cmalino
18.05.2010, 21:27
Laitetaan Jeeppi myyntiin kun alkaa pihassa olemaan ahdasta. Perhekoon kasvettua piti hommata päivittäiseen käyttöön vajaavetoinen setämiesauto... Keskityn nyt tuon -76 Ramchargerin rakenteluun, että ei ihan puuhastelu lopu kesken ;)
Kyseessä on siis tämä projekti: http://www.fjdc.org/bbs/viewtopic.php?t=68
Tuon threadin päivittämisen jälkeen autoon on vielä ilmaantunut vinssipuskuri, josta ajattelin vinssin siirtää toiseen autoon. Alkuperäinen puskuri tuossa ketjussa nähdyssä kunnossa on myös vielä tallessa. Kaikki vanhat autosta poistetut rojut saa ostaja mukaan.
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs325.snc3/28884_1326807085313_1084999947_30747157_698609_n.j pg
Tässä vähän tietoja:
Malli: Jeep Cherokee Sport (XJ)
Vuosimalli: 2000, käyttöönotto 2001
Moottori: 2.5l bensanelonen
Vaihteisto: 5 pykäläinen manuaali, AX-5
Jakolaatikko: NP-231 (part-time neliveto, eli vaihtoehdot RWD, 4WD, N, 4WD LO [hitaan puolen välitys 2.8])
Akselit: Dana30 edessä ja Chrysler 8.25" kitkalukolla takana (4.10 perävälitykset)
Mittarilukema: 217.000km, eli juuri sisäänajettu
HUOM! Ei ABS-jarruja.
Melko spartalainen harmaasävyinen kangasverhoilu, sähköikkunat ja keskuslukko kaukosäätimellä. Airbägit edessä molemmille. Alkuperäinen Mopar kasettisoitin ja Moparin 6cd:n boksi joka alkaa tosin olemaan tiensä päässä. Levy jumittuu välillä soittimen puolelle ja boksi tilttaa siitä, mutta jos tuon kanssa jaksaa askarrella niin siitä voisi EHKÄ saada pikku virittelyllä ihan toimivan pelin. Kuskinpuolen ovikaiutin on mykkä eikä viasta ole tietoa. Tod.näk. sen johto on vain viallinen, mutta ei ole tullut tutkittua tarkemmin.
Vetokoukku löytyy ja vetopainot on perinteinen 750kg jarrutonta ja uskomattomat 3150kg jarrullisen kärryn kanssa!! Yhdistelmän suurin sallittu kok.massa tieliikenteessä 5129kg. Auton omamassa on huikeat 1561kg. Tällä voi yrittää kiskoa isompaakin traileria... Koukusta on pari pulttia poikki, joten ne kun vaan uusii, niin pääsee kiskomaan.
Auto on nähnyt metsää, joten täysin lommotonta yksilöä on turha odottaa. Tekniikka toimii moitteetta. Taka-akselin kitkalukon kunto on arvoitus, mutta ainakin talvella sutii molemmilla renkailla, joten ei se vielä ihan hengetön ole.
Ja mätähän tämä ei ole, joten jos mätähommat ei iske, niin tästä hyvä miehekäs peli käyttikseksi tai hieman parempilaatuiseksi leikkikaluksi!
Muutoksia:
3" korotusjouset/iskarit, RoughCountry
Vahvat alatukivarret, RoughCountry
HD crossover ohjausvarret, RuggedRidge
Järeä säädettävä track-bar (wanhan kansan panhard), RuggedRidge
Reilunkokoiset rumat levikkeet edessä (nurmikon reunalistaa, muutoskatsastettu)
Takabanjossa järeä RuffStuff Specialties:n kansi. Kestää. (http://www.ruffstuffspecialties.com/catalog/chrysler-825-38-one-piece-diff-cover-p-152.html)
Moparin jakolaatikkopanssari (aikalailla onneton peltilipare, melkoinen kantotutka)
31" Bridgestone Dueller MT maastorenkaat (muutoskatsastettu)
Vapaavirtaus-ilmansuodatin mallia Motonet
Kaasuläppärunko 4.0l Grand Cherokeesta
Tuuman paksuinen throttle body spaceri imusarjan ja läppärungon välissä
Sandenin ilmastointikompressorista rakennettu kiinteä paineilmasysteemi (sis. öljytin, nesteenerotin, kompressori, pienehkö paineilmasöiliö+painekytkin+regulaattori takakontissa)
Bosch Rallye 175 lisäkaukovalot
Pyyntihinta 8500 EUR. Auto on Klaukkalassa ja ainakin toistaiseksi vakuutuksissa, joten kokeilemaankin pääsee. Itse asun Vantaalla joten jos haluat tulla renkaita potkimaan tai koeajamaan, niin sovitaan se hyvissä ajoin etukäteen.
