PDA

View Full Version : Vuokatissa raijjalia 19.6


Tollukka
11.05.2010, 19:27
Näky Sory:n sivulle ilmotus ilmaantuneen.

sos
11.05.2010, 19:44
sopivasti päällekkäin luukrossin kanssa, mutta eiköhän sitä ehkä mielummin trialia

Rekisteröimätön
17.05.2010, 08:19
Näky Sory:n sivulle ilmotus ilmaantuneen.

Hämeenlinnasta olis protoluokasta kiinnostunut häsläyskaksikko tulos.

koska enempi infoo???

Onki
17.05.2010, 10:46
kai se on murros kauppaan kammettava :)

Rekisteröimätön
20.05.2010, 13:46
Hämeenlinnasta olis protoluokasta kiinnostunut häsläyskaksikko tulos.

koska enempi infoo???

Alle kuukausi aikaa....

toteutuukohan kisa kun ei palstalle ilmesty mittään.

Onko muita lähtijöitä?

Byrocrat
20.05.2010, 14:32
En oikein ymmärrä että järjestäjä jolla on ainakin ollut tarkoitus jossakinvaiheessa järjestää oikeakin kilpailu yhä edelleen käyttää ihka omia trial-sääntöjä vaikka olis olemassa yhteisesti hyväksytyt EuroTrial-säännötkin??
Jos tarkoitus on houkutella vain paikallisia Harraste-Stanu kikottimia niin silloin ymmärtäisi tällaisen mutta kun siellä mainitaan nuo muutkin luokat niin ei oikein tunnu järkevältä.:( Onko todellakin niin, että Kainuun miehet ovat sitä mieltä että ei ole väliä millä säännöillä pelataan kun ei sinne kuitenkaan tule ketään paikkakunnan ulkopuolelta :rolleyes: Voi olla niinkin, mutta saattaisitte vaikka saada niitä protoja ja modejakin kisaamaan ihan harjoitusmielessä jos säännöt olis oikealta vuosikymmeneltä.

Olipa nyt miten vain niin tuossa alla kisan säännöt ja yhteystiedot :eek:

19.6.2010
Vuokatti OffRoad. Vanhalla tutulla paikalla Vuokatin rinteillä.
Ilmoittautumisaika loppuu 14.6.2010, osallistumismaksu 20€ joka maksetaan paikanpäällä. Kilpailuun voi osallistua 2-autokuntaa yhdellä autolla.
Lisätietoja Junttila Matti 040-7210076 ja Ari Kuusela 040 - 5811959.




Kilpailusäännöt jäsenten ja kerhojen välisiin kilpailuihin

Autokunta

Autokunnan voi muodostaa myös vain yksi kuljettaja jos kilpailukutsussa ei muuten mainita.
Samalla autolla voi ennakko ilmoittautua useampi kilpailija.
Apuohjaajan minimi-ikä on 15 vuotta ja hänellä ei tarvitse olla ajokorttia.
Molemmat ohjaajat oltava autossa koko kilpailun ajan.

Asiapaperit

- 1. kuljettajalla voimassa oleva ajokortti.


Ryhmäjako

Standard
Oma portti merkitään sinisellä.

Harraste standard
Portin väri roosa.

Modified
Portin väri keltainen.

Proto
Portin väri punainen.

Jokainen ryhmä ajaa vain oman luokan porteista.

Harraste standard
- Sarjavalmisteiset, muutetut sarjavalmisteiset ja omavalmisteiset maastoautot. Kori ja runko voi olla sarjavalmisteinen tai kokonaan oma valmiste. Korin ei tarvitse muistuttaa mitään sarjavalmisteista autoa. Korin tulee peittää runko ylhäältä katsottaessa ja sivusuunnassa katettava kori kuljettajan lantiotasoon asti.
- Moottori, vaihteistot ja akselit vapaa.
- Jousitus ja iskunvaimennus vapaa. Kuitenkaan ei säädettävissä ajon aikana. Akselivälin erillinen säätö kielletty kilpailun aikana.
- Nelipyöräohjausta ei sallita. Ohjauslaitteissa tukeva rakenne. Vain normaali käyntivälys sallitaan. Hydrauliohjaus sallitaan ja sen on toimittava moottori sammutettuna.
- Kääntöjarrut kielletty.
- Rengas enintään 125 cm korkea, leveys ja vanne vapaa.
- Avoautoissa J-liitteen mukainen pääkaari. Umpikorisissa autoissa voi olla myös muunlainen kuin J-liitteen mukainen turvakaari. Kilpailukatsastuksessa vaaralliseksi todettu auto ei saa lähtölupaa.

