PDA

View Full Version : New Process 203 jakis


pjtk
01.05.2010, 23:24
Dodgen alla NP 203 oirehtii aika ankarasti. Pitäs olla jatkuvan nelivedon laatikko. Tässä vaan tuntus olevan jatkuvasti jakolaatikon lukko päällä. Asvaltti pinnalla ku ekan kerran jyrkemmin käänty, oli auton alta pamaus sitä luokkaa, että paikallisen delivayn pihassa kaks bussi lastillista ostosmatkailevia vanhuksia käänsi päänsä yhtä aikaa ja itelle meinas tulla pöllön kuva kalsareihin. Tais olla ostos matkailijoilla uudet patterit kojeissa, tai sit se kuulu yhtähyvin etäänmälle kuin sisälle. Nopeesti oppi kaartaan eikä kääntyyn.
Huomashan sen helposti, että ihan tönkkö on etu ka taka-akselin väli. Jakiksesta en sitten ees kiukulla löytänyt muita kuin noita lukittevia kohtia. Vähä lähempää keskikohdan vapaata kun koitti, niin jakis potkas aina vedolla vapaalle. Ihan laidoissa jakiksen kepakossa pitäs olla nuo lukittevat asennot. Autoo on tosin korotettu korin ja rungon välistä 3 tumaa, mutta jakisen kepakon reikää ei oo suurennettu, joten kepakko tuskin pääsee täyttä liikettä tekeen.


Toinen oire oli, kun mettässä ajo, niin vähäkään paineen alla, jostain laatikko(727) jakis alueelta kuulu taasen pauketta (renkaat suorassa). Tosin tämä ryske oli pienenpää, mutta silti hyvin ikävää. Tämä metsässä tuleva rytke oli toistoltaanpaan tiheempää. Silti auto liikku ja renkaat pyöri edessä ja takaa.Sivusta katsojan mielestä, ihan niinko boorit löis jossain yli.
Tomaatti taasen toimi ihan säädyllisesti (pehmeästi) ja heitti isompaa pykälää päälle.

Oisko foorumilaisilla hyviä arvauksia mikä kaikki Dodgen jakiksessa on pielessä tai jossain muualla on pielessä? ?
Tiedän kyllä, että jakiksen purkamalla löydän kipeät kohdat, mutta kysellään ny eka täällä. Nämä

veijon-esso
02.05.2010, 07:18
Kannattais irrottaa se vaihekepakko ja tutkia onko siinä ylimääräisiä jumituksia tai väljiä. Ainakin omassa chevyn 203 vs kaverin 203 on iso ero toimivuudessa kepakosta johtuen. Luulen että siitä vois johtua ettet saa sitä lukkoa pois ennenkuin menee vaihdekkin vapaalle. Mulla ei taas se keskilukko meinaa aina pysyä päällä, koneen ja lootan kumityynyt on niin hyytelönä että jotenkin koko paketin heiluessa lukko putoo pois päältä. Tuplakepillä eliminois tonkin mahdollisuuden, yks keppi hidas-vapaa-nopee ja toisella diffi lukkoon ja auki.

Se vedon alla tuleva rutina vois olla ihan lopussa oleva ketju, joka yrittää kiivetä hampaan pälle tai jotain. Ei mitkään booriliitokset kauaa hypi yli ja rutise, se on aika nopeesti sileenä ja pyöris tyhjää vaan.

Sten
02.05.2010, 08:41
Ensin 203 on juuri se full time 4wd. mutta vaihdekaavio on muistaakseni HI-LOC, HI, N, LO, LO-LOC. Kuullostaa että se on siinä HI-LOC asennossa missä jakolaatikko on juuri lukittu.Ja kun siinä on toi 3 tuuman bodylift niin sulla tuskin on koko vaihderekisteri enää kun aukko on liian lyhyt. Ja se pamahdus siinä asvaltilla on luultavasti se ketju jakkiksen sisällä joka hyppäs hampaiden yli, ja se onkin sitten loppu jos niin tekee, Ja luultavasti se ääni metsäajossa on peräsin siitä samasta kketjusta.

