View Full Version : Nissan Pick Up -88 2.4
Morjesta
Olen uusi täällä ja harrastukseni vasta alussa. Tuli hommattua otsikon mukainen kulkupeli. Tarkoituksena ajaa työmatkat sillä, mutta eritoten rauhoittamaan offikärpäsen puremaa.
Profiilissa lisää kuvia. Alla 32" bridgestone duellerit, autoa on korotettu 3". Auto on kohtuu vähä ajettu, 90 000 km tällä hetkellä mittarissa ja muutenkin hyvin vähä ruosteinen. Ainoat ruosteet löytyy lavan perästä.
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=11517&stc=1&d=1269285132
Kertokaahan minua viisaammat ihmiset mitä autolle tarviais tehdä että saadaan tästä kunnon metsien möyrijä tehtyä. Vinssin hankin ainakin, kunhan saan päätettyä minkä ostan. Ehdotuksia sen suhteen toivoisin. Valorauta tekosessa, valmistunee tällä viikolla. 2x xenon työvalot ja 4x normi työvalot.
Finnmerchant
22.03.2010, 21:21
tervetuloa vaan. Ja täytyy kyllä sanoa että on hieno nismo ikäsekseen
Morjesta
Tänään rakenneltiin valorautaa katolle. Rosteriputkesta tehtiin ja pulteilla katon läpi kiinni. Hyödynnettiin vanhoja valoraudan kiinnityskohtia niin ei tarvinnut uusia reikiä porata kattoon.
Kuvassa vanha valorauta ja 4x siriuksen valot.
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=11526&stc=1&d=1269366235
Rosteriputki mistä valorauta tehtiin
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=11525&stc=1&d=1269366364
Siinä valmista työtä, tosin sähköhommat jäi seuraavaan kertaan. Xenonit testattiin ja kirkkailta näytti :)
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=11527&stc=1&d=1269366118
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=11528&stc=1&d=1269366166
Sivuilla laitettiin yhdet valot. Näkeepähän sinnekin suuntaan sitten :)
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=11529&stc=1&d=1269366220
Jonkinnäköiset tulpat tarvii putken päihin hankkia vielä. Johdot asentaa sillein, että ne menevät putken sisällä, niille läpivientikumit ja käyn huomenissa ostamassa valoille katkasimen ja releen.
Teretulemast vaan palstalle!
Siistissä kunnossa näyttäs olevan tämä nipponi, varmaan jollai jyväjemmarilla olluna ennen kuten tuo omakin :D. Eikun vaan rakentelemaan, en nähnä tarkasti mutta onkos tässä automaagiset napalukot?
Moro
Parikymmentä vuotta se jollain jyväjemmarilla oli, sitten puoltoista vuotta seuraavalla ja sitten minulle. Kiva peli tuo on mutta kyllähän tuo ainetta höräsee sen 20 litraa satasella. Liekö sitten normaalia tollanen kulutus? Renkaat kyllä kasvattaa kulutusta jonkin verran.
Tarkoitus olisi tuota rakennella jonkin verran. Hiljakseen laittelen sitä mahdollisuuksien ja rahojen mukaan. Noille lisävaloille tarvis huomenna koittaa väkertää sähköt sekä tukevoittaa tota valorautaa. Heiluu nyt turhan paljon töyssyissä. Kattopelti antaa myöten tosta painosta.
Lava pitäisi ainakin hiekkapuhaltaa ja heittää maalia päälle. Saa ruosteet pois ennenkuin ne pääsee edes leviämään. Tosin täytyisi irroittaa noi levikkeet ja katsoa mitä ylläreitä sieltä mahtaa löytyä. Mutta kyllä tässä pikkuhiljaa on kallistunut että kun lämpöiset ilmat koittaa niin vedän uuden maalin koko autoon.
Vinssin hankin tässä lähiviikkojen aikana. Sit vois minua viisaammat neuvoa, että mitenkäs virtapuoli sitten ton vinssin kanssa. Pitäisikö olla toinen akku, tehokkaampi laturi? yms.