Standard
- Moottorin vaihto mallisarjan sisällä sallitaan.
- Vaihteiston vaihto mallisarjan sisällä sallitaan.
- Jarru- ja ohjaustehostimen voi asentaa.
- Ohjauspyörän ja ohjauspyörän pylvään saa vaihtaa.
- Jousitus ja iskunvaimennus vain alkuperäiset tai alkuperäis tyyppiset.
- Rengas enintään 85 cm korkea, 30 cm leveä ja vanne halkaisija 18“.
- Yksi kytkettävä lukko sallitaan.
- Käytettäessä auton alkuperäistä tai vastaavaa rengasta jonka enimmäis halkaisija on 75 cm on tasauspyörästöt vapaat.
- Rengas vain tieliikenteeseen hyväksytty ilmakumirengas.
EI traktori kuvio tyyppinen tai lapio kuvio rakenne.
- Koko rengas on mahduttava pyörän koteloon.
- Helposti rikkoutuvat valaisimet, lokasuojanlevikkeet, peilit ja puskurit voidaan poistaa kilpailun ajaksi.
- Lisävarusteet jotka eivät paranna ajosuoritusta on sallittu. Lisävalot, mittarit, pohjapanssarit, sivu törmäyssuojat, vinssi ja vetokoukut.
- Avoautoissa vähintään J-liitteen mukainen pääkaari (AKK sääntökirja: Sääntökirja 2008 Tekniikka / PDF ). http://www.autourheilu.fi/lajit/tekniikka/materiaaleja/. Turvakaaren tai kehikon asentamista suositellaan.

Modified
- Kori ja runko voi olla sarjavalmisteinen tai kokonaan omavalmiste. Korin ei tarvitse muistuttaa mitään sarjavalmisteista autoa. Korin tulee peittää runko ylhäältä katsottaessa ja sivusuunnassa korin katettava kuljettajan lantiotasoon asti.
- Moottori, vaihteistot ja akselit vapaa.
- Jousitus ja iskunvaimennus vapaa. Kuitenkaan ei säädettävissä ajon aikana.
- Nelipyöräohjaus kielletty. Toinen akseli lukitaan mekaanisesti tai sinetöidään. Ohjaus voi olla hydraulinen. Ohjauksen on toimittava myös moottori sammutettuna.
- Kääntöjarru sallitaan.
- Rengas enintään 125 cm korkea; leveys ja vanne vapaa.
- Turvakehikko pakollinen.
- Ikkunaverkko / käsihihna pakollinen.

Prototype
- Vain nelivetoiset, kaksiakseliset ja neljällä ilmakumirenkaalla varustetut autot voivat osallistua tähän ryhmään. Mönkijät ja muut nelikot ovat kiellettyjä. Vaarallisiksi todetut ajoneuvot voidaan sulkea kilpailusta.
- Moottori ja vaihteisto vapaa ei kuitenkaan hydrauli moottori.
- Ohjaus vapaa ei kuitenkaan runko-ohjaus
- Runko/kori. Korin tulee olla täydellinen rakenne joka ei sisällä epäilyttäviä elementtejä. Siinä ei saa olla teräviä reunoja ja sen on muodostettava riittävä suoja matkustajille. Kaikki moottorin ja voimansiirron pyörivät osat on suojattava ohjaamosta. Moottori, öljynlauhdutin ja jäähdytin on eristettävä paloseinällä ohjaamosta, sen on estettävä teknisten nesteiden pääsyn ohjaamoon. Ohjaamossa on oltava lattia, vähintään 2mm alumiinista tai 1mm pellistä.
- Autossa tulee olla jousitetut akselit, akseli ei saa olla kiinteästi korirakenteessa.
- Renkaat ovat vapaat, nastat, ketjut sekä paripyörät ovat kielletty.
- Rengas enintään 125 cm korkea; leveys ja vanne vapaa.
- Penkkien lukumäärä on vapaa. Kilpailukäyttöön tarkoitetut istuimet joissa mahdollisuus käyttää
4-piste vöitä. Mikäli penkeissä on säätömahdollisuus, on kummassakin kiskossa oltava lukko.
- Jarrut ovat vapaat, oltava hyvin toimivat. Autossa on oltava seisontajarru jonka jarruvoima on vastaava kuin käyttöjarrussa. Ylimääräiset yhteen pyörään vaikuttavat jarrut saa asentaa.


