RoJu
18.04.2010, 19:47
Moron,
KZJ:n (3.0 d4d 2002) kytkin on alkanut pitää samanlaista ääntä kuin jos painelaakeri olisi ihan kuiva. Ääni on kovimmillaan polkimen ollessa puolivälissä ja kuuluu moottorin kierrosten mukaan, ei vaikutaa liikkuuko auto. Poljin ylhäällä sitä ei ole. Ääni ei ole erityisen voimakas, mutta selvästikin ylimääräinen.
Painelaakeri ja silmälaakeri on vaihdettu, jälkimmäinen oli aika huonossa hapessa. Toimenpiteellä ei ollut mitään vaikutusta. Paineasetelma ja levy olivat kuin uudet ja ne onkin vaihdettu n. 70 tkm sitten. Autolla on kaikenkaikkiaan ajettu (luultavasti) 230 tkm.
Mikä muu voi tuommoista rallatusta pitää? Eikös polkimen työntövoima kohdistu vauhtipyörään/kampiakseliin? Onkohan tuossa kaksioismassavauhtipyörä?
t. Make
KZJ:n (3.0 d4d 2002) kytkin on alkanut pitää samanlaista ääntä kuin jos painelaakeri olisi ihan kuiva. Ääni on kovimmillaan polkimen ollessa puolivälissä ja kuuluu moottorin kierrosten mukaan, ei vaikutaa liikkuuko auto. Poljin ylhäällä sitä ei ole. Ääni ei ole erityisen voimakas, mutta selvästikin ylimääräinen.
Painelaakeri ja silmälaakeri on vaihdettu, jälkimmäinen oli aika huonossa hapessa. Toimenpiteellä ei ollut mitään vaikutusta. Paineasetelma ja levy olivat kuin uudet ja ne onkin vaihdettu n. 70 tkm sitten. Autolla on kaikenkaikkiaan ajettu (luultavasti) 230 tkm.
Mikä muu voi tuommoista rallatusta pitää? Eikös polkimen työntövoima kohdistu vauhtipyörään/kampiakseliin? Onkohan tuossa kaksioismassavauhtipyörä?
t. Make