View Full Version : Ukkolan Hodarin 657 tkm huolto, isoja jarruja...
bj45lava
14.06.2010, 21:41
Tommosta pientä huoltoa menossa, kun tuli piristettyä tossa 615 tkm huollossa tota konetta ja alko kytkin luistamaan, joten kytkintä lähin ihan vaihtamaan ja perkele homma karkas käsistä.
Uutta lootaa tulossa ja toi 300mm kytkimelle sopiva vauhtipyörä ja kytkin jo paikallaan.
Oli vaan haarukka vanhassa lootassa kulunut kuulan kohalta melkein puhki, joten uutta odotellessa jäi su loota laittamatta paikalleen.
Jakis myös kunnostettu samaan pötköön.
Rungon takaosa samalla puhallellaan ja toi kori pohjasta pestynä pihalla odottaa massaa allensa.
Etusisälokaria kans hieman harjottelin puhaltaa kun perkele kehtasivat uudesta pyytää yli 770€ joten eiköhän sitä tolla rahaa hieman jo elvytä.
Asiaa!
Moni asia helppo tehä, ku nostaa hylsyn pois päältä.
perse arska
15.06.2010, 04:38
jaa nytkö se lähti mopo käsistä.... tutulta kuulostaa:D
oliko miten hirveesti irroteltavaa ennenku koppa nous pois?? ite oon ajatellu omalle samaa, nostais kopan pois ni pääsis puhaltaa rungon.
bj45lava
16.06.2010, 22:39
Parin tunnin homma, helpompi olis tehä nosturilla, kuin liftillä, varsinkin kun se lipeää etupään puita alle työntäessä.
Nyt purettu kori täysin paljaaksi myös alta, eli tankki, pa-putket jne irti et pääsee pesemään kunnolla, ruostettahan siellä ei ole, mutta jostain syystä tekee mieli suojata se kunnolla, kun ei kerran vielä ole korroosio iskenyt.
sepä se on itselläkin ku ei tota nosturia ole, ni joutuu sit itekki jossain vaiheessa kikkailemaan, mut se on sitten joskus.
bj45lava
19.06.2010, 20:53
Tänään kampesin sen uuden vaihteiston paikalleen ja jakiksen siihen perään, sitten ulos rungon takaosaa puhaltamaan ja eikös sieltä sitten sade tullutkin jo parin tunnin päästä, täytyy jatkella, kunhan kesä joskus koittaa.
Teki mieli tulpata toi ulosotto, mut se orkkislevy siihen kustantaa 170€, joten laitoin ton murkulan paikalleen mut karsin vaijerin siitä pois, pitää viel ottaa toi kiinnike pois ja lukita toi vipu jollain, ettei muljahda montussa päälle itsekseen.
Eipä se paina kuitenkaan kuin pari kiloa toi pto.
Lisäksi laitoin yhen kuva lähtötilanteesta, jolloin homma oli vielä ehkä jonkunlaisessa hallinnassa tai sit ei...
Rekisteröimätön
19.06.2010, 21:11
Mistä tollaiset ajo valot on kotoisin?? aika kivan näköiset!!!!
http://global.ebay.com/1991-1997_TOYOTA_LAND_CRUISER_HALO_PROJECTOR_HEADLIGHTS/390207051625/item
bj45lava
20.06.2010, 08:57
Joo noi löyty suomesta kaverilta, joka tuo maahan em kamaa, mulla vielä molemmissa rei`issä xenonit, tarvii vaan sitten sulakerasian pohjaan kytkentämuutoksen et palaa lyhyt ja pitkä samaan aikaan.
Kytkennät sillee tehty et helppo vaihtaa vakiot leimalle.
Ja noissahan on vakiona parkki tuol ulkokulmassa, niin laitoin tilalle osram diadem kikrkkaat vilkkupolttimot, kun noissa palaa noi rinkulat jo valojen ympärillä ja 3 lediä rivissä alareunassa ikäänkuin parkkeina, niin sai noi kusenpolttamat vilkkulyhdyt pois tuolta hiekkapellistä.
Muutenkin mulkattu keulaa sen verran, et siin on uudemman mallinen maski ja hiekkapelti.
-Captain-
14.07.2010, 14:51
Joo noi löyty suomesta kaverilta, joka tuo maahan em kamaa, mulla vielä molemmissa rei`issä xenonit, tarvii vaan sitten sulakerasian pohjaan kytkentämuutoksen et palaa lyhyt ja pitkä samaan aikaan.
Kytkennät sillee tehty et helppo vaihtaa vakiot leimalle.
Ja noissahan on vakiona parkki tuol ulkokulmassa, niin laitoin tilalle osram diadem kikrkkaat vilkkupolttimot, kun noissa palaa noi rinkulat jo valojen ympärillä ja 3 lediä rivissä alareunassa ikäänkuin parkkeina, niin sai noi kusenpolttamat vilkkulyhdyt pois tuolta hiekkapellistä.
Muutenkin mulkattu keulaa sen verran, et siin on uudemman mallinen maski ja hiekkapelti.
onks tuolta http://www.autoimago.com/tuotteet.html?id=104/? ite kattelin joskus sieltä hodariin valoja. :)
bj45lava
14.07.2010, 18:06
Sieltähän noi tampereen kupeesta löyty, hinta oli vähän halvempi kun oli palautettu takaisin e-merkintöjen puutteessa...
bj45lava
14.07.2010, 18:18
Niin ja runkoa puhalleltu ja maalailtu puolivälistä taaksepäin... etenee kunhan kelit sallii työnteon, ei viitti +30 keleissä pihalla maalata, kun maali kuivuu ennenkuin kerkee pensselillä pyyhkäistä sileeksi... pohjaväri on kyl jo päällä, mut ei kuvissa.
270 kg hiekkaa kulu kun ympäri ämpäri yhen päivän tota takapäätä putsas, ja ennenkuin tajus raaputtaa massan päältä lastalla, niin homma keveni huomattavasti.
bj45lava
14.07.2010, 18:23
Niin ja jotta homma ei kävis liian helpoksi niin hommasin tommosenkin pihaa komistamaan...
No mutta tuohan on hieno:)
bj45lava
11.08.2010, 19:56
Ja taas vihdoinkin jatkuu, odotettu puskuri saapui, niin pääsi tekemään mielessä olleen takarungon pelkistyksen, eli toi mätäpaisepalkki pois ja tulee jotain tukevampaa tilalle ja vetokoukulle tukea joutuu tekemään, ei toi thaimaan rauta vakuuta ihan kärryn vetoon asti itsessään, vaan jotkut pelkistetyt vinotuet tilalle ja poikkipalkki c-profiilista jotta on helppo pitää puhtaana.
Rungon värivalintana ilmainen maali.
Ja katsastusetuvalotkin hommattu, tarvikemalliset depot, kun omat orkkikset meni tohon keulakolariprojektiin...
Niin ja pikkukiinalaisten kuplamuovimäärä on ihan järkyttävä, puskuri oli pakattu 100 mm kerroksella kuplamuovia, vaahtomuovia, pahvia ja kelmua + teippiä...kokonaan ympäriinsä.
Puoli tuntia meni silputessa tuolla kontissa sitä esiin.
bj45lava
11.08.2010, 20:00
Ja lisää kuvia, palkit siivottu ja odottaa pikku puhallusta, korjausta, korin nostoa päälle ja sitten parempaa asentoa tolle puskurille suunnitelemaan vasta.
bj45lava
20.08.2010, 22:03
Ja taas pikku edistystä aiheeseen, korin hieromista ja rungon suojausta, pikkusen kylmää hommaa liftillä pudotella tota koppaa paikalleen, olishan se kiva, ettei lipeäis tossa kohtaa.
bj45lava
20.08.2010, 22:13
Ja nythäs se on sitten päällä ja tallissa odottamassa maalauskuntoon hieromista, ja vertailukuva kesäautossa 2" alusta ja 37" korkeet kumit, ja tossa tulevassa 225/75R16 ja se 3" alusta...
