Kirjaudu sisään

View Full Version : suunnistus"samulai" ja jätskikioski samurai


sos
09.03.2010, 18:23
jep eli tuli ostettua samurai ja ruoste korjaukset on aloitettu jousien muutos sarjaa odotellaan ja viikonlopuks pitäs saada leimalle, eli auto pitäs saada pysymään leima kunnossa renkaita lukuun ottamatta koska tulee myöskin käyttö autoksi.ja koko auton osto johtuu varmaan lääkityksestä tai jostain hetkellisestä (lue pysyvästä) mielenhäiriöstä

Gravedigger
09.03.2010, 18:26
jep eli tuli ostettua samurai ja ruoste korjaukset on aloitettu jousien muutos sarjaa odotellaan ja viikonlopuks pitäs saada leimalle, eli auto pitäs saada pysymään leima kunnossa renkaita lukuun ottamatta koska tulee myöskin käyttö autoksi.ja koko auton osto johtuu varmaan lääkityksestä tai jostain hetkellisestä (lue pysyvästä) mielenhäiriöstä

Irvistellään kun tavataa. On hienoa, etten ole ainut karun suzukin omistaja Jyväskylässä :D Ja nuo mielenhäiriöt on välillä oikeesti vakavia. Mulle niin on jo sattunut kahdesti (uaz ja susna)

PeteTurku
09.03.2010, 19:03
Tervetuloa laatu-autojen omistajien kerhoon. Susuki se olla pitää.

Pauli
09.03.2010, 19:11
auto pitäs saada pysymään leima kunnossa

Meinasi mennä kahvit väärään kurkkuun :D

sos
09.03.2010, 19:21
siitä se sitte lähti
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=53263
ruma se o
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=53266
mätää
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=53268
lisää mätää
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=53269
pakkelia
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=53264
sit se hiotaan pois
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=53265
renkaat alla se rupee näyttää jo autolta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=53267

make-lj
09.03.2010, 19:35
Hyvä että suunnitelmat on selkeet heti alkuun että tulee proto luokkaan :D

Itekkin samoil viisii aloin hitsailee ja suunnittelee 31" ja et käyttikseksi, vaan sitten se lähti vähän lapasesta.
ei muutakun iso kuokka laulamaan ja vetäset nyt alkuu noi takalattiat hitoille ja isoo koteloo tilalle..
sitten otat aksulit ja renkaat siitä puusta tehdystä autosta ja siitähän se lähtee syntymään! :D:D ei muutakun zemppiä rojektii! :)

Rekisteröimätön
09.03.2010, 21:14
Hei,

Onko tietoa mikä auton rekkari on tai on ollut... Jos on niin laitatko vaikka alku kirjaimet...

Tietää onko entinen.... :D

sos
09.03.2010, 21:34
FBA

Rekisteröimätön
09.03.2010, 21:48
Ei oo entinen... Oli vaan samanlaisen oloisia turauksia autossa...

sos
11.03.2010, 08:08
Meinasi mennä kahvit väärään kurkkuun :D

etkö vielä ole oppinu ettei kahvia juoda samalla ku luetaan palstaa, tukehtumis riski on liian suuri. kilvettömiä kikottimia riittävästi ja pitäs saada itelle käyttis. toivottavasti tulis tänään jousien muutos sarja ni pääsis asentaa ja askelen lähempänä leimaa

Mikki
11.03.2010, 19:34
johtuu varmaan lääkityksestä tai jostain hetkellisestä (lue pysyvästä) mielenhäiriöstä

Eli pari kertaa on kaaduttu liian kovasti...

Maksaiskoha lisenssin vakuutus ton mielenhäiriön aikaansaannokset???:D:D:D

Ja jos kilvissä pidät, ni tyyppikilpi taitaa olla ainoo joka kohta siinä pysyy. Korjaa se Kuksan laatikon vuoto enstex ja rusnaa sitte vast susnaa!;);)

sos
12.03.2010, 13:03
viime yön aikaan saannoksia ja nyt lähetään vetään pintavärit
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=53327
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=53326

Gravedigger
12.03.2010, 13:09
Näyttää siltä, ettet kilpaile ainakaan Jyväskylän rummiman suzukin tittelisät kanssani. Eli minulla on edelleen rumin :D Onko mikä tulossa pintaväriksi?

make-lj
12.03.2010, 13:14
Ei ihan tainnu leimalle keritä? :D vai ajatteko kuivattelu kierroksen konttorin kautta?

Gravedigger
12.03.2010, 13:29
Ei ihan tainnu leimalle keritä? :D vai ajatteko kuivattelu kierroksen konttorin kautta?

Meilla jyväskylässä on konttorit pitkälle lauantaihin auki. Ei tuossa tuu ees kiire vielä :D

sos
12.03.2010, 13:35
äske vasta tuli kierre alusta eli saattaapi tulla kiire:)niin ja levikkeet on vielä postissa ku en ollu kotona ku postipate kävi eli ne saa vasta kolmen jälkee

sos
12.03.2010, 15:55
pinta vedetty
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=53333
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=53332

bluevan
12.03.2010, 15:57
Hö ihan tylsä väri :)

sos
12.03.2010, 15:59
niin se protoluokan auto naamioidaan orkkikses:)

Suikkajäbä
12.03.2010, 22:05
Komia tullee :)

ruxu
13.03.2010, 09:12
Heippa SOS!

Minulla on itsellä aloitusta vaille oleva SJ410 -85 projekti odottamassa ja rengas/vannevalintoja pohtiessani osui silmääni 9.3.2010 viestisi alin kuva, jossa autossasi on alla uudet mustat vanteet ja renkaat.

Mitkähän nuo vanteet ja renkaat ovat? Koko? Mistä hommasit?

T:Ruxu

Suikkajäbä
13.03.2010, 09:16
Heippa SOS!

Minulla on itsellä aloitusta vaille oleva SJ410 -85 projekti odottamassa ja rengas/vannevalintoja pohtiessani osui silmääni 9.3.2010 viestisi alin kuva, jossa autossasi on alla uudet mustat vanteet ja renkaat.

Mitkähän nuo vanteet ja renkaat ovat? Koko? Mistä hommasit?

T:Ruxu

Sama kanssa kiinnostais ? :)

Kankku
13.03.2010, 09:48
Sama kanssa kiinnostais ? :)

oliskos noi http://www.offroadtarvike.fi/app/product/view/-/id/258

sos
13.03.2010, 10:01
sieltähän ne ja renkaat on 31/10,5 fedima extreme evo

Suikkajäbä
13.03.2010, 13:46
Selevä ja kiitos !

