Kirjaudu sisään

View Full Version : tuplanivel kardaani

Rekisteröimätön
22.06.2010, 14:58
Onko kukaan itse korjannut,vai onko tekemätön paikka? ja mistä saa ristikoita ja sen keski osan. kiitos?

JAMANT
22.06.2010, 15:29
On korjannu itse, ja osien saatavuus riippuu MIKÄ AUTO???

Timo_L
22.06.2010, 20:19
Onko kukaan itse korjannut,vai onko tekemätön paikka? ja mistä saa ristikoita ja sen keski osan. kiitos?

On juu korjannut, eikä ole paha homma oikeastaan kunhan keksii systeemin miten se puretaan ja kasataan.. Tosiaan helpottaisi jos tietää mistä autosta/ mitkä ristikot että saako osia, mistä ja mihin hintaan.

Ainakin jenkkivehkeissä on aika pitkälti tietääkseni ao. linkkien mukainen proseduuri purkamiseen ja kasaukseen:

http://www.pavementsucks.com/tech-article-16.html

http://www.jeepforum.com/forum/f11/cv-driveshaft-rebuild-part-deux-345170/

Prässiä tuossa hommassa ei tarvitse, jollei sitten ole ristikot todella pahasti jumissa. Laadukas pulttipyssyn hylsy ja riittävän iso moska niin pitäisi lähteä ristikoiden irti.

Jari
22.06.2010, 22:21
purin ja kasasin toyotan, ei tullut priima (oli mukamas kiire), mutta katsuri :O oli tyytyväinen..

burton
22.06.2010, 23:23
purin ja kasasin toyotan, ei tullut priima (oli mukamas kiire), mutta katsuri :O oli tyytyväinen..
ööö, mitä hel.....ä se leimamiehelle kuuluu onko etukardaanin nivelessä väljää??? vaikuttaa just ei mihkää muuhun ku kuljettajan vit..skynnyksee...:confused::confused::confused::c onfused:

Jari
23.06.2010, 05:59
ööö, mitä hel.....ä se leimamiehelle kuuluu onko etukardaanin nivelessä väljää??? vaikuttaa just ei mihkää muuhun ku kuljettajan vit..skynnyksee...:confused::confused::confused::c onfused:
noh kyllähän se vähän tympäs "aikahyvää" korjata, josta tuli välttävä, mutta välyksetön.

Ja kuuluu se, on osana voimalinjaa.

JAMANT
23.06.2010, 09:00
ööö, mitä hel.....ä se leimamiehelle kuuluu onko etukardaanin nivelessä väljää??? vaikuttaa just ei mihkää muuhun ku kuljettajan vit..skynnyksee...:confused::confused::confused::c onfused: Yritäppäs katsastaa nelivetoauto ilman etukardaania, ei tuu leimaa!! Voimansiirtolaitteet pitää olla rekisteritietojen mukaisessa kunnossa ja välyksettömiä!!

Timo_L
23.06.2010, 12:37

Ööh, niin että välyksellinen kardaani tai vetarihan ei tietenkään voi hajota helpommin kuin ehjä ja välyksetön? Vaikka osa tämän maan katsastusjutuista onkin hieman ihmetystä aiheuttavaa, niin siinä ei mun mielestä ole mitään ihmeellistä ja väärää, että väljistä ja/tai kuluneista alustan ja voimansiirron osista tulee sanomista leimalla.

Ei sen puoleen, en itse lähtisi edes väljillä vetarin tai kardaanin ristikoilla varsinkaan metsään ajamaan, aika äkkiä kuluu lenkit siihen kuntoon että saa uusia koko vetarin tms..

Rekisteröimätön
23.06.2010, 13:28
Nii ja auto on siis land cruiser, en oo varma onko hj:n vai bj:n?

Racingrabbit
23.06.2010, 13:59
http://www.offroadtarvike.fi/verkkokauppa/parts/client_view/44368

Mikki
26.06.2010, 22:35
Voimansiirtolaitteet pitää olla rekisteritietojen mukaisessa kunnossa ja välyksettömiä!!

Miten hel....ssä voi Mersut mennä läpi???:mad::mad::mad:
Niissähän perässä tulee välystä½-kierrosta / 100.000km, javanhoja taksejahan täällä pyörii pilvin pimein, jossa alkavat lukemat 800 ja rapiat... JA SITÄ VÄLYSTÄ MUUTEN SITTEN PIISAA VAIKKA MUILLE JAKAA!!!!

Mutta hylsy niissä tuleekin sen "rättinivelen" takia kun on halkeillut/repeillyt.

ja Hyvää Juhannusta Teillekkin... (jos satut Mersulla ajamaan) OT

santikko
19.07.2010, 17:02
mistä tojon etukartaaniin saa tuon keskipallon, ja mitä se maksaa?