Ehdotuksia saa ja pitääkin heittää :) Kritiikkiä myös.
Niin ensiviikon aikana tai jopa viikonloppuna pitäisi tehdä eteen sekä taakse kunnolliset vetokiinnikkeet/koukut/pisteet.
Ehdotuksia niiden suhteen?
Oma entinen samanlainen vei 8,5-13 litraa sataselle, maastossa enempi. Vakio renkailla. Pienimmät kulutukset tuli matka-ajossa 250km suuntaansa ajaessa, eikä mitenkää tien tukkona. Suurimmat kulutukset koulumatkalla pyörittelyajossa. Eli hurjalta kuulostaa bensankulutus.
Itelläki pitäs käydä tuosta nykyisestä KC:stä lava sisäpuolelta läpi, eli vinkkejä mustasta kulutusta kestävästä maalista (ja edullisesta tottakai) kuulisin mielellään minäkin. Vaikka auto onki muun värinen päältä, niin lavan sisäpuolelle vois mustan maalin laittaa, ja sitä ois helpompi sitte korjailla ku kulumista tulee.
Ajattelin myös että vois rajata teipillä rengaskaarien reunat ennen niiden irroitusta, ja sieltä näkymättömistä fiksata kaaret kuntoon, ja laittaa sinnekki jotai enempi kulutusta kestävää maalia. Näin saa siistimmän lopputuloksen ku ei jää näkyville ylimääräisiä maalirajoja.
Kuvissa ainaki tuo autos näyttää aivan siistiltä, kannattaako tuota nyt alkaa maalailemaan, jos se kerran on noinki fiksussa kunnossa? Siistii sitte joskus ku maastoajo on jättäny jälkensä.
Rekisteröimätön
25.03.2010, 13:59
Moro hyvän näköinen käbi sulla. Paljonko sulla on korotettu tota koria? meinasin ite kans alkaa korotus hommiin.
macro
Joku alkydimaali vois olla kulutusta kestävä. Ainakin maalavat esim. metallisia lasikuitu muotteja alkydipitoisilla maaleilla ja ei niistä tunnu maali kuluvan pois hirveän nopeasti. Valitsee kiiltävän mustan tai mattamustan niin on helppo ainakin korjailla.
Autoa on korotettu 3" eli noin 75mm
Äsken oltiin hallilla sähköä vetämässä autoon. Muuten tuli valmista mutta katkaisija tarvii vielä asentaa. Rikoin vahingossa katkaisimen minkä olin ostanut tuota varten. Huomenna täytyy suunnitella vetopisteet tohon autoon.
Äsken tultiin hallilta kotia päin velipojan kanssa ja veli innostu hieman. :) Kokeiltiin sitten miten auto menee yli metrin syvän ojan läpi. Sinnehän tuo paska uppos että helahti :) Sitten tuli paikallinen traktorimies hätiin.
Eli tosta voidaan vaan todeta ettei auto ole vielä riittävän maastokelpoinen :)
Nippan
On tässä automaattiset napalukot
Teretulemast palstalle, ja hianon nissanin oot löytäny. Yleensä isommat gummit vaikuttaa aika paljo tohon polttoaineen kulutukseen. Jos haluut pitää siistinä ton auton niin valitse lakkapintanen väri, matta ei pysy siistinä kauaa;)
Iso laturi ja hyytelöakku on noin alkuun ihan toimiva systeemi.
Ennen maalausta on vielä paljon tekemistä. Katsellaan tossa kesällä sitten tota maalauksen laitaa. Auto täytyy saada muuten valmiiksi sekä kerättyä rahaa. Onko kellään muuten kokemusta laittaa lumiketjuja tollasiin renkaisiin? Vois mennä hangessa paremmin silloin. Minkä hintaisia ne tollaseen vois olla?
minkäs kokoista laturia siinä pitäis olla?