Racingrabbit
13.03.2010, 17:03
Mulla olis nyt yksi ruiskupaketti 1,3 koneeseen purkautumassa,kunhan saat ensin kiireellisemmät rakentamiset tehtyä ;)

sos
13.03.2010, 17:47
vaihtuu varmaan koko kone sit joskus ehkä emmä tajuu.viddu ku ei osaa

Kankku
13.03.2010, 18:20
joko tukivarsilla? entäs kuvat?

sos
13.03.2010, 18:24
ei ne pysy ku ei osaa hitsata mut etuakseli on pois ja kaikki ylimääräne siitä siivottu pois

sos
13.03.2010, 20:13
mitäs mieltä palstaliset on, että tarviiko akseliputken toinen puoli esilämmittää ku tukivarsien korvat hitsataan kiinni, ettei akseliputki vetäs kieroks.tässä vastauksia odotellessa käyn tallissa ottaa kuvia missä mennään

Gravedigger
13.03.2010, 20:17
mitäs mieltä palstaliset on, että tarviiko akseliputken toinen puoli esilämmittää ku tukivarsien korvat hitsataan kiinni, ettei akseliputki vetäs kieroks.tässä vastauksia odotellessa käyn tallissa ottaa kuvia missä mennään

Ainahan esilämmitys on poikaa. Ja eikö tuo saumakin ole kestävämpi esilämmitettynä

AlluK
13.03.2010, 20:18
mitäs mieltä palstaliset on, että tarviiko akseliputken toinen puoli esilämmittää ku tukivarsien korvat hitsataan kiinni, ettei akseliputki vetäs kieroks.tässä vastauksia odotellessa käyn tallissa ottaa kuvia missä mennään

Eikös ne vedä viä pahemmin kieroon, jos niitä viä lämmittelee?
Hitsaa korvat kiinni, ja jos on taipunut, niin vastapuolelle samanlainen sauma, niin oikee.
Ellei halua ylimääräisiä saumoja näkyviin, niin vastapuolelle pillillä punanen viiru ja märkää rättiä.

sos
13.03.2010, 20:25
niin siis sitä vastapuolen lämmitystä meinasin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=53432
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=53433
ja tässä tulevia osia
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=53430
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=53428
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=53431
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=53427
ei saata olla maanantai aamuna leimalla
niin ja onko tuo jousen vastinrauta vakiona suorassa eli voiko siitä katsoa että olkatappi linja pysyy korotuksen jälkeen samana?

Gravedigger
13.03.2010, 20:28
No eihän tuo tee vielä tiukkaakaan :D ja varmaan iltapäivälle jo konttorille kerkiää :D

J0hannes
14.03.2010, 09:41
niin siis sitä vastapuolen lämmitystä meinasin
ja tässä tulevia osia
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=53430
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=53428
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=53431

ei saata olla maanantai aamuna leimalla
niin ja onko tuo jousen vastinrauta vakiona suorassa eli voiko siitä katsoa että olkatappi linja pysyy korotuksen jälkeen samana?

Tuo näyttää valmiilta jousisetilta.Saako kysyä, mistä olet hankkinut ja suurinpiirtein mitä tuli maksamaan?
Onko tämä se setti, mitä Juukan äijät myy vai joku muu?

Palex
14.03.2010, 10:27
Tuo näyttää valmiilta jousisetilta.Saako kysyä, mistä olet hankkinut ja suurinpiirtein mitä tuli maksamaan?
Onko tämä se setti, mitä Juukan äijät myy vai joku muu?

Kyllähän se Juukalaiselta sarjalta näyttäisi:cool:

Rekisteröimätön
14.03.2010, 12:17
Onko Juukalainen sarja nykyään katulaillinen!!???

sos
14.03.2010, 12:20
on porlan pajan sarja ja pitäs saada leimalle ja hinta lapussa lukee 1390e

Viipo
14.03.2010, 16:40
Onko Juukalainen sarja nykyään katulaillinen!!???

Minkä tahansa omatekoisen sarjan saa leimalle, kun valmistajalla vaan on riittävän iso vastuuvakuutus takanaan.

Tietty lujuuslaskelmatkin helpottaa huomattavasti touhua.

sos
14.03.2010, 19:15
jep eli illan aikana saadaan varmaanki keula kasattua siis sen verran, että pääsee katsomaan mihin se keula asettuu,mut vähän meinattiin kämmätä ku mitat on sj:n mukaan ja samuraissa on leveempi akseli, mut onneks tajuttiin ennen ku oli korvakkeet hitsaattu kiinni asti. ja kohta talliin takas

sos
14.03.2010, 21:34
keula heppailtu kasaan
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=53554

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=53553
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=53548
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=53550

Suikkajäbä
15.03.2010, 15:43
Komiaa on jälki, ei voi muuta sanoa ! :) Itte kans suunnitellut jotain korotusta tohon Suzukiin, mut en nyt kierteitä ainakaan vielä :D

SamiN
15.03.2010, 22:11
Mihis jakarit tulee kiinni?

Tulee mieleen oman kötöstyksen koeponnistus kun repes pala runkoa..

Oletettavasti tulee vahviketta runkoon?

sos
15.03.2010, 22:13
rungossahan ne

sos
16.03.2010, 21:55
keula valmis
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=53662
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=53663
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=53664
enää ei puutu ku loput

sos
16.03.2010, 22:19
onko jollain mittoja paljonko on suikan rungon päät maasta vakio renkailla

sos
18.03.2010, 21:50
mikä on se käikäle jarruputken välissä takana johon menee 2 putkea ja lähtee 1 taakse

J-T
18.03.2010, 22:00
mikä on se käikäle jarruputken välissä takana johon menee 2 putkea ja lähtee 1 taakse

ADR-venttiili?

Gravedigger
18.03.2010, 22:03
ADR-venttiili?

Vai olisiko ALB-venttiili???

Mappe
18.03.2010, 22:03
Tätäkö tarkotat?
11452
Jos tämä, niin oon ainaki ite miettiny mitä virkaa sillä on...

J-T
18.03.2010, 22:05
Vai olisiko ALB-venttiili???

No justiin se

sos
18.03.2010, 22:19
tämmöne
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=53773

Racingrabbit
18.03.2010, 22:24
Tätäkö tarkotat?
11452
Jos tämä, niin oon ainaki ite miettiny mitä virkaa sillä on...


Tuo Mapen kuvan kuorman mukaan tangon välityksellä säätyvä venttiili,on vain rumpujarrullisissa 410 malleissa.Säätää takajarrujen "tehoa" kuorman mukaan.

Levyjarrullisissa on oikean puolen runkoaisassa kiinni "hidastusventtiili" ,jolla ymmärtääkseni hidastetaan takajarrujen mukaan tuloa jarrutuksessa.Siinä mutikassa taitaa olla kaksikin ilmausruuvia,jotka pitää muistaa myös ilmata jos jarrulinjat on olleet tyhjänä.

Edittiä: sos näköjään laittoikin just kuvan,eli tuo on se "hidastusventtiili" ja näköjään vain yksi ilmausruuvi.

sos
18.03.2010, 22:33
eli onko tuon asennolla väliä, ku täälä joku sano että on

sos
21.03.2010, 07:51
osaisko joku kertoa onko sillä asennolla väliä pitäs lähtee putkia siirtelee
itse oletan ettei asennolla väliä

Racingrabbit
21.03.2010, 09:04
osaisko joku kertoa onko sillä asennolla väliä pitäs lähtee putkia siirtelee
itse oletan ettei asennolla väliä

Ei kait sillä asennolla toiminnan kannalta väliä ole,mutta pitää se jotenkin saada ilmattua?

sos
21.03.2010, 10:05
tosta meinasin takaa päin katsottuna kääntää 90 astetta oikealle eli ilma ruuvi jää ylöspäin ja samalla nostaa vähän

HRD
21.03.2010, 14:43
Voi sen säätimen heittää mäkeenkin ja laittaa säädettävän mallin.

sos
24.03.2010, 14:04
ei kannata ku tuo säätää suhteessa etupaineeseen eli tohon tulee putki etupiiristä joka säätää takapainetta. niin ja taka akseli maalausta vaille valmis

