View Full Version : paukkuu ja lujaa!!
Mikä vois pitää omituista pauketta ku lähtee paikaltaan tai jos kääntyy hiljaa?.Sama juttu ku ajaa lock päällä ja vaikka nousee mäkeä,tai sutii???Tuntuu että se ois kardaani ,ja välillä että tulis laatikosta,jostain edestä kumminkin.Ääni kuulostaa ku jokin löisi yli,yleensä kaks tai kolme kovaa pauketta peräkkäin!Lock päällä niin se paukkuu yleensä vähäväliä,varsiki,ku nousee,tai antaa kenkää!!Tekniika on np 205 jakoboxi ja 4-lovinen manuaali,etuperä pitäis olla dana44 en ole varma.Kardaanini näyttää ja tuntuu ok,ei suurempaa klappia.onks kellää kokemuksia,niin vois kertoa ku ei itellä ole vielä hirveesti kokemusta näistä vehkeistä.
JanneBlomgren
09.12.2004, 18:00
Lock päällä? Siis jakolaatikostako? Jos näin niin sitten sulla taitaa olla NP203 jakolaatikko, eli onko siinä jatkuva neliveto?
Voisko olla sitten se ketju siinä jakolaatikossa, päässyt venähtään ja hyppii yli?
Kyllä jenkki on jees!
"Idioottivarmalla" aliarvioidaan idiootteja
siis 203 se on,ja jatkuva neliveto.ketjua kattelin mut en tiedä kuin kiree pitäisi olla,pitääkö soida niin on liian löysä.se liikkuu noin sentin reunasta reunaan.Kieltämättä epäilin itekin samaa mut ku ei tiiä näist vehkeist.Onko kiristys hankala juttu?Paljonko joutuu purkaa??
JanneBlomgren
09.12.2004, 18:49
Valitettavasti en oikein osaa sanoa, ei ole oikein kokemusta tosta 203 mallista. Muuta kuin että yhden olen purkanut. Mutta sen tiedän että osia siihen kyllä vielä saa. Jos en ihan väärin muista niin kiristää ei pysty, joutuu hankkimaan uuden ketjun mutta tämä on kyllä hataralla pohjalla. Löytyiköhän siihen joku jälkiasennettava kiristin? No JAMANT varmaan tietää tämänkin.
Kyllä jenkki on jees!
"Idioottivarmalla" aliarvioidaan idiootteja
IHME ETTÄ HYPPÄÄ YLI KU KONEKAAN EI OO KU 225 NIIN MITÄÄ JÄRIN KOVIA REPÄISYJÄ SILLÄ EI PYSTY.lAATIKON KETJU ON KYLL JÄREETÄ KAMAA,JA KOKO AUTOLLA EI OLLA HIRVEESTI EDES AJETTU,KUNNOSTA PÄÄTELLEN.
No mulla teki Blazerissa ainakin tollasta samanlaista ja vika oli että vasemman puolen (automaatti) napalukko oli tuhannen kappaleina. Se paukku niin ettei ajaa kehannu.
Note! This message was posted anonymously!
Samanlaista vikaa oli Trooperissakin, vika oli napalukoissa.
- Isuzu Trooper 2.8 Tdi vm.90 -
JanneBlomgren
11.12.2004, 11:35
Tunkkaa pyörä ilmaan vaihde vapaalla ja pyöritä pyörää, josko sen äänen saisi paikallistettua. Jos autossa on vielä alkuperäistä kaikki niin jatkuvalla nelivedolla ei ole asennettu napalukkoja. Mutta eihän sitä koskaan tiedä...
Kyllä jenkki on jees!
"Idioottivarmalla" aliarvioidaan idiootteja
jepp täytyypi alkaa ettimään,kunhan kerkee.Ei kyll ole napalukkoja joten ne se ei ole.tää auto on orkkis suomiauto vuodelta 76.seissy 90luvulla jonkun aikaa,kuullema.
Terve,
En viittinyt aloittaa uutta aihetta kun aihe on sama.
Eli auto on -85 6.2D 4x4 scottsdale dana44 ja 12 bolt akselit ja automaattiset napalukot ja jakolaatikko taitaapi olla np208.
Nyt pakkasilla paukkuu ja rutisee "rutisee niinku semmonen kova räikän ääni" ei vetele tai pikkasen oikeelle vetää. ja tämä siis ihan takaveto päällä se alkaa jossain 30km/h vauhdissa ja loppuu kun hidastaa ja juuri hidastaessa paukkuu ja kovemmassa vauhdissa rutisee. Tänään ajelin töihin neliveto päällä ei pitänyt mekkalaa noin 25 km. :(:confused:
Kuulostais kuitenkin ääni tulevan etupäästä ja ekalla kerralla kuulosti että tulee oikealta puolelta ja toisella kertaa vasemmalta? Napalukot vai vetarit? Vika alkoi pakkaskeleillä.
Nyt töistä kotona ja matkalla huomasin että neliveto päällä kun kääntää autoa parkkipaikalla niin tuntuu että etupää muljahtelee/pomppii??
Jeep-Rice
05.01.2009, 19:08
Eikös tuo muljahtelu oo part time 4wd:kllä inhan normaalia?
En usko että ainakaan noin pahasti kun koko auto heijaa eikä oo aikasemmin neliveto päällä tehny tollasta. Jämäkämpi on kääntää normaalisti 4-veto päällä ja kääntyvyys huonompi mutta ei oo tollasta tehny aikasemmin?:confused: