PDA

View Full Version : Dana perän shimmaus.

454SS
13.04.2010, 17:33
MIten noi jenkit on keksinytkin noin monta tapaa merkata pinjonin paikan. Aina ennen on ollut joku merkki tyyliin 0, +1, -3, tai sitten joku numero tyyliin 2,516. Nyt uudessa välitysessä on vaan merkintä 376. Vanhassa 2,261 sekä merkintä 238. Miten tota kolminumeroista nyt oikein sitten tulkitaan??

Timo_L
13.04.2010, 19:08
Oliskohan noi pelkät tuuman tuhannesosat mitä tossa on haettu? Eli tyyliin jos perässä pinionin nimellinen asennussyvyys on vaikka 2.500, ja pinioniin merkattu esim. 625 niin sen verran shimmejä lisää alkukasauksessa? Itsellä oli muistaakseni juuri tuolla tavalla yksissä Yukonin välityksissä merkattu (D30 akseliin), sitten taas Fordin 8.8:iin joka shimmataan samalla lailla oli Yukonin välityksessä vain +3 kaiverrettu pinioniin.

..eikai noista jenkeistä oikein ota selvää.. :D

edit: Ai juu, mulla oli ainakin myös kaiverrettu jotkut numerot merkkaamaan, että pinjoni ja lautaspyörä on samaa sovitettua paria.

454SS
16.04.2010, 18:56
Mitenhän tuo nyt on?

tare
16.04.2010, 22:08
kokeile mitata poskilaakereiden kekitasosta pinioniin nähden, meneekö lähellekään tota lukua

on näitä tiheämpiä jenkkivälityksiä tullut kasattua ilman mitään merkintöjä, kokeilemalla vaan.
esim. yhteen cherokeehen meni samoilla kuin alkuperäisissä ja tojotaan piti pinionia viedä 4mm syvemmälle. tais molemmat olla yokonin tuotteita.

Timo_L
17.04.2010, 07:07
Niinno, eihän noista luvuista sinänsä tarvi välittääkkään. Ainakin mun ymmärtääkseni ovat enemmänkin vain suuntaa- antavaa tietoa että millaisilla shimmeillä kandee lähteä liikenteeseen pinionin syvyyden kanssa. Aika guru saa olla jos kerrasta vetäisee shimmit oikein joka rakoon :D

Mun piti ainakin purkaa sekä etu- että takaperä aika moneen kertaan että sai hammaskosketuksen ja -välyksen kohdalleen. Tosin en ollut välityksiä sitä ennen asentanutkaan joten meni vähän harjoittelun puolelle.