Gravedigger
24.03.2010, 15:50
Niin katselin niitä ledejä tuossa, niin bilteman tuning vilkuissa ei ainakaan ollut heijastinta ja oli ihan E-merkintä eli lailliset vilkuksi. Tiedä sitten onko joku pinta-ala vaatimus etuvilkulla

sos
24.03.2010, 22:18
koe kasaus
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=54021
muutettu korvake
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=54022
vielä pitäs jaksaa lähtee maalaamaan

sos
26.03.2010, 19:38
nyt ois akselit alla ja takaa käännetty jarru hilppeitä 90astetta et sai jarruvaijerin akselin yläpuolelle ja vielä pitäs hahmotella pohjaan lyönti kumit puskurit ja valot ja koko sisusta

tare
26.03.2010, 19:44
jarru hilppeitä 90astetta et sai jarruvaijerin akselin yläpuolelle

paas kuvia!

sos
26.03.2010, 19:47
kohta käyn ottaa kuvia pitää syödä ensin että jaksaa:)

sos
26.03.2010, 20:25
siis neljä pulttia auki pyöräytys ja kiinni
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=55184
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=55185
etu puskimen hahmottelua
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=55187
ja taakse
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=55186
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=55188
niin ja koko takalattiaa ei uusittu vielä, vasta vinssin laiton yhteydessä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=55183

sos
30.03.2010, 21:56
nyt ois pikku autolla pikku tynnyri joustot:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=55792
jarrujen ilmaus taka puskuri ja etu vilkut kiinni ja leimaalle
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=55794
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=55793

sos
31.03.2010, 15:19
nyt se ois leimattu sanottavaa tuli valoista eli toinen valo näytti liian alas ja etu vilkut/parkit ei sais olla kiinni nippusiteillä, eli siis ei suurempia ongelmia

Gravedigger
31.03.2010, 15:23
nyt se ois leimattu sanottavaa tuli valoista eli toinen valo näytti liian alas ja etu vilkut/parkit ei sais olla kiinni nippusiteillä, eli siis ei suurempia ongelmia

Missäs konttuurilla käytit leimalla?

sos
31.03.2010, 18:08
jyskässä se on lähimpänä ei kauemmaks uskalla noin pienellä autolla

sos
02.04.2010, 08:57
no niin autollahan en ajanu ku muutaman kymmenen metriä ennen muutoksia ja nyt ajettu noin 100km ja yllätys oli suuri miten paska tommonen voi olla ajaa, mut onneks syykin löyty eli etuset haritti 6mm nyt aurausta 8mm ja vähän parempi ei siis ei hyvä mutta kohtalainen saattaapi ettei tommosesta hyvää saakkaan. mites ootte pohjaanlyönti kumit viritelly tommosiin kierre alustoihin

Rekisteröimätön
02.04.2010, 09:48
Laita ne pohjaanlyönti kumet vaan sinne jousen sisään

sos
02.04.2010, 09:53
pieni ongelma ku kumin kokonais pituus pitäs olla 26cm ja ristijoustossa vetää jousen mutkalle ni ei mahdu olee

pee
03.04.2010, 17:22
no niin autollahan en ajanu ku muutaman kymmenen metriä ennen muutoksia ja nyt ajettu noin 100km ja yllätys oli suuri miten paska tommonen voi olla ajaa, mut onneks syykin löyty eli etuset haritti 6mm nyt aurausta 8mm ja vähän parempi ei siis ei hyvä mutta kohtalainen saattaapi ettei tommosesta hyvää saakkaan. mites ootte pohjaanlyönti kumit viritelly tommosiin kierre alustoihin



suikkeleista mitään tajuamati - onks tuo 8 mm auraus ihan tarkoituksella ???

sos
03.04.2010, 18:08
ohjekirjan mukaan 4-6mm isompi pyörä ni laitettiin 8mm. emmäkään niistä mitään tajua mut nyt se pysyy tielläki ja suht hyvä ajaa

korbimotors
03.04.2010, 19:54
nyt ois pikku autolla pikku tynnyri joustot:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=55792
jarrujen ilmaus taka puskuri ja etu vilkut kiinni ja leimaalle
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=55794
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=55793
Oh hoh,kylläpä on minun vanha suitsa muuttunu aivan helvetin siistin näköisesksi:)) Nyt ei muutaku myyntiin ku on valmis peli;) Joko teemmä kaupat :DD

sos
03.04.2010, 20:45
ei sitä viitti vielä myydä. olihan siinä oma homma hitsata loppuun jousien muutos ja maalaus plus koneen laakerit ja etu kardaani on huonona, ne ku laittaa vielä ni sittehän sen joutas myydä:)

korbimotors
07.04.2010, 22:53
http://www.offivaruste.com/catalog/product_info.php?cPath=93&products_id=647
Noi levikkeet mitkä olet laittanut tuohon niin onko ne tuolta ostetut?? Siksi kysyn kun itselläki kiinnostaa kyseiset levikkeet ja jos kehtaat niin laita joskus tänne infoa että kuinka paljon nuissa on tuota levitystä??

sos
08.04.2010, 06:59
ofroadtarvikkeelta ja levitystätais olla 95mm per puoli

korbimotors
15.05.2010, 17:55
siitä se sitte lähti
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=53263
ruma se o
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=53266
mätää
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=53268
lisää mätää
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=53269
pakkelia
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=53264
sit se hiotaan pois
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=53265
renkaat alla se rupee näyttää jo autolta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=53267
huomasin tuosta yhdestä kuvasta että sielähän näky olevan meikäläisen "tallukkaki" korpela näytti lukevan rullamitan kyljessä ;)

sos
15.05.2010, 20:48
hvin huomattu sieltä se hanskalokerosta löyty ja jst sopivan kokonen mitta paja hommiin. ja autollehhan ei ole tehty pitkään aikaan mitään jospa se tml;ään valmistuis

sos
24.05.2010, 19:42
mites tästä sais fiksusti tehtyä avon, eli miten saatavilla rättejä ja siihen putket vai millä se rätti pysyy ylhäällä(sanat hukassa).ku ei ole koskaan ollu avoa

sos
28.05.2010, 23:39
nyt ois välitys sarja asennettu ja huomenna metsää. montako niitä kuulia sielä laatikossa kuuluu olla? jäi ehkä yks ylimääräinen jos joku tarttee:)

sos
29.05.2010, 12:52
hyvin toimii
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=60559
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=60560

sos
29.05.2010, 19:27
lukottomaks autoks yllättävän hyvä etenemään, mut ohjaus tehostin ja panssarit vaatii. onneks ei tankki revenny tuli vaan pikku lommo ja takavalojen maajohto poikki plus peruutus valot tipahti shellin pikapesuun eli helpolla päästiin auton neitsyt matkasta

Mikki
29.05.2010, 21:06
Helpolla selvisit...

Hippo opetti HETI tavoille ja kuulemma selätti omansa "ensiesittelyssä"...:rolleyes::rolleyes:

JuhanChristian
30.05.2010, 00:34
Oletko vaihtanu välityksiä laatikosta kun tuossa mietiskelin niin suzukissahan on vakiona aika juoksevat välitykset pikkureinkaillakin niin miten sitten nulla mulikoilla?

JuhanChristian
30.05.2010, 00:42
Oletko vaihtanu välityksiä laatikosta kun tuossa mietiskelin niin suzukissahan on vakiona aika juoksevat välitykset pikkureinkaillakin niin miten sitten nulla mulikoilla?

