View Full Version : Iskarit Volvossa
hpotteri
14.07.2010, 10:17
Kertokaahan Volvokurkot käyttökokemuksia Iskareista volvon alla, siis joistain muista kun orkkiksista.
Dobinssonia patrollista tyrkytetty, mutta sillä hinnalla on amerikan rallikaupoissakin varteen otettavia vaihtoehtoja.
tapsa4x4
14.07.2010, 10:23
oliskohan boge jolta löytyy volvoon iskareita käy suoraan orgisten tilalle ja on samanmittaisia,muistaakseni on vielä kaasuja.
hpotteri
14.07.2010, 10:46
Et Tapsa muista osanumeroa.
Olis kiva selvitellä mistä, tai lähinnä minkäpainosesta autosta. Toki hintaki kiinnostaa.
tapsa4x4
14.07.2010, 11:45
jos en väärin muista niin löytyy samalla numerolla kun mitä volvon orgiksissa on koska ne on kanssa boge.
Kilpeläisellä oli 2009 ladogassa jotkut ameriikan iskarit(trail countryt?)niin noita meni aika monta rikki silloin kisassa.
hpotteri
14.07.2010, 12:10
No noi raimot ja muut mexicon outback tössärit on unohdettu jo alkuunsa.
Toi boge kuulostaa hyvältä. Aikasemmin oon käyttäny 406 jne pakettimersujen koneja mutta niiden valmistus on lopetettu.
Pahoin vaan pelkään että boge tulee maksaan pitkälti toistasataa kpl, jolloin esim bilsteinin 6100 srj tulee samoihin hintoihin.
työnyymi
14.07.2010, 12:55
Olikohan jokin valkea volvo C303 tällä palstalla missä oli kotimaiset vaimentimet alla. Mielenkiintoista olisi kuulla niiden käyttökokemuksista.....
oliskohan boge jolta löytyy volvoon iskareita käy suoraan orgisten tilalle ja on samanmittaisia,muistaakseni on vielä kaasuja.
On joo, Boget, tai jotain sinnepäin. Ja aivan paskat. Kestävät noin sadasosan siitä mitä 30 vuotta vanhat volvon orkkis iskarit.
Kilpeläisellä oli 2009 ladogassa jotkut ameriikan iskarit(trail countryt?)niin noita meni aika monta rikki silloin kisassa.
Taisivat vääntyä nämä amerikan ihmeet aika pahasti, koska iskarin alapään kiinnitys petti. Muutenhan ne olivat jotakuinkin siedettävät ensimmäisen tunnin ajan kunnes lämpenivät liikaa.
hpotteri
15.07.2010, 10:35
Oliko sulla Jukka pro compit tänä vuonna laatokalla, vai muistanko ihan väärin.
Mimmoset ne oli?
veijon-esso
15.07.2010, 12:06
Iskarit on turhii, joillain on 3kpl / pyörä ja joillain 3kpl/ auto ja samal taval vehkeet pomppii ja rytkii.
Tee ennemmin jotain sille motorille!
hpotteri
15.07.2010, 12:24
Raimoilla sitä ei varmaan huomaakkaan onko niitä 12 vai kolme.
Esso on vaan pahana kun sen lahna jenkki ei veny pokemon vauhteihin metässä.
veijon-esso
15.07.2010, 12:59
Tai sit vaan kuski ei veny niihin nopeuksiin..! :-)
Laita ne bilsteinit vaan tilaukseen niin tuleepahan niistäkin kokemuksia.
hpotteri
15.07.2010, 15:28
Tai sit vaan kuski ei veny niihin nopeuksiin..! :-)
Laita ne bilsteinit vaan tilaukseen niin tuleepahan niistäkin kokemuksia.
Eipähän hättäillä. Mulla on 2kk aikaa pohtia tätä hommaa, kun sä et kuitenkaan asenna niitä mun autoon.
