View Full Version : Kusetusta "made in viro"
Eilen paljastui jälleen kerran yksi vedätys made in viro. Suht tuoreesta Ässä mersusta oli poistettu KAIKKI turvavarusteet ja moottorin vikavalojärjestelmä oli ohitettu. Auto on suomen kilvissä, katsastettu suomessa ja myyty virossa autoliikkeestä kirkkain silmin maksavalle asiakkaalle. Kannattanee suhtautua vähän varauksella jos ei tunne automyyjää entuudestaan ja viedä auto AINA tarkistettavaksi merkkiliikkeen testeriin. Virontuontiauton mittarissa voi olla vaikka yks kilometri ja autolla on ajettu puol miljoonaa, mutta toki voi mailit pitää paikkansakkin. Maltti on valttia...
Arska-tehtaalta
17.06.2010, 10:17
Kuka niitä airbaggeja kaipaa :) Ihmetyttää hiukan, ettei katsastajien testerit huomaa puuttuvia juttuja?
Rekisteröimätön
17.06.2010, 10:19
Pitääkö sitä tietoisesti aina hakeutua tekemisiin veli venälälsten kanssa.Ryssiä ne on eivätkä kaihda keinoja kostaa.Kaverilta käänsivät nilkan nurin vittumainen kävellä kun varpaat näyttää taaksepäin.
toyota4x4
17.06.2010, 22:03
Kuka niitä airbaggeja kaipaa :) Ihmetyttää hiukan, ettei katsastajien testerit huomaa puuttuvia juttuja?
pakokaasu testeri ei airbaggiin asti ulotu , ja obd testi testaa moottorin vikatilat oliko 2002 ja uudemmissa
Elikkäs käyvät hakemassa muista itäeuroopan maista kolariautoja ja lyövät ne nippuun jos on bagit pamahtanu niin heitetään olan yli ja lyödään kannet vaan kiinni, kuka tommosta edes heti ajattelis kattoo? On ne vaan kätevää porukkaa:D
toyota4x4
17.06.2010, 22:55
kyllähän jossain latviassa on sen verran käteviä seppiä jotta ostavat saksasta 2kpl kolari mersuja esim keulamälli ja perämälli laittaa sen kuntoon niin ettei tarkimpakaan tutkija huomaa myy takas saksaan, ja sieltä sit suomeen.
yhtä ihmettelin eräässä liikkeesä auto oli lähteny dokumettien mukaan 6-vaihteisena manuaalina tehtaalta ja tullu suomeeen 5-vaihteisena automaattina hintaakin oli vaivaset 30 000e
pakokaasu testeri ei airbaggiin asti ulotu , ja obd testi testaa moottorin vikatilat oliko 2002 ja uudemmissa
Kylläpä vaan, ja yleensä nuo testaukset perustuvat joihinkin tiettyihin vastusarvoihin = kätevä toveri on mahtanu kötöstää ihan normi vastukset eörbäägin&muiden mokkuloiden tilalle. Tämän takia kun suomessa korjaa kolariauton ja vie sen turvalaitetestaukseen, niin merkkiliikkeen asentaja on velvollinen fyysisesti tarkastamaan, että turvalaitteet on paikallaan, eikä niitä ole korvattu vaikkapas vanhalla phiilipsin korvalappustereolla.