PDA

View Full Version : Säädettävä riipuke


sako
12.03.2010, 20:30
Kelpaiskohan tommoinen riipuke leima sedälle ?
Onko kukaan tuollaisia käyttänyt ?
11333

Timo_L
12.03.2010, 22:19
Onhan nuo kohtalaisen järeän näköistä tekoa, mutta silti epäilyttää tuo rakenne. Hintakin on ihan järkyttävä jos minulta kysytään. Ei ole kovin suuria kehuja jenkkipalstoilla nuo ansainneet.


Osta ihan suosiolla sopivan mittaiset pidemmät riipukkeet (tai tee itse), ja/ tai tee riipukkeelle sellainen "boksi" rungossa olevaan riipukkeen kiinnikkeeseen, missä on muutama kiinnityspaikka eri kohdissa niin saat sillä sopivasti säädettyä riipukkeen asentoa haluamaksesi.


..vahvasti epäilen että suomen leimasedille ja -tädeille tuollaiset säätöriipukkeet edes kelpaisi.

Rekisteröimätön
13.03.2010, 22:25
vaan mites jos jättäis kierteet pois, putki toisen sisään ja sokkatappi sisemmästä ja ulommasta läpi joka rajoittais joustoja- luistelis vapaasti pitkäksi ja takas lyhyeksi ?

Repro
14.03.2010, 07:23
vaan mites jos jättäis kierteet pois, putki toisen sisään ja sokkatappi sisemmästä ja ulommasta läpi joka rajoittais joustoja- luistelis vapaasti pitkäksi ja takas lyhyeksi ?
Eiks revolveririiput aja saman asian? Varmaan toimintavarmemmatkin.
Tommoset sokkatappi viritelmät vähän jänskättää jos sattuu leikkaantumaan poikki?

-MaTTi-
14.03.2010, 12:47
..vahvasti epäilen että suomen leimasedille ja -tädeille tuollaiset säätöriipukkeet edes kelpaisi.

Kelpaa kyllä, jos on osoittaa että ovat tieliikenteeseen tarkoitetut. Säädetty mitta olisi syytä laittaa rekisteriin ylös, joten aika turhat. Miksi niiden pitää olla säädettävät? Liukuvat ja kääntyvät (revolver) ymmärrän kyllä, mutta en noita.

Anssi.
18.02.2011, 09:24
Kelpaa kyllä, jos on osoittaa että ovat tieliikenteeseen tarkoitetut. Säädetty mitta olisi syytä laittaa rekisteriin ylös, joten aika turhat. Miksi niiden pitää olla säädettävät? Liukuvat ja kääntyvät (revolver) ymmärrän kyllä, mutta en noita.

Nostellaanpas tätä kun on pohdinnassa revolverit...

Eli toisin sanoen, itse tehdyt revolveririiput ei mene leimalla läpi?

Samppi
18.02.2011, 11:38
Kyselin niistä revolveririipuista konttorilla ku BJ,ssä oli ostettaessa sellaset paikoillaan. Insinööri selaili lakikirjaansa ja löysi kohdan jossa luvattiin jousien ja tukivarsien kiinnikeiden tekemisen itse, eli sen tulkinnan mukaan revolveririiput ois mennyt leimalta läpi.
Otin riipukkeet kumminkin ennen leimausta pois kun auto oli niin kaamea ajaa kadulla niiden kanssa, saranointi antoi rattia kääntäessä akselin siirtyä muutaman sentin sivulle ennenkuin renkaat alkoivat kääntyä. Revolvereiden toteus oli kyllä hieman erikoinen, Riiput itse olivat taittuvat ja saranointi oli rungon ja lehtijousien välissä rungon suuntaisesti. Ulosjoustoja oli valtavasti mutta joustoissa akseli siirtyi oudosti auton alle ja lehtijouset olivat niin mutkilla etteivät varmaan olisi kestäneet pitkään.