Tuloslaskenta


1 virhepiste
Ajoneuvo pysähtyy paikoilleen yli 3 sekunniksi. Ennen ja jälkeen peruutusta ei pysähtymistä lasketa.

3 virhepistettä
Peruutus tietoisesti tai ilman.

5 virhepistettä
Reitiltä poikkeama enintään 1m
Reittimerkkiin tai nauhaan kosketus

20 virhepistettä
Reitiltä poikkeaminen yli 1m
Ajoneuvo pysähtyy paikoilleen yli 1 minuutiksi
Jakson suoritusaika 3 minuuttia ylittyy

25 virhepistettä
Myöhästyminen lähdöstä yli 3 minuuttia
Jakson kierto
Radan tarpeeton rikkominen
Vaarallinen ajosuoritus

Jaksolle lähtenyt autokunta ei voi saada yli 20 virhepistettä.


Mahdollista käyttää pisteportteja tuloslaskennassa.

4-porttia seuraavasti: ensimmäinen portti 15 virhepistettä, toinen portti 10 virhepistettä, kolmas portti 5 virhepistettä ja neljäs portti (maali) 0 virhepistettä.

Jari
20.05.2010, 16:01
Muuta en kommentoi, mutta KAMK RY ei ole järjestävänä osapuolena.

Toki tuemme mahdollisuuksien mukaan alueella tapahtuvaa harrastustoimintaa.

Eli tässä kilpailussa lähinnä kilpailijoina.

Eskimo
24.05.2010, 21:27
Juu eli kommentoida pitää kun ei muuta olla saatu aikaan.

VOFF 2010 kisan siis järjestävät SORY ja Offroad Adventures yhteistyössä. Aivan niinkuin koko homma on saanut aikoinaan alkunsa.

Tällä hetkellä Kainuun oman offiryhmittymän eli KAMK ry:n offitoiminta on hieman säästöliekillä johtuen monestakin syystä.
Meistä ei siis ollut kisaa organisoimaan. Lisäksi viime vuotinen peruminen osanottajien vähyyden takia taisi vetää mielet maahan.

Tuo, että 3 tapahtumaa on yhtä aikaa niin kertoo pelkästään offisakin järjestäytymisen puutteesta.
Kisat olisi hyvä ilmoittaa kisakalenteriin heti kun ne lyödään lukkoon niin vältyttäisiin näin pahoilta "törmäyksiltä"

Iso käsi kisojen järjestäjille kun jaksavat painaa sen eteen.

Toivottavasti saadaan täälläkin päässä homma vielä rullaamaan.

sos
25.05.2010, 05:05
mites nuo säännöt, eli ajetaanko nyky säännöillä, vai noilla vanhoilla. vaikuttaa meinaa kilpailijoiden määrään, ku ei viitsi sotkea jo valmiiksi sekaisin olevaa päätä nyt vanhoilla säännöillä.silti hyvä, että vielä yritystä ja järjestäjiä löytyy

Catti
25.05.2010, 22:16
Kuopiosta hyvin todennäkösesti pari tyttöä tulossa...

Rekisteröimätön
07.06.2010, 18:54
Järjestäjällä on riittävä määrä osanottajia että kilpailu järjestetään
Säännöt ovat kilpailu kutsussa olevat
On kysytty oviaukon turvaverkkoa se ei ole pakollinen mutta suositeltava jos kuljettajien ovi rakenne on avonainen
T-SORY

OPA
12.06.2010, 20:51
"Tarkoitus kokoontua sunnuntaina 13.6. klo.14.00 vuokatin rinteille ja katsella ja suunnitella ratoja vähän etukäteen."

Jos joku on vuokatin suunnalla niin saa tulla ihmettelemään.

AAPEEE
13.06.2010, 21:03
onkos protokuskeista ketä tänne menossa ? Bone crossiin peruuntumisen vuoksi tää nyt harkinnassa...

OPA
14.06.2010, 13:59
http://www.kamkry.fi/images/offroadjuliste2010_1024.jpg

Rekisteröimätön
15.06.2010, 20:47
Pitää osallistuu joukkoon ja kokeilla pysyykö nyt G pystyssä

MankoLJ
17.06.2010, 19:07
Viitasaari ohitettu ja G on ainakin vielä HoJon perässä pystyssä!

Tollukka
17.06.2010, 19:33
Eikö Panu ole vieläkään rekisteröitynyt?

lepoantti
17.06.2010, 20:42
Viitasaari ohitettu ja G on ainakin vielä HoJon perässä pystyssä!

panu kaataa "auton" sitten vuokatissa

Rekisteröimätön
17.06.2010, 22:32
onkos protokuskeista ketä tänne menossa ? Bone crossiin peruuntumisen vuoksi tää nyt harkinnassa...

