View Full Version : Sähköistävikaa
Tervehdys!Omistan vm.-89Rj70:kymppisen ja ongelmana on valotehon vaihtelu,himmenee/kirkastuu!Jännitemittari sahaa ylösalas ja puhaltimen tehokin vaeltaa.Välillä ei lisävalot lähe lainkaan palamaan,mistähän aloittas?Maavikaa, jännitteensäätäjää??Kertokaa viisaammat,KIITOS!!
Note! This message was posted anonymously!
Mulla oli samanmoisia oireita jotka johtu startin piuhoista. Olikohan se niin että ohjausvirta johdon liitin oli rikkoutunut ja sai heikkoa kontaktia ja myös startin maajohto oli löystynyt, nekun laittoi kuntoon niin avot. t:janne
Paljon on vähän vai toisinpäin?
Puhdista ja tiukkaa akunnavat/kengät, maajohto ja sen liitos runkoon/moottoriin, laturin johdotukset ja latauksen merkkivalon johdot ja lampunpidin. Jos ei auta, tutki laturin hiilien kunto. Jos hiilet on OK, niin säädinvika tai joku huono juotos diodisillassa se kai sitten on.
--
Lycka till sano Håkan ja lykkäsi lisää
Mulla oli samanlainen ongelma. Laturin piuhat löysällä. Kannattaa tarkastaa ennen kuin savuaa...
Itellä sama vika hiluxsissa.Korjaantuko jännitteen säätimen vaihdolla,
vai teitkö jotain muuta? T:Jussi.
Kyllä näin! Tarvikeliikkeestä aito jaappanilainen varaosajännitteensäätäjä ja taas toimii!! Hintaakin roimat 32egee.
Mulla oli sama ongelma.
Vaihdoin aluksi jännitteensäätimen. Mittasin -> Kaikki OK. Reilu kuukausi myöhemmin hailuksi hyyty. Noh..
Laturin kollektori oli aikasta finaalissa.. Hajoitti samalla jännitteen säätimen ja dodii!
Toyolta joutu sitten ostamaan uudet.. Yhtään ei harmittanut
Muista : "Sinä ET ole supermies"