Ennen maalausta on vielä paljon tekemistä. Katsellaan tossa kesällä sitten tota maalauksen laitaa. Auto täytyy saada muuten valmiiksi sekä kerättyä rahaa. Onko kellään muuten kokemusta laittaa lumiketjuja tollasiin renkaisiin? Vois mennä hangessa paremmin silloin. Minkä hintaisia ne tollaseen vois olla?
Itellä omassa autossa 265/70-16 fedima Extremet ja niille kettinkit, makso 60€ pari, eli ei mahottoman kalliit.
Ja toimii näin kevytperäisessä autossa hyvin, ainaki takasissa, en oo kokeillu eturenkaissa... pitäs joskus kokkeilla :D
Mistä ostit ketjut tohon hintaan? Jos ei tuon kalliimpia niin voin ostaa kaksi paria niitä sit. :)
Ihan varaosaliikkeestä ostin tuolta savonlinnasta, sellasessa vihreessä laatikossa olevat..
Timanttikuvioiset ketjut, näille fedimoille pikkusen hankalemmat laittaa päälle kun esm. BGF all terraineille, muttei mahottomat :cool:
Onko kellään hyviä linkkejä mistä noita lumiketjuja vois netistä katsella? Samoin niitä vinssi ehdotuksia vois ehdotella
Morjesta
Nyt on vinssi tilattu. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=69449&highlight=vinssi tuolta linkistä myytäviä vinssejä katsoin ja ostin 12000lbs, 12v, irroitettavalla releboksilla olevan vinssin. Mukaan tarttui myös maastotunkki ja pylpyrä.
Autoon on nyt saatu tehtyä vetopisteet. Sakkelit niihin vaan roikkumaan niin on valmista. Työvalot on kytketty ja toiminnassa. Tuntuu näkevän joka puolelle ja xenonit on kirkkaat. Seuraavaksi on vuorossa vinssipedin tekoa, pohjapanssarien suunnittelu ja teko (3mm levystä). Lisäksi lavalle pitäisi väsätä vanerista laatikko tarvikkeille ja työkaluille.
Laitan kuvia valoista ja vetopisteistä kunhan ehdin ottamaan.
Vähän OT:na kyselisin semmosta asiaa että missä päin Vääksyä on ajomahdollisuuksia vai käytkö jossain muualla?
Ajomahdollisuuksia Vääksyssä on aika vähän mutta Padasjoelta löytyy tarusjärven vierestä hyviä reittejä. Siellä on armeijan rasitusreittejä ja muita pätkiä. Alueella on lupa ajaa kyllä että ei ole pelkkää puolustusvoimien aluetta. Nyt lauantaina on tarkoitus lähteä testailemaan sinne jos saadaan vinssi huomenna ja saadaan vielä asennettuakin se.
Ajoreitit on itellä vielä vähän hakusessa kun harrastus on vasta alkanut. Oletko itse mistä päin? Jos tästä lähiseudulta löytyy hyviä pätkiä niin saa kertoa :)
Komee nissani.
Kyllä täältä reittejä löytyy Asikkalan alueelta ja lisää tarvis tehdä,lähde mukaan joku kerta?
Ilman muuta lähden mukaan. Hyvä jos joku lähtee näyttämään reittejä. Onko lyöty lukkoon mitään päiviä koska olisi ajoja?
Ajomahdollisuuksia Vääksyssä on aika vähän mutta Padasjoelta löytyy tarusjärven vierestä hyviä reittejä. Siellä on armeijan rasitusreittejä ja muita pätkiä. Alueella on lupa ajaa kyllä että ei ole pelkkää puolustusvoimien aluetta. Nyt lauantaina on tarkoitus lähteä testailemaan sinne jos saadaan vinssi huomenna ja saadaan vielä asennettuakin se.