Olinki jättäny lukematta viimisen sivun missä puhuit että välitykset vaihdettu. Aivo kauppaan
No nyt voiki kysyä että minkälainen tuli uusilla välityksillä? Kuinka paljon hitaammat laitoit

sos
30.05.2010, 08:44
6.5 välitykset ja ero on ku yöllä ja päivällä ei pala kytkin enää ja ajaminen muutenki paljon mielekkäämpää ja tasaisenpaa ku ei tartte kikkailla kytkimen kanssa

JuhanChristian
31.05.2010, 12:19
6.5 välitykset ja ero on ku yöllä ja päivällä ei pala kytkin enää ja ajaminen muutenki paljon mielekkäämpää ja tasaisenpaa ku ei tartte kikkailla kytkimen kanssa

No perskutti. Joo nuo alkuperäset välytykset on vähän hanurista. Minkä lainen tuo on maantiellä kulkemaan nuilla renkailla?

sos
31.05.2010, 16:55
tehoton mut taajama ajelu ihan ok maantiellä jaksaa just rekkojen rajoitin nopeuksissa mukana ja uskaltaa päästää ratista irti ihan hyvin eli ei vetele juuri lainkaan. tänään kävin hakemassa hardoksia, et sais tehtyä pohjapanssarit ja vielä ois hakusessa omegan ohjaustehostin ja pumppu

Eissä
31.05.2010, 17:28
mulla olis omegan tehostettu simpukka. laita yv jos kiinostaa

sos
31.05.2010, 21:08
mites pumppua??

Eissä
01.06.2010, 15:52
ei oo pumppuva

sos
07.06.2010, 19:57
nyt ois tehostimen osat nielä, kun jaksais asentaa ne ja vielä panssarit

sos
29.06.2010, 20:20
mites arvon raati mikä kone ois hyvä vaihtoehto oman tilalle alumiini kone pitäs olla ja semmonen, että saa leimalle ja mielellään automaatin siihen perään joskaan ei pakollinen, mutta alumiinia pitää olla. itse kaavaillu alffa romeon 1.6-2l konetta, siihen joutuu kyllä soveltaa, että saa mitään laatikkoa, kun sen oma laatikko on vissiin sielä taka akselillla, mutta ehotuksia otetaan vastaa.oma kone rupes viemään öljyä sillee vähän noin 1l/100km

sisua45
29.06.2010, 20:44
itse kaavaillu alffa romeon 1.6-2l konetta, siihen joutuu kyllä soveltaa, että saa mitään laatikkoa, kun sen oma laatikko on vissiin sielä taka akselillla

1.6 litraset alkaa olemaan kiven alla, kun kaikki on laitettu jokkis-autoihin. :rolleyes: Sopiskohan alfan koneen perään esim fiat mirafiorion laatikko...? Tai ladan. :D

sos
29.08.2010, 08:20
no niin ja sitte veikkauksia mikä hajonnu koneesta, oireita on kauhee savutus kierroksilla, muttei normi ajokierroksilla ja kylmänä alusta asti ollu pieni kilkatus/nakutus venttiilit säädetty ja puristukset 14-15 niin ja öljyähän se vie vaan ei vuoda. oma veikkaus on ohjuri kumit, selviää varmaan tänään ku puretaan kone, ehkä jos jaksaa tai kiinnostaa emmä tajuu

sos
29.08.2010, 17:46
mäntä halki

Mikki
29.08.2010, 19:13
mäntä halki

=tiimivika???

sos
29.08.2010, 19:27
tiiä sitte oisko ollu jo alkavaa vikaa ku mulle tuli, ku säksätti kulmänä, mutta tuskin autto asiaa ku rouva soitti ja ilmoitti öljyvalon syttyvän aina jarruttaessa

sos
31.08.2010, 17:24
nyt ois mäntä haettu
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=65984
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=65985

sos
19.09.2010, 06:09
dodi nyt ois kone vaihdettu ja panssarit tehty. pitäs ruveta suunnittelee vinssiä ja trkotus ois saada se mahtumaan taka akselin etu puolelle ja naru kiertämään takaa pylpyrän kautta eteen, eli vois vedellä takana olevia (susukihan ei itse vinssiä tarvitse mutta sillä voi vinssailla tojotia); ) onko tietoo miten toimii ja mahtuuko se sinne oikeasti, vinsinä tulee olemaan tod näkösesti come up jotain 9.5 vai oisko siihenki jotai viksumpaa vaihtoehtoa

revu
19.09.2010, 08:22
vahvista takarunko kunnolla. Revittiin kaverin patrollista takarunko mutkalle, kun tuollaisella vinssi systeemillä kiskottiin autoa irti mutalikosta. Taakse päin vinssatessa melko hidas käyttää. Eteen päin vinssatessa sinne runkoon kohdistuu kaksikertaa se vinssin vetävä voima, jos auto on niin jumissa että se vinssi ei jaksa sitä vetää.

sos
19.09.2010, 13:50
kerran vaan ei se pylpyrä kertaa eteen päin vinssatessa kerro sitä voimaa vaan taakse vetäessä ja sillonki kerran vinssin kohdalta ja kerran edestä missä narun pää kiinni, eli ei sitää sen tiukempaan tarvii laiittaa ku normi takavinssi

4WD
19.09.2010, 14:38
kerran vaan ei se pylpyrä kertaa eteen päin vinssatessa kerro sitä voimaa vaan taakse vetäessä ja sillonki kerran vinssin kohdalta ja kerran edestä missä narun pää kiinni, eli ei sitää sen tiukempaan tarvii laiittaa ku normi takavinssi

Akkinäisesti järkeitynä ETEENPÄIN vinssatessa takapylpyrään/takapalkkiin+ takapalkin ja vinssipedin välisiin runkopalkkeihin kohdistuu 2x se voima millä vinssillä vedetään. Jos vinssi vetää 5000 kg, niin pylpyrän laakerointiin + takapalkkiin + takapalkin ja vinssipedin välisiin runkopalkkeihin kohdistuu 10 000 kg voima

sos
19.09.2010, 18:34
Akkinäisesti järkeitynä ETEENPÄIN vinssatessa takapylpyrään/takapalkkiin+ takapalkin ja vinssipedin välisiin runkopalkkeihin kohdistuu 2x se voima millä vinssillä vedetään. Jos vinssi vetää 5000 kg, niin pylpyrän laakerointiin + takapalkkiin + takapalkin ja vinssipedin välisiin runkopalkkeihin kohdistuu 10 000 kg voima

ei ymmärrä oman jären mukaan ne voimat tuplaantuu vasta kun nopeus puolittuu, mut onneks ei tuu ku reilu 3,6 tonnia veto voimaa ja rarkotus on tehä tuenta pylpyrälle vinssipedistä

pastirolli
19.09.2010, 18:54
Mr. sos on oikeassa. Taaksepäin vinssaten voima tuplaantuu jos pylpyrä on perässä. Eteenpäin vaijeri tulee "suoraan" rummulta. Tekee vain pienen mutkan matkalla. ;)

bluevan
19.09.2010, 19:17
Joo ei kait se voima ennen tuplaannu kuin vinssi ja vaijerin koukku ovat kiinni samassa autossa ja vaijeri matkaltaan "kiinni" puussa tms.

revu
19.09.2010, 21:02
jos ajatellaan tilanne että vedät sillä vinssillä taakseppäin sen pylpyrän avulla vinssin veto kyky tuplaantuu.