Yhteyttä voit ottaa YV:llä, sähköpostilla christianPISTEmalinoATtauollaPISTEnet tai soita 040-3543820 niin jutellaan lisää!
Kyseessä on siis tämä projekti: http://www.fjdc.org/bbs/viewtopic.php?t=68
Tuon threadin päivittämisen jälkeen autoon on vielä ilmaantunut vinssipuskuri, josta ajattelin vinssin siirtää toiseen autoon. Alkuperäinen puskuri tuossa ketjussa nähdyssä kunnossa on myös vielä tallessa. Kaikki vanhat autosta poistetut rojut saa ostaja mukaan.
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs325.snc3/28884_1326807085313_1084999947_30747157_698609_n.j pg
Tässä vähän tietoja:
Malli: Jeep Cherokee Sport (XJ)
Vuosimalli: 2000, käyttöönotto 2001
Moottori: 2.5l bensanelonen
Vaihteisto: 5 pykäläinen manuaali, AX-5
Jakolaatikko: NP-231 (part-time neliveto, eli vaihtoehdot RWD, 4WD, N, 4WD LO [hitaan puolen välitys 2.8])
Akselit: Dana30 edessä ja Chrysler 8.25" kitkalukolla takana (4.10 perävälitykset)
Mittarilukema: 217.000km, eli juuri sisäänajettu
HUOM! Ei ABS-jarruja.
Melko spartalainen harmaasävyinen kangasverhoilu, sähköikkunat ja keskuslukko kaukosäätimellä. Airbägit edessä molemmille. Alkuperäinen Mopar kasettisoitin ja Moparin 6cd:n boksi joka alkaa tosin olemaan tiensä päässä. Levy jumittuu välillä soittimen puolelle ja boksi tilttaa siitä, mutta jos tuon kanssa jaksaa askarrella niin siitä voisi EHKÄ saada pikku virittelyllä ihan toimivan pelin. Kuskinpuolen ovikaiutin on mykkä eikä viasta ole tietoa. Tod.näk. sen johto on vain viallinen, mutta ei ole tullut tutkittua tarkemmin.
Vetokoukku löytyy ja vetopainot on perinteinen 750kg jarrutonta ja uskomattomat 3150kg jarrullisen kärryn kanssa!! Yhdistelmän suurin sallittu kok.massa tieliikenteessä 5129kg. Auton omamassa on huikeat 1561kg. Tällä voi yrittää kiskoa isompaakin traileria... Koukusta on pari pulttia poikki, joten ne kun vaan uusii, niin pääsee kiskomaan.
Auto on nähnyt metsää, joten täysin lommotonta yksilöä on turha odottaa. Tekniikka toimii moitteetta. Taka-akselin kitkalukon kunto on arvoitus, mutta ainakin talvella sutii molemmilla renkailla, joten ei se vielä ihan hengetön ole.
Ja mätähän tämä ei ole, joten jos mätähommat ei iske, niin tästä hyvä miehekäs peli käyttikseksi tai hieman parempilaatuiseksi leikkikaluksi!
Muutoksia:
3" korotusjouset/iskarit, RoughCountry
Vahvat alatukivarret, RoughCountry
HD crossover ohjausvarret, RuggedRidge
Järeä säädettävä track-bar (wanhan kansan panhard), RuggedRidge
Reilunkokoiset rumat levikkeet edessä (nurmikon reunalistaa, muutoskatsastettu)
Takabanjossa järeä RuffStuff Specialties:n kansi. Kestää. (http://www.ruffstuffspecialties.com/catalog/chrysler-825-38-one-piece-diff-cover-p-152.html)
Moparin jakolaatikkopanssari (aikalailla onneton peltilipare, melkoinen kantotutka)
31" Bridgestone Dueller MT maastorenkaat (muutoskatsastettu)
Vapaavirtaus-ilmansuodatin mallia Motonet
Kaasuläppärunko 4.0l Grand Cherokeesta
Tuuman paksuinen throttle body spaceri imusarjan ja läppärungon välissä
Sandenin ilmastointikompressorista rakennettu kiinteä paineilmasysteemi (sis. öljytin, nesteenerotin, kompressori, pienehkö paineilmasöiliö+painekytkin+regulaattori takakontissa)
Bosch Rallye 175 lisäkaukovalot
Pyyntihinta 8500 EUR. Auto on Klaukkalassa ja ainakin toistaiseksi vakuutuksissa, joten kokeilemaankin pääsee. Itse asun Vantaalla joten jos haluat tulla renkaita potkimaan tai koeajamaan, niin sovitaan se hyvissä ajoin etukäteen.
Yhteyttä voit ottaa YV:llä, sähköpostilla christianPISTEmalinoATtauollaPISTEnet tai soita 040-3543820 niin jutellaan lisää!