Aika karun näköistä on sisäpuolellakin, revin ton kusenpolttaman kattoverhoilun kans helvettiin, ja pitäis liimailla kangasta tilalle.
Ja jotta ei liian helpoks menis, niin ton torstaisen korinnoston ja talliin työntelyn päälle vielä ajoautoon tommoset 30mm spacerit, jottein oo ihan niin nenällään, nyt ryhdikkäästi vaakatasossa toi koppa päällä.
Ja huomenna illalla auto junaan ja ouluun, sieltä sitten pohjoista kohti...
Eipä olis tullu meikäläisellä mielenkään vaihdella autoon koppaa pelkällä liftillä. :eek:
Kova jätkä. :D
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=14100&d=1282334526
Mikäs auto junaan tuupataan? Sulla kun on tuota valinnanvaraakin...
bj45lava
20.08.2010, 22:25
Liftilläpä joo, ainoo että takapää on helppo kun ei oo mitään tiellä, mut etupäässä kun noi puut on siinä lootan ja korin välissä ja tarvis saada pois, ei muuta kuin kakkosnelosen pätkä venakopan päälle ja nostamaan.
Sit vaan puut pois alta, onneks oli kaveri vetämässä noi alta, koppaa irrottaessa ei ollu ja puita työntäessä väliin toi viritys sortu hieman sivullepäin, onneks jäi helmasta rengaskasan päälle kuskin puolelta ja oikealta niide lankkujen päälle, mitä en ihan ehtinyt työntää alle.
Ruskeella Hdj:llä olis tarkoitus lähteä retkelle.
bj45lava
20.08.2010, 22:27
Niin ja tos kuvassahan on takapää jo rungon päällä ja takimmaiset pultis reiissään, ettei lähe valumaan väärään suuntaan, oli muuten jo ihan sivusuunnassakin pitelemistä, hyvä kun kerkes kuvan ottaa kaveri pikaisesti.
bj45lava
03.09.2010, 23:01
Joo taas puuhailtu lisää, lämmityslaite purettu/putsattu, asennettu takaisin ilmastoinnin kera tällä kertaa.
Kepin ympäriltä edellisen miehen kairaamat reiät hitsattu umpeen ja maalattu, samoin toi oik.a-pilarissa näkyvä kojelaudan alakulman kiinnike hitsattu kunnolla, se kun tuntuu näissä kaikissa revenneen irti pistehitsistään, täytyy tehdä sama myös vas.puoleiselle, joka sekin näköjään oli jo kerran huonosti hitsattu.
Takaluukku tai siis puolet siitä purettu maalausta varten valmiiksi, siitähän toi pikkuhiljaa etenee.
Samalla kori ruuvattu paikalleen uusilla pulteilla ja muilla nippeleillä, lisäks hommasin pakoputken kannakkeen ja jarrupainesäätimen kannakkeen, kun ei noita läpilahoja jaksa enää kunnostella, muutakin tekemistä on keksitty sille aikaa noi ei tarvii kuin ekstra maalia päälle ja hieman ruostesuojaa ja kestää ainakin taas seuraavat 20 vuotta.
Niin ja noi korin kannatinkumit +pultit etupäähän, kun ei purkaantuneet pultit enää kuin laikalla katkaisemalla, mielenkiintoista katkaista tommonen hela laikalla, kun pultti on vedolla kumista 5-10mm jo valmiiksi, loppuhela katosi johonkin maisemaan, kun pultti meni poikki.
bj45lava
03.09.2010, 23:22
Niin ja olihan se joulu jo aiemminkin, mut nää palikat on jo laiteltu paikoilleen.
Niin ja olihan se joulu jo aiemminkin, mut nää palikat on jo laiteltu paikoilleen.
Jakolaatikon välityksiäkös nuo rattaat on?
bj45lava
02.10.2010, 20:31
Ja taas jatkuu pikku tauon jälkeen, olis takaluukku ja keulan sisäpellit puhalleltu ja maalausta vaille.
Pakko oli happoa roiskia päälle, ettei ruostu ihan heti, olin nimittäin ton toisen sisälokarin puhaltanu jo kesäkuussa...ei se tallikaan ihan kuiva paikka ole näköjään. Ja pari reikäähän sieltä löyty ruosteen alta, sekä etukaarista, että sisäkaarista.
Pikku tuninkia myös, eli takalasin pesu ja lukkovehkeet lähti vittuun, kun ei ne kerran toimi, niin ei niitä tarviikkaan.
bj45lava
02.10.2010, 20:34
Niin ja etukokareiden takareunoja leikattu jo aiemmin boggereille sopiviksi, nyt lähti myös sisälokasuojien takaosat, jotka hitsattu pisteillä kiinni.
Täytyy hitsata kaarien tueksi lattaa, kunhan saa sisälokarit maalattuna autoon kiinni, ei tosta tunnetusti tuu mitään muuta kuin paskaa, jos alkaa irtona kolvaamaan noita kaaria.
Ja sisälokarin puuttuva takaosa korvataan muovilevyllä.
bj45lava
27.10.2010, 17:11
Ja nyt olis keulan sisäpalaset maalissa ja pääsis kasaamaan käyntikuntoon lopullista maalia varten ton kotelon.
Kaikki palikat puhallettu kokonaan ja uus väri selässä.
bj45lava
01.11.2010, 20:56
Keulaa kasaillessa kuluu aikaa ihan kiitettävästi...
Just passelin kokoset renkaat! :D
Keulaa kasaillessa kuluu aikaa ihan kiitettävästi...
Onkos tuo tuossa keskimmäisessä kuvassa Safaricooler kitti? Mistäs moisen löytäny? ;)
bj45lava
02.11.2010, 10:43
235/70R16 ja lukkovanteilla tietysti.
Safari Cooleri, tältä palstalta käytettynä ostettu sopivasti keväällä, oli kuulemma uutena ollut hinnoissaan kuulema reilusti yli 2k€
Ite sain kuitenkin satasilla...aika hyvä sarja, sopii täydelisesti paikalleen 2-3h töillä
Ite koittanu kans ettiä, mut täytyy vissii soveltaa ite...
Hienon näköistä jälkee tulee, Vähän OT mutta mikä avo taustalla näkyy? Celica?
Hienon näköistä jälkee tulee, Vähän OT mutta mikä avo taustalla näkyy? Celica?
ukkolan puolest vastailen et joo celica se on sellai tusina tuote....oiskohan niit kaks....
bj45lava
02.11.2010, 21:04
Tusinatuotepa hyvinkin, ei ole toista suomessa toivottavasti, niitä saksassa kyhättyjä on muutamakin, mut toi on ameriikkaa...
Välijäähyn putkien virittelyä tänään ja muuta pientä...
Tilasin sitten kaikki jarruputketkin edestä taakse, kun ei olleet pahan hintasia, pari kymppiä kappale, ja kallein pitkä tais olla 37€, ei jaksa tohon rahaan suorasta putkesta väännellä, kun niistä tulee niin vitun rumat vaikka kuinka siististi mutkittelee.
Sitä on tullu saatanan laiskaksi ja ilmeisesti vielä tienaakin liikaa...
bj45lava
02.11.2010, 21:07
Toi takapuskuri ei mun mielestä jotenkin kuulu nyt tohon malliin ollenkaan, vai onko jollain muulla tommosta arb kopiota olemassa.
