PDA

View Full Version : Kissat

Rekisteröimätön
15.05.2010, 15:26
Mikä hemmetti siinä on, että kun muutetaan yhteen niin kohta pitää olla hankkimassa kissaa?
Eksän kanssa oli sama homma ja nyt nykyisen kanssa taas...
Ensin hommataan yksi kissa. Tietenkin se tarvitsee kaverin, ettei sillä ole yksinäistä.

Miten helppoa ja ihanan hiljaista täällä olikaan ennen kuin kissat tuli. Sai lähteä pidempäänkin reissuun ilman, että tarvitsi miettiä mitä kissalle tapahtuu. Ei tarvinnut imuroida, kuin korkeintaan kerran viikossa ja oli siistiä.
Vaan nyt... Joka helvatin paikka on täynnä kissankarvaa vaikka imuroin välillä päivittäin. Kissankarvaa on lattioilla, ruuassa, vaatteissa ja ihan joka paikassa. Kissat laukkaa ympäri huushollia peräkanaa ja enimmäkseen öisin, särkee kaiken särkyvän mitä sattuu pöydillä olemaan, välillä ne kävelee mun perässä joka paikkaan ja naukuu tauotta. Tunkee jokaiseen kaappiin ja hyppii pöydille. Mitä hemmettiä ne haluaa?
Niin ja kissan hiekkaa on joka paikassa, asunnossa leijailee kissanpaskan ja -kusen kitkerä haju vaikka hiekkalaatikkoa putsataan usein. Keittiössä tuoksuu kissanruoka, että useimmiten syön olohuoneessa, kun ei ole kivaa syödä kaurapuuroa merenelävien tuoksussa.

Kait tää on joku hinta joka pitää naisesta maksaa? En kyllä ymmärrä mitä hemmetin hohtoa/iloa kissoista on. Hommattais sitten vaikka se vauva, se ei ainakaan eritä noin paljon karvaa.

jampeli
15.05.2010, 16:18
Veit kyllä sanat suustani :D ittellä ihan sama homma. Eka oli yks kissa ja nyt on kolme :D

Ex_inkkari
15.05.2010, 16:50
Meillä on ollut sama katti nurkissa nyt 15 vuotta, ei tuosta mitään vaivaa ole ollut. Mutta itse diggaan katteja :)

Arska-tehtaalta
15.05.2010, 16:56
Heitä ämmä pihalle ja hanki uusi joka on allerginen elukoille. Helppoa ;)

Bj Andy
15.05.2010, 17:00
Miten helppoa ja ihanan hiljaista täällä olikaan ennen kuin kissat tuli. Sai lähteä pidempäänkin reissuun ilman, että tarvitsi miettiä mitä kissalle tapahtuu. Ei tarvinnut imuroida, kuin korkeintaan kerran viikossa ja oli siistiä.
Vaan nyt... Joka helvatin paikka on täynnä kissankarvaa vaikka imuroin välillä päivittäin. Kissankarvaa on lattioilla, ruuassa, vaatteissa ja ihan joka paikassa. Kissat laukkaa ympäri huushollia peräkanaa ja enimmäkseen öisin, särkee kaiken särkyvän mitä sattuu pöydillä olemaan, välillä ne kävelee mun perässä joka paikkaan ja naukuu tauotta. Tunkee jokaiseen kaappiin ja hyppii pöydille. Mitä hemmettiä ne haluaa?
Niin ja kissan hiekkaa on joka paikassa, asunnossa leijailee kissanpaskan ja -kusen kitkerä haju vaikka hiekkalaatikkoa putsataan usein. Keittiössä tuoksuu kissanruoka, että useimmiten syön olohuoneessa, kun ei ole kivaa syödä kaurapuuroa merenelävien tuoksussa.

Hä Hä hää:D:D:D

Kissathan on hyötyeläimiä ja on todettu että jos talossa on katti niin se laskee jopa verenpainetta ym.:D:D:D:eek:

Paskan hajuun auttaa se että valikoi oikein ruuan mitä niille syöttää,ja hommaa hieman parempaa hiekkaa.

Riippuu tietysti asumismuodosta mutta esim. meillä hiiret hävisi ekana vuonna kun tuli katti taloon.

Skorpioni
15.05.2010, 18:31
Meillä on ollut sama katti nurkissa nyt 15 vuotta, ei tuosta mitään vaivaa ole ollut. Mutta itse diggaan katteja :)

Moro Inkku! Rakastan kissoja ja rakastan myös koiria. Silloin kun meillä ei ollut koiraa, niin koiran jätökset saivat pään punoittamaan. Noh, ei enää. Kissat käyvät meidän kukkapenkeissä, eipä tuo haittaa. Kissat ovat niin mukavia. Aina kun menen kissakotiin, niin heti kissa huomaa, että olen kissaihminen.