jos vinssin koukku on kiinni auton etupuskurissa eikös veto kyky ole taas tuplat mitä se kohdistaa siihen taka puskuriin?

jos auto on jumissa suossa ja ei liiku mihinkään ja vedät vinssin autoa eteenpäin tällä 3.6tkg voimalla mihin tämä 3.6tkg voima kohdistuu? takapuskuriin? Lisäksi vinssi vetää vielä sitä taka puskuria 3.6tkg voimalla vinssi petiä kohti?

sos
29.09.2010, 08:06
no niin eli ei riittänyny aika ja mielenkiinto laitta vinssiä auton keskelle ni nyt se on keulalla ja runkoaisan sisään laitettu 40mm vesijohto putki jonka kautta veto taaksepäin tällähetkellä vain likukitojen kautta eli naru suht kovilla katsotaan jos kerkeis tekemään pylpyrälle telineen ni helpottas vähän, mutta eilisen testin perusteella toimii noinki. ainut huono puoli on, että jos meinaa vinssailla taakseepäin ni joutuu vetämään aina narun taakse, mutta on sekin parempi ku ei mitn

sos
03.10.2010, 08:13
eka suunnistus kisa takana ainoat vauriot katkennut vinssi naru ja takaperän öljyvuoto peränt tiivisteen välistä eli perä irti lima väliin ja takas, eli aika vähällä päästiin ai nii ja sit ilmeisesti venttiili, tai joku rupes naputtaa joka oli sinänsä outo et välillä loppu ja välillä alko uudestaan. niinja vinssi toimi omasta mielestä helkkarin hyvin ainut, että pitää laittaa pylpyrä sinne eteen joutuu liian koville noiden liukukitojen kanssa josta johtuu tuo narun katkeaminen. suht helppo oli vetää naru takse tarvittaessa ku rungon sisässä oli aina valmiina veto vaijeri narua varten, ainut miinus tossa on ettei pysty käyttää eteen ja taakse yht aikaa

Racingrabbit
03.10.2010, 08:19
sit ilmeisesti venttiili, tai joku rupes naputtaa joka oli sinänsä outo et välillä loppu ja välillä alko uudestaan.

Tarkista ne keinuvipuakselin senkkikantaiset ruuvit,ettei joku niistä ole päässyt karkaamaan/löystymään.

baxxter
03.10.2010, 08:20
eka suunnistus kisa takana ainoat vauriot katkennut vinssi naru ja takaperän öljyvuoto peränt tiivisteen välistä eli perä irti lima väliin ja takas
Suzukit on kyllä niin lujia laitteita, että siellä on varmaan koko akseli poikki ja sen takia vuotaa öljyä :D

sos
03.10.2010, 08:24
Suzukit on kyllä niin lujia laitteita, että siellä on varmaan koko akseli poikki ja sen takia vuotaa öljyä :D

elä pelottele tuollai ei kai sieltä oikeasti ole ku phja proppu löystyny eihän:)

sos
18.02.2011, 19:29
nyt sitte halkes nokka akseli, eli koneen vaihtoa suunittelemaan. eli ei lakeudelle ajelemaan

PeteTurku
18.02.2011, 20:59
nyt sitte halkes nokka akseli, eli koneen vaihtoa suunittelemaan. eli ei lakeudelle ajelemaan

No älkääs ny noin pienestä lannistuko.

sos
18.02.2011, 21:57
on tossa yks aika mielenkiintoinen visio mut huomenna siitä lisää ku on osat mitattu

sos
19.02.2011, 14:15
juu ei mahtunu subarun boxeri kone. jos joltain löytyy alfan twinsparki 2litrasena ni semmonen kiinnostas mielellää vielä takavetosesta. ja onko kukaan puntaroinu noita diiseli koneita mitä suzukeihin on laitettu orkkis 1,3:nen painaa 85kg apulaiiteinee ja kytkimen kanssa

sos
20.02.2011, 16:02
nyt ois sorvissa naitettu sviftin ja samurain nokka yhteen huomenna kasaan ja kovaa ajoa

DarkestMessiah
21.02.2011, 12:47
nyt ois sorvissa naitettu sviftin ja samurain nokka yhteen huomenna kasaan ja kovaa ajoa

Pakko kysyä kun searchi ei vastausta tuonu ja tälläänen projekti on itselläkin työnalla :)

Mitäs eroa swiftin ja samurain nokissa on, kun kerta pitää yhteen naittaa? vai onko tuo vaan swiftin vääräs asennos olevan virranjakajan takia?

bluevan
21.02.2011, 12:50
Ja mua kiinnostais ihan kuvia siitä että mitä sille nokalle tapahtui ja mitä teitte sille ?

Palex
21.02.2011, 14:55
Swiftissä on jakaja suoraan nokka-akselin perseessä kiinni, ja samuraissa kulmavaihteella.

Swiftin kone kyllä mahtuu sellaisenaankin paikoilleen kun tuo konetta vähän eteenpäin, tai vaihtoehtoisesti kairaa tulipeltiin jonkun näköisen syvennyksen jakajaa varten.

sos
21.02.2011, 19:53
jep eli startatessa nokka leikkas kiinni
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=75259
ja ku ei mistään tähän hätään löytyny samurain nokkaa ni sorvissa se kulmavaihteen tumppi irti ja lämpö sovituksella sviftin nokkaan kiinni
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=75260
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=75261
ja tiivisteitä odotellessa oli ylimäärästä aikaa ja spreimaalia niin ja yllättävän puhtaaks lähti männät ja lohko vyrtin super kliinillä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=75262
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2827&pictureid=75263
sori isot kuvat

sos
23.02.2011, 18:58
korjaus ilmeisesti onnistu kestävyys tosin selviää ajan kanssa ja sorvista laakeripintaan jääneet painaumat arveluttaa kanssa vähän

sos
15.03.2011, 13:50
jep eli nokka toimii, mut vesipumppu hajos ensin luulin tiivisteen pettäneen ja uusin sen, mutta ei no pumppu uudestaan irti ni selvis stefan pettäneen no sittenpä varaosa autosta jäänyt pumppu paikalle ja eiku ajoon no tänään sit hajos seki, niin ja tää pumpun vaihto rojekti tehtiin eile eli uusvanha pumppu kesti vajaan vuorokauden, mut nyt tilattu uus pumppu jospa se toimis pidempään. niin ja välissä kytin paikoillaan sviftin pumppua johon ei käyny hihnapyörä, että semmosta tällä kertaa

sos
27.03.2011, 12:15
mistä ruvetaan ettimään vikaa ku kulutus pyörii 20litran tuntumassa tosin ajomatkat yleensä lyhyitä eli kokoajan ryyppy päällä ja sytkä on vähän myöhäsellä. eli varsin edullista etenemistä

Repro
27.03.2011, 12:17
mistä ruvetaan ettimään vikaa ku kulutus pyörii 20litran tuntumassa

No, osasyynä on varmaan:
ajomatkat yleensä lyhyitä eli kokoajan ryyppy päällä ja sytkä on vähän myöhäsellä. eli varsin edullista etenemistä

sos
27.03.2011, 12:23
mut toisaalta onhan edes jotain suurta suikassa:)

Arttuperkule
27.03.2011, 14:28
Se on harvinainen kyky olla tuosta asiasta tyytyväinen.. =D Samuli on erilainen "nuori"=)