Runkokiinnikkeet yli 10mm liian leveällä, pyöräkoteloon matkaa puskurin päästä 10 cm, korin ja puskurin välissä tolkuton rako, no se varmaan täyttyy osin luukulla, joka tosta kuvasta puuttuu, mut silti jotenkin perseesti istuu.
Lisäksi keskellä olevan reiät, joiden pitäis istua takapoikkipalkin reikiin pulteilla niin väliin puskurin taakse jää tuuman verran rakoa takapoikkipalkkiin, tämä kokeiltu jo ennen korin nostoa paikalleen ja enää sitä poikkipalkkia ei siellä olekaan...
Toi takapuskuri ei mun mielestä jotenkin kuulu nyt tohon malliin ollenkaan, vai onko jollain muulla tommosta arb kopiota olemassa.
Eipä taida olla 80:n puskuri ainakaan. Onkohan Toyotaan ollenkaan tarkoitettu?
Pitäishän tuon aika napakasti istua:
http://www.offroaddrivingschool.com/903A8482.JPG
bj45lava
05.11.2010, 19:48
Ohjaustehostimen mulkkausta, teetetty uusi letku väliin ilman jäähdytyskäyrää, ja kiertämään takakautta simpukalle entisen etumutkan sijaan, jääpähän tilaa jäähdyttimelle sinne paluupuolen väliin.
Ajatus oli kans tehdä paluupuolelle välisäiliö, niin sais hieman kasvatettua tota öljymäärää ton jäähdyttimen lisäksi, koska noissa toi tehostin ei vaan taho vakiona toimia kuin huonosti tai ei ollenkaan kun hieman kuormittaa.
Lisäksi kytkin putki/letkuviritys korvattu punosletkulla.
Uusia jarruputkia ja muuta nippeliä asenneltu paikoilleen
Tosta celicasupran öljyjäähdyttimestä pitäis tehä tehostimelle kenno ja ovenkahvaa koepuhallettu maalausta varten, eli kromit helvettiin ja maali päälle, tohon vehkeeseen kun ei kromia tule mihinkään... ainoo vaan, että mitä tehdä itse avauskahvaosalle, joka onkin sitten kromattua muovia.
Kun vertaa tuohon matin kuvaan niin eihän tuo puskuri välttämättä ole väärä. Kun katsoo mihin kohtaan se levikkeen takareuna tulee niin ollaan aika lähellä sitä mihin tuo nyt näyttää loppuvan. Siitä lokarissa olevasta pokkauksesta tuota koitin hahmotella.
Oisko niin et tuo on tarkoitettu vain tuollaisilla levikkeillä varustettuun malliin?
bj45lava
06.11.2010, 09:10
Kyl se varmaan onkin levikkeelliseen, levike vaan ei jatku sinne, vaan roiskeläppä, joka tulee levikkeeseen kiinni erikseen, ja niitä en aikonut laittaa, joten jotain jatkoa tarvii tolle kehittää, eniten ihmetytti vaan se orkkis takakoukun kiinnitysreikien ja puskurin väliin jäävä tuuman rako.
Toisaalta eipä haittaa, kun tonne tulee 12.5 vinssi taakse ja reikä sen kohdalle eikä orkkis poikkipalkkiakaan enää ole olemassa...
bj45lava
18.11.2010, 22:49
Ja taas jatkuu, akkukotelot paikoillaan ja akut heitetty paikoilleen, tehostajan jäähdytys paikoillaan ja hieman levikkeiden suunnittelua, ajatus oli laittaa ne ihan läpiruuveilla 15cm jaolla kylkiin.
Mutterit vaan hitsaten koriin ja läpi jollain siisteillä matalakantaisilla ruuveilla, ei oikeen luottoa noihin liimoihin ja niiden kanssa sotkeminenkaan ei oikeen kiinnosta.
Ja tietysti aloitettu harjoittelu heti kuskin puolen takalevikkeestä, niin onhan harjoitelma sitten aina silmissä ekana.
Xenoni ballastit sai toiset mahtumaan tonne etuparkkien taakse, ja toisen käy kiinni noihin umpioiden pohjiin, ompahan sitten helppo nakata noi vakioumpiot tilalle kun ei oo turhia romuja edessä ja liittimet vakioina auton puolella.
käyntiinkin piti kokeilla, mut huomasin tankin olevan vielä ulkona hangesssa, jospa huomenna sitten sais käymään ja koneen huuhdeltua, ettei tarvii ajella niitä savia sieltä lohkosta heti uuteen syyläriin ja putsattuun lämppärin kennoon, tilapäinen ohitusleikkaus syylärille ja lämppärille tehty jo valmiiksi.
Ja puskuria tarvii tosiaan jatkaa hieman, kun ei ollu aikomusta noita orkkis läppiä tohon laittaa.
bj45lava
18.11.2010, 22:56
Ja tossa kennon päällähän näkyy noi orkkis valon korkeudensäädön piuhat, jotka tulee suoraan siitä lukkojen katkaisijan vierestä vapaasta liittimestä keulaan asti ja vielä haarotettuna oik ja vas.puolille umpioiden taakse, eipähän tarvii turhia johtoja kiskoa konehuoneesta kun on suoraan 6 johtoa läpi tossa valmiina + maakin löytyy kasasta.
Lisäks noi valonpesimien johdot kans turhina tuolla o/sisälokarin takareunan päällä, tais olla ainakin 4 kpl niitäkin suoraan käytettävissä noihin valo ym kytkentöihin/releiden ohjailuun.
bj45lava
20.11.2010, 18:15
Ja tänään lähti koneet taas käyntiin ja sen jälkeen talin siivousta nokihiutaleista, ehkä virhe toi 2x3" putki, kerää kivasti paskaa sisään, joka sitten kertapolkasulla tulee ulos, no oppipahan käynnistämään auton pihalla ens kerralla.
Sitten korjailin ton paskan orkkissulakerasian, josta lähivalojen sulakepohjat + relepohja sulaneet, tilalle vesitiiviit rasiat joille sahattu lisätilaa ottamalla noi 2 huonoa pohjaa ja yks relepohja pois rautasahalla.
Rele riirretty tohon viereiseen vapaaseen kantaan uusilla liittimillä ja sulakkeet mahtu reikään ihan hyvin, oikeestaan toi olis aika helppo tehdä koko hökötys uusiksi kunnon johdoilla.
Sulakerasiat on syystä tommoset, koska niitä valmiita rivisulakerasioita ei saa kuin liittimellä kytkettävinä, ja tuo johtaa hapettumiseen ja tuhoon joka tapauksessa, siks tommoset johdoilla kytkettävät tuli valittua, ja tosiaan kokoa itse mallia, eikä valmiilla pätkillä.
Tuolla näkyy keltasella liittimellä tehtynä myös toi ohitusleikkaus jolla saa palamaan sekä lähi- että kaukovalot yhdessä, eli vaihto-ominaisuus otettu pois päältä, koska noissa xenoni umpioissa on lähivalot H1 ja pitkät H1 erikseen alkuperäisen H4 ajovalo/pitkän ja H1 lisäpitkän kanssa.
Siinähän sammutetaan lyhyt lanka pois pitkille kytkettäessä, eli nyt palaa kaikki 4 valoa yht aikaa.
bj45lava
06.12.2010, 18:12
Loppusuoran hommat vielä ennen maalaria, etulokarinlevikkeiden kiinnikkeiden hitsausta ja pientä ruostekorjailua samalla, onneks jää noi paikat kaikki levikkeiden alle näkymättömiin, kun toi mätähitsaus ei ole koskaan kiinnostanut edes omien vehkeiden kohdalla.