Ajoreitit on itellä vielä vähän hakusessa kun harrastus on vasta alkanut. Oletko itse mistä päin? Jos tästä lähiseudulta löytyy hyviä pätkiä niin saa kertoa :)
Hmm.. Pitää varmaan tulla joskus mukaan tarukselle että näkee missä saa ajaa. Osa armeijan alueesta on ainakin periaatteessa "kiellossa"...
Morjesta
Ensimmäinen kunnon ajopäivä vietetty Padasjoella Tarusjärven ympäristössä. Lisään kuvia mahdollisimman pian. Huomattiin että autossa ei ole tarpeeksi maavaraa, joten isompia renkaita hankintaan. Onko kellään tietoa minkä kokoiset tohon saa mahtumaan?
Sitten tiedoksi että 32/11.5/15 Bridgestone dueler m+s on myynnissä. Tarjota saa. Kumit on käytännössä ihan uudet. Niillä on ajettu noin 2000km.
Perjantaina matkahuolto toi paljon paketteja. 12000 lbs vinssin, pylpyrän, maastotunkin ja vinssiin päävirtakatkaisimen. illalla asennettiin vinssi paikalleen. 10mm levystä tehtiin peti, hitsattiin kiinni ja tuet levylle.
Vinssin ja rullakidan sovittelua
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=12140&stc=1&d=1271619186
Levyyn tehty reiät
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=12144&stc=1&d=1271619434
Päävirtakatkaisija keulalla
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=12143&stc=1&d=1271619186
aikaisemmin tehtiin vetopisteet:
Takana:
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=12141&stc=1&d=1271619186
Edessä:
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=12142&stc=1&d=1271619186
Lisää kuvia ja vaiheita
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=12145&stc=1&d=1271619647
Tuet:
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=12146&stc=1&d=1271619701
Vinssi paikallaan:
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=12147&stc=1&d=1271619762
Levyn etukulmat täytyy vielä pyöristää ettei "katko ihmisten jalkoja"
Maastotunkki:
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=12148&stc=1&d=1271619820
Jotain on saatu aikaiseksi ja paljon on vielä tehtävää. Palautetta saa ja pitää antaa :)
Albumissa on kuvia taruksella ajoista
KoniJeep
18.04.2010, 21:54
Hyvä että saitte alas laitettua vinssin (tulee nostoa), mutta eikös tuo ole nyt aika ottavasti?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2957&pictureid=57314
Armeijan alueeltahan nuo kuvat näkyivät olevan. Nyt kiinnostaakin mistä lupa on saatu jos pääsis vaikka joskus itsekin sinne luvallisesti ajamaan? :)
eikö tuo vinssi pyöri nyt väärään suuntaan? jarrua vasten?
Onko tuossa vetokoukussa joku mekanismi että kääntyy tonne lavan alle piiloon vai onko vaan pakiteltu mutkalle?:D
Montakos euroa renkaista haluisit?
Suiza410
19.04.2010, 13:48
Näyttäis siltä, että vinssipeti pienentää kohtaamiskulmaa huomattavasti. Sivulta otettu kuva kertois enemmän. Nostaisin vinssipetiä ylemmäs ja sisäänpäin, jos vain mahdollista.
Moro
Tulihan iso liuta kysymyksiä.
28CRDKJ: Toi oli oikeastaan ainut kohta mihin ton vinssin sai. On kyllä vähän turhan ottava.
Pertsi: Armeijan alueelta nuo kuvat ovat. Mitään lupia meillä ei ole, mutta kyllä siellä ollaan pienestä pitäen kelkalla ajeltu ja ikinä oo tullut mitään sanomista. Olen vissiin kerran osunut kelkan kanssa samaan aikaan armeijan tyyppien kanssa. Me mennään tonne alueelle mummin takapihan kautta ja siellä ei ainakaan ole yhtään kyltti mikä kieltäisi sinne ajon ;)
maze: Mun mielestä se pyörii ihan oikein. Ainakin vinssin ohjeiden mukaan menee nyt.