HRD
27.03.2011, 16:17
Sytytyksen myöhänen ennakko huonontaa tosi hyvin polttoainetaloudellisuutta ja muitakin ominaisuuksia. Jokunen aika sitte kääntelin kaverin amasta sytkänperusennakon 0 asteen ennakosta 10 asteeseen, kulutus tippu lähes kymmenellä litralle sadalle ja käynnistyvyys parani kummasti.

sos
02.04.2011, 19:23
missä vika ku takavedolla ravistaa vähän ja nelivedolla sillee, että vituttaa ja ravistaa myös takavedolla napalukot auki. jakolaatikon kumit vaihdettu etolan yleismallisiin ja laatikkoa nostettu pari senttiä eikä ollu eroa vaikka oli orkkis kumit ja korokepalat. etolan kumit on vähän löysemmät

PeteTurku
02.04.2011, 22:07
missä vika ku takavedolla ravistaa vähän ja nelivedolla sillee, että vituttaa ja ravistaa myös takavedolla napalukot auki. jakolaatikon kumit vaihdettu etolan yleismallisiin ja laatikkoa nostettu pari senttiä eikä ollu eroa vaikka oli orkkis kumit ja korokepalat. etolan kumit on vähän löysemmät

Hiukan samankaltaista vikaa meilläkin. Koitas ottaa korotukset pois ja sit kokeilla.

sos
04.04.2011, 14:35
laatikko pudotettu alasa eli nyt orkki kumeilla, ei vaikutusta, sen jälkee sorvissa mittailin kartaaneja ja naputteli siinä ristikoita kohalleen oli noin millin heittoo nyt vähän parempi. pitää illemmalla laittaa oikeeste kohalleen vielä jäi puolisen milliä heittoo josko sitte loppus ravistelu

HaKu
04.04.2011, 14:53
laatikko pudotettu alasa eli nyt orkki kumeilla, ei vaikutusta, sen jälkee sorvissa mittailin kartaaneja ja naputteli siinä ristikoita kohalleen oli noin millin heittoo nyt vähän parempi. pitää illemmalla laittaa oikeeste kohalleen vielä jäi puolisen milliä heittoo josko sitte loppus ravistelu

haeppa tuplanivel etukardaani niin ravistus loppuu crossilla niitä taitaa olla

bluevan
04.04.2011, 15:03
Eikä tarvii kuin yhden toimintatonnin ;)

HaKu
04.04.2011, 15:30
Eikä tarvii kuin yhden toimintatonnin ;)

just niin ,tai kaksi vanhaa kardaania ja tekee itse.

sos
04.04.2011, 21:22
kardaaneja pyöriteltyja ravistusta enää sillei että just ja just huomaa eli jos kävis tasapainottaa ni varmaan loppus, ongelmana oli ku vakiona ristitappien lukitus on ulkopuolella ja tarvike ristikoissa sisäpuolella ni ne ei keskittäny nyt sorvissa pyörittelin rakotulkin kanssa kympin tarkkuudella ja tuli suht hyvät.
ja nyt ajanu 95e10:llä noin 10 kilsaa ja kulutus tuplaantunu kone leikkas kiinni ja tyhjäkäynti aaltoilee.

sos
05.04.2011, 19:25
joo eli en ole huomannu eroa bensoissa. ja seuraavaks pitäs ruveta suunnittelemaan hydrauli vinssiä sähkö virvelin tilalle, eli tuo lähes käyttämätön ois varmaanki myytävänä tarjouksia voi laitella jos jotain sattuu kiinnostamaan

sos
18.04.2011, 18:41
jep eli pientä eroa oli 95e bensalla pintakaasulla ajaessa vähän röpötti mutta muuten ok nyt tankissa vpoweri ja safarilla hävis tyhjäkäynti no ruuvasin isommalle ni nyt tyhjäkäynti liki 3000 mistä johtuu moinen vaihtelu tyhjäkäynnissä

sos
18.11.2011, 13:34
mites ootte tehny ulkopuolisia kaaria näihin gloobetrottereihin kuvat ois kivoja. niin ja tarkoitus tehä pelkät suojat koria varten eikä hyväksyttyjä kaaria

tare
18.11.2011, 14:28
tarkoitus tehä pelkät suojat koria varten eikä hyväksyttyjä kaaria

pelkäätkö että lähtee lapasesta jos olis säännönkaaret:D

sos
18.11.2011, 16:33
eiku se vinotuki taakse on niin saatanan ruma eli sisälle tulee ehkä oikea pääkaari takatuin

sos
08.12.2011, 15:57
mites erehyin kattomaan peräöljyt ni aikalailla oli vettä ni laskin pihalle ja eipä ollukkaan muuta ku traktorin ns yleisöljyä joka käy vaihteistoon perään ja hytikkaan ni kaippa ne tuola suikan perässäki kelpaa anttolan kisan ajan.
niin ja ehdotuksia miten estää ku ristijoustoissa edessä meinaa levikkeet hajota ja suoraa sisään joustoa ei voi rajoittaa ku nyt toppareihin suorassa noin5cm, eli joutuuko laittamaan kallistuksenvakaan?

Repro
09.12.2011, 08:29
Avarra pyöränkaaret?

sos
09.12.2011, 08:31
Avarra pyöränkaaret?

E.

AlluK
09.12.2011, 11:01
suoraa sisään joustoa ei voi rajoittaa ku nyt toppareihin suorassa noin5cm, eli joutuuko laittamaan kallistuksenvakaan?

Ulosjoustoa täytyis varmaan rajoittaa vaikka remmeillä, estäis liiallisen akselin kallistumisen?

BJ700
09.12.2011, 12:25
niin ja ehdotuksia miten estää ku ristijoustoissa edessä meinaa levikkeet hajota ja suoraa sisään joustoa ei voi rajoittaa ku nyt toppareihin suorassa noin5cm

En tiedä onko tilaa siirtää mutta, jos puslaa siirtäisi auton leveys suunnassa ulospäin niin, silloinhan se risti joustossa ottaisi aikaisemmin kiinni? ja suoraa joustaessa tilanne olisi sama kuin nyt?

sos
23.12.2011, 15:34
En tiedä onko tilaa siirtää mutta, jos puslaa siirtäisi auton leveys suunnassa ulospäin niin, silloinhan se risti joustossa ottaisi aikaisemmin kiinni? ja suoraa joustaessa tilanne olisi sama kuin nyt?

ilmeisesti tarkoitat pohjaanlyönti kumeja ja niitä ei saa ulommaks nyt jo ne on rungon ulkopuolella.

ja mitä mieltä raati on siitä onnistusko tuon muuttaminen avoks bj tyyliin eli irrotettava kovakatto, se miten tuulilasin kehyksen kohdan liitoksen tekee on ehkä isoin ongelma, eli miten semmosen tekis että siihen käy kovakatto ja rätti

bluevan
23.12.2011, 15:50
Suunnitelma kovakaton kiinnityksestä otsalohkossa jo valmiiks mutta empä osaa sanoiksi vääntää.
Laitan kuvia heti kun saadaan jotain aikaiseksi.

sos
21.07.2012, 07:58
nyt ois kausi huoltoa tehty eli bokkereihin laitetti innelockit, startti rempattu, öljyt vaihdettu, takatukivarsi hitsattu kasaan erinäisiä tankoja oiottu ja etupyörän laakereihin tehty rasvanipat, ku stefoja en ole saanu pitämään vettä ulkona, plus kaikkea pientä muuta

sos
22.07.2012, 20:07
mikähän siihen nyt tuli ku laukaassa yritettiin mäkeä ylös ni tärähti kivestä aika pahasti ni tyhjäkäynti hävis kokonaan

sos
02.02.2013, 18:22
Nyt tarttis kuvia miten orkkis avon tuulilasin yläreuna tehty, eli se kouru johon rätti tulee

sos
04.02.2013, 14:14
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=33612&stc=1&d=1359980000

sos
04.02.2013, 14:16
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=33612&stc=1&d=1359980000
Nyt tarttis kuvia ja mittoja mille korkeudelle B pilari tulee ja mikä on lavan oikea korkeus

bluevan
04.02.2013, 14:36
Tuon MikkoS lähettämän mitan mukaan omani laikkasin ja sopi kohdilleen se targakaari oikein hyvin mielestäni.