Levikkeet kiinni rosteriruuveilla 150 mm jaolla ja 45mm reunasta, just riittää takaovien levikkeidenkin kiinnittämiseen, kun siinä muovi jää puoliksi tyhjän päälle, kun peittää kaaren vielä oven vierestäkin.
Antenninreikää umpeen jne, nyt on jo ovet pantu nippareilla kiinni kuljetusta varten ja vaan kolmea pikku reiän hitsausta takalasien kehyksistä odottelee.
Nekin näköjään jo kertaalleen maalattu ja kitattu ja minä kun ajattelin vaan hieman neekerintukalla raapaista kehystä, kun oli vähän erikoisen näköistä kuplaa maalin alla niin yllätys ruostettahan sielläkin oli jo ennestään...piilotettuna.
4.kuvassa näkyy sisälokarin alaosa poistettu ja tilaa tehty kaaren takareunaa poistamalla jotta mahtuu 16" levee kumi kääntymään.
Sen takia joutu tekemään uutta reunaa kaareen ja loppu suojaus sitten muovilevyllä
bj45lava
22.12.2010, 23:11
Viime hetken kuvia ennen maalarille menoa...
Vähän reunoja raavittu valmiiksi pellille.
bj45lava
22.12.2010, 23:18
Ja joulu tuli taas etukäteen.,
Takaisin saatuna eilen, koko laite maalattu ympäri oviaukot, kaikki ovet ja luukut sisältä ja ulkoa, vähän takalattiaa jne...ovenkahvat ja vx levikkeet samalla myös.
Tietenkin orkkisvärillä, kun ei muuta tullut mieleen ja olis kuitenkin tullu perseen näkönen jollain ei tohon kuuluvalla värillä sotkettuna.
Lisänä vielä ikkunankarmit mattamustaksi kuten vx-mallissa on alunperin.
Tarkkasilmäinen huomaa myös takaluukusta puuttuvan sumuvalon ja sen reiän siinä samalla.
Pikku kasausintoa olisi, mut odottakoon ens viikkoon.
bj45lava
10.03.2011, 20:51
Jotain pientä kasailu tapahtunut tänkin kanssa jo, hiljaa hyvä tulee
Laseja ja sisustaa paikalleen, ovien ja luukkujen säätöjä, ja kun kerran ajoauto tulee, niin hiljennetään samalla, bitumit ja kelmut oviin ja ne orkkis perseensuristin kajarit pois kojelaudasta, noissahan on kuitenkin 6,5" kajarin paikka tos etuovessa jo valmiina ja yks johtopari sille tulee oven johtosarjassa tolppaan sisään ovesta mut ei jatku auton puolella, eipä tarvinnu ylimääräjohtoja turata tonne oveen.
Sit pientä leimavalojen sovittelua keulaan, ja maski sekä hiekkapeltihän tähän tuli 94-> mallisesta.
Kromiahan tähän ei tule yhtään, eli maski maalautuu mustaksi ja varsinaiset valothan on mustat
bj45lava
10.04.2011, 07:59
Parin viikon takaisia amatööriverhoiluja sisustaan, kontaktiliimaa ja huopaa lätkitty pilarit, katon reunat ja verhoilumuovit täyteen, katto itsessään vielä tekemättä, pitäis viritellä sähköt+valot jne ekana.
Sit viikon takaisia levikkeiden kiinnittelyjä, paskat reunakumit viskattu vittuun ja mustalla sialla saumattu paikalleen. Ja totahan edelsi jo sinisiksi maalatut vx levikkeet, jotka vaan ei miellyttäny silmää, onneks tulee uusia malleja myyntiin kesken projektia...
Rekisteröimätön
10.04.2011, 08:17
elikkä mistä tollaisia levikkeitä voi ostaa ja mihin hintaan??kiitos jo etu käteen
bj45lava
10.04.2011, 15:51
Juukasta Offroadtarvikkeelta 415€ kotiin tuotuna...
bj45lava
17.04.2011, 09:12
Tallin lopputarkastus tehty eli yks huoli vähemmän, ja vähän lisätilaakin tuli siivouksen myötä.
Sähköhommia,sähköhommia, vetokoukulle jne raastettu nippu johtoa ulos, johtosarjahan siirty tuolta korin ulkopuolelta konttiin sisään, ja päivän saldona 2 xenon työvaloa katolle toimimaan alkuper takasumuvalon katkaisijasta releen auttamana.
Taitaa 2 valoa riittää, meinasin eka neljää, mut laitetaan ne sit nokkaan.
Ja tietysti kasa johtosilppua tallin lattialla...
bj45lava
01.05.2011, 22:09
Puskuri ohjelmaa oli lauantaina, eli maalattu toi 90-sarjalaisen puskurista mulkattu tuote, päädyt levitetty ja putkihökötystä korotettu jne...
Ja kaikki laitteet mitä puskuriin kiinnittyy tulee liittimillä, jottei tarvi enää katkoa joka kerta johtoja ja liitellä uudestaan, ite puskurihan tulee nokkaa kiinni 3x12mm pultilla/puoli noihin runkoaisan päihin hitsattuihin 10mm lappuihin.
Mites tuohon vinssin vapautinkahvaan pääsee käsiksi?
bj45lava
02.05.2011, 06:56
Tossa puskurin päällä olevasta suorakaiteen muotoisesta reiästä, jos omaa riittävän pienet kädet, siihen pitäis vielä puuhata vipu läpi päältä, senhän voi kuitenkin onneks mulkata mihin tahansa suuntaan, purkaen ja kääntäen sitä päätyä.
bj45lava
15.05.2011, 19:40
Yllättävän paljon noita takasumuvalokatkaisijoita oli kertynyt, joten asentelin niitä kolme kappaletta kahesta ekasta kuskin puolella toimii etuxenonien rele/2 kpl valoa/katkaisija.
Pyyhkijäviiksen päässä olevasta katkaisijasta kun takapyyhkijä on heitetty veks toimii 1-asennossa vinssin valot, jotka tehtiin kärkkäisen halvimmista 19,90 ledipäivävaloista laitoin mol.lyhdyt puskurin sisään vinssin päälle näyttämään.
Tosta kakkospyyhkijän asennosta toimii 4-ledin keltavilkut 2 kpl edessä ja takana, nää katkaisijan asennot kun ohjaa maata, niin helppo puuhata toimimaan.
Ja sit vielä takakusipumppu on haaroitettu back-upiksi puhaltamaan tuulilasille samaan letkuun varsinaisen kusipumpun kanssa ja toimii siis ton katkaisijan väännöllä mol.suuntiin ääriasennoissa.
1 Sumuvalokatkaisija siellä keskellä ohjaa sit takaxenonien relettä/2 kpl valoa.
Ja etupäähän ei mee yhtään ylimääräistä johtoa, kaikki johdot on käytetty ajovalojen kork säädön sarjasta jossa siis mol.ajovalojen taakse menee haaroitettuna 6 kpl suoraa johtoa sisältä.
Eipähän tarvii ryssiä tota kojelautaa reikiä täyteen ja katkaisijat on siistejä, 100% toimivia ja niissä on taustavalotkin vielä, pikku tarrat vaan lisää noihin opiksi niin homma on valmis.
