PDA

View Full Version : Takavetoisesta VW T3:sta nelikko?


Rekisteröimätön
02.05.2010, 15:31
Menin hetken mielenhäiriössä ostamaan pari Volkkarin Transportteria: takavetoisen T3:n jossa aski paskana ja toisen samanlaisen nelikon jossa puolestaan kone paskana... No, kun halvalla sai... Takavetoisessa leimaa jäljellä vuoden loppuun, mutta tuo Syncro on puolestaan siinä tilassa, ettei siitä mitään kannata tehdä.

Onkos tietoa kuin hankala on tuo neliveto aski saada takavetoiseen, onko siellä esim. takarungossa jotain eroa? Tarkoitus olisi saada tuo takavetoinen liikkumaan ensin tolla nelikon askilla, mahdollisimman pienellä vaivalla, ja sitten myöhemmin kesällä heittää etuakselisto sun muut roippeet paikoilleen (tankki ainakin pitää siirtää).

Olisi kiva tietää ennakkoon mitä shittiä on tossa hommassa luvassa, eli paljon varaan kaljaa homman toteuttamiseen.

MK
02.05.2010, 17:29
Tuolta vois löytyy tietoo:

http://www.oberschlachter.fi/forum.php

mokkero
02.05.2010, 21:58
Meinasimpa itekkin kerran ryhtyä moiseen hommaan mutta ainaki tutkittua en sitten ryhtynytkään. Nelikon laatikon saa kyllä takavetoseen, korin takaosassa ei ole eroa mutta laatikon kiinnityksessä on. Takavetosen laatikko on laatikon etupäästä yhdellä kiinnikkeellä kiinni ja nelikon laatikko on kahdella kiinnikkeellä niin että kardaani tulee kiinnikkeiden välistä. Nelikon laatikko on myös vähän eri asennossa, eli etupää alempana. Jos laittaa vaan pelkän nelikon laatikon on kardaanilähtö aika ottavalla paikalla. Nelikoissa kardaanin molemmilla puolilla kulkee suojaraudat laatikosta etuperään. Etupäähän tarvii tosiaan koko etukelkan nelikosta. Hammastangon paikka on takavetosessa muistaakseni noin 7cm taaempana kuin nelikon. Hammastangon kiinnityspaikkaa pitäs siis muuttaa ja katsastaja sano miulle että ei leimaa jos ei oo näyttää hitsarin lupia moiseen hommaan, en kyllä oikein luvista tiedä mutta kai sellaset jotkuu sit on jollain olemassa :confused::confused: Ja tosiaan tankki pitää muuttaa taakse laatikon päälle.

sisua45
02.05.2010, 22:08
http://www.huutokaupat.com:8080/uploads/photos/1308/800/33851.jpeg

http://www.huutokaupat.com:8080/uploads/photos/1308/800/39094.jpeg

Torstaina noita myydään yli 10 kpl. On ambulanssia, pikku-bussia, doppeli-pikuppia...

Rekisteröimätön
03.05.2010, 20:46
Kiitos vastanneille!


Löysin netistä ohjeet:


Here are the basic steps to convert a 2WD Vanagon to a 4WD Syncro:

1. Replace transaxle with Syncro type
2. Move engine and transaxle assembly down 2" to accommodate fuel tank and drive shaft
3. Eliminate 2WD fuel tank up front, install Syncro fuel tank above transaxle in rear--add fuel filler door to rear (and delete front one)
4. Remove 2WD front suspension and cut out steering rack mounting and lower suspension mountings
5. Install Syncro front sub-frame, suspension, and front differential (the rear suspension is the same as 2WD), and drive shaft
6. Change over parts of the cooling system and add Syncro-only wiring harness


Eli samat jutut kuin Mokkero kertoi. Ei nyt läpihuutojuttu, ja perkele menin rusikoimaan sen Synchron korin, kun kaadoin sen kyljelleen (traktorilla täysiä kylkeen...)

Nooo, eiköhän saa lätkittyä kasaan parin viikonlopun aikana...


Lainaus:
"Torstaina noita myydään yli 10 kpl. On ambulanssia, pikku-bussia, doppeli-pikuppia..."

Missä, missä!!??! Vai onko tää se Kalkun huutokauppa, jossa maksetaan ketjuttomasta mopostakin tuhansia? ;)

sisua45
03.05.2010, 21:31
Kalkussapa hyvinkin, tuommonen doppel vähän himottais muakin. Mutta nyt ei perse kestä isompia ostoksia. :cool:

KoniJeep
04.05.2010, 00:13
Armyn ämpylänssis oli aikoinaan joka aksulassa lukot ja koneena tais olla joku 2.1 bensa...
Meni hangessa ihan kivasti, vaikka etulukko ei toiminukkaan