PDA

View Full Version : pajeron sähköviat

09.12.2004, 09:44
löytyykö jostain sähkökaaviota, auto vm89 pitkämalli 2.5 tdic
onko pajerossa jokin omintakeinen kytkentä ajovaloissa ?
ongelmana on ajovalojen häipyminen kesken ajon, valot pelaa ku niille itelle sopii, lisäksi valoilla ja lasinpyyhkimillä / kusipojalla on jotain yhteistä, koska ne lopettavat toimimasta aina samaan aikaan...
mistä kannattaa hakea vikaa ???

Note! This message was posted anonymously!

Samppa79
09.12.2004, 10:20
Autoa tuntematta heittäisin että maadoituksista ja sulakerasiasta vois kopasta ekana.

veejii
09.12.2004, 11:41
mulla oli pikkasen samanlaista sähköhärjöä ja vika sattui löytymään ajovalojen ja pissikoneen kannalta ajatellen niinkin läheltä kun takapuskurin juuresta hanttarin puolelta olevasta liittimestä..oli jonninverran hapero ja samaan mötikkään vuonna nolla teipattu vetokoukun piuhasto ei varmaan auttanut asiaa..tuuria ilmeisesti ettei palanut koko härystin. rapsin sitten koko liittimen huut helkkariin ja tein uuden paremmilla aineilla. ja sikaa päälle!
eli todellakin noi maattopisteet kannattaa tarkistaa, aloita nyt kuitenkin sieltä etupäästä.

h-a-r-z-a
09.12.2004, 20:35
Alota tarkastamalla maajohto valoreleelle,mulla se otti ja suli lopulta kun olin aikani kärvistelly samojen ongelmien kanssa.
Oli nimittäin aika synkkää ajella syyspimeessä hämeenlinnasta kotiin.
Kyllä sentään yks apukaukovalo paloi.
Sen johdon joutuu melkein vaihtamaan kokonaan,ensimmäinen liitos löytyy ohjausakselin päältä...noin kakskyt senttiä viiksestä.

...on tosta joku menny..

-71
09.12.2004, 22:16
Mun -88 Pajerossa oli vastaava vika, lyhyet valot toimi milloin halusivat. Syy löytyi kuskin puoleisen umpion takana olevasta releestä. Peltikuorinen kun on niin aukaistahan se piti. Joku
auton edellisistä omistajista oli jo vikaa korjaillut ja samainen juotos oli pettänyt uudemman kerran.