Ooppeli
15.05.2010, 18:40
Meil on viis kissaa. Mukavia elikoita lukuunottamatta et pitää hieman järjestelyjä tehdä ettei kissat aukaise ovia ja kaapinovia. Ja tietysti kissan karvoja jokapaikassa mutta siihen tottuu ajan myötä. Meil on kaks sellaista kissanvessaa niin ei kakan ja kusen haju leviä niin pahasti. Eikä myös hiekkaa oo niin paljon lattialla.

Samsonite
15.05.2010, 18:43
Miusta on kissat yhtäkivoja kuin inkkarista ja korppioonistakin. :D

ez-boy
15.05.2010, 19:01
Meille ei tuu kissaa eikä koiraa ikinä, vaikka ne mukavia onkin, emäntä allerginen kaikelle karvaselle. Tuntuu välillä että mussakin on liikaa karvaa.. :)

Skorpioni
15.05.2010, 20:05
Miusta on kissat yhtäkivoja kuin inkkarista ja korppioonistakin. :D

Oot sie ihan tosissas? Mie tykkeen kissoista ja ottasin kissan, jos meilä ei ois koirroo. Mut hyvvee Kessee Siule sinne Paatilles kuitennii!:)

Ooppeli
15.05.2010, 22:12
Oot sie ihan tosissas? Mie tykkeen kissoista ja ottasin kissan, jos meilä ei ois koirroo. Mut hyvvee Kessee Siule sinne Paatilles kuitennii!:)

Meil on kissojen seurana myös koira. Hyvin tuleevat toimeen. Kissat välillä puskee koiraa ja koira välillä tökkii kuonolla kissoja.

Samsonite
16.05.2010, 08:06

Oon oon. Nyt ei oo kissaa kun juurikin hovavartti tuossa lattialla röhnöttää.
Hyvvee kessee sinnekkinpäin.

MPI
16.05.2010, 09:07
Aikanaan oli mahtikolli, joka piti hiiret ja naapurien kissit kurissa ja nuhteessa, niin kuvittelin olevani kissaihminen. Sitten tuli taloon mahtiairis, joka eilen pätevöityi periaatteessa etsintäkoiraksi (siis kokeet läpi), joten molempi parempi.

Kaverilla on koulutuksessa kaksi hovaronttia, nim. "Äly ja Väläys":p Lieneekö noin?

Kovakalu69
17.05.2010, 03:18
Mikä hemmetti siinä on, että kun muutetaan yhteen niin kohta pitää olla hankkimassa kissaa?
Eksän kanssa oli sama homma ja nyt nykyisen kanssa taas...
Ensin hommataan yksi kissa. Tietenkin se tarvitsee kaverin, ettei sillä ole yksinäistä.

Kait tää on joku hinta joka pitää naisesta maksaa? En kyllä ymmärrä mitä hemmetin hohtoa/iloa kissoista on. Hommattais sitten vaikka se vauva, se ei ainakaan eritä noin paljon karvaa.

True words never spoken..
Vanhin katti neljästä lensi just ku leppäkeihäs suihkuun, kun on koko vitun yön valvottanu meikää mouruamisellaan.
Stana!
Ja tuosta särkemisestä, meillä tänhetken saldo on paskaksi kynsitty nahkasohva, punnerruspenkin ja vatsalaitetelineen pehmusteet, vaikka raapimispuita löytyy muutama, niin aina stana pitää huonekaluja ja muuta rekvisiittaa raadella paskaks!

Nerd-O
17.05.2010, 05:46
Mikäs ihme tuossa on ongelma sanoa sille emännälle että kämppään ei todellakaan tule mitään elukkaa? Ihme vässykkä pitää olla jos ei osaa emännälle sanoa ei. Siinä vaiheessa kun haarat aukeaa niin kissat saa tulla taloon? Mun mielestä perin säälittävää. Vaikka itse en ole allerginen kissalle niin en varmanakaan ota sellaista ikinä kämppääni asumaan. Typerämpiä olentoja saa hakea kuin kissat. Toki maaseudulla niilläkin on omat hyötynsä, mut kaupungissa aivan turhia. Koiria sen sijaan voisi olla vaikka pari tuon nykyisen yhden sijaan. Mut ei kyllä sen enempää.

hutikka
17.05.2010, 06:12
Meilläkin niitä perkeleen "naukusaukkoja" on 4,viimenen haettiin Porista ja makso kamerasakkojen kera liki 1000€! :D
Mutta kyllä minäkin oikeasti kissoista tykkään vaikka välillä ei kissanugetit tunnu huonolta vaihtoehdolta..

