu.

pakko mahtua ku on vihitty

mikjus
01.01.2005, 08:04
Vinssin vetoakselin boorien väljyyteen olisi ehkä yksi lääke jos puhutaan jakolaatikon päästä. Broidi on joskus sellasella hydraulisella letkuprässillä kiristellyt mm. kardaaneja joissa väljä liuku. Täällä Lahdessa ainakin hytarissa on sellainen mutta ongelma on vaan että tuskin antavat ihan helposti käyttää sitä mainittuun tarkoitukseen. Mulla on kanssa siinä hieman väljää kun vinssatessa pitää pirullista roklotusta. En tiedä sitten miten kävisi jos lämmittelisi sitä laippaa ja nuijisi kardaani paikallaan tiukemmaksi...

www.G-69.tk - www.pahama.com

JF
01.01.2005, 14:38
Veikkaan että kuumatakomalla liu´un ulompi osa voisi yhtä hyvin väljistyä kuin tiukentua.

Omassa autossa on edellisen omistajan jäljiltä hitsattu liuku kiinteäksi, ja varmaan osittain sen takia kardaani pitää kauheaa kolinaa (johtunee myöskin siitä että kannatinlaakerit ovat joskus ajan saatossa hajonneet ja hukanneet kuulansa).

Hydrauliikkapuristin voisi tosiaan olla hyvä idea.