PDA

View Full Version : pohjapanssareista vielä

Ossi_p
09.12.2004, 14:30
minkä vahvuisia ja mistä materiaalista ootte tehneet vaihdelaatikon alle pohjapanssareita
jos jollakin on panssari antanut periksi niin niistäkin olisi hyvä saada tietoa miten petti, mistä tehty, minkä vahvuista
ja minkälaisissa olosuhteissa

-Ossi-

offroadjouni
09.12.2004, 14:39
Tuolla oli vähän juttua mun tankkipanssarista -> http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?whichpage=5&ARCHIVEVIEW=&TOPIC_ID=9376

/* Life Begins at 35" */

Kankku
09.12.2004, 18:27
tuo on sitten vähän kiinni mikä auto sulla olis tarkoitus panssaroida.
nääs jos ajattelee vaihtoetoja suzuki noin 800kg tai mersu noin 2500kg.
me tehtiin tommoseen suzukiin 5mm turkki alumiinisa joka mankeloitiin profiiliin ja tuettii ympäri 1,5*30*30 rhs profiililla ja kiinnitettiin
runkoon pultaamalla.

09.12.2004, 19:22
Elekee tehkö ALUMIINISTA! Sen kun ajatta kiville, niin siinä ootta.
Ei lähe irti ku autonosturilla. 4mm kulutusteräs on hyvä.

Note! This message was posted anonymously!

Ossi_p
15.12.2004, 11:40
koska kellään ei ole mennyt pohjapanssari rikki niin empä viitsi laittaa turhaa tavaraa painoksi ja teen sen 3mm rosterista

-Ossi-

tiipe
15.12.2004, 11:54
8mm telakkalevy kestää ainakin patrollin alla notkumatta .

"näin se homma etenee"

Ossi_p
15.12.2004, 12:16
eiko tuo ole jo vähän yli ampuva 8mm?

tiipe
15.12.2004, 12:29
ennen oli 4mm paksu kivikon jälkeen oli jakolaatikossa kiinni sekä hankasi käsijarru rumpuun ei tartte toista kertaa oikoa samaa panssaria ,jokainen tekee tietysti mistä huvittaa vaikka alumiinista mut tota sattuu olemaan nurkissa niin siitä on hyvä työstää . tankki on 4 mm tavaraa ei ole vielä puhki sitten ku puhkee niin tehdään uusi .

"näin se homma etenee"

Edited by - tiipe on 16/12/2004 10:21:49

Ippe911
15.12.2004, 22:19
Panssarin vahvuudesta ja toimivuudesta voidaan olla montaa mieltä mutta me on päädytty lopulta 3 mm:n Raex 650 levyyn. BJ:n panssarissa siihen on lisätty poikittainen jäykisteripa.
Kyllä tuo 3 mm:n levy rajummassa käytössä taipuu ainakin, jos iskut tulevat kardaanikolojen viereen mutta pystyyhän sen suoristamaan - tärkeintä kai lienee, että se suojaa arvokkaamia osia särkymiseltä...

Aiemmin tehtiin noi BJ:n panssarit hieman erimallisina 4 mm:n Raex 355 levystä. Yks kaveri piti sitä pomminkestävänä eikä ole suorinut sitä kertaakaan kun taas toinen on suoristanut vastaavan vahvistetun panssarin jo pariin kertaan... että siinä kaksi eri näkemystä samanlaisista panssareista.

Silloin kun valittiin tuo 3 mm:n Raex 650 materiaaliksi, niin harkittiin myös 3 mm:n AR 400 kulutusterästä. Päädyttiin tuohon 650:iin siksi, että käsittely jälkeenpäin on helpompaa eli jos tarvii uusia kiinnitysreikiä sun muuta, niin sitä on hiukkasen helpompi porailla kuin kulutusterästä. Toisaalta laserilla saa kiinnitysreiät kyllä näppärästi.

Heitän vielä tonne 3 Towersiin BJ:n panssarin kuvan malliksi nimellä versio 2.0. Kuvan panssarista puuttuu siihen kuuluva poikittaisjäykiste.

jjtp
16.12.2004, 19:34
terve isto! semmosta kyselisin että vieläkö tuatantoon sopis paksuudeltaa 8mm levikelaippa,kun laittaa hj60 etulevyt bj40 taakse hj60 etunavan pulteilla tarvis lisälaippaa.
noi hj levyt on asennettava bj vetarin sisäpuolelle,hj pultit jää ikävästi pitkäksi kierre ei riitä kiristämään vannetta pohjaan asti.
toi paksumpi kohta tossa hj pultissa on 13,5mm eli vaatis 14mm reijän kierre noissa on sama 12mm niinkuin bj:kin.
ps, kerkeskö se 70 panssarin kuva olla jo tuolla 3towerssissa?
http://petrisimolin.net/gallery/data/images/jjtp-bj takaakseli 019.jpg
http://petrisimolin.net/gallery/data/images/jjtp-bj takaakseli 020.jpg

Ippe911
16.12.2004, 21:49
Tere Jari ja muut!

Laitoin just äsken LJ:n panssarin kuvan 3 Towersiin nimellä LJpanssari. Hitsasin panssarin tunti sitten kuvausta varten muotoonsa ja totesin, että jos ja kun halutaan tarkkaa sovitusta, niin panssaria ei kannata hitsata etukäteen - levyn leikkuu viistosti kulmittain antaa mukavasti pientä pelivaraa jokaiselle korkeuden ja leveyden suhteen.
Mulla olis tuonlainen BJ:n 8 mm:n levikelaippasarja kyllä ylimääräisenä - voisin viikonvaihteessa katsoa saisinko noi reiät porattua isommiksi riittävän tarkasti vai onko homma vain poranterien tuhoamista. Kyl noita tietty jollain aikataululla työnallekin saadaan.

jjtp
16.12.2004, 22:26
ok reikiä ei tarvi suurennella ne mä saan kyllä porattua suuremmaksi,mä otan ne laipat kyllä tommosenaan.
palaillaan asiaan päiväs aikaan,mun täytyy tarkistaa onko mulla sun puh no ja tilitiedot tallessa.
jos huvittaa niin laita laippojen hinta ja tiedot tekstarina o443500971
joo täytyy käydä noukkimassa koneelle se panssarin kuva