Kirjaudu sisään

View Full Version : Discovery -93 vs pajero -93


jansa
26.05.2010, 12:09
kahtellu tossa tuollaisia pelejä
molemmat 2.5td
pajero olis tuolla taka-akselin lukolla ja automaattivaihteilla... risukeula tosin, et ei hirveitä korotuksia saa ja max 31t renkaat saa alle. tämmönen ollut jo ja hyvin pärjäs mettässä ja maantiellä...

disco olis sitten manuaalivaihteistolla mutta kysymys onkin kun ei ole ennen moista ollut:

eli onkos ton ikäsessä discossa akseleilla mitää lukkoja vakiona vai piteekö pistää euroja haisemaan?
edessä erillisjousitus vai jäykkä akseli?
osat yms taitaa olla yhtä "kalliit" molemmissa vehkeissä
henkilöautona kumpaakaan ei kyllä raaski ottaa kun aken taulukoiden mukaa olis päälle 900e vuodessa verot jos haluaa takamatkustajia...ainakaan nykyisellä verotuksella

discosta vielä et mitä kulutuslukemia on tollasella iha yleisajossa?
tarkotus olisi kumminkin ihan työajoakin ajaa eikä vaan harrastaa.

Nostokurki
26.05.2010, 13:14
pajeroon menee kyl 33" alle ihan laillisesti. :)

panzer
26.05.2010, 13:48
Ei ole Discoissa lukkoja vakiona.
Jäykkä etuakseli on discossa.

Osia saa englannista halvalla, Suomesta kalliimmalla mutta osia saa hyvin. Siis Discoon. Voisin sanoa että land roveriin saa paremmin myös erikoisoffiosaa.
Jos roverit kiinnostaa niin vieraile www.roverfriends.fi

metsienmies
26.05.2010, 14:09
itsellä 2.8 pajero ja alla OTTEESSA 33" kumit, sekä vinssi mikä erittäin iisi laittaa puskurin ja syylärin väliin kunnolla kiinni... korottavat iskarit ja jouset uusittiin ja eiku kovaa ajoa. Eikä tuo maastossa kulkuun ole pahemmin vaikuttanu vaikka onkin risukeula... sinne tuo menee minne muutkin... :rolleyes: ja tuleepa vielä poiskin... :D

Angelo
26.05.2010, 14:56
disco olis sitten manuaalivaihteistolla mutta kysymys onkin kun ei ole ennen moista ollut:

eli onkos ton ikäsessä discossa akseleilla mitää lukkoja vakiona vai piteekö pistää euroja haisemaan?
edessä erillisjousitus vai jäykkä akseli?
osat yms taitaa olla yhtä "kalliit" molemmissa vehkeissä
henkilöautona kumpaakaan ei kyllä raaski ottaa kun aken taulukoiden mukaa olis päälle 900e vuodessa verot jos haluaa takamatkustajia...ainakaan nykyisellä verotuksella

discosta vielä et mitä kulutuslukemia on tollasella iha yleisajossa?
tarkotus olisi kumminkin ihan työajoakin ajaa eikä vaan harrastaa.

Discoja 3 pihassa, kaikki eri ikäisiä ja kokoisia.

Kone todella varmatoiminen ja helppo huoltaa. Lukot 500-900€ akseleille, keskilukko löytyy. Auto on mielestäni hyvä ajaa, tosin tuskin pajerokaan huono on. Kulutus vakio renkailla paku nopeuksilla n. 8,5l/100km sekalaisessa ajossa. Rengaskokoa kasvattamalla kulutus kasvaa myös.

Rekisteröimätön
28.05.2010, 19:19
Osta se kumpi miellyttää enempi.

Jos katulaillisena aikomus pitää, se on aivan yks hailee mikä etuakseli on, kun ei kuitenkaan saa korottaa niin älyttömästi tai laittaa tarpeeksi isoja nakkeja.

Mitsussa kyllä mielestäni iso plussa tuo, että takalukko on vakio ja 33:et saa helposti otteeseen. 2 koppaisista kannattaa harkita myös 2,8 koneista. Selvästi pirteämpi ja muutenkin nykyaikaisempi laite.

jansa
31.05.2010, 14:24
pajeroon se taitaa kääntyä kun on automaattivaihteil... makuasia mut ite tykkään ennemi metäs mennä tomaatil ku kramppailla kytkinpolkimen kaa

Rekisteröimätön
31.05.2010, 14:56
ei tarvi 200tdi: kanssa kykytkimellä hyppiä, ostaisin discon katsoo molempien autojen alle niis onhan discossa sentään jouset alla ja akselit. Moottori mitä parhain ja talousihme.

Niin, mulla rangessa tuo 200tdi discon tekniikka

Rekisteröimätön
01.06.2010, 19:00
Onhan Pajerossakin kierrejouset takana.

Mutta miten vaan, osta kumman tykkäät.

TM:n vertailussa oli aikanaan tuo Disco 1, ja 1 Gen Pajero, ja oli siinä myös Tojotan 80 ja muita. Tojota oli ykkönen, Pajero kakkonen, Disco taisi olla seitsemäs tai kahdeksas.

jansa
02.06.2010, 21:44
gen2 pajero tomaattilootal tuli sitten pihaan... sitten alkais se vakio "renkaat vois päivittää.. ja toho keulalle sopis joku vinssin tapanen"

metsienmies
03.06.2010, 06:11
Tervetuloa mitsujen maailmaan... :cool: ja ei ku ropaamaan hieman kiesiä... ei ole pitkä se askel kun mopedi karkaa käsistä kun lähtee "pikkasen" vaan muutoksia tekemään... :D :D