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=12156&stc=1&d=1271680373
hutikka: Peräkoukku on edellisen omistajan omatekoinen ja sen saa taivutettua lavaa vasten piiloon. Ei ota maastossa kiinni ensimmäisenä.
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=12157&stc=1&d=1271680373
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=12158&stc=1&d=1271680373
Tee renkaista tarjous. Uutena n. 700€, Offipalstalla oli samat renkaat myynnissä 550€ mutta hinta on aina keskusteltavissa, Soita 044-3651927 niin jutellaan lisää. Ne on käytännössä ihan uudet, mutta myyn pois koska ne on liian pienet.
Tossan on jonkunlainen kuva renkaista
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=12159&stc=1&d=1271681209
Suiza410: Ylemmäs vinssiä ei saanut, olisin kyllä laittanut. Katsoo nyt tuleeko isompien renkaiden jälkeen ongelmia ton kanssa, jos tulee niin sit täytyy tehdä radikaalimpia ratkaisuja.
Sivulta kuva vinssistä:
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=12155&stc=1&d=1271680373
jaa sulla menee vaijeri ylä kautta kelalle. toimii se nuinkin
Pohjapanssari tavarat saan huomenna, 3mm rosterilevyä. Sitten kävin äsken mittaamassa lavalla tulevan tavaralaatikon. Tavarat siihen haen torstaina varmaankin. Ideana laatikossa on tietenkin, että tavaroita saa sinne mutta myös apinoille paikat istua lavalla. Laitan sinne turvavyöt vielä niin ei apinat tipu kännihuurussa pois sieltä. Vinssiä koitan saada hieman ylemmäs laitettua myös. Eli viikonloppu suunnitelmissa todennäköisesti saada noi pohjapanssarit ainakin tehtyä ja ehkä myös noi muutkin hommat.
Vinssi näyttäs kyllä olevan "ottavalla" paikalla, tuo ei ole helpoin auto rakentaa vinssipetiä ylös. Joskus KC:n omistajana tuli kötösteltyä tuo vinssi tuohon puskurin kohdille. http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=104&pictureid=21738
Ja samalla kun nostaa vinssiä ylemmä, kannattaa vinssi pyöräyttää toisinpäin ja vaijeri vetää kelalle alakautta. Yläpuolelta tulee melkonen momentti tuolle vinssin rungolle, kun kiinnityspultit on alalaidassa, ja saattaa kuulua *poks*.
Ite oon ollu n. 20cm päässä kattomassa, kun T-maksista murtu kiinnityspisteet täydellä vedolla ja vinssi rupes pyörimään kolossaan. Vaikka vaijeri olikin vedetty alakautta kelalle.
Viikonloppuna käännän ton vinssin samalla kun ruvetaan pohjapanssereja tekemään.
Hommasin tänään helmapalkit autoon, viikonloppuna yritän saada ne myös paikalleen. putki on 2"x2"x0.12" (eli noin 50x50x3) rosteria.
Morjesta
Jotain saatu hallilla aikaiseksi. Elikkä vinssipetiä muokattiin. Nyt se on edelleen samalla korkeudella mutta ei läheskää niin ei helposti ota kiinni enään. Pedistä lähti paljon tavaraa pois. Lisäksi vinssi on nyt käännetty ja vaijeri tulee nyt alakautta sekä rullakitaa on hieman laskettu.
La-puhelin laitettiin kiinni mutta ei ole vielä kytketty, koska antenni puuttuu vielä.