Hiemanhan on kytkentäkaavioita luettu...
no nyt mä tien mihin tosta sun ex ruskeesta on takasumuvalon katkasija hukkunu! :D
ja tais vahingossa taka-ala luukutki vaihtua?
bj45lava
16.05.2011, 07:43
Joo kaikkine mun entisten hodareiden omistajat huomaa katkaisijan puutteen jossakin vaiheessa, ja takaluukkukin on saattanu vaihtua jossain vaiheessa...olisit tyytyväinen, sillä luukulla on kuitenkin ajettu yli sata tonnia vähemmän.
Nykysessä hdj:ssä on kaks valonpesimien katkaisijaa vierekkäin :), niitä kun ei saa toimimaan katkaisijoina, niin sinne vaan puuttuvan sumuvalokytkimen paikalle...
Heikki L
16.05.2011, 14:59
Minkähän sun hdJ:n bongasin tänään kotipihallani? Taisit ajaa laukkoskella päin, sininen missä oli yks vihree lokari ja kattotelineet?
bj45lava
16.05.2011, 20:30
Ei oo mun vaan siellä asuvan kaverin, jolle sen möin viime alkusyksystä...
bj45lava
24.05.2011, 21:19
Takapuskuria mulkattu, tehty vinssipeti alareunaa leikkaamalla ja liimaamalla, päädyt mulkattu sopimaan levikkeisiin, kun täähän loppui alunperin jo ennen levikkeitä.
Takavalojen reiät mulkattu ledikeltavilkuille sopiviksi, oli alunperin tarkoitus tuoda pakoputket noista reiistä läpi, mut pyöree putki kulmikkaassa reiässä on vaan perseen näköinen.
Lisäksi liimattu toi puskurin mukana tullut jenkkimallin persereikävetokoukku vinssipedin pohjaan kiinni.
Puoltoista työpäivää kului puuhaillessa, mutta eipähän tuu samanlaista vastaan kellään.
bj45lava
24.05.2011, 21:21
Ja tietysti kopio on aina kopio eli vasen sivulapa oli suora, mut oikeen pää ottikin sit kiinni kylkeen eli pää 2 cm sisempänä kuin vasen, ei muuta kuin railo mutkaan ja lapa suoraksi, olis varmaan ollu helpompi tehä kokonaan ite ehkä, mut ihan hyvä siitä tuli.
Vetokoukku ei ainakaan irtoa ja vinssipeti tulee takareunastaan kiinni kuudella pultilla vielä uuteen rungon poikkipalkkiin, joka tehty syvemmälle runkoon eli alkuperäinen palkki poistettu kokonaan tieltä.
Katotaan kun saadaan maalaamosta pois loppuviikolla.
bj45lava
29.05.2011, 13:14
Valmis tuote maalattuna, vinssillä, hälyvilkuilla, vararenkaalla ja pa-kannulla varustettuna autossa kiinni...
Kannun kiinnike vaan vaihtuu hihnaan, saatanan terävä peltiviritys ei onneks leikannu rannetta, vaan kämmenen halki sitä sulkiessa.
Sun pitää vaihtaa kilpi korkeeseen malliin että sopii tonne väliin.
bj45lava
29.05.2011, 16:16
Meinasin tilata sen kolmannen kilven tohon kannutelineeseen, jossa paikka on, normaali vois sit olla tuolla kontissa kiinni, kun on telineet irti.
bj45lava
30.05.2011, 21:54
Nyt sitten ekan kerran ulkona puoleen vuoteen, lähes tommonen siitä nyt sit tulee, takavalot puuttuu vielä ja etuvalot vaihtuu pois leiman jälkeen. Sisusta vielä 50% kesken.
Kannattiko yli vuosi puuhata, KYLLÄ.
knucklebone
30.05.2011, 22:42
Perkeleen komia on, hienoa työtä!!
bj45lava
05.06.2011, 21:19
Sisäverhoiluja ja sähköpuuhia, sisäkaton sain tehtyä valmiiksi, muuta puuhaa vielä riittävästi jäljellä.
Saattaa tarkkasilmäisille olla hieman sanomista, mut tämmöselle amatöörille, joka tekee ton homman kerran 5 vuodessa saa kelvata, onpahan jotain muuta kuin se oksennuksen värinen orkkisnahka.
Vielä vähän valoja reunaan ja eteen kattokonsoli, johon la-puhelin ja kunnon kattovalo.
Virtapistokkeita ei oo kans kontissakaan koskaan liikaa, ylempi jatkuva ja alempi virtalukon takaa.
Hienoa työtä! Kyllä tuolla kelpaa nakkikioskilla käydä, ja vaikka muuallaki.
bj45lava
17.06.2011, 17:37
Jotain pientä taas sähköjä tehty ja ilmawebastolle tommonen kellolaite tuli asennettua ja siinä vieressä 2 subbarin johdoille paikat, kun en kerran osaa laulaa, niin pitäähän humppakoneet olla.
Hieman on kojelautahommat kesken kun ei saanu niputettua ihan vaan pelkkien mittarivalojen puutteen takia ja jotain muutakin hieman menossa.
;):p:mad::D:o:rolleyes::eek::cool::D:cool::eek::): (:confused:;):rolleyes::o:confused::confused::conf used::confused::confused::confused::confused::D:D: D:eek::eek:
bj45lava
14.07.2011, 20:26
Katsastettu tuon näköisenä poislukien ajovalot ja 35" renkaat.
35" näköjään maksimi rengaskoko noille pyöräaukoille, käy takaa aika lähellä pohjassa ollessaan.
Not just for show eli alusta hieman elääkin.
Ja akselitkin on vielä ruosteessa, puuhaillaan ne sit erikseen joskus.
On kyllä todella siisti, kyllä tuo 80:nen on hyvä aihio massiiviseksi offi autoksi!
Aivan uskomaton peli! Nyt tuli tojokuume :mad:
Akselit kuosiin niin on täyden kympin auto.
Ruusulehto
17.07.2011, 13:41
Kyllä vähän kateeksi käy, kun joillakin on aikaa, rahaa ja motivaatiota tehä noin viimosen päälle. Todella hieno laite
tuleeko noi levikkeet kiinni muuten ku tosta ulkopinnasta jollain itseporautuvilla ruuveilla?
että tuleeko sieltä renkaanpuolelta alareunasta ruuveja?
En muista mikä aamu, mutta yks aamu tossa tuupakan kohdalla ajoin viereisellä kaistalla tän auton perässä, oli mahollisesti hienoimman näköinen hdj minkä oon livenä nähnyt.
eilen ehtoolla tuli Lahden motarilla vastaan, erottuu massasta enmmän kuin hyvin...
ON HIENO 120 kmh vauhdistakin katottuna...!
bj45lava
29.07.2011, 00:07
Levikkeet tulee mulla pinnasta 5mm ruuveilla lokareissa oleviin niittimuttereihin ja saa ne kaarien altakin kiinni jos haluaa, mut ei tarvii kuin sikasauman tiivisteeksi, sen verran hyvin istuvat ovat.
bj45lava
29.07.2011, 00:19
Ja on tän kans taas huudettu perkelettä et sai lisälevikkeet syntymään noille hieman ylileveille kumeille, auto renkaan reunasta mitattuna 220 leveä.
Etupään tukivarsien droppiraudat oli pakko asentaa, ja nyt on täysin ajettavassa kunnossa, ennen noita rautoja ajo oli...no hieman levotonta, mut nyt noillakin kumeilla kuin normi henkilöautolla, suosittelen kyl laittamaan jos yli 3" korotettu, noilla casteripuslilla ei oo vitunkaan virkaa verrattuna tukivarren pudotukseen takapäästä, katulaitehan tää kuitenkin on 90%.
Raudathan oli vaan automaatista, kun ei jenkit muuta tunne, mut lyhenee nekin tarvittaessa, automaatin palkki kun on 70mm taaempana kuin manuaalin.
