PDA

View Full Version : Patrol 3.3td ei käynisty. Apuja kaivataan!


Janne1986
24.06.2010, 17:42
Eli olisin kokeillu käyntiin uutta moottoria.
Mutta ei edes lupaa lähtä käyntiin.
Paitsi puhdistussprayn kanssa hörähtää/käy...
Sammuttimen vaijeri on irti eli ei pitäis olla päällä?
Vai missä asennos sen kuuluis olla..?
Oon antan koneelle dieseliä sähkösenpumpun avulla.
Diesel tulee hyvin pumpulle mutta ei suuttimille.
Voiko tuo johtua sammuttimen asennosta?
Eli ohjaako sammutin pumpun diesel kanavaa?
Olisi nimittäin kauhea kiire päästä vaihtamaan konetta nyt jussina.:D

bluevan
24.06.2010, 18:33
Oletko ilmannut pumpun niistä kahdesta pultista mitkä on pumpun kyljessä hantin puolella toinen etuosassa toinen takaosassa?
Jos sammutinmoottori ei ole paikoillaan tai siis vipu irti pumpusta niin pitäis senpuolesta kyllä käynnistyä.

33SD
24.06.2010, 18:35
Eli olisin kokeillu käyntiin uutta moottoria.
Mutta ei edes lupaa lähtä käyntiin.
Paitsi puhdistussprayn kanssa hörähtää/käy...
Sammuttimen vaijeri on irti eli ei pitäis olla päällä?
1. Vai missä asennos sen kuuluis olla..?
Oon antan koneelle dieseliä sähkösenpumpun avulla.
2. Diesel tulee hyvin pumpulle mutta ei suuttimille.
3. Voiko tuo johtua sammuttimen asennosta?
4. Eli ohjaako sammutin pumpun diesel kanavaa?
Olisi nimittäin kauhea kiire päästä vaihtamaan konetta nyt jussina.:D


1. Syöttöpumpun sammutinvipu on pois päältä vipu etuasennossa, taaksepäin vetäen moottori sammuu.
2. Ilmaa syöttöpumpussa? Elementit ei tee painetta.
3. Ehkä.
4. Ei, vaan sammutin ohjaa syöttöpumppua. Pumppu katkaisee syötön, moottori sammuu.

Janne1986
24.06.2010, 18:45
Oletko ilmannut pumpun niistä kahdesta pultista mitkä on pumpun kyljessä hantin puolella toinen etuosassa toinen takaosassa?
Jos sammutinmoottori ei ole paikoillaan tai siis vipu irti pumpusta niin pitäis senpuolesta kyllä käynnistyä.


Olen yrittänyt ilmata. Mutta ei ole mitään vaikutusta...
Eikös ton pumpun pitäis alkaa tehdä heti painetta suuttimille kun konetta starttaa?
Kun konetta starttaa ja avaa suuttimen päältä auki ni sieltä ei tule yhtää dieseliä.

Janne1986
24.06.2010, 18:54
1. Syöttöpumpun sammutinvipu on pois päältä vipu etuasennossa, taaksepäin vetäen moottori sammuu.
2. Ilmaa syöttöpumpussa? Elementit ei tee painetta.
3. Ehkä.
4. Ei, vaan sammutin ohjaa syöttöpumppua. Pumppu katkaisee syötön, moottori sammuu.

1.Ok

2.Saattaa siellä ilmaa olla.

Mitä kannattaisi seuraavaks kokeilla?
Missä siellä pumpussa on sihti?
Kun jotkut ovat sellaisia putsan...
Ei ainakaan tosta löytynyt.

33SD
24.06.2010, 19:02
Ainoa sihti suodattimen lisäksi on siirtopumpun banjoliittimen pultissa.

Janne1986
24.06.2010, 19:28
Ainoa sihti suodattimen lisäksi on siirtopumpun banjoliittimen pultissa.