burton
17.05.2010, 18:52
kyllä kissanki voi opettaa tavoille, mut ei oo helppoo ku tuntuu et se pitää itteesä parempana ku ihminen on. meijän vanha katti totteli ku sano sille, mut se SAATANAN karva kyl ottaa itteekin päähän. kissan karvaa siellä, täällä ja tuolla...

mut en semmosta nurkkii kusevaa eläintä kattois ollenkaa, ja AIVAN SAMA OISKO KISSA, KOIRA VAI APINA!!!
kissat on jees!!!

jv
17.05.2010, 19:16
meillä taitaa olla harvinais laatuinen katti kun ei eritä karvaa juuri nimeksikään.
naukuu sillo ku sillä on nälkä tai se haluaa sisään/ulos. muuten pysyy hiljaa. eikä leikkauksen jälkeen oo juurikaan ravannu kämppää ympäri. joskus se saattaa olla viikonkii poissa, mut aina on takas tullu. eipä tuo kertaakaan kussu/paskonu lattioillekkaan ja harvoin käy ees laatikollaan, pihalle osaa tarpeensa aika hyvin tehdä.
Ruuan haju ei miua oo häirinnä, mut saattaa johtua siitä et oon itte polttanu tupakkia askin päivässä viimeset 10 vuotta:D
vieressä tykkää nukkua jos itte vaan nukkuu tai kattoo töllöö.

pentuna hais paska pahalle mut siitäkin selvis ku vaihto ruoka merkkiä ja puolitti liha-ruoka annoksen. hiiriä eikä muitakaan oo näkyny sen jälkeen ku sitä alettiin ulos päästää...

nii ja vuos emännän kanssa yhteen muuttamisesta toi katti meille ilmesty :D
mut kait mie jonkun näkönen kissaihminen oon ku ei ne miua oo koskaan haitannu.
penskana meil oli aina yks kissa kerrallaan. kaikki oli mustia ja ekan nimi oli kassu, toinen oli kassu kakkonen ja nykyinen kii on musta joten nimen varmaan arvaattekin:D

Cruiseristi
18.05.2010, 09:08
Meilläkin noita pyörii vähintään kaks (nyt 4 kun on pennut), aina on tulleet
koiran kaa toimeen .

Joku on seurannu kissojen touhuja, just samanlainen ku meidän kolli:D
http://www.youtube.com/watch?v=w0ffwDYo00Q

Bänkster
20.05.2010, 21:49
Ei kyllä meidänkään kissat juurikaan karvanneet. Oikeastaan en tiennyt karvoista mitään ennen kuin hommasin 2 koiraa...Nyt en muusta tiedäkään..

tratok
21.05.2010, 04:47
Ei kyllä meidänkään kissat juurikaan karvanneet. Oikeastaan en tiennyt karvoista mitään ennen kuin hommasin 2 koiraa...Nyt en muusta tiedäkään..

Tuttu tunne, aiemmin ollu kissoja. Nyt kahden koiran kans on tullu karvasuuteen ihan uus ulottuvuus :-D

Muuten kyl kissatkin on mukavia, tarkotus olis hommata rottavahti tänne maalle.

offroadjouni
21.05.2010, 06:44
Kyllähän kissat on hauskoja otuksia, mutta en itselle enää suostu hankkimaan jo edellämainituista syistä. Laitetaan vielä eräs video kuinka kissat viihdyttävät itseään -> http://www.youtube.com/watch?v=ewdbilSWjaM

Ninnukka
01.06.2010, 00:53
Kissat ovat kyllä ihastuttavia ja vihastuttavia :D Ja joskus aivan käsittämättömiä, mutta jokin niissä silti on kun niistä niin kovasti tykkään :) Meillä tääl kotona käppäilee yksi tuollainen mini kissa. Joka on on tosiaan pieni mutta pirullinen :)

L-200
01.06.2010, 19:19
Meillähän kissa oli jo talossa, kun minä saavuin pitämään jöötä sekä miehelle että kissalle. Olen jopa itse allerginen kissalle, mutta hyvin ollaan sopeuduttu samaan huusholliin. Jopa niin hyvin, että kissa vaihtoi isännän emäntään ja on nykyään enempi mun kissa kuin miehen.

Ja kyllä kissan saa koulutettua samalla lailla kuin lapsetkin eli kuria pitää olla. Meillä ei kissa enää hypi kirjahyllyssä tai pöydillä. Sitä en vaan tiedä mikä tuon elukan päässä viiraa, kun 16v leikattu kolli ravaa öisin pää viidentenä jalkana. Rapina vaan kuuluu, kun parketilla ei kynnet pidä. Madotettu on 2x vuodessa ja kissahan on pääasiassa sisäkissa. Jotain siellä ajukopassa viiraa vissiin....

T: Rouva L-200 :D