drocky
09.06.2010, 19:26
Kyseessä vasta 220 tkm ajettu turboton 2,8D, vm 1989. Olen omistanut ja hyvin huoltanut v 1992 lähtien.
Sattui "pieni" vahinko; hankalassa asennossa ja kiireessä auton alla menivät puolet sekaisin. Avasin väärän propun vaihteiston kyljestä. Ei ollut öljypinnan tsekkausproppu vaan 5. vaihteen siirtäjän tappi, "shift arm pivot" . Sitä varovasti takaisin laittaessa kuuluui kilahdus vaihteistosta !! Siihen loppui kiire. Öljyt pois ja magneetilla etsimään, ei mitään vaihteiston kopan pohjalla. Löysin hyvän Rocky-linkin, räjäytyskuvat ja kaikki http://www.warfs.org/daihatsu-manuals (http://www.warfs.org/daihatsu-manuals)
Ei kuitenkaan yksiselitteistä, täytyykö koko vaihteisto irrottaa ja purkaa vai onko jokin helpompi tapa saada uudenkarhea vaihdelaatikko kuntoon (=ei koskaan metallijauhoa vaihteiston kopan magneettitulpassa ja vaihteistoöljyt olen vaihtanut 2 x tarvittavaa useammin). :confused: Eihän kukaan ole koskaan tehnyt vastaavaa mokaa minkään japsin kanssa, eihän ?
Sattui "pieni" vahinko; hankalassa asennossa ja kiireessä auton alla menivät puolet sekaisin. Avasin väärän propun vaihteiston kyljestä. Ei ollut öljypinnan tsekkausproppu vaan 5. vaihteen siirtäjän tappi, "shift arm pivot" . Sitä varovasti takaisin laittaessa kuuluui kilahdus vaihteistosta !! Siihen loppui kiire. Öljyt pois ja magneetilla etsimään, ei mitään vaihteiston kopan pohjalla. Löysin hyvän Rocky-linkin, räjäytyskuvat ja kaikki http://www.warfs.org/daihatsu-manuals (http://www.warfs.org/daihatsu-manuals)
Ei kuitenkaan yksiselitteistä, täytyykö koko vaihteisto irrottaa ja purkaa vai onko jokin helpompi tapa saada uudenkarhea vaihdelaatikko kuntoon (=ei koskaan metallijauhoa vaihteiston kopan magneettitulpassa ja vaihteistoöljyt olen vaihtanut 2 x tarvittavaa useammin). :confused: Eihän kukaan ole koskaan tehnyt vastaavaa mokaa minkään japsin kanssa, eihän ?