Janne1986
14.07.2010, 09:01
Eli kävi silleen että hihnapyörä lähti irti kampiakselin päästä.
Ja tietenkin kiila-ura ihan paskana.
Miten olette itse korjanneet noita kampiakselin päitä?
Tässä on hihna pyörässä kiila-ura n.3cm ja sitten toisesta suunnasta tulee kartioholkki jossa on halkio
kiilalle.
Ja sitten tulee rikka ja mutteri.
Kaikki muut ovat siis ehjiä paitsi tuo ura.
Itse meinattiin kaverin kanssa seuraavaa:
Jätetään kampiakselilta kiila kokonaan pois.
Sitten jatkan tota kartioholkkia leveämmästä päästä ja ohkasemmalta puolelta otan vähän pois.
Sitten hankin kiila materiaalia jolla "sidon" hihnapyörän ja ton kartioholkin yhteen.
Ja sen jälkeen vedetään helvetin lujaa kiinni kampiakselin päähän tolla mutterilla ja rikalla...
Eli hihnapyörä tulis pelkän ton kartion tiukkuuden varaan.
Kun tuo alkuperänen kiila ei itsessään pidä edes älyttömästi sivuttais suunnassa.
Mitä olette mieltä tosta tavasta?
Kestäisikö se pelkän kartioholkin avulla?
Kun tuskin saa koneistettua akselia paikallaan...
Ja autohan on siis 3.3td nissan patrol.
Ja tietenkin kiila-ura ihan paskana.
Miten olette itse korjanneet noita kampiakselin päitä?
Tässä on hihna pyörässä kiila-ura n.3cm ja sitten toisesta suunnasta tulee kartioholkki jossa on halkio
kiilalle.
Ja sitten tulee rikka ja mutteri.
Kaikki muut ovat siis ehjiä paitsi tuo ura.
Itse meinattiin kaverin kanssa seuraavaa:
Jätetään kampiakselilta kiila kokonaan pois.
Sitten jatkan tota kartioholkkia leveämmästä päästä ja ohkasemmalta puolelta otan vähän pois.
Sitten hankin kiila materiaalia jolla "sidon" hihnapyörän ja ton kartioholkin yhteen.
Ja sen jälkeen vedetään helvetin lujaa kiinni kampiakselin päähän tolla mutterilla ja rikalla...
Eli hihnapyörä tulis pelkän ton kartion tiukkuuden varaan.
Kun tuo alkuperänen kiila ei itsessään pidä edes älyttömästi sivuttais suunnassa.
Mitä olette mieltä tosta tavasta?
Kestäisikö se pelkän kartioholkin avulla?
Kun tuskin saa koneistettua akselia paikallaan...
Ja autohan on siis 3.3td nissan patrol.