View Full Version : v8 tietäjille
mitä konetta (v8) ja laatikkoa (automaatti/manuaali) kannattaisi lähteä etsimään
- mahdollisimman kevyet
- kestävät
- tehoa n.300hv läpikierrosalueen
-saatavuus/hinta
jakoloota olisi atlas ja akselit tod.näk. volvolaiset pyörät olisivat mustat ja pyöreät
LT1 tai LS1. Tollaset tuli ekana mieleen, google kertoo enemmän.
gm ls1-ls7 ! täysamuliini teho 300-550. blocketissa hinnat 3000 tonnin molemmin puolin laatikon kera kaikkine sähköhilppeineen???
edit ja kuuslovisessa manuaalissa muistaakseni tiuha ykkönen
Toi manuaali asettaa vähän rajoituksia mut miten ois E39 koppaisen BMW M5 mylly ja laatikko?
Olikohan siinä 400 hv?
Ei tuu oikee muita KEVYITÄ manuaalilaatikollisia mieleen.
young n dum
12.03.2010, 20:30
http://www.bankspower.com/twin-turbo-products.cfm < tosta kone. teho toiveet ainaki toteutus ja vähä ylikin:D ja vois tehä tupla snorkkelit:D
VooDoo Jeep
12.03.2010, 20:40
mitä konetta (v8) ja laatikkoa (automaatti/manuaali) kannattaisi lähteä etsimään
- mahdollisimman kevyet
- kestävät
- tehoa n.300hv läpikierrosalueen
-saatavuus/hinta
jakoloota olisi atlas ja akselit tod.näk. volvolaiset pyörät olisivat mustat ja pyöreät
Mulla ois kaupan LT-1 +300hv + automaattiloota jossa manuaalikoneisto
Kone on alukansilla että ei oo mikään patarauta möykky ja kone on todettu että toimii;)
mitä konetta (v8) ja laatikkoa (automaatti/manuaali) kannattaisi lähteä etsimään
- mahdollisimman kevyet
- kestävät
- tehoa n.300hv läpikierrosalueen
-saatavuus/hinta
jakoloota olisi atlas ja akselit tod.näk. volvolaiset pyörät olisivat mustat ja pyöreät
Taitaa tuo V8 olla vielä valmistamatta, jos vaatimuksena on tehoa 300 hv läpi kierrosaluueen.... Ainakin tehdasvalmisteisena auton moottorina. Turbodiesel V8 taitaa päästä lähimmäksi...
BMW M3 V8
- pystyy vasta 5000 rpm jälkeen 300 hv ylitykseen
- hinta/saatavuus Rahalla saa...
BMW M5 V8
Vääntö olis jo 680 Nm kokokierrosaluueen (mutta tehot jää alle 300 hv)
Das Ergebnis: ein sehr spontanes und extrem direktes Ansprechverhalten. Das maximale Drehmoment von 680 Nm liegt bereits ab 1.500 U/min an und bleibt bis zu einer Drehzahl von 5.650 U/min verfügbar.
j.h
300 hv läpi kierrosaluueen vaatimus kuulostaa, ison turbodieselin heiniltä, tosin mihin tarvitaan 1500 rpm kohdalla 300 hv. Hybridit olis muuten hyviä, mutta ne ovat vielä pieniä... Siis sähkömoottori....
Samaapa tuossa ihmettelin itekki. Joku Scanian 16 litranen paikallismoottori olisi lähellä.. Lähtee +400 hv jo 1800 r/min.:D
Taitaa tuo V8 olla vielä valmistamatta, jos vaatimuksena on tehoa 300 hv läpi kierrosaluueen....
Samaapa tuossa ihmettelin itekki. Joku Scanian 16 litranen paikallismoottori olisi lähellä.. Lähtee +400 hv jo 1800 r/min.:D
Nyt löytyi, tosin ei koko käyntinopeuasalueen...