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=12262&stc=1&d=1272094141
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=12263&stc=1&d=1272094141
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=12264&stc=1&d=1272094141
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=12265&stc=1&d=1272094141
Mulla pitäis olla semmonen LA-piiska jouten,tosin joku 2,5-3m mutta saa "kaadettua" tyvestä..
mitsuuppi
24.04.2010, 11:37
Pikkusen menee OT mutta mistä ostit vinssin ja maksoko paljon? Komiaa jälkeä :cool:
mitsuuppi lue toi mun projekti alusta niin sieltä löytyy linkki :) Huomenna pitäis vissiin lähtee tarukselle vähän möyrimään
La tuskaa
26.04.2010, 07:39
Tuli vai tuossa mieleen ku helma palkeista puhuit eli jos kyseessä ei ole kylkiputket niin en sinuna hitsailis rosteria sinne helmoihin ku tuskin toi sinun autosi on rosterista tehty. Mustaa ja rosteria ei kannata sekoittaa. Tulee sama ilmiö ku kullan ja hopean kanssa. Rikkaampi syö köyhemmän.
Tuli vai tuossa mieleen ku helma palkeista puhuit eli jos kyseessä ei ole kylkiputket niin en sinuna hitsailis rosteria sinne helmoihin ku tuskin toi sinun autosi on rosterista tehty. Mustaa ja rosteria ei kannata sekoittaa. Tulee sama ilmiö ku kullan ja hopean kanssa. Rikkaampi syö köyhemmän.
Tosin oikealla lisäaineella tehtynä toi ilmiö häviää aika tehokkaasti. eikä rosteri normi rautaa syö lähellekään niin pahasti kuin esim rauta-alumiini parissa kun siinä tuli aika rajuja sähkökemiallisia reaktioita... :D
Moro
Vihdoin tää projekti etenee. Koko kämpän remontti tuli tehtyä niin nyt on aikaa autolle. Ensi viikko aikaa tehdä autoa kuntoon ennen kuin finland offroad tour alkaa.
Uusi takapuskuri on autossa, siitä kuvia myöhemmin.
Autossa on ollut sähkövikaa, mutta suurimmat on nyt korjattu
Tällä hetkellä listassa olisi
Pohjapanssarit
Helmapalkit
Invertterin asennus
muovisuojia koneen ja korin välille
35" renkaiden asennus (renkaat jo alla mutta tarvii suurentaa kaaria vielä.)
Renkaat ovat Kumhon KL 71 35/12.5/15. Linkki http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m26b0s2227p12126
Muutama kuva uusista renkaista.
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=13604&stc=1&d=1279220647
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=13605&stc=1&d=1279220647
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=13606&stc=1&d=1279220715
Isoilta näyttää vakio kingkäpin alle, pientä levikkeen tynkää varmaan tarttis kaarien avarruksen lisäks? Ei tarvinne vitosen käytöstä enää haaveillakkaan?
Levikkeet tulossa. Joko teen vahoista muokkaamalla tai sit kokonaan uudet. Ku renkaat tulee noin 10 cm yli nyt. Viitosvaihteesta oikein yllätyin. Maantiellä pystyy vitosella 80 km/h jopa ajamaan ilman että tarvii kaasu pohjassa ajaa.
Ruusulehto
16.07.2010, 12:36
Viitosvaihteesta oikein yllätyin. Maantiellä pystyy vitosella 80 km/h jopa ajamaan ilman että tarvii kaasu pohjassa ajaa.
Ja vaihteisto kiittää:D.
Gravedigger
16.07.2010, 15:33
Juu jos lootassa pienikään öljyn vajaus jo vakio renkailla. Ja ajetaan matalilla kierroksilla vitosella. Ei laatikon sivuakseli saa voitelua ja laakeri leikkaa kiini. Kuuntelin juuri eilen erään KC harrastajan saarnaa tästä asiasta :D
Komeet pyörät,sehän näyttää jo autolta. Tosin ne levikkeet se tarvii. Onkohan tossa sama loota kun diisselissä?
On noissa ilmeisesti sama loota ku dieselissä. Levikkeet on tehty vanhoista hieman muokkaamalla. Akku tuntuu vetelevän viimeisiä niin käyn ostamassa tänään uuden 100 ah akun. Ilmeisesti joutuu turvautumaan paska motonettiin kun muita ei taida lauantaina olla auki.
Kuvia laitan tänään lisää. lähden tänään muutenkin testaamaan renkaita maastoon.