Dodgen alla NP 203 oirehtii aika ankarasti. Pitäs olla jatkuvan nelivedon laatikko. Tässä vaan tuntus olevan jatkuvasti jakolaatikon lukko päällä...
.
Huomashan sen helposti, että ihan tönkkö on etu ka taka-akselin väli. Jakiksesta en sitten ees kiukulla löytänyt muita kuin noita lukittevia kohtia. Vähä lähempää keskikohdan vapaata kun koitti, niin jakis potkas aina vedolla vapaalle. Ihan laidoissa jakiksen kepakossa pitäs olla nuo lukittevat asennot. Autoo on tosin korotettu korin ja rungon välistä 3 tumaa, mutta jakisen kepakon reikää ei oo suurennettu, joten kepakko tuskin pääsee täyttä liikettä tekeen.


Toinen oire oli, kun mettässä ajo, niin vähäkään paineen alla, jostain laatikko(727) jakis alueelta kuulu taasen pauketta (renkaat suorassa). Tosin tämä ryske oli pienenpää, mutta silti hyvin ikävää. Tämä metsässä tuleva rytke oli toistoltaanpaan tiheempää. Silti auto liikku ja renkaat pyöri edessä ja takaa.Sivusta katsojan mielestä, ihan niinko boorit löis jossain yli.
Tomaatti taasen toimi ihan säädyllisesti (pehmeästi) ja heitti isompaa pykälää päälle.

Oisko foorumilaisilla hyviä arvauksia mikä kaikki Dodgen jakiksessa on pielessä tai jossain muualla on pielessä? ?
Tiedän kyllä, että jakiksen purkamalla löydän kipeät kohdat, mutta kysellään ny eka täällä. Nämä

pjtk
02.05.2010, 20:47
Saattaapi olla, että etenkin se pauke asvaltilla ois ketjun yli hyppimistä. Kuulosti vaan siellä metsän puolella kolke pienenmältä volyymitään. Paljon mahdollista, että äänen lähde silti sama. Tänään tsekkasin tuota kepakon toimintaa ja sen liikerataa lattiassa. Aika naheesti kepakko tosiaan liikkui. Aikansa kun renkkas niin rupes selkeesti löytään pykälät pitkältä puolelta. Lyhyeltä puolelta ei sit senkään vertaa. Lukko tangon liikettä kun katsoi, niin se oli paljon pienenpi lyhyessä päässä kuin pitkässä. Pitkällä puolella näytti siltä, että keskilukko menisi liian aikasin päälle. No, täytyy säädellä tankoja ja kattoo saisiko niillä asian tilaan muutosta.
Kepakko kyllä mahtui lattian reijässä liikkumaan.

pjtk
14.05.2010, 22:31
Mjoo, lukko puolen säätö aivan liian kireellä. Käytännössä keski lukko päällä koko ajan. Vähä tangon säätyöa ja homma bueno.
Eipä silti tullu leimaa katiskaan keskilukon avautumisesta huolimatta. Meinas katsastus mies oikeesti hermostua kun sai pakko ykkönen päällä, lämä lattiassa startattua vehkeen (hylky). Hyvin hypättiin yli rullien. :D Aika monta muutakin hylyn paikkaa löyty ja kaikki aivan asiasta.
Ainoo mikä positiivinen seikka oli, että todettiin 38.5/15 olevan alkuperänen rengaskoko.

Sten
16.05.2010, 08:37
[QUOTE=pjtk;669207...Ainoo mikä positiivinen seikka oli, että todettiin 38.5/15 olevan alkuperänen rengaskoko.[/QUOTE]

Olipas jotain. Ja mä puolestaan joutui tappelemaan että sain 33 leimaan ilman AKEn lupa. Mutta oli hyvä alku sekin että sait tommoiset renkaat alkuperäisenä :)