KUKKUU. Hämeenlinnasta starttaa aamulla yksi proto EX paloauton seljässä kohti vuokatin rinteitä. Mukanaan kaikenkarvaisen rytmiryhmän ja vähäjärkisen ajokaksikon...

RalliJari
17.06.2010, 23:19
Tarkotuksena ois tuonne kahtojaks tulla, mutta missä rinteessä tuo ajetaan? Se eturinne mikä näkyy vuokatintien varresta vai joku muu?

Rekisteröimätön
18.06.2010, 07:44
Siinä heti rinneravintolan vieressä nii ku viimeskii, pitää kiertää se yks kuoppa ettei taas käy sillee
GMB

Rekisteröimätön
18.06.2010, 14:49
KUKKUU. Hämeenlinnasta starttaa aamulla yksi proto EX paloauton seljässä kohti vuokatin rinteitä. Mukanaan kaikenkarvaisen rytmiryhmän ja vähäjärkisen ajokaksikon...

JIIHAaaa

Proton alla mateleva kontio sisu vm 73 on kerennyt jo hyvän tovin kuopion cm:n ja alkon ohi. auto toimii ja ajokaksikko senkun pörisee....

Rekisteröimätön
18.06.2010, 18:16
JIIHAaaa

Proton alla mateleva kontio sisu vm 73 on kerennyt jo hyvän tovin kuopion cm:n ja alkon ohi. auto toimii ja ajokaksikko senkun pörisee....

NONNIIN VUOKATISSA OLLAAN JA N 10 KPL KAATOJA TAKANA(LUE: RADIOOHJATTAVALLA) NAAPURIVAARAN CAMPPING RULES....

Odotamme himokasta kilipaalua........... T: haavisto /suomalainen

Bigmoose
18.06.2010, 20:50
Paljonko on ilimottautuneita? kanttsii ko tulla kahtelemaan (kaatoja) ;)

sos
18.06.2010, 20:50
KUKKUU. Hämeenlinnasta starttaa aamulla yksi proto EX paloauton seljässä kohti vuokatin rinteitä. Mukanaan kaikenkarvaisen rytmiryhmän ja vähäjärkisen ajokaksikon...

tulitte muuramen autotalon kohdalla vastaan, ite ei tulla sotkemaan jo valmiiksi sekaisin olevaa päätä vanhoilla säännöillä

OPA
19.06.2010, 08:40
Vielä kun saisi kilpaauton käyntiin ja kärryyn niin voisi lähtä tulemaan kohti kisapaikkaa.
eikai noilla säänöillä ole suurta merkitystä FUN kisoissa. ajaa mahdollisimman hyvin ja tuomarit laskee kuka voittaa. Heleppo homma.

Rekisteröimätön
19.06.2010, 16:44
Joko kisat ohi vai jahkaillaanko siellä onko ollut paljon kaatoja.

sos
19.06.2010, 19:18
ei fun kisassa itessään, mutta ne jää pyörimään mieleen ja on ratkaisevia joskus kriittisellä hetkellä,ja jos ei merkitystä ni miksei ajeta suomi/euro säännöillä?

OPA
19.06.2010, 21:56
Yksi kaato. hieno kisa. hieno keli. Ja jotain

KUVIA.
http://www.garde.fi/~ollipa/VOFF2010/

VPx
20.06.2010, 09:34
Kuvia tapahtumasta:
http://www.kamkry.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=76&Itemid=45

Rekisteröimätön
20.06.2010, 11:32
Kiitokset kilpailioille ilman niitä ei olisi kilpailua ja varsinkin niille ensikertalaisille,ensi vuonna sitten uudestaan. Viis säännöistä pääasia että pääsee ajamaan

GMB

UPO
20.06.2010, 16:47
kiitosta pitää antaa siitä, että joku jaksee värkätä näitä kisoja. Miinuksena aikataulun venyminen erittäin pitkäksi. Itsellä tuli 18h päivä, kilometrejä ei tullut kuin 500 ja jaksoja oli kuusi. Seuraavissa kisoissa vois varmaan ajattaa useampaa pätkää kerrallaan ja tarkastella aika taulutusta muutenkin.