Missä kohtaan se tarkalleen on?
Tarkotatko sitä liitintä johon diesel tulee suodattimelta?
Mikä tossa vois olla vikana?
Kun tuo kone on kuulemma hyytynyt kovalla talvipakkasella kesken ajon.
Ja nyt ei muuten lupaa kuin puhdistussprayn avulla imusarjan kautta...
Miten olette itse ilmanneet patrollin koneen?
Mä kokeilin näin: sähkönenpumppu imemään astiasta dieseliä.
Sitten avaa pumpun kupeesta ilmausruuvit.
Kun ei tule paljon ilmaa ni ruuvit kiinne.
Sitten kokeilen startata. samalla avaan välilä suuttimen jotta ilma tulis pois.
Mutta tässä kohtaa tulee se ongelma kun sinne ei tahdo tulla edes ilmaa.
Vaikka pyöritti starttia yli minuutin....

tiipe
24.06.2010, 20:11
anna olla pumpun kupeessa ilmausruuvit auki niin kauan ku tulee polttoainetta kunnolla voi olla auki vaikka käy .voihan se syöttöpumppu olla kaput kanssa joo konehan on peräisin venäjän maan ihmeestä mikä hyyty noin 6 vuotta sitten ostolahden nesteelle ja jäi siihen mistä edennyt haminaan moninaisten vaiheitten kautta.

Mikki
26.06.2010, 23:02
Suutinputket kokonaan vex...

Ja sitten starttaan ja katso tuleeko joka pytystä naftaa.

JOS EI TULE niin pumpun elementti leikannut kiinni, ja paineet katoaa sen kautta "taivaan tuuliin", eli paluulinjaan...

JOS JOKAISESTA TULEE iloinen pisara korkealle rivakasti "roiskahtaen", niin putket kiinni ja yläpäästään auki ja RAIVOISAA sahaamista, kunnes ainetta tulee...

ON MAHDOLLISTA, jotta jokin suuttimista on myös halki ja vuotaa sitä kautta painetta, mutta silloin pitäisi ainakin "luvata" jollakin pytyllä ja naftan pitäisi nousta suuttimille normaalisti!

Janne1986
27.06.2010, 14:03
Suutinputket kokonaan vex...

Ja sitten starttaan ja katso tuleeko joka pytystä naftaa.

JOS EI TULE niin pumpun elementti leikannut kiinni, ja paineet katoaa sen kautta "taivaan tuuliin", eli paluulinjaan...

JOS JOKAISESTA TULEE iloinen pisara korkealle rivakasti "roiskahtaen", niin putket kiinni ja yläpäästään auki ja RAIVOISAA sahaamista, kunnes ainetta tulee...

ON MAHDOLLISTA, jotta jokin suuttimista on myös halki ja vuotaa sitä kautta painetta, mutta silloin pitäisi ainakin "luvata" jollakin pytyllä ja naftan pitäisi nousta suuttimille normaalisti!


Nyt on kokeiltu.
Hyvä että vähän "pulpulttaa" pumpun päältä kun starttaa.
Onko noissa pumpun päällä joku "takaisku"?
Jos ne olisivat vaikka jumissa.
Suuttimet ovat kunnossa.
Käytin ne paikallisessa dieselkorjaamossa.
Yhteen tuli muistaakseen uusi kärki ja muut putsattiin...
Onko vielä muita ideoita?
Vai pumppu vaihtoon/huoltoon?
Paljon arviolta maksais pumpun remontti?
Vai onko fiksumpi ostaa käytetty n.100€...

Mikki
27.06.2010, 14:23
Hyvä että vähän "pulpulttaa" pumpun päältä kun starttaa.

Eli painetta ei tule, elementti leikannut kiinn MAHDOLLISESTI???

Onko noissa pumpun päällä joku "takaisku"?
Jos ne olisivat vaikka jumissa.

On ja jos menee jumiin, halkeaa runko

Vai pumppu vaihtoon/huoltoon?

Hyvä vaihtoehto/kalliimpi vaihtoehto

Paljon arviolta maksais pumpun remontti?
Vai onko fiksumpi ostaa käytetty n.100€...
Satasella saa mitä saa, mutta remppa huitelee äkkiä tonnin

Janne1986
27.06.2010, 16:56
Nyt kokeilin uudestaan ja sieltä alko vähä jo ruikskimaan ilmaan dieseliä.
Puhaltelin vähä paineilman kanssa pumpun päältä.
Ni alko tulemaan paremmin.
Mutta ei vieläkään tahdo lähtä käyntiin.
Pari kertaa kyllä kävi n.2sek...
Kuinka paljon sieltä pumpun päältä pitäis lentää dieseliä?

