View Full Version : Hilux napalukot jäykät kääntää...Peräöljyt mitkä jne.?
- Elikkä Hilux LN110 noi napalukot erittäin jäykät kääntää (pihteillä pitää vääntää)? Mitenkäs niitä sais kevyemmäksi ohjailla?
- Mitä öljyä ja paljonko perään ku siinä on merkki LSD ?
- Etupäässä kolahtelee (kilahtaa metallisesti) aina kun ajaa montussa. Iskarit ja Jouset on OK. Kallistuksen vakaaja kunnossa. Katsastettuki on juuri ja ei ollu huomauttamista nivelissä tms.. Ossaako kukaan sanoa mistä johtuis?
- Elikkä Hilux LN110 noi napalukot erittäin jäykät kääntää (pihteillä pitää vääntää)? Mitenkäs niitä sais kevyemmäksi ohjailla?
- Mitä öljyä ja paljonko perään ku siinä on merkki LSD ?
- Etupäässä kolahtelee (kilahtaa metallisesti) aina kun ajaa montussa. Iskarit ja Jouset on OK. Kallistuksen vakaaja kunnossa. Katsastettuki on juuri ja ei ollu huomauttamista nivelissä tms.. Ossaako kukaan sanoa mistä johtuis?
Napalukkoja EI saa kääntää pihdeillä ikinä. pura ja puhdista.(mikäli sisuskalujen "pellit" ei jo ole solmussa ne saa toki oiottua)
LSD=Limited Slip Differential eli kitkalukko..... siihen on oma öljynsä HAKU toiminnolla pitäs määräkin löytyä veikkaisin n. 3l
kolahdukset yleensä pusla yms. välys
Napalukkoja EI saa kääntää pihdeillä ikinä. pura ja puhdista.(mikäli sisuskalujen "pellit" ei jo ole solmussa ne saa toki oiottua)
Mitä rasvaa sinne laitetaan? Käy vissiin ihan normaali vaseliini??
LSD=Limited Slip Differential eli kitkalukko..... siihen on oma öljynsä HAKU toiminnolla pitäs määräkin löytyä veikkaisin n. 3l
Ei löytyny mut kai siihen joku erikois öljynsä on (tietävät toivottavsti tarvikkeessa)
kolahdukset yleensä pusla yms. välys Pitää tutkailla niitä puslia.
Kolahduksiin voi olla syynä iskarin yläpään kumit,tuntuu hajoavan aika helpolla.Kitkalukkoöljyä pitäisi löytyä joka tarvikepuljusta.
Napalukkoihin ei vaseliinia, jotain öljymäistä suositellaan... Vaihteisto, moottori, tai ompelukoneöljy käy kyllä..
-Perään menee öljyä ~2,4l, takaperään nimenomaan kitkaperälle tarkoitettua öljyä, löytyy joka varaosapuljusta ja jopa minimanit ym. Purkissa lukee limited slip differential, LS tai jotain vastaavaa. Teboilin kitkalukkoöljy on aika edullista (~10e/l)
-Napalukot kannattaa purkaa ja puhdistaa. Grafiittitahna ym. on hyvää sinne, vaseliini voi käydä talvella kankeaksi. Älä laita täyteen asti sitä rasvaa sinne napalukkoon, alkaa ahdistamaan tai hyppimään yli.
- Ostin motonetistä jotain "american type" LS peräöljyä oli 7,99 e /L meni tosiaan se 2.4 L.
- Napalukot oli aika ruosteessa ja öljyilin niitä crc vaseliiniseoksella, kunnossa muuten näytti olevan.
Et kai oo menny vanhaan? Meinaan et käännön rajotin stoppari narskuis? Narskuuko suoraan ajettaessa? Jos ei johdu siitä ni sit vaan rasvaa niveliin ,ainaki pallot on yleensä rasva nipalla.
Et kai oo menny vanhaan? Meinaan et käännön rajotin stoppari narskuis? Narskuuko suoraan ajettaessa? Jos ei johdu siitä ni sit vaan rasvaa niveliin ,ainaki pallot on yleensä rasva nipalla.
Ahaps joo.. Pittääpä tarkistella ku seuraavan talliin ajaa..
Rekisteröimätön
06.06.2010, 10:16
Mulla ainakin kolahdus tuli navan sisältä siitä pronssiholkista mikä kannattelee vetaria