PDA

View Full Version : Nissan Patrol 2.8td -90 tärinä


patrol4x4
22.06.2010, 20:01
Eli ongelma on otsikon mukaisessa autossa.Patrolli täristää aina lähdössä ja neliveto päällä ajettaessa säännöllisin väliajoin "klonksahtaa" vaihdettu on jo kardaani taakse.Missä voisi vika olla??

fj40
22.06.2010, 21:01
viittais vähän että kytkin täristelee..

ootko paikallistanu klonksahtamista eteen vai taakse suoraan ajettaessa vai kääntyessä millasella pinnalla ajettaessa?

patrol4x4
23.06.2010, 19:14
tärisee
"viittais vähän että kytkin täristelee..

ootko paikallistanu klonksahtamista eteen vai taakse suoraan ajettaessa vai kääntyessä millasella pinnalla ajettaessa? "

Siis ihan suoraan ajettaessa nopeudella ei ole merkitystä.
Esim. ajan 80 km/h ja joka 5 sek jälkeen auto "klonksahtaa" tuntuu ja kuulostaa samalta kuin ajaisi tiessä olevan halkeaman yli.

Late
23.06.2010, 19:26
Mulla teki tuota kun oli alkuperäinen, eli automaattinen napalukko rikki.
Korjaus on helppo, vaihtaa manuaaliset tilalle!

uokki
25.06.2010, 06:07
tärisee
"viittais vähän että kytkin täristelee..

ootko paikallistanu klonksahtamista eteen vai taakse suoraan ajettaessa vai kääntyessä millasella pinnalla ajettaessa? "

Siis ihan suoraan ajettaessa nopeudella ei ole merkitystä.
Esim. ajan 80 km/h ja joka 5 sek jälkeen auto "klonksahtaa" tuntuu ja kuulostaa samalta kuin ajaisi tiessä olevan halkeaman yli.

Haloo,kytkin???Oliskohan tällee kokemuksella elikkäs Pärsse tuntumalla syytä tarkistaa että välitykset on kohdallaan,eli aloita katsomalla että renkaat on samankokoset ja sitten siitä etiäpäin.Se klonksahdus meinaan vaikuttas sellaselta ns tasaus klonkulta kun pyörimisnopeudet menee kohilleen väkisin.Ajat esim vetelässä spoorissa niin ei varmaan klonksu jos tollai mun epäilemä vika kun renkaat pääsee ruopimaan helposti.Miten kydä vois tollasta aiheuttaa mä ihmettelen...

Jappi
25.06.2010, 12:25
Tärinä liikkeelle lähdössä varmaan on kytkimen vika,silmälaakeri,väljä keskiö tms.

Tuo kolahdus...Renkaiden kokoerot ja välityksetkin jos on vaihdettu akseleita.

Mulla oli jeepissä täsmälleen sama oire,tasauspyöristä puuttui pari hammasta.Tämäkin oli saatu aikaan väärillä välityksillä.

HeikkiH
25.06.2010, 15:01
ihan suoraan ajettaessa nopeudella ei ole merkitystä.
Esim. ajan 80 km/h ja joka 5 sek jälkeen auto "klonksahtaa" tuntuu ja kuulostaa samalta kuin ajaisi tiessä olevan halkeaman yli.

Tää on helppo, älä aja neliveto päällä pitävällä pinnalla, kuten asfaltilla.
Jakiksessa kun ei ole tasauspyörästöä varmasti klonksahtaa kun voimalinja kerää välykset ja jossain vaiheessa ne laukeaa, rikkoen jonkun paikan ennemmin tai myöhemmin

PatrolGR
25.06.2010, 16:36
Napalukko, automaatti napalukko ottaa välillä kiinni, tuntuu kuin ajaisi tien poikkirailoon. Aukaise ikkuna ajaessa ja kuuntele kumpikin etunapa, saattaa vielä äännellä