Jare
27.06.2010, 21:34
Nyt kokeilin uudestaan ja sieltä alko vähä jo ruikskimaan ilmaan dieseliä.
Puhaltelin vähä paineilman kanssa pumpun päältä.
Ni alko tulemaan paremmin.
Mutta ei vieläkään tahdo lähtä käyntiin.
Pari kertaa kyllä kävi n.2sek...
Kuinka paljon sieltä pumpun päältä pitäis lentää dieseliä?

Kävi jo pari sekunttia......, no hyvä niin. Tarjoo vaan heti reilusti kaasua koneelle, ku edes yrittääkään käymään. Meinaan jos on pakkasella hyytynyt ja jostain syystä olis suodattimien ohi päässy sitä hyytynyttä naftaa johonki kivoihin pieniin väleihin, niin semmonen parafiini klöntti, vai mitä se nyt on, niin haitata naftan kulkua edelleen! Vaatii meinaan yllättävän paljon lämpöä se tatina liuetakseen takas naftaan. Eli vaikkaisin jotakin tukosta jossain. Starttaamaan vaan ja kaasuläppää pystyyn, niin luulishan sen siitä hörähtävän:D Oma viimeisin hankinta, eli Ratsuni patrolli oli kans alkuun nahkee lähteen käymään, ku oli pari vuotta seissy. Hörähti, mut halus monesti heti sammua, kunnes opin, että kunnolla petaalia, ku starttaa ja käytteli lämpöiseks hetken. Nyt kun enempi käynnistelly, niin pelaa ku enkeli;)

pee
27.06.2010, 21:47
lappu lattiaan sanois -POHTO-

eli onhan kaasupoljin pohjassa kun "ilmaat" ???

Janne1986
27.06.2010, 22:00
Kävi jo pari sekunttia......, no hyvä niin. Tarjoo vaan heti reilusti kaasua koneelle, ku edes yrittääkään käymään. Meinaan jos on pakkasella hyytynyt ja jostain syystä olis suodattimien ohi päässy sitä hyytynyttä naftaa johonki kivoihin pieniin väleihin, niin semmonen parafiini klöntti, vai mitä se nyt on, niin haitata naftan kulkua edelleen! Vaatii meinaan yllättävän paljon lämpöä se tatina liuetakseen takas naftaan. Eli vaikkaisin jotakin tukosta jossain. Starttaamaan vaan ja kaasuläppää pystyyn, niin luulishan sen siitä hörähtävän:D Oma viimeisin hankinta, eli Ratsuni patrolli oli kans alkuun nahkee lähteen käymään, ku oli pari vuotta seissy. Hörähti, mut halus monesti heti sammua, kunnes opin, että kunnolla petaalia, ku starttaa ja käytteli lämpöiseks hetken. Nyt kun enempi käynnistelly, niin pelaa ku enkeli;)

Kyllä on pidetty kaasupohjassa.:)
Mutta tuppaa heti sammumaan kun vähän aikaa käy.
Parhaimmillaan kävi yli 5min eilen.(reiluilla kierroksilla käsikaasun kanssa)
kun samalla ilmailin suutinputkia...
Sitten se vain välillä sammu.
Ja missään vaiheessa ei yrittänyt edes pysyä tyhjäkäynnillä.
Kun ei ole varmaa tolle koneelle kauhean hyvä jos sitä huudattaa kauan ja
sitten sammuu välillä.
Menee vielä turbo/kansi paskaks, kun ei pääse "jälkikäyttämään pienillä kierroksilla.
Ajattelin tilata käytetyn pumpun siihen mikä pitäis pelata.
Ni kattelis tota vanhaa pumppua sitten paremmalla ajalla...
Onko tossa pumpun vaihos mitää ihmeellistä?
Kun ei ole koskaan tullu vaihettua.
Kampiakselin merkki kohdalleen ja pumpulta kanssa.
Ni eikös se sillon pitäis olla oikeassa?

Janne1986
27.06.2010, 22:01
lappu lattiaan sanois -POHTO-

eli onhan kaasupoljin pohjassa kun "ilmaat" ???

On pohjassa ainakin melkeen.
Tai riippuu tarkoitatko kun auto on käynnissä vai sammuksissa?

tessu
27.06.2010, 22:37
mulla olis se ehjä pumppu... eilen käytin sen käynnissä...

Janne1986
28.06.2010, 11:17
mulla olis se ehjä pumppu... eilen käytin sen käynnissä...

Ehdin tilata jo toiselta.