View Full Version : Vitaralla kesäflunssa?
Monipisteruisku (-94 / 330 000km / konerempasta 35 000km) Vitara ruvennut nyhtämään kiihdyttäessä ja veto muutenkin huonontunut. Aivan kuin ei saisi tarpeeksi polttoainetta.
Suodattimen vaihto ei auttanut.
Tankissa tuntuu paine pysyvän, joten korkki lienee kunnossa.
Imu- ja alipaineletkustot tutkittu päällisin puolin.
Sähköpistokkeita "herkistelty".
Tulpat vaihdettu ja jakajan kansi+pyörijä tarkistettu.
Löytyykös nuhaisuusongelmaan ratkaisuehdotuksia??
Bensa pumppu vois alkaa olemaan tiensä päässä? Toinen vaihtoehto voisi olla ECU-boxi, mutta yleensä se tilttaa laakista eli bensan saanti loppuu tyystin.
Ja tietysti voisi olla joku anturi häiriökin
Monipisteruisku (-94 / 330 000km / konerempasta 35 000km) Vitara ruvennut nyhtämään kiihdyttäessä ja veto muutenkin huonontunut. Aivan kuin ei saisi tarpeeksi polttoainetta.
Suodattimen vaihto ei auttanut.
Tankissa tuntuu paine pysyvän, joten korkki lienee kunnossa.
Imu- ja alipaineletkustot tutkittu päällisin puolin.
Sähköpistokkeita "herkistelty".
Tulpat vaihdettu ja jakajan kansi+pyörijä tarkistettu.
Löytyykös nuhaisuusongelmaan ratkaisuehdotuksia??
Bensa pumppu vois alkaa olemaan tiensä päässä? Toinen vaihtoehto voisi olla ECU-boxi, mutta yleensä se tilttaa laakista eli bensan saanti loppuu tyystin.
Ja tietysti voisi olla joku anturi häiriökin
Tilasin uuden pumpun ja lämpöanturin aamusella.
Mietin kyllä, että pumppukin menee tavan autoissa laakista, mutta jos...
Pitänee ajankuluksi tutkia vielä letkujen ja kalvorasioiden vuotomahdollisuudet (ja tukokset) tarkemmin. Yritys-erehdys -linjalla kait tässä on jatkettava...
Entäs lambda-oireet? Kun ei ole kokemuksia Suzukin oirehtimisesta, niin pitänee ottaa pistoke kokeeksi irti...
Nykiminen reilummassa kiihdytyksessä voi johtua myös huonoista tulpanjohdoista tai puolasta. Kiihdytyksesä rikastuva seos vaatii korkeajännitepuolelta enemmän potkua ja silloin huono johto/puola voi jättää kipinän tekemättä ja silloin nykii selvästi.
Ilmavuoto jossakin? Jarrutehostin, lisäilmaventtiili (jos on), imusarjan tiiviste?
Nykiminen reilummassa kiihdytyksessä voi johtua myös huonoista tulpanjohdoista tai puolasta. Kiihdytyksesä rikastuva seos vaatii korkeajännitepuolelta enemmän potkua ja silloin huono johto/puola voi jättää kipinän tekemättä ja silloin nykii selvästi.
Ilmavuoto jossakin? Jarrutehostin, lisäilmaventtiili (jos on), imusarjan tiiviste?
Letkuja tukkimalla löytyi oireen muutos... viimeisenä tuli litistettyä sitten se jarrutehostimen letku ja kappas vaan, moottori rupesi tottelemaan kaasupoljinta. Kumma vaan, että jarruissa ei ole ollut mitään häikkää, eikä ole nytkään (ilmeisesti muoviset pihdit eivät litistä letkua aivan tukkoon).
Mutta ilo jäi lyhytaikaiseksi. Nyt matka-ajossa tuntuu selvästi moottorin epätasainen käynti. Aivan kuin joku pytty nikottelisi jatkuvasti (ei kait sentään venttiilivika...).
Mistähän löytäisi alkuperäistä vastaavat tulpanjohdot edullisesti?
Rekisteröimätön
30.06.2010, 06:12
venttiilivika helppo testata, paperi pakoputken päälle heilumaan, jos imasee putkeen sisään niin peli on selvä.
-Stade
Taitaapi olla pumpun imupuolen sihtisuodatin tukossa....
Nyt olisi kiire saada pumppu vaihdettua. Kumpi vaihtoehto parempi:
- rälläköidä tavaratilan lattiaan huoltoluukku vai
- irrotella nöyrästi tankki irti ja asentaa huollettuna takaisin ?
Mille kohtaa tavaratilaa pumpun kansiluukku tankissa sijoittunee?
Liekö letkuja, putkia ja kaapeleita vaarassa?
Lattialuukku olisi jatkossa kätevä juttu...
Kannattaa leikata noin 30cm x 30cm luukku, niin mahtuu ottamaan pumpun esiin. Takalattian takareunaan, 10cm keskilinjasta oikealle.
Jos poikittaiset palkit tankin edessä ja takana on mädät, kannattaa pudottaa koko tankki alas.
Kaikki letkut lähtee tankista oikealle.
Kannattaa leikata noin 30cm x 30cm luukku, niin mahtuu ottamaan pumpun esiin. Takalattian takareunaan, 10cm keskilinjasta oikealle.
Jos poikittaiset palkit tankin edessä ja takana on mädät, kannattaa pudottaa koko tankki alas.
Kaikki letkut lähtee tankista oikealle.
Taidankin keritä vielä (?) 2010 Sommeloon tai sitten 201?.