View Full Version : ??? Olympus ???
Dodiin, sarjassamme pahoja kysymyksiä...
Onkos porukalle jääny nurkkiin Olympuksen digijärkkäriin sopivia objektiiveja, tai lisäsalamaa?
Ja mitä tälläsen alottelevan kuvaaja kannattaa hommata???
Jos on, ja on halukas luopumaan edullisesti niistä, niin saapi ottaa yhteyttä.
Saa myös vinkata, jos jossain on edullisesti myynnissä.
Minkäköhän ikäseen?
olis tossa muutama kinoputki?
Minkäköhän ikäseen?
2010... E-520S on tyyppi, mihin ois tulossaan...
Korpikumpu
09.03.2010, 15:39
Minkäköhän ikäseen?
Eikös noissa oo sama bajonetti kaikissa Olympuksissa?
Mää en tiedä mistään marioneteista... Eikös ne oo jtn nukkeja??? :D
On joutavana kokonainen EOS, en muista mikä kakkula, joku 35-135 ehkä. Ja jos jotakuta kiinnostaa niin samassa komerossa on Nikon FG20 ja siihen valikoima kakkuloita, taitaa olla joku laajakantti, 35-135, ?-210 ja moottoriperä. Ei ole filmikameroita tullut käytettyä aikoihin.
On joutavana kokonainen EOS, en muista mikä kakkula, joku 35-135 ehkä. Ja jos jotakuta kiinnostaa niin samassa komerossa on Nikon FG20 ja siihen valikoima kakkuloita, taitaa olla joku laajakantti, 35-135, ?-210 ja moottoriperä. Ei ole filmikameroita tullut käytettyä aikoihin.
Mites niis objektiiveissä toi kiinnitys on???
Mahtaiskos sopia?
Mimmosia hintoja oot suunnitellu?
Pistä nyt edes vähän jotain toivetta putkista, laajaa ,macroa, kittiä ?
Runkon itselläni e500 niin onhan noita putkia jotain
Joo 3/4:sia noi on mutta noi 35v vanhat kinot ei oikein ymmärrä ton autofocuksen kanssa :D
Korpikumpu
09.03.2010, 19:26
Joo 3/4:sia noi on mutta noi 35v vanhat kinot ei oikein ymmärrä ton autofocuksen kanssa :D
No joo :D
No mulla on nyt ED 14-42mm 1:3.5-5.6 ja ED 40-150mm 1:4.0-5.6 objektiivit.
Eli semmosia en oo vailla. Muuta en ossoo sannoo, asiasta paremmin tietävät kertokoon lisää. Tää on siis mun eka järkkäri, et siitä lähetään.
Eli semmosia en oo vailla. Muuta en ossoo sannoo, asiasta paremmin tietävät kertokoon lisää. Tää on siis mun eka järkkäri, et siitä lähetään.
No mitä sun pitäs päästä kuvaamaan?
Finnmerchant
09.03.2010, 20:16
Tuliko objektiivit kaupanpäälle vai?... mielestäni on parempi osta jäkkäri ja tulla toimeen standardobjektiivillä ennen kuin rupee enemmän objektiivia ostamaan.
Tuliko objektiivit kaupanpäälle vai?... mielestäni on parempi osta jäkkäri ja tulla toimeen standardobjektiivillä ennen kuin rupee enemmän objektiivia ostamaan.
Noilla kittiputkilla pärjää jo melko pitkälle munkin mielestä.
Ainoo mitä mietin että joku valovoimanen esim kiintee 30 1.4 vois olla hyvä
vähänkin hämärässä ,mihin noi kitit ei oikein pysty.
Finnmerchant
09.03.2010, 20:23
Noilla kittiputkilla pärjää jo melko pitkälle munkin mielestä.
Ainoo mitä mietin että joku valovoimanen esim kiintee 30 1.4 vois olla hyvä
vähänkin hämärässä ,mihin noi kitit ei oikein pysty.
Totta. mut se ei ollu mielessä
Joo, toi oli semmonen satsi, missä oli noi putket, laukku, 2 akkua, laturi, ja jalusta mukana...
Lisäsalama vois olla kans hyvä, vai kuinka?
Kuvattavaa nyt on monenlaista, perhekuvia, työkuvia, maasturikuvia, maisemakuvia... Ei sen niin väliä mitä kuvaa, pääasia et kuvaa... :D :D :D
Ja kamerahan oli Olympus 520S
itseltäni löytyy kamerarepusta FL-36R mutta käyttö on ollut melko
vähäistä.
Ok, no sitten.
Se eniten harmittaa kun kuvattava kohde vaihtuu "äkkiä" niin se objektiivin vaihto on kuiteskin suht.hidasta. Meinaan siis jos vaikka auto tulee lähemmäksi, tai menee kauemmaksi...
Ok, no sitten.
Se eniten harmittaa kun kuvattava kohde vaihtuu "äkkiä" niin se objektiivin vaihto on kuiteskin suht.hidasta. Meinaan siis jos vaikka auto tulee lähemmäksi, tai menee kauemmaksi...
:D 40-150mm putki keulille ja 2 askelta taakse päin sillä se hoituu ;)
:D 40-150mm putki keulille ja 2 askelta taakse päin sillä se hoituu ;)
No ei se kerpeles riitä, kun ny viikonloppunakin tulivat ihan miljuunaa kohti... :D
No ei se kerpeles riitä, kun ny viikonloppunakin tulivat ihan miljuunaa kohti... :D
Nopee muistikortti sisään ja sarjatuli päälle :D
Nopee muistikortti sisään ja sarjatuli päälle :D
No sit alko sujumaan juu... Mut tähän täytyy lainata Turhapuroa: "Nopeuden kasvaessa, virhelyöntien määrä kasvaa hirvittävästi..."
http://www.youtube.com/watch?v=dF3V4MVBEys
No et tarvii muuta aluks, telepäähän ehkä eli 150-???mm mutta sit tarvii jo valovoimaa ja sellaisen hinta lyö sinut perseellesi maahan.
Laajispääkin on kutakuinkin kunnossa vaikka croppikenno varmaan onkin.
No et tarvii muuta aluks, telepäähän ehkä eli 150-???mm mutta sit tarvii jo valovoimaa ja sellaisen hinta lyö sinut perseellesi maahan.
Laajispääkin on kutakuinkin kunnossa vaikka croppikenno varmaan onkin.
Miten niin :D
http://www.rajalacamera.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=23N2127492
http://www.rajalacamera.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=23N1291292
On sillä rahaa...
Finnmerchant
10.03.2010, 18:43
itseltäni löytyy kamerarepusta FL-36R mutta käyttö on ollut melko
vähäistä.
multa löytyy Canon EOS 350D+4gb
Seagull Kulmaetsin (jonka ajoin moottoripyörällä yli)
Agfatronic 221CB salama
Vivitar Series 1 salama
18-55 Standard
Tamron Adaptall 80-210mm
Tamron Adaptall 38-100
Tele Universal 30-400