TERO77
04.02.2013, 16:33
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=33612&stc=1&d=1359980000
Nyt tarttis kuvia ja mittoja mille korkeudelle B pilari tulee ja mikä on lavan oikea korkeus
Siis asiaa sivuten mutta kuitenkin...

Kuis kuksa innostus, onks samulilla yhtään heränny toi präm präm kuume jo. Jos vaikka toi apparankin kisa toteutus... Kilautellaan joku pv:rolleyes:

sos
05.02.2013, 10:47
Kuksa huilailee tallissa. Mites ku hirvittää tuo ns lavan mataluus ni onko mitään haittaa jos katkasee ylemmästä saumasta, mutta rätin nepparit jättäs silti tonne alas oikealle korkeudelle, että orkkis rätti käy niihin

bluevan
05.02.2013, 11:31
Soraako sä sillä meinaat kuskata?? :)

Ei nyt äkisti tule mieleen estettä vaikka korkeemmat reunat jättäis.
Itse vissiin kuitenkin meinasit sen rätin takakaaren tehdä ?

Edit: Kävin tallissa tutkimassa ja jos "laidat" jättää korkeammaks niin takareunassa saattaa tulla ongelma rättikaton kanssa.
Nytkin jo todella piukka kun ottaa "lavan" reunaan kiinni ja jos esim 5-10cm korkeampi niin voi olla ettei saa enää nätisti kiinni vaan joutuu kiinnikkeitä nostamaan ja tulee pussit sivuille ;) (ei omat)

sos
05.02.2013, 12:04
Kaaren tilasin jo, mutta se tuskin on ongelma. Korkeammaks lasten takia ni ois edes vähän enemmn supjaa sivuilla
Ps mä haluan tähän taböettii oikeat näppöimet ni vähenis nää mäpyttely virheet

bluevan
05.02.2013, 12:08
Kirjoitinkin jo välissä lisää aiempaan mutta eikö vois tehdä vaikka putkesta kaiteet niin sais pidettyä kiinnikkin jostain. Tosin sormivaara siihen sisältyy :(
Nuo korkealaitaiset eivät mielestäni ole kovin kauniitkaan. Mittasuhteet eivät ole sopusoinnussa.

sos
05.02.2013, 12:13
Tuo kaide vois kyllä toimia

MikkoS
05.02.2013, 16:41
tässäpä muutamia kuvia. Lisää otetaan jos tarvetta.

sos
05.02.2013, 18:00
Saisko mikkos otettua kuvan vielä lasi kaadettuna, eli miten koelauta suojattu/tuettu

sos
05.02.2013, 20:33
Nyt ois ollu nettiautossa avo samurai myynnissä, eipä vituta just yhtään

sos
20.02.2013, 11:32
Nyt ois peltiä heppailtu. Onko väriehdotuksia, meinasin helmiäis valkosta, siis missä oikeasti helmiäistä, tai ohan orkkis

sos
09.03.2013, 12:45
Hyvin tuntus ameriikan maalta osien tulevan viime viikonloppuna tilasin osia low rangelta, ja nyt olis 3 pahvilaatikollosta osia asennettavana, mutta rätti jäi jälkitoimitukseen :(
Ja edellinen tilaus olisi tullut viikossa, mutta kämmäsin alvien ja tulli maksun kanssa, ni veny kahteen viikkoon

sos
02.09.2013, 20:56
Onko kellään tietoa mitä ruiskutettavaa muovi massaa, mitä käytetään pikuppien lavaan pinnoiteena

Jaska_S
02.09.2013, 21:12
Bed liner -haulla löytyi tälläistä tököttiä: http://www.nettimaalikauppa.fi/U-Pol-Truck-Bed-Liner Itsellä ei kokemusta ko. aineesta.

Porin SNAFUlla on näköjään aikeita koittaa toista ilmeisesti saman tyyppistä ainetta: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=114478

sos
02.09.2013, 21:38
Meinasin suikan vetästä tommosella ulkoa ja sisältä sais kestävän mattapinnan
Jossain näin vastaavaa, muttei ihan noin röpelöista enemmänki matta

Jaska_S
03.09.2013, 07:59
On ollut sitten varmaan Tikkurilan Temaduria, tai vastaavaa polyuretaanimaalia http://www.tikkurila.fi/ammattilaiset/tuotteet/med_hyvaksytyt_tuotteet/temadur_20.3198.shtml

sos
13.09.2013, 19:03
Suunnitelmat muuttu senverran, että melkein valmiiks hitsattu laikka avo koppa vaihdetaan tehdas avoon, joka ilmeisesti valmiiks ruoste korjattu ja pyörän aukkoja isonnettu, kunhan velipoika sen torstaina hakee. Siks orkkis avo että käy rätit ja muut osat varmasti kunnolla paikoilleen ja, kun ei itse osaa hitsata tota vanhaa loppuun.
Nyt ei pitäs olla kun mutterin pyörittelyä, joka kyllä onnistuu, jos vaan löytää motivaatiota, ni saa auton ajoon.
Sitte ku suunnistus suikka valmis, ni vois melkein myydä ton toisen avon pois:(

bluevan
18.09.2013, 09:42
Jaa tuleekos tuo laikkahytti myyntiin ja jos niin millasella €:lla ?

sos
18.09.2013, 09:48
En usko taitaa jäädä varaosa pelleiks taka kyljet ja etu lokasuojat on vajaa 4vuotta vanhat, eli ei åahemmin ruostetta ja ovista tulee puoliovi aihiot. Samoin varalle tarvii lasin kehyksen joka on uusi, ja targa osat kans varalle, kun ne saa kipeetä kumminki

sos
20.09.2013, 14:12
Niinhän siinä kävi, että turhaa työtä tehneet ne ketkä käyttäny omaa aikaansa samulain muuttamisessa avoks ja samalla ruostepaikkoja hitsanneet. Eli korin vaihtoo hommiks menee, eli orkkis avosta aihio tähän löyty nimimerkki jakenbj:n arkistoista. Toivottavasti hitsareilla riittä ymmärrystä mun mielen oikkuihin.
Kuvia tulee kun koppa saapu määränpäähän

bluevan
20.09.2013, 14:18
Hitsatkaa se katto takas ja jos tuhottu ni mä voin ton oman katon lahjottaa ettei jää hitsarit nyt ihan vanttuuttomiks :)

Racingrabbit
20.09.2013, 14:20
Vanhan katon tuulilasin kehys on hitsattu jo meidän kilpuriin ;)

sos
27.09.2013, 13:11
Orkkis avolla kokeilin miten se voima puhuu ni tuloksena oli 0-60 8.2sek 0-100 27.4 sek ja 1/4mailia 21.8 sek aika huimia lukemia:)

dirtydog
27.09.2013, 16:07
o hiano!

