View Full Version : New Process jakolaatikot?
-Jarkko-
30.04.2010, 11:04
Käyko Jeepissä -80 luvun NP208 osat -90 luvun NP242:seen???
Omalla kohdalla kiinnostaisi lähinnä CHEROKEEN takakardaanin lähtöön liittyvät kalikat...:D
Ei tarvitsisi ostella mitään SYE kittejä jos osat on vaihtokelpoisia.:p
ei sovi osat keskenään. mutta laita se np-208J sellaisenaan 242:n tilalle?
http://www.comancheclub.com/forums//viewtopic.php?f=2&t=3724&view=unread
-Jarkko-
01.05.2010, 21:21
Harkinnassa on koko laatikonkin vaihto käynyt. Talvella olisi vain mukavampi ajella tällä nykyisellä kun on se "full time" mahdollisuus...
Muistaakohan kukaan kuinka pitkä se liuku on tuossa 242:ssa?
Muistaakohan kukaan kuinka pitkä se liuku on tuossa 242:ssa?
eli meinaatko kardaanin slip-yoken pituutta?
noin 8cm se on muistaakseni, YJ:stä löytyy pidempi.
-Jarkko-
01.05.2010, 22:14
Sitäpä juuri, pitää aamulla katsoa sitä ihan mitan kanssa ennenkuin lähtee testailemaan alustaa ettei käy vanhanaikaisesti.:rolleyes:
orkkiksena siinä yokessa on tosi huonosti tilaa ristikon kääntyä, todennäkösesti ristikko pohjaa ennemmin kuin liukuvara loppuu, hiomalla siihen saa vähän lisää liikkumavaraa.
eli tsekkaa tuo myös
tossa DIY SYE: http://go.jeep-xj.info/HowtoSYEconversion.htm
-Jarkko-
02.05.2010, 21:05
..hehheh..:D Jäikin alusta testaamatta kun jakolaatikko yltyi syleksimään etuvetoa pois päältä.:( Minkäköhän näköinen se holkki on mikä sen etuvedon kytkee...:confused:
Ja mistäs niitä mahtaa saada hintaan jotain?
..hehheh..:D Jäikin alusta testaamatta kun jakolaatikko yltyi syleksimään etuvetoa pois päältä.:( Minkäköhän näköinen se holkki on mikä sen etuvedon kytkee...:confused:
Ja mistäs niitä mahtaa saada hintaan jotain?Tuskin on holkki rikki, siirtohaarukan liukupalat kuluneet, jolloin siirtoholkki ei kytkeydy perille!! Osasia löytyy multa....
Mulla olis kokonainen ehjä 242 '90 vuosimallin Cherokeesta ylimääräisenä, varsin kohtuulliseen hintaan. Siinä on PTO, eli kardaanin kiinnitys on suoraan laipalla eikä SYE- kittejä sinällään tarttisi.
Mukaan tulee alumiinista koneistettu adapterilaippa (Protoshopissa Otaniemessä teetetty) jolla saa sovitettua tavallisen XJ:n etukardaanin siihen kiinni - tosin vaatii sitten Spicerin adapterin (http://www.naxja.org/forum/showpost.php?p=243487052&postcount=6) jolla tuon tuplaristikon saa yokesta laippakiinnitteiseksi. Tavallsta PTO:llisen takakardaania voi käyttää ilman adapteria, jos ei halua/ tarvitse tuplaristikollista takakardaania.
Kuva adapterilaipasta alla:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2216&pictureid=58330
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2216&pictureid=58331
-Jarkko-
03.05.2010, 19:38
Pitää leväyttää se laatikko tässä joku päivä ja pistää sitten harkiten jatkotoimenpiteitä... Tallikin on menossa alta ja remontit tuntuu vain lisääntyvän.:(
-Jarkko-
05.05.2010, 21:13
Tulipahan tuossa mieleen että pystyykö tuon NP242:sen purkamaan osiksi takakautta irroittamatta kuorta päävaihteistosta (AW4)???
Tulipahan tuossa mieleen että pystyykö tuon NP242:sen purkamaan osiksi takakautta irroittamatta kuorta päävaihteistosta (AW4)???
Pystyy, paitsi inputshaftin ja planeetan, ne kun on lukittu ketjukuoren ja vaihteiston välistä!!
-Jarkko-
08.05.2010, 15:01
Sisukset lattialla ja liukupalathan sieltä oli loppu takimmaisesta haarukasta. Voiko tuo olla mahdollista etta se on noin tarkka noista liukupaloista vai onkohan haarukkakin vääntynyt...:confused:
Joutuuko testaamaan ihan värin kanssa että meneekö pykälät perille...:o
-Jarkko-
18.05.2010, 12:13
Siirtohaarukoiden liukupalat vaihdoin, tulos nolla. Eli potkii keskilukkoa/etuvetoa pois päältä ihan samalla tavalla vaikka kaikki näytti mittausten ja silmän mukaan olevan kunnossa...:o
Ihme laitos kun ei auta vaikka säätää keppiin "ennakkoa" ja vetää jumiin liinalla niin ei vaikutusta etuvedon mukana pysymiseen.:confused:
Ottaa kyllä lipsahduksen jälkeen takaisin päälle kun käyttää kepin takavedolla ja takaisin.:confused:
MITVIT... tuumaa hän:cool: