View Full Version : Takaperän lukko bj:hin?
Eli mikä olis sopiva lukko taakse? En ajatellu kemppiä.. käykö joku perä kohtuu helpolla hiace tai muu eli bj 77 diesel ja välitys systemiit. Ajattelin kysyä ettei eksyis,mut metässähän on kivaa....
Note! This message was posted anonymously!
Mikäli Bertasasi on semifloateri taka-aksuli on käytännössä järkevintä laittaa aussilockeri.
Mikäli haluat askarrella paineilman kansa voi arbikin tulla kymysykseen.
Toitsun oman mekaanisen lukon virittely vaatii käytännössä fullfloateri taka-aksulin tai sitten molempien päiden vaihtoa Hojon vastaaviin.Etubanjon istutus tosin vaatii kikkailua jousien suhteen.Ja välitykset on syytä blokata Bertan peristä.Tulee muuten turhan harva pikku-ykkönen.Tosin Berta 83 "late" mallin jakoaskin voi korvata Hojon vastaavalla jolloin välitykset jäävät kohtuupieniksi=Hojomaisiksi.
offis on iloinen asia
Infernaalinen
04.06.2012, 12:56
Lainailen vanhaa aihetta asialle, eli mahdollisuus olisi hj61:n lukkomurikoille vaijereineen ja niitä nyt sitten bj42:een ajattelin sovittaa. Taka-akseli kuitenkin semi-floater, joten taitaa olla melkoinen jumppa noiden yhteennaittaminen?
Taka-akseli kuitenkin semi-floater, joten taitaa olla melkoinen jumppa noiden yhteennaittaminen?
Ei maksa vaivaa...
BJ-40/76
04.06.2012, 14:30
Lainailen vanhaa aihetta asialle, eli mahdollisuus olisi hj61:n lukkomurikoille vaijereineen ja niitä nyt sitten bj42:een ajattelin sovittaa. Taka-akseli kuitenkin semi-floater, joten taitaa olla melkoinen jumppa noiden yhteennaittaminen?
Tuon lukkomurikan laitto eteen onnistuu, kun laittaa bj-75 pitemmän "lukkovetarin".
ja taakse ei oikein mene millään, jos puolikevennetty akseli.
(toki voi laittaa, mutta vetoakseli pitää koneistaa, lukkoon tehdä pieniä muutoksia ja erittäin vittumainen kasasta paikoillee.)
-> hj:n akselit kokonaisena, etujousille pitää siirtää rungosta kiinnikkeet leveämmälle, ja kannattaa rakentaa hj-60 tehostin paketti samalla, niin ei tarvitse alkaa rakentamaan nivelpatentteja ohjaukseen.
Takapäässä 60 akselista pystyy siirtämään korvakoita kapeammalle.
Helpoin tietysti olisi, jos olisi bj-75 lukkoakselit.....
PZJ75 akselit taitaa olla lähimpänä samaa raideleveyttä J4? sarjan kanssa. Olikohan peräti niin, että takana olis sama leveys. BJ75 tais olla 10 mm leveämpi.
PZJ75 akselit taitaa olla lähimpänä samaa raideleveyttä J4? sarjan kanssa. Olikohan peräti niin, että takana olis sama leveys. BJ75 tais olla 10 mm leveämpi.
PZJ-75:ssa on edessä pikkuperä => riks räks pox isoilla kumeilla.
BJ-75 akselit menee suurinpiirtein vetämällä kiinni.
sampolaattori
04.06.2012, 18:26
PZJ-75:ssa on edessä pikkuperä => riks räks pox isoilla kumeilla.
BJ-75 akselit menee suurinpiirtein vetämällä kiinni.
Nii mikä sannoo riks räks pox... 37" on sit vissiin viel pieni kumi sun mittakaavalla
Nii mikä sannoo riks räks pox... 37" on sit vissiin viel pieni kumi sun mittakaavalla
Minä en ainakaa pikkuperää lähtisi berttaan laittamaan ison tilalle kun löytyy isojaki periä.
Toki jokainen tyylillään.
Kun kyse on pzj-75:n aksuloista niin eipä niitä missään ole tarjolla niin ihan turha edes spekuloida ko. sväpillä.
Tais olla takaperän lukosta kysymys tässä topicissa niin siellähän on järkevät mahdollisuudet laittaa automaagilukko, ARB tai vaihtaa koko aksula lukolliseen.
Niinku yllä jo todettu....
Infernaalinen
07.06.2012, 09:35
Kiitoksia vastauksista, eli jätetään tekemättä ja katsellaan muita lukkoratkaisuja.