Kompastuin tallilla tollasiin, 2 kpl jäljellä: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=11253&highlight=suomen+vaimennin
hpotteri
15.07.2010, 23:03
Kompastuin tallilla tollasiin, 2 kpl jäljellä: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=11253&highlight=suomen+vaimennin
Lyhyeltä vaikuttaa noin mutu tuntumalla ainakin orkkis paikoille, takana varsinkin kun on niin leveällä alunperin, ja nimenomaan
takaset on hengettomät.
Riittääkö tossa isku? en muista volvon orkkisten mittoja, enkä nyt pysty mittailemaan kun on sormenpäässä pipi.
Laittakaas asijantuntijat mietteitä kehiin näistä.
http://www.summitracing.com/parts/RAN-RS999274/
veijon-esso
16.07.2010, 08:14
Lyhyeltä vaikuttaa noin mutu tuntumalla ainakin orkkis paikoille, takana varsinkin kun on niin leveällä alunperin, ja nimenomaan
takaset on hengettomät.
Riittääkö tossa isku? en muista volvon orkkisten mittoja, enkä nyt pysty mittailemaan kun on sormenpäässä pipi.
Laittakaas asijantuntijat mietteitä kehiin näistä.
http://www.summitracing.com/parts/RAN-RS999274/
No en oo a-siantuntija, mutta eiks kannata samantien ottaa pitempää kun samaan hintaan saapi. tos linkin iskarissa oli n.250mm iskua ja jos paulin 210mm isku tuntu lyhyeltä... Vai oliko tuo vaan esimerkki ton mallisesta iskarista? Sittehän se on hyvä koska Gislikin tykittelee perus ranchoilla. 15" iskulla ni luulis riittävän. :-)
Rekisteröimätön
16.07.2010, 08:28
Lyhyeltä vaikuttaa noin mutu tuntumalla ainakin orkkis paikoille, takana varsinkin kun on niin leveällä alunperin, ja nimenomaan
takaset on hengettomät.
Riittääkö tossa isku? en muista volvon orkkisten mittoja, enkä nyt pysty mittailemaan kun on sormenpäässä pipi.
Mutta nuohan voi laittaa vähän keskemmälle, niin vielä riittää vaimennusteho ja isku riittää. Paulihan saattaisi samalla katsoa niistä numeron kun niihin kompastuu että mikä malli on kyseessä....
hpotteri
16.07.2010, 10:35
No en oo a-siantuntija, mutta eiks kannata samantien ottaa pitempää kun samaan hintaan saapi. tos linkin iskarissa oli n.250mm iskua ja jos paulin 210mm isku tuntu lyhyeltä... Vai oliko tuo vaan esimerkki ton mallisesta iskarista? Sittehän se on hyvä koska Gislikin tykittelee perus ranchoilla. 15" iskulla ni luulis riittävän. :-)
Pitää olla aika ukki kun laittaa 15" iskulla iskarit volvoon eteen ilman että ne raapii maahan tai up in your ass.
Mulla ainakin semmonen fiilis että rs5000 raimo on hellänä jo siirtymällä jos ajatellaan vaikka venäjän reissuja missä lonkerot läikkyy aamusta iltaan.
Toi raimo oli vaan esimerkki, eli 2.75 hylsy ja oliko raimon mukaan 18mm varsi ja säätökin vielä.
Paljon hyvän tuntusia ominaisuuksia. Esim 2500 duramaxin takaiskarin luulis olevan painojenkin
puolesta aika lähellä totuutta ja sieltä löytyy 0-8" korotuksille tota 9000xl raimoo.
Toinen varteen otetta vaihtoehto Pro compin mx-6 srj.
Noilla pysyy kuitenki ympäriauton kustannukset melkeen järkevänä alle 500 rundi. Toki joku kotona korjattava olis kiva mutta näyttää hinta tuplaantuvan.Tonnilla saa jo koneenkin kuntoon :D
hpotteri
16.07.2010, 10:47
Mutta nuohan voi laittaa vähän keskemmälle, niin vielä riittää vaimennusteho ja isku riittää. Paulihan saattaisi samalla katsoa niistä numeron kun niihin kompastuu että mikä malli on kyseessä....