Nyt alkaa oleen aika ready to race ens viikkoa varten, takavinssille paskasuoja tarvii kyhätä vielä alle ja muutamia pikkujuttuja sisään.
Takatukivarsissahan on ylhäällä uniballin korin päissä ja molempien panhardien päissä kans, antaa kummasti liikettä tolle takapäälle, etupäähän on aika jäykkä ton painonsa takia.
Ja noita 35" isompia toi ei koskaan nää, niidenkin pyörimään saamissa oli hieman puuhaa, no jos ottais eka ne sopivat vanteet, niin pääsis hieman helpommalla.
Levikkeiden lisääminen nyt on vaan kosmetiikkaa, paska tolla lentää edelleen kaaressa, oli vaan niin laittoman näköinen kun tulee kumit 10cm ulos kaarista, se että paraniko toi nyt noin on toinen juttunsa.
bj45lava
29.07.2011, 00:25
Ja kun 6 vuotta sitten tehty vanne alko vuotamaan nyt hitsihuokosesta teetti se hieman hommaa, purku ja ihmettelyä, purku ja sikaa reikään, purku ja hitsausta reikään jne jne...koko ilta kului sit sen kanssa eikä nyt kiinnosta koko homma kun ehkä huomenna taas seuraavan kerran.
niin noi levikkeet on pistetty ympärinsä sialla kiinni ettei mee paska sinne väliin mistää?
bj45lava
29.07.2011, 08:15
Joo periaatteessa, mut takapäät on auki päistään, et pääsee suoja-aineet laittamaan ja pesemään, ja ajattelin etupäihinkin reiät tehä, suoja-aineet on laitettu jo asentaessa, mut jos oikeen ruiskulla/pillillä laittais aina välillä uutta, noi istuu helvetin hyvi ja kun jättää ne paskat reunakumit pois ja korvaa mustalla sialla, niin vielä parempi.
Kiinnitys on niin kaukana ulkoreunasta, et istuu niilläkin, toki kaareen saa ruuvattua alakautta mut ite ei sitä tehnyt--> turhaa lahoavaa niinkuin tossa sun vehkeessä kun on uutena ruuvattu niin pelti on jo kadonnut niistä kohtia.
Mullahan oli jo suunniteltuna ja asennettuna tohon noi kuvissa olevat kapeammat vx kopiot, mut ulkonäkö oli huono ja korin värisenä vielä hieman huonompi, niinpä tuolla alla on nyt piilossa hitsimutterit noille "väärille" levikkeille ja sit vielä näille uusille poratut , maalatut ja suojatut niittimutterit, kyllä hieman vitutti kaks kertaa noi kohdistella ja kun toiset oli jo siististi tehty ennen maalausta niin...
ja näissä uusissa toi ovipalan istuminen on 90% parempi, kun taas noi muoviset olis pitäny periaatteessa uretaanivaahdolla laittaa oveen, kun ei ollu mitään takalevyä siinä ovea vasten. Uusissa on ruuvattava takapala joka nojaa ovipeltiin.
bj45lava
29.07.2011, 08:18
Ja ei se ole noi suomimalliset levikkeet tota munkaan autoa kauniisti kohdelleet niinkuin etukaaren kuvasta näät, oli massat alla mut mätää mitä mätää, onneks pääs boggereiden takia silpomaan takareunasta sen 50-100 mm pois lahoa.
joo kun ei kiinnostais porailla taas reikiä sinne alapuolelle, kun ne kaaret on juuri saanut hitsattua kauttaaltaan kuntoon :D
tuolla offroad tarvikkeessa on myynnissä tämmönen tuote:
LOKASUOJAN LEVIKESARJA HDJ80 90-96
Merkkikohtainen muovinen levikesarja. Levitys 40/40mm. Ilman astinlautoja.
Hinta: 313.00€
onko noi levikkeet tommoset vai jotkut yyber mallit mitä ei näy nettisivuilla?
bj45lava
29.07.2011, 08:47
Joo ei oo siel sivuilla noi 40mm on ne mitkä sulla tossa oli jo valmiina, noi levitää sen n:70mm.
toi 70mm kuulostais jo ihan hyvälle. menis monet rengas vanne paketit alle hyvin!
Ja on tän kans taas huudettu perkelettä et sai lisälevikkeet syntymään noille hieman ylileveille kumeille, auto renkaan reunasta mitattuna 220 leveä.
Etupään tukivarsien droppiraudat oli pakko asentaa, ja nyt on täysin ajettavassa kunnossa, ennen noita rautoja ajo oli...no hieman levotonta, mut nyt noillakin kumeilla kuin normi henkilöautolla, suosittelen kyl laittamaan jos yli 3" korotettu, noilla casteripuslilla ei oo vitunkaan virkaa verrattuna tukivarren pudotukseen takapäästä, katulaitehan tää kuitenkin on 90%.
Raudathan oli vaan automaatista, kun ei jenkit muuta tunne, mut lyhenee nekin tarvittaessa, automaatin palkki kun on 70mm taaempana kuin manuaalin.
Nyt alkaa oleen aika ready to race ens viikkoa varten, takavinssille paskasuoja tarvii kyhätä vielä alle ja muutamia pikkujuttuja sisään.
Takatukivarsissahan on ylhäällä uniballin korin päissä ja molempien panhardien päissä kans, antaa kummasti liikettä tolle takapäälle, etupäähän on aika jäykkä ton painonsa takia.
Ja noita 35" isompia toi ei koskaan nää, niidenkin pyörimään saamissa oli hieman puuhaa, no jos ottais eka ne sopivat vanteet, niin pääsis hieman helpommalla.
Levikkeiden lisääminen nyt on vaan kosmetiikkaa, paska tolla lentää edelleen kaaressa, oli vaan niin laittoman näköinen kun tulee kumit 10cm ulos kaarista, se että paraniko toi nyt noin on toinen juttunsa.
onks sulla noitten pudotus palojen lisäks caster puslat vai normit? mistäs hommasit noi palikat ja paljon jäi maksamaan??? joutuu varmaan omaanki hommaamaan.
Tuli nähtyä Rusalla livenä oli aikasta komee laite :)
Tästä mä diggaan, kesti viereiseltä kaistalta ihailun.
Hieno!
> auto renkaan reunasta mitattuna 220 leveä
Tuliko tarkoituksella noin leveä, vai oliko vaan turhan levittävät vanteet?
Onko vararengas tarpeen, vai keveneekö pois möyrintöihin?
-Paavo
IironSika
02.08.2011, 21:34
Hieno!
> auto renkaan reunasta mitattuna 220 leveä
Tuliko tarkoituksella noin leveä, vai oliko vaan turhan levittävät vanteet?
Onko vararengas tarpeen, vai keveneekö pois möyrintöihin?
-Paavo
Mikko on Venäjällä ja vastailee varmaan palattuaan, mutta HDJ:n akselit ON leveät ja sen orkkisvanteethan on reilulla plussa ET:llä. "Normaaleilla" kuuspulttivanteilla raideleveys karkaa helposti tuonne reippasti yli kahteen metriin.
11/19 VANTEET JA VASTAAVAT RAIDELEVEYDET
----------------------------------
VANNE OFFSET MM RAIDELEVEYS MM
EDESSÄ TAKANA
6J-16 30 1535 1540
7JJ-15 10 1575 1580
8JJ-16 0 1595 1600
Eli ei se raideleveys varmastikkaan kahta metriä ole mutta renkaan ulkosyrjät voi olla reilusti yli.
bj45lava
06.08.2011, 11:07
Pudotusrautojen lisäksi on myös casteripuslat ja siis erittäin hyvä tuli ajaa jopa noilla kumeilla, palikat tuli korotussarjan mukana, mut tuoltahan voi tilailla samoja--> www.man-a-fre.com , tosin edelleen automaattiin sopivina jotka joutuu pilkkomaan eli helpompi olis taiteilla ite samanlaiset.