sos
22.11.2013, 22:15
Mitä mieltä arvon raati siitä, että miten tuo avon lasikuitu katto kannattaa tehdä, kun lasikuidulla ja hartsilla joutuu korjaileen halkeamia ja reikiä, kun siinä on semmone röpelö pinta ja kun reiät "tulppaa" ni nehän jää selvästi näkyviin. Millä putsata tuo röpelö pinta, että siinä saa kitin pysymään, jos sen kittais siloseks kokonaan, vai hiooko sen gelgoatin siloseks kokonaan ei menis kittiä niin paljon. Ehdotuksia otetaan vastaan

sos
24.10.2014, 06:49
saapa nähdä jatkuisko samulain tekeminen lauantain noin vuoden tauon jälkeen, jos saatais hitsaus hommat tehtyä:)
senjälkeen olis panostettava enemmän tekniseen puoleen, esim takvadeon katkaisimeen, highsteer ohjaukseen, kardaani käsijarruun ja jajolaatikko modaukseen, että sais hitaan takavedon hitaan etuvedon lisäks.
eli suunitelmat on suuret, ettei vaan kaatuis tämäkin rojekti liialliseen intoon ennen aloittamista :)

sos
25.10.2014, 19:57
tänään saatin hitsattua lattiia ja korin kiinnikkeitä ja takaluukku johon tulee kolo vinssille ja kaikkea muuta pientä.
kuvia en osaa androidilla laittaa, eikä tietokonetta ole enää

sos
25.10.2014, 22:50
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2827&pictureid=165169
näkyyköhän nämä kuvat tämän hetkisestä tilanteesta?
edit: näkyyhän ne, eikä hajuakaan miten onnistui tällä notella

sos
30.10.2014, 22:10
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2827&pictureid=165492
nyt olis pohjamaali. kiire tulee vielä jos meinataan saada valmiiksi ja leimattua ennen area 51 safariin :)
edit: vittu ei onnistu tabletilla taaskaan saada kuvaa suoraa näkymään

Jare
31.10.2014, 09:54
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2827&pictureid=165492
nyt olis pohjamaali. kiire tulee vielä jos meinataan saada valmiiksi ja leimattua ennen area 51 safariin :)
edit: vittu ei onnistu tabletilla taaskaan saada kuvaa suoraa näkymään

Niii...oliko siihen area51 safariin viikko aikaa....voihan se hiukka kiireeks vetää, mutta on sulla joskus ennenkin tullu kiire maasturies kanssa;)

sos
31.10.2014, 16:29
Niii...oliko siihen area51 safariin viikko aikaa....voihan se hiukka kiireeks vetää, mutta on sulla joskus ennenkin tullu kiire maasturies kanssa;)

iso kiitos santulle, kun potki mut sohvalta talliin ja kalle serkulle kans

sos
02.11.2014, 21:49
oli kuulemma santtu paklannu tännään ja illan päätteeks vetässy vielä kerroksen tema gls päälle, jota jo yks kerros on pohjalla

sos
12.11.2014, 10:01
eli laukaassa käytiin ulkoiluttamassa samulaita ja area51:den kirous palasi, eli tyhjäkäynti rupesi taas altoilemaan ja hävisi välillä kokonaan, reilun tunnin tauon jälkeen toimi taas kunnolla. seuraavana päivänä ei lähteny enää käyntiin ollenkaan ja vaihdoin orkkis bensapumpun tilalle sähköisen ja säädettiin hieman tyhjäkäynti ja sytty ennakkoa, ni rupes toimimaan:)
olisko kellään tietoa mistä sais edullisesti ehjän orkkis bensapumpun?
tänään pitäis saada auto leimakuntoon ja tällä viikolla leimalle/muutoskatsastukseen.

sos
12.11.2014, 10:11
Meinasi mennä kahvit väärään kurkkuun :D

on muute pysyny leimakuntoisena ja tarkoitus myös pitääkkin leimassa:)

sos
13.11.2014, 20:17
yksinpuhelu jatkuu :)
leima ja muutoskatsastus avoksi, ainut merkintä tuli, ku edessä olevat vilkut ei ole hyväksyttyä mallia, riittävän kirkas ledi, mutta e merkinnät puuttuu, muuten ei vikoja löytyny :)

Pajares
13.11.2014, 21:19
Ei hänestä löydy kuvamateriaa?

Ja tuore leimahan jaksaa aina hymyilyttää jonkun aikaa.:)

sos
13.11.2014, 23:11
täytyy huomenna ottaa pihalla pari kuvaa ja yrittää tällä tabletilla laittaa näkymään, joskus se onnisttu useasti ei onnistu :)
enite jännitti tuo muutoskatsastu, että minkälaisen nipun vaativat erilaisia dokumennteja vahvuuksista ym. mutta tuo originaali avo, kun oli verrokkina, ni riitti pelkästään se todisteeksi, että tehty vastaamaan täysin orkkista, otti kummastakin valokuvia ja laittoi koneelle ne liitteksi :)
maskiinupotetusta lightbaarista meinas ensin ettei saisi olla työvaloa, mutta kun sanoin sille, että viimeiset 5vuotta olet tämän auton katsastanu ja siinä samalla paikalla on ollut 2kpl työvaloja ja ne on keövannut, ni miksei tuo yksi kelpaisi, ni hyväksy lopulta sen :)

sos
14.11.2014, 19:19
https://www.dropbox.com/sh/hxcr26gmqiw4vaq/AAD_NSFvlXN-SydjsrR7ZkYea?dl=0

sos
14.11.2014, 19:20
tossa yläpuolelle linkki kuviin, ei taaskaan onnistunu niiden lataaminen tänne kansioon

Pajares
14.11.2014, 19:37
Onpas siistin näköinen,Tarkoitus vissiin pitää talossa pidempäänkin kun sitä on tollein huolella tehty?

sos
14.11.2014, 20:10
tarkotus olis ajella vielä pitkään tuolla

sos
19.11.2014, 11:09
mihinkäs kaikkeen tarvitsee virtaa releiden kautta+muut sähköt?
-työvalot 2+2+2joista 2 toimii myös pakin kanssa
-vinssit 1+1
-kompura
-lukkojen ohjausx2(ei tartte relettä)
-tupakan sytkätx2
-usb virtapistokkeetx2-4
vieläkö muuta ?

Kankku
19.11.2014, 17:40
mihinkäs kaikkeen tarvitsee virtaa releiden kautta+muut sähköt?
-työvalot 2+2+2joista 2 toimii myös pakin kanssa
-vinssit 1+1
-kompura
-lukkojen ohjausx2(ei tartte relettä)
-tupakan sytkätx2
-usb virtapistokkeetx2-4
vieläkö muuta ?


onko sähkö flektiä?

sos
19.11.2014, 21:14
onko sähkö flektiä?

on termostaatilla varustettu 2 nopeuksinen humisija :)

sos
19.11.2018, 00:57
Nyt edistyny taas vähän, eli leima haettu. Kaasarin kanssa hiwman ongelmia, mut vaihdettiin orkkisavosta kaasari tuohon ja korjaillaan tuon kaasari siihen, ennen ku viedään se alatalliin huilaamaan :) voipi olla etten saa laitettua kuvia ellei tässä välissä ole tullu muutoksia, ennen se ei ainakaan ole onnistunu puhelimella/tabletilla :(