Kyllä mä yritän löytää iskarit jotka on tarkoitettu suurinpiirtein samalle akselimassalle kun volvossa nyt on.
Kun taitaa sisäänvaimennusteho kasvaa samassa suhteessa akselimassan kanssa, ei siitä trialissa on välttämättä kohtuutonta kiusaa ole mutta nopeammassa ajossa saattaa rytkiä turhaa.
veijon-esso
16.07.2010, 11:06
Pitää olla aika ukki kun laittaa 15" iskulla iskarit volvoon eteen ilman että ne raapii maahan tai up in your ass.
Mulla ainakin semmonen fiilis että rs5000 raimo on hellänä jo siirtymällä jos ajatellaan vaikka venäjän reissuja missä lonkerot läikkyy aamusta iltaan.
Toi raimo oli vaan esimerkki, eli 2.75 hylsy ja oliko raimon mukaan 18mm varsi ja säätökin vielä.
Paljon hyvän tuntusia ominaisuuksia. Esim 2500 duramaxin takaiskarin luulis olevan painojenkin
puolesta aika lähellä totuutta ja sieltä löytyy 0-8" korotuksille tota 9000xl raimoo.
Toinen varteen otetta vaihtoehto Pro compin mx-6 srj.
Noilla pysyy kuitenki ympäriauton kustannukset melkeen järkevänä alle 500 rundi. Toki joku kotona korjattava olis kiva mutta näyttää hinta tuplaantuvan.Tonnilla saa jo koneenkin kuntoon :D
ne 15" iskulla tuleekin mulle! :-) Eikös ne volvon etusikarin yläpäät sijaitse sitäpaitti sivusuunnassa penkin ja konekopan välissä eikä kuskin hanurin alla? siihen joku putkihässäkkä- kaari mihin yläpää kiinni ja ompahan käteävä käännellä säätöjä kun iskarin yläpäät on käden ulottuvilla!
hpotteri
16.07.2010, 11:31
ne 15" iskulla tuleekin mulle! :-) Eikös ne volvon etusikarin yläpäät sijaitse sitäpaitti sivusuunnassa penkin ja konekopan välissä eikä kuskin hanurin alla? siihen joku putkihässäkkä- kaari mihin yläpää kiinni ja ompahan käteävä käännellä säätöjä kun iskarin yläpäät on käden ulottuvilla!
Ne on aika suoraan oik pakarin alla, noin 100mm päässä. :/
Kyl volvoo riittää se 10" korkeintaan 12" se pitää mittaa.
Noi mun SV:t voi tosiaan olla hieman liiankin tömäkät tollaseen pikkuautoon.
Itellä on Rambo RS 99012 ympäriinsä ja sisäsäädöllä tietysti, niin saa tarpeen mukaan pehmentää/jäykentää vaimennusta, en nyt liikaa halua niitä kehua, mutta tyytyväinen olen ollut.
Tumpilla on RS 999012 XL:t sen trial-kikottimessa ja foffi-suzukissa myös ja on myös ollut tyytyväinen niihin.
Oot varmaan jo tutustunu spekseihin, mutta laitan linkin kuitenkin, niin muutkin voivat katsella valikoimaa: http://gorancho.com/assets/catalog/Specifications.pdf
hpotteri
16.07.2010, 23:21
Noi mun SV:t voi tosiaan olla hieman liiankin tömäkät tollaseen pikkuautoon.
Itellä on Rambo RS 99012 ympäriinsä ja sisäsäädöllä tietysti, niin saa tarpeen mukaan pehmentää/jäykentää vaimennusta, en nyt liikaa halua niitä kehua, mutta tyytyväinen olen ollut.
Tumpilla on RS 999012 XL:t sen trial-kikottimessa ja foffi-suzukissa myös ja on myös ollut tyytyväinen niihin.