Kuvapäivitystä
Muta pääsi iskemään :)
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=13635&stc=1&d=1279448927
Kyllä se tosta loppujen lopuksi meni. Aluksi jäin jumiin, mutta kun sain peruutettua itseni pois sieltä niin sit vähän kovemmalla vauhdilla pääsin.
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=13636&stc=1&d=1279448959
Uusi takapuskuri. Ei taida kyllä mennä katsastuksesta läpi toi takapuskuri
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=13637&stc=1&d=1279449001
mix ei mene katsastuksesta läpi takapuskuri?
Terävät kulmat (puskurin päät) korilinjan ulkopuolella,mulle ainaki vittuili katsuri samantyyppisestä ratkasusta mutta riitti kun heppailin päälle ohuesta pellistä "pyöristykset".
Pitäis joskus keritä kyllä mukaan noille reiteille kuhan saan eka autoa siihen kuntoon että kestäis edes tiellä.. :D
Juu ei mene terävien kulmien takia läpi leimasta ja on vielä liian leveäkin. Täytynee tehdä muutoksia siihen kunhan kerkeää.
Parhaillaan invertterin asennus meneillään. Ostin kärkkäisiltä pienen 300w invertterin niin saa ainakin kameran akut ladattua. La-puhelin täytyy siirtää parempaan paikkaan. Sitten tällä viikolla sais pohjapanssarit tehtyä niin rupee auto olemaan finland offroad tourille valmis. Ainakin jäppilä-vuokatti välille olen tulossa.
La puhelimen paikka siirretty. Nyt on keskellä ohjaamoa niin pystyy kuski sekä vinssiapina sitä käyttämään.
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=13662&stc=1&d=1279567104
Lisäksi laitoin tollasen jakajan tupakansytyttimeen sekä lisäkaiuttimen lälläriin
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=13663&stc=1&d=1279567185
Pohjapanssaria väsännyt. Nyt on pohjassa jonkinlainen. 3mm rosterista tein pulttikiinnityksillä.
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=13676&stc=1&d=1279694871
Tossa kulmassa meinas auton renkaat ruveta valumaan pois nosturilta.
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=13677&stc=1&d=1279694946
Yleistä testailua
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=13678&stc=1&d=1279694989
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=13679&stc=1&d=1279695026
Sit emäntä sano että kuusi pitää kaataa pihasta pois. Saatiin kaverin kanssa idea. Kaadettiin kyllä mutta auton vinssillä. Ei tarvi pelästyä sotkua. Remonttijätteet vielä vähän levällään.
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=13682&stc=1&d=1279695134
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=13685&stc=1&d=1279695299
No sehän on jo parempi mutta mihin oot hukannu rekkarikilven takaa?:eek:
Väliaikaisesti irti, Nyt kyllä jo paikallaan. Velipoika korjaili sitä, kun sieltä välistä oli huonosti
On noissa ilmeisesti sama loota ku dieselissä. Levikkeet on tehty vanhoista hieman muokkaamalla. Akku tuntuu vetelevän viimeisiä niin käyn ostamassa tänään uuden 100 ah akun. Ilmeisesti joutuu turvautumaan paska motonettiin kun muita ei taida lauantaina olla auki.
Kuvia laitan tänään lisää. lähden tänään muutenkin testaamaan renkaita maastoon.
Ei välttämättä ole sama vaihteisto, kun kerrran dieselin turbotuksesta kyselin katsurilta ni ois halunnu bensan vaihteiston moottorin perään... Meinasin sanoa, että onko sulla pääs vikkaa vai miksi... Eihän bensan laatikko kestä turbodieselin vääntöjä. Vaikka toisaalta kytkinhän sieltä ensin antautuu, jos se on vakio... Mut turbotteluista oppineena en vakiolla laita enään mitään kasaan... Ei huvita n. 5-8tkm välein uusia kytkintä ku ei pidä enään.