Joo ja vanteista ei tullu turhaan vaan tarkoituksella noin leveä, ei näköjään vastustanut ainakaan karjalan mäntyjen välissä yhtään toi leveys.
Vararengas pyörii mukana aina ja ei sen pois otto tota malmikasaa kevennä, joten sillä mennään ja muutenkin takakonttihan on nukkumatilana ja romua täynnä.
Muutama kuva mukaan jottei luulla ihan tissiposki citymaasturiksi.
Vaurioina retkeltä:
-Hajonnut laturi (onneks oli uus mukana).
-Etummainen raidetanko mutkalla
-Vinssi rikki eli poikkikepit repes irti mosan puolelta.
-Etulukko jumissa päällä, johdot poikki. (sai pois päältä ropeltamalla johtoja takas liittimiin ja tilapäisesti napalukot pois niin ok).
-Takalukon käyttömosan kuori halki.
-V/helma kurtussa
-Taka-alaluukku lakkasi aukeamasta.
-O/t/renkaan beadlokki räjähti irti puoliksi 100km/h vauhdista kotimatkalla suomen puolella (käyrät jormalaiset ja 10.9 pultit ei vaan toimi), no vanteelle kumi ulkopuolelta ja matka jatkuu (kiitokset JF ja Jarski avusta) oli joku 8 pulttia menny poikki yhestä kohtaa.
Laitellaan parempia retkikuvia tonne slck sivuille, kunhan ehtii.
Tarvii mennä korjaamaan damageja tänään ja huomenna Forssaan käymään.
Pudotusrautojen lisäksi on myös casteripuslat ja siis erittäin hyvä tuli ajaa jopa noilla kumeilla, palikat tuli korotussarjan mukana, mut tuoltahan voi tilailla samoja--> www.man-a-fre.com , tosin edelleen automaattiin sopivina jotka joutuu pilkkomaan eli helpompi olis taiteilla ite samanlaiset.
Joo ja vanteista ei tullu turhaan vaan tarkoituksella noin leveä, ei näköjään vastustanut ainakaan karjalan mäntyjen välissä yhtään toi leveys.
Vararengas pyörii mukana aina ja ei sen pois otto tota malmikasaa kevennä, joten sillä mennään ja muutenkin takakonttihan on nukkumatilana ja romua täynnä.
Muutama kuva mukaan jottei luulla ihan tissiposki citymaasturiksi.
Vaurioina retkeltä:
-hajonnut laturi (onneks oli uus mukana).
-raidetanko mutkalla
-etulukko jumissa päällä, johdot poikki. (sai pois päältä ropeltamalla johtoja takas liittimiin ja tilapäisesti napalukot pois niin ok).
-takalukon käyttömosan kuori halki.
-v/helma kurtussa
-taka-alaluukku lakkasi aukeamasta.
-o/t/renkaan beadlokki räjähti irti puoliksi 100km/h vauhdista kotimatkalla suomen puolella (käyrät jormalaiset ja 10.9 pultit ei vaan toimi), no vanteelle kumi ulkopuolelta ja matka jatkuu (kiitokset JF ja Jarski avusta) oli joku 6 pulttia menny poikki yhestä kohtaa.
Laitellaan parempia retkikuvia tonne slck sivuille, kunhan ehtii.
Tarvii mennä korjaamaan damageja tänään ja huomenna Forssaan käymään.
Tilasitsä tuolta man a fre:sta alustasarjan?? et onko kohtuulliset rahdit?
bj45lava
06.08.2011, 15:44
Se oli jo valmiiks suomessa oleva uus setti, mut tuolta se mun 5" sarja on peräisin...
Tarvis varmaan jossain kohtaa hommata itelle noi alatukivarret taakse tuolta jos ei jaksa tehä noista aihioista, olis vaan kivat noi uniballit siellä rungon päässä.
Se oli jo valmiiks suomessa oleva uus setti, mut tuolta se mun 5" sarja on peräisin...
Tarvis varmaan jossain kohtaa hommata itelle noi alatukivarret taakse tuolta jos ei jaksa tehä noista aihioista, olis vaan kivat noi uniballit siellä rungon päässä.
saishan sillä vähän lisää eloa akselille.
Näin maanantaina Lielahdessa (Tampere) vilaukselta tumman sinisen hodarin, vararengas ja jerrykannu perässä. Taisi olla tämä peli?
bj45lava
08.08.2011, 23:26
Näin maanantaina Lielahdessa (Tampere) vilaukselta tumman sinisen hodarin, vararengas ja jerrykannu perässä. Taisi olla tämä peli?
Oli joo sama laite liikenteessä,
Joutu siinä kulmilla muutaman kaupan kiertämään et löysi taas kannettavaan koneeseen semmoisen hiiren, missä kelattava johto, minä kun en sitä solmussa olevaa mallia käytä saati sit et olis langaton peräti. Ja joutu tyytymään täl kertaa valkoiseen.
Eilen pesty ryssäkurat pois ja muutama tuntihan siinä kului mukavasti.
Damageja korjattu sen verran et raidetangon oikaisin.
Pitäis löytää jostain t-max 12500 pääty moottorin puolelta johon tulee ne poikkikepit kiinni.
Nekin kun napsu irti molemmat tuolla rajan takana
bj45lava
08.08.2011, 23:31
Retkibanaani retkestä kuvia tuolla--> http://www.slck.net/gallery2.php?g2_itemId=27681
Oli joo sama laite liikenteessä,
Joutu siinä kulmilla muutaman kaupan kiertämään et löysi taas kannettavaan koneeseen semmoisen hiiren, missä kelattava johto, minä kun en sitä solmussa olevaa mallia käytä saati sit et olis langaton peräti. Ja joutu tyytymään täl kertaa valkoiseen.
Ajoit silloin gigantin pihaan. Ehdin näkemään perää noin 2 sekuntia, mutta se riitti tunnistukseen. :D
Ajelitko eilen Kihniön kylän lävitte? Ajelin peräs läjällä.
bj45lava
11.08.2011, 21:34
Joo maakuntamatkailua tuli harrastettua, olin mökillä Kurussa alkuviikkoa ja kun en ole koskaan siellä käynyt muuta kuin kelkalla niin pitihän sitä sitten.
Samalla reissulla tuli käytyä turvemuseolla, jossa pitäis kaikkien vanhoista koneista pitävien ehdottomasti vierailla.
Olikko maanantaina Hyvinkään Teboililla tankkaamassa. Piti oikein pysähtyy ja tuijottaa kun oli sen verran komia auto tankilla...
Ja musta hodari oli sekin... Ja korkee ku taivas!!!
bj45lava
16.08.2011, 22:00
Olikko maanantaina Hyvinkään Teboililla tankkaamassa. Piti oikein pysähtyy ja tuijottaa kun oli sen verran komia auto tankilla...
Ja musta hodari oli sekin... Ja korkee ku taivas!!!
Olin joo, tuli ajeltua sielläkin nurkilla eilen, en kyl sun autoa huomannu...
bj45lava
11.09.2011, 11:52
Kyllästyin sit tohon umpiruosteiseen akseliin joten tuli hommattua koko akseli 4.1 väleillä, joten ei muuta kuin puhallukseen ja maaliin.