axo
20.06.2010, 20:36
Kiitokset kaikille järjestelyissä mukana olleille! On se vaan hienoa kun jaksaa näillekin alueille kisoja järjestää, puitteetkin erittäin hyvät.
Tärkeintä varmaan olisi jatkossakin kaikki kynnelle kykenevät mukaan vaikka vähän kevyemmelläkin mielellä jotta
osallistuja määrät pysyivät järkevinä ja mahdollistaisivat järjestämisen myös jatkossa. Ei näitä ajomahdollisuuksia ole yhtään liikaa. Itse sääntöihin en ota kantaa, hyvinhän tuo toheltaminen onnistui noillakin säännöillä, pisteitä tultiin hakemaan ja niitä myös saatiin. Kiitos Marjoniemelle kun kerroit vasta 6:lla portilla ettei olla suunnistamassa, tais olla taktinen veto :)

Itse kisaan olen miettinyt miksei se eteneminen onnistunut kuin kanssa kumppaneilla modisarjassa. En siitä muuta eroa ole löytänyt kuin että meillä oli ainoana tuulilasi. Se on varmaan tuolla alppi-ilmastossa tuo tuulen nopeus sitä luokkaa et tuo tuulenvastus kaatoi meidän mahdollisuudet. No tietenkin vielä tuo peukalo keskellä kämmentä tietysti vähän haittaa kun tuossa urakka nupissa ei ole peukalolle reikää. Lipes ote monessa tärkeässä kohdassa, eikä ollut nippusiteitäkään mukana.

Loppujen lopuksi; ensivuonna uudestaan jos järjestetään ja kerralla protoon oltas oltu 2:a. tänä vuonna.

Suorat akselit on pop.

-axo

Rekisteröimätön
20.06.2010, 21:14
Kyllähän se nyt isojen ihmisten pitäs tietää ettäå näissä kisoissa aikataulut venyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy.

Rekisteröimätön
21.06.2010, 02:57
Kuvani löytyy osoitteesta http://jukkalaunonen.kuvat.fi

Rekisteröimätön
21.06.2010, 07:56
Oli hieno kisa. Kiitokset järjestäjille ja muille mukana olleille. Ylitty aavistuksen odotukset ku pärjättiin edes joten kuten lähes vakio autolla ja kuskikin oli eka kertalinen :)

Tollukka
21.06.2010, 17:51
Mukavaa oli, Jukka räpsiny taas hienon kuvasetin, menee monta olutta ennenkuin on kaikki katottu läpi.

MankoLJ
21.06.2010, 21:14
Mukavat kisat niistä tuli! Kiitokset kaikille. Välillä "hieman!" meinas jännittää Panun kyydissä ekaa kertaa näin kisailumielessä!
Ens vuonna sit uudestaan!

ajelija
21.06.2010, 23:18
Kiitoksia järjestäjille ja kilpailijoille oli mukava huomata näin ensikertalaisena miten rentoa meininkiä:)

jartsa7
26.06.2010, 16:07
Kuvia tapahtumasta:
http://joriva.1g.fi/kuvat/autot/Vuokatti+Offroad+2010/

Eskimo
26.06.2010, 17:39
Kuvia tapahtumasta:
http://joriva.1g.fi/kuvat/autot/Vuokatti+Offroad+2010/

Hienoja kuvia!
Harmi kun ei päässyt itte paikalle... :(

RalliJari
26.06.2010, 22:17
Tässpä ois videoklippejä tapahtumasta, parilta eka pätkältä vaan.

http://www.youtube.com/watch?v=IwxERGI8hH8
http://www.youtube.com/watch?v=emVWk2ltdYk
http://www.youtube.com/watch?v=URAjkWqL3sk
http://www.youtube.com/watch?v=a8EhfOjK5hE
http://www.youtube.com/watch?v=-K8awiVFW2M
http://www.youtube.com/watch?v=2yPUvVzXc_Q
http://www.youtube.com/watch?v=VciOOtXGN8Q
http://www.youtube.com/watch?v=O-IxCZPSPjw
http://www.youtube.com/watch?v=cY3nbQFqRIE
http://www.youtube.com/watch?v=Ru_-Lvp0I9s :D
http://www.youtube.com/watch?v=NhOH--1BOVs
http://www.youtube.com/watch?v=48sflDQSR0o
http://www.youtube.com/watch?v=i-vrasgIwhk


http://www.youtube.com/watch?v=EYTKdSZhKY4
http://www.youtube.com/watch?v=1C9MFoxHRTU
http://www.youtube.com/watch?v=E4x-NC5kpTs
http://www.youtube.com/watch?v=qBwFFhbaxsk :)
http://www.youtube.com/watch?v=WFJktGsFKGs