Oot varmaan jo tutustunu spekseihin, mutta laitan linkin kuitenkin, niin muutkin voivat katsella valikoimaa: http://gorancho.com/assets/catalog/Specifications.pdf
Töissä lueskelin usapartsin txt hinnastoa ja sieltä osu silmään jonkun raimon kohdalla "Tumppi special". Ei varmaankaan sattumaa?
Osaatko Pauli kertoa vaikuttaako säätö kahteen suuntaan vai vaan ulosvaimennukseen?
Töissä lueskelin usapartsin txt hinnastoa ja sieltä osu silmään jonkun raimon kohdalla "Tumppi special". Ei varmaankaan sattumaa?
Osaatko Pauli kertoa vaikuttaako säätö kahteen suuntaan vai vaan ulosvaimennukseen?
Joo, Tumppi special löytyy tiedoista.
Säätö vaikuttaa samalla molempiin suuntiin, mun mielestä olis parempi jos voisi säätää erikseen, vaikka aika hyvät ne on noinkin kun löytää vaan oikean asennon tilanteen/tarpeen mukaan.
hpotteri
18.07.2010, 22:53
Onko ne säätönupit sen oloset että ne ei oo jumissa kovin helposti, vai pitääkö ne suojata vassella / kortsulla jotta toimii.
hpotteri
19.07.2010, 10:57
Tehokkaasti työaikaa iskari asian tiimoilta tuhlanneena tullut siihen tulokseen että rs999274 on mitoiltaan lähes sama volvon orkkiksen kanssa ja silmistä kun prässää metalliholkit pois niin I.D on 0.810" jolloin kiinnityksen pitäis olla bolt on. :)
Iskunpituutta kyseisistä raimoista uupuu 0.3" mutta valmistaja ilmottaa vain vapaan iskun. Siiihen kun lisätään sisäisen pohjaanlyöntikumin painuma, mitä valmistaja ei ilmoita, niin ollaan alueella.
Vaimentimet on Letukan 00-01 Avalansseissa ja pikkareissa käytetystä raimon korotus-sarjasta. Taisipa jossain Dotkessakin esiintyä. Siis takana.
Blondiin hommasin yhden parin iskareita Suomenvaimentimelta: www.suomenvaimennin.fi
Mallissa 454464 on minimi reiän keskeltä reiän keskelle on 408 mm ja maksimi 658. Taisin joutua vähän lyhentämään jompaa kumpaa päädyn holkkia.
Ovat olleet Blondissa takana nyt vuoden pari, enkä mä ole huomannut mitään eroa vanhoihin. Toisaalta emmä mitään huomaa. Sieltä se Volvon perä tulee aina kunhan saa etupään liikkeelle.
Ismo
Ostin muinoin koopeelta bogen iskarit joissa lukee volovo. Koopee väitti niiden olevan 303 volvosta ja sopivan hiluksiin heittämällä,sopivat kyllä mut korvakot joutu hitsaamaan uudet. Ja niis luki volvo joten varmaa oli volvon iskarit,ei oo ees kaasu iskarit ja usiamman vuoden on kestäneet. Ja jos jäykät iskarit haluu ni jostai kuorma autosta? jos taas HYVÄT ni Öhlins puoti on sitä varten,kaikki muut on kompromisseja.
hpotteri
09.08.2010, 14:01
Ostin muinoin koopeelta bogen iskarit joissa lukee volovo. Koopee väitti niiden olevan 303 volvosta ja sopivan hiluksiin heittämällä,sopivat kyllä mut korvakot joutu hitsaamaan uudet. Ja niis luki volvo joten varmaa oli volvon iskarit,ei oo ees kaasu iskarit ja usiamman vuoden on kestäneet. Ja jos jäykät iskarit haluu ni jostai kuorma autosta? jos taas HYVÄT ni Öhlins puoti on sitä varten,kaikki muut on kompromisseja.
Öhlärillä tuskin tietävät mikä on maastoauto saati sitten mimmonsta iskaria niissä pitää olla ;)