Ja jääpähän sit varavetarit, murikka, navat nurkkiin odottamaan tulevaa.
Eli murikkaan panssari ja sähkölukolle suoja, kun ei olis tarkoitus enää halkaista yhtään lukkomoottorin kuorta.
Samalla sit kunnon jarrut eli abs mallin isommat takajarrut tulee ja varmaan eteenkin samalla sit ne isommat.
Noi vakiot kun on vaan paskat ja tehottomat ton laitteen pysäyttämiseen tiukan paikan tullessa eteen. Vaikka on uudet levyt + palat joka nurkassa jo ennestäänkin.
Ja näköjään murikan koko on kertaluokkaa isompi kuin hj:ssä kun ei meinannu mennä toi palikka paikalleen kuin hieman takomalla, toisaalta pyöreähän sen kuuluisikin olla.
No kylmän raudan seppänähän ton nuiji muotoonsa helposti.
bj45lava
21.11.2011, 21:51
Damagea, damagea...
Pikkujouluajoissa rikottiin o/etumurros ja o/takaovi on nyt sitten muutamasta naarmusta jo ennestään kärsineenä muuttunut äänisen aalloiksi.
No käyttöönhän toi tehtiinkin.
Ihmetyttää toi murrosten meno tolleen et kuulat muljahtaa pihalle, sama vaiva jo edellisessä hodarissa jolla tosin oli ajettu sen 660 tkm ja murrokset napsutti jo kuuluvasti.
Näillä nyt menty vasta noin 310 tkm, täysin äänettömät ja kuulat pihalle ja kuulakehikko murskaksi, olisko kääntökulmaa liikaa etupäässä, pitäiskö rajoittaa?? Vai onko etulukon kytkeytyminen pyörät tapissa vaan niin raakaa et pallot poistuu välistä.
Ite olen tuon kääntökulman pienentämisen vaiheilla kohta jos ei kellään parempia ideoita tule...
bj45lava
21.11.2011, 21:55
No ei muuta kuin made in japan 100€ tarvikemurrosta tilalle ja matka jatkuu, tosin saa toimia arkiajossa jonkin aikaa, kunnes raaskii taas metsään viedä uudestaan.
bj45lava
04.05.2012, 20:30
Ja jos joku jo kuvitteli et hommat seisoo, niin totta on joo laite seissyt teloilla pihassa jo muutaman kuukauden ajamatta, mut hommat etenee omalla painollaan eli
vara taka-akseli ja vara-akselin vara-akseli maalattu tukivarsineen.
lisäksi takajarrujen romut, kun oli vaan maalausta vaille kunnossa,
Noille 600+€ maksaville kilville kun kannattaa toi puhallus ja maalaus tehdä, samalla maalailtu celican 22re öljypohjaa, leikkurin leikkuupöytää, hdj takavakaaja jne...
Noista pitäis kasata hodariin uus taka-akseli isoille jarruille uusilla osilla.
Toinen varmaan päätyy rock mobileen taakse kokonaisena varsineen, kun on kuitenkin sisällä toi 4.1 välityskin joka tarpeeks lähellä bj 4.11 välejä, noita hdj takamurikoita on kolme ehjää nurkissa pyörimässä, jossain vaiheessa tulee sit myyntiin koko akseli uusilla pienemmillä jarruilla tukivarsineen, väri on ruoste.
bj45lava
10.07.2013, 22:10
Ja taas on yli vuosi menny ja noi edellisen kuvan romut makaa samassa paikassa edelleen.
No laite on taas katsastettu ja mittarissa jo 652tkm, kuluvat osat 35000km yks murros, kaks laturia (vika taitaa ollakin siinä, ettei latausvalo toimi).
Leima haettu tosiaan tänään, nopea toimitus oli n:10min kaikkineen, ei huomautettavaa mistään,
Leimakunto selviää kuvista nyt pitäis vielä jaksaa muuttaa takaisin normaalikuntoon.
Jarrupäivityskamat olis vihdoin kaikki kasassa ja korikin alkaa tarvita silitystä muutamasta kohtaa.
bj45lava
23.07.2013, 23:54
Pientä laittoa tuli retkellä.
Oikea etulevike ja saman puolen takimmainen otti osumaa ja yks takajarru otettu pois pelistä vuotavan männän takia.
No alkaa pakottaa pikkuhiljaa laittamaan ne isommat jarrut paikalleen jo.
Snorkkelin pääkin käänty taaksepäin ihan syystä ja enemmän tämmöstä käyttäneen herran neuvosta, käsittämättömän määrän paskaa pystyykin imemään parin päivän aikana itänaapurin teiltä.
Pesemällä alko näyttää jo paremmalta.
bj45lava
01.07.2014, 21:35
Taas on vaan ajeltu ja ajeltu ja ajeltu, kunnes seisoi 3 kk ja leima loppui jne...
Eli katsastuskuntoon ja samalla ton katkenneen pyöränpultin vaihtoon, päätin sit samalla vaihtaa noi pari vuotta nurkissa olleet abs-mallin isot levyt+satulat, vaikkei vanhoissa mitään vikaa ollut...
Viime hetken viritykset vielä, amerikan Joe tiesi, et satasen hodarin palat sopii suoraan, kitkapintaa enemmän, ja käyttää koko levyn pinnan hyödyksi, ja näinhän se olikin.
Ainoo vaan et tarvikeukon tappisarja etusatuloihin on noihin järkäleisiin liian lyhyt, joten kun se kuitenkin yletti toiseen reikään sentin sisään, niin porasin reiät tappeihin välisokille et pysyvät.
Palat tosiaan sopii satasesta sit suoraan tonne jos joku miettii tommosta hommaa...kuvasta näkyy ero.
Ja itseasiassa pikku levymulkkauksella sopii myös 120 satula suoraan noihin reikiin, siinähän levy on vielä isompi mut ohuempi.
Sit leimalle ja taas takaisin mulkkaus "normaalin" näköiseksi.
Menikö takapäähän myös satasen palat?
bj45lava
18.10.2014, 14:06
Ei tullut takapäätä vielä tehtyä
bj45lava
18.10.2014, 14:09
No mutta mikäs se siinä, nopeuden mukaan säätyvä tehostin...
Paikallaan ja pikku vauhdeissa 33% kevyempi ja sen jälkeen normaali.
Tosin taitaa tulla vain katkaisijalla ohjaus tolle solenoidille, niin saa päälle kun tarvii.
Missä autossa on ollu tuommosia?
bj45lava
18.10.2014, 14:52
Se on ihan HDJ80 simpukka, porvarimallista.
bj45lava
18.10.2014, 14:54
Ja näitähän on ollut myös tehostamattomalla simpukalla, sekä kaasari FJ80 mallissa ilmaventtiilillä, joka nostaa kierroksia kun kääntää...
piti käydä heti tarkistaan että mitä ittellä on pellin alla...
:-( ei ollu juppi malli!
bj45lava
20.10.2014, 19:59
Olipas makoisa varuste, tuli myös ihmeteltyä, miksi ohjeen mukaan ei saa solenoidia ohjata suoralla akkuvirralla kuin 30 sek kerrallaan.
Eli tehostimella on ecu ja lisäksi kaikissa hodareissa mittarissa nopeustunnistin, joka siis kytkee tän järjestelmän jäykälle 60 km/h kohdalla ja lisäks nelivedon boksi tolla samalla tiedolla poistaa akselilukot päältä 80 km/h.
Tunnistimena reedputki joka antaa 4 pulssia / mittarin pyörintäkierros
Eli ilmeisesti lukkoja ei saa päälle edes vahingossa yli kaheksankympin.