Kirjaudu sisään

View Full Version : nissan patrol gr 2.8td


vääpeli
04.06.2010, 12:36
jos hankin patrollin niin mitä pitäs katella osto tilanteessa?
mistä olette tilanneet moottorin osia liuskoja laakereita tiviste sarjoja?
ja jos menee kansi niin mistä semmosen saa ehjän ja paljoko se kustantaa?

vääpeli
04.06.2010, 18:25
eikö kukaan enään ajele patukalla?

Grr
04.06.2010, 20:05
jos hankin patrollin niin mitä pitäs katella osto tilanteessa?
mistä olette tilanneet moottorin osia liuskoja laakereita tiviste sarjoja?
ja jos menee kansi niin mistä semmosen saa ehjän ja paljoko se kustantaa?
Mul oli jokuaika sitten tuollainen patukka ja kansi meni totaallisesti rikki.
Yritin hommata kantta mutta mistään en käytettyä löytänyt, halvin oli jostaki firmasta korjattu kansi 800e mutta ei raaskinut hommata vaan meni vaihtoon.
Uusi taisi olla reilu tonnin.
Joitakin tiivisteitä mätänetistä löytyy mutta ei läheskään kaikkia mm. kannentiivistettä ei taida saada muutako merkkiliikkeestä ja ei kannate muualta edes hankkia jos haluaa kannentiivisteen kestävän.

Late
04.06.2010, 20:23
Osia olen ostellut tuolta:
http://www.milneroffroad.com/categories.asp?cID=429

Löytyy niitä toki muualtakin.

Ostaessa pitää katsoa lähinnä perus ruostevauriot, tai niin mä ainakin ymmärsin, kun luin kaikki aiheet mitä haulla löytyy...
http://forums.offipalsta.com/search.php?searchid=1969404

Lähtökohtana Gr on ihan kiva, vahvat akselit, kierrejousitus...
Profiilissa kuvia mun GR:stä, ens viikolla lisään kuvia panssaroinnista.

vääpeli
04.06.2010, 21:27
voisko pitää paikkansa kun eräs henkeen ja vereen patukkalla ajeleva ukko sano että nissanissa olis ruostumattomampi runko kun hj toyossa?
siitä kannesta viälä paukahtaako se tietyin aika välein vai iha extempporeee?

oon tässä selaillu alibabaa ja onko rd28 sama kansi kuin rd28t siis sopiiko päikkseen?
http://www.alibaba.com/product-gs/308178310/Nissan_RD28_cylinder_head.html

http://www.alibaba.com/product-gs/308177218/RD28_cylinder_head.html

vääpeli
04.06.2010, 21:49
http://www.alibaba.com/product-gs/274978956/Brand_New_Cylinder_Head_for_Nissan.html

fj40
04.06.2010, 23:03
Ei oo sama kansi setrikin/laurelin koneessa sehän ois valurautaa ja paaaljon kestävämpiki jotain eroa oli ku suunnittelimma semmosta aikanaa bädrölliin

mikkoimp
04.06.2010, 23:43
Ei oo sama kansi setrikin/laurelin koneessa sehän ois valurautaa ja paaaljon kestävämpiki jotain eroa oli ku suunnittelimma semmosta aikanaa bädrölliin

se on LD noiden kone eikä RD paitsi uudemmissa laureleissa on jo RD..

mutta onko siis noissa RD koneissakin eroja kansissa? en nyt heti uskoisi..?

fj40
05.06.2010, 11:14
se on LD noiden kone eikä RD paitsi uudemmissa laureleissa on jo RD..

mutta onko siis noissa RD koneissakin eroja kansissa? en nyt heti uskoisi..?

on niisä kokkeilkaapa.. :eek: on niisä uskokaa
juokaa vaikka kaliaa jos ette uso

vääpeli
05.06.2010, 12:16
Mul oli jokuaika sitten tuollainen patukka ja kansi meni totaallisesti rikki.
Yritin hommata kantta mutta mistään en käytettyä löytänyt, halvin oli jostaki firmasta korjattu kansi 800e mutta ei raaskinut hommata vaan meni vaihtoon.
Uusi taisi olla reilu tonnin.
Joitakin tiivisteitä mätänetistä löytyy mutta ei läheskään kaikkia mm. kannentiivistettä ei taida saada muutako merkkiliikkeestä ja ei kannate muualta edes hankkia jos haluaa kannentiivisteen kestävän.

saako noista vanhoista kansista vielä ehejää?
kuinka se kansi halkeaa jos kerta niitä pystytään korjaamaan?

Grr
05.06.2010, 16:36
saako noista vanhoista kansista vielä ehejää?
kuinka se kansi halkeaa jos kerta niitä pystytään korjaamaan?

Ei saanut tuosta minun kannesta oli kuulemma liian monesta paikasta halki, se todettiin kun koeponnistettiin.
Ei se kuitenkaan tarkoita ettäkö kaikki olis korjaamattomia mutta kannattee siihenki varautua.
Kyllä Laurelia ja Cedrikkiä on viimesiä malleja tehty RD koneella.
Etsin näistä myös kantta mutta tuntuu olevan haluttua tavaraa.

vääpeli
06.06.2010, 18:59
sopiskohan tohon patikan vaihteistoon cedrik/laurelin kone jossa olis paree kansi???

sumpe
06.06.2010, 19:16
Se on jalo taito tuo jälkikäyttö noissa alu kantisissa td koneissa "ihan paska ku niistä menee kansi" vielä kun laittaa kuulerin ni aina paremmin kestää ns,kenkää.Nii ja jos laittaa jonkun vanhan setrikin padan ni muista et koneen täytyy olla samaa vuosikertaa tai uudempi ku auto kun ei oo paten kone

Pumba
06.06.2010, 19:41
se on LD noiden kone eikä RD paitsi uudemmissa laureleissa on jo RD..

mutta onko siis noissa RD koneissakin eroja kansissa? en nyt heti uskoisi..?

Niinnoh... tuskin niitä tehään useita erilaisia jos yks passaa moneen pannuun mutta kokeilkaa ni selviää:D

vertti
06.06.2010, 20:05
Se on jalo taito tuo jälkikäyttö noissa alu kantisissa td koneissa "ihan paska ku niistä menee kansi" vielä kun laittaa kuulerin ni aina paremmin kestää ns,kenkää.Nii ja jos laittaa jonkun vanhan setrikin padan ni muista et koneen täytyy olla samaa vuosikertaa tai uudempi ku auto kun ei oo paten kone

olen tuota miettinyt,että mikähän mahtaa olla sopiva jälkikäyttöaika?

vääpeli
08.06.2010, 22:30
niitä 4.2d ja 4.2td koneellisiä ei taidettu suomessa myydä sillon 90-96 vuosina,aussi foorumilla ylistävät sitä konetta maasta taivaaseen.
liekkö sitä sais kilpiin suomessa isolla koneella??

Samsonite
08.06.2010, 23:27
Onhan niitä ollutkin, ainakin 1 entinen kilpipeli löytyy palstan rojektipuoleltakin (4,2 vapari tuontiauto).