Scania DI16 43 M (800), jo 408 hv 1200 rpm
Engine output: Curve* 1200 1500 1800 2200
kW (hp) IFN 300 (408) 416 (566) 517 (703) 588 (800)
No. of cylinders 8 in 90° V
Displacement 15.6 dm3
Bore 127 mm
Stroke 154 mm
Weight excl. oil and water 1550 kg
Saatavuus hyvä, vaatii vain tukevan lompakon...
j.h
http://138.106.100.11/i&m/litt_cd/Pre-sales/Spec_marine_patrolcraft/DI16_43M_800.pdf
aikamoista pilkun nussintaa
olis noista hakuspekseistä fiksumpi tajunnut ettei siis etsitä konetta missä tehot tulee jossain 5000 rpm nurkilla
Chevyn LS sarja numerot 1-9 riippuen budjetista.
Kevyt ja tehokas, toimiva ja yksinkertainen.
Manuaaliks jeesuksenaikaan valmistettu ihanan notkea SM465, tomaatiks TH350 tai Powerglide, samoin budjetista riippuen.
Riittävät takuulla käyttötarkoitukseen ja vain taivas on rajana upgreidauksessa!
Lähinnä mietin millä ajattelit noi "volvolaiset" saada pysyyn nipussa tuolla tekniikkapaketilla jos on vähänkin sattuu oleen pitoja? :p
Tietty jos noi mustat ja pyöreet on lapikkaat :D
Cadillac Northstar
painoa n. 230 kg ja 270-300 hv
http://grannys.tripod.com/enginescadillac.html
aikamoista pilkun nussintaa
olis noista hakuspekseistä fiksumpi tajunnut ettei siis etsitä konetta missä tehot tulee jossain 5000 rpm nurkilla
Vastaukseni ei ollut Fiksu, mutta vastaukseni vastasi kysymykseen?
j.h
Ei ole tyhmiä kysymyksiä on vain tyhmiä kysymyksiä...
Rekisteröimätön
13.03.2010, 21:47
aikamoista pilkun nussintaa
olis noista hakuspekseistä fiksumpi tajunnut ettei siis etsitä konetta missä tehot tulee jossain 5000 rpm nurkilla
kyllä se kuule Scania-osastolle nyt meni, tai joku muu ahdettu, huipputehot kun tulee huippukierroksilla
Minulla omastani dynolappu nenän alla: Vortec-ahdettu L-98 ,2800 kiekkalla 300hv.760nm vääntö, tähän ei taida vakio vapari isolohkokaan yltää?
Chevyn LS sarja numerot 1-9 riippuen budjetista.
Kevyt ja tehokas, toimiva ja yksinkertainen.
Manuaaliks jeesuksenaikaan valmistettu ihanan notkea SM465, tomaatiks TH350 tai Powerglide, samoin budjetista riippuen.
Riittävät takuulla käyttötarkoitukseen ja vain taivas on rajana upgreidauksessa!
Lähinnä mietin millä ajattelit noi "volvolaiset" saada pysyyn nipussa tuolla tekniikkapaketilla jos on vähänkin sattuu oleen pitoja? :p
Tietty jos noi mustat ja pyöreet on lapikkaat :D
eikös niitä ollut muitakin renkaita millä ei tee mitään:)
OT: onko 2 vai 4 paikkanen
OT: onko 2 vai 4 paikkanen
OT: 2 vaan, ikävä khyllä.
Rekisteröimätön
14.03.2010, 10:20
Audi 4,2? Mitään hajua ei kyllä miten laatikoiden sopivuus käyttötarkoitukseen istuu. Mut löytyy kyll manuaali 5-6v ja automaattiakin. Tehoja vakiona tosin alle 300hv = 280hv, Mutta pienillä muutoksilla varmasti menee yli 300hv. Käsitääkseni näistä otettu paaaljon enenmän.
Audin rs4 v8 vakio tehotkin on jo yli 400hv.
Täys alumiinikoneena olis ainakin kevyt. Sähköjä tosin on kohtuu reippaasti, eikä varmaan ole halvinmmasta päästäkään.
Siitä: http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=952552
kopioitu sporttiauton sivuilta http://www.sporttiauto.com/fi_FI/etusivu/
Nyt uutta: LS1 V8 moottoreita
Nyt varastossa erä uusia kevyitä GM:n alumiinisia 250kW 5,7 litraisia V8 LS1 moottoreita alkuperäisessä puulaatikossa. Vaikka driftingiin Nissanin keulalle... Hinta 5150e. Kysy lisää!