View Full Version : comeuppi kuoli....
Talvieksyssä kipeetä saanut 9000i päätti lopettaa yhteistyön kun anopin volvoa ( ja rangea) vinssasin jäistä mäkeä ylös.
napsuu mutta ei liiku, kuin sattunnaisesti toiseen suuntaan, sähkö "tuoksuu" .
Noh pääseepähän tekemään remonttia...
Olisko moottori menny vai jotain muuta? Arvauksia... viikonloppuna lähtee vinssi irti ja tarkasteluun...
Arska-tehtaalta
03.03.2010, 21:04
Laita ton threadin jatkoksi, niin on helppo löytää haulla...
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=22175
Itellänikin on comeuppi ja on pelannu toistaseks hyvin
Mulla on mennyt ainakin ämpärillinen solenoideja. Siitä on hyvä lähtee.
kaverillani antautui ramseyn vinssi ja se piti nimen omaan sellaista napsetta. kyse oli siitä että releboxin sisällä oli johdot sulaneet ja aiheuttivat oikosulun aina kun solenoidi veti tiputti oikosulku jännitettä niin paljon että solenoidi ei jaksanut vetää ja solenoidin veto katkesi ja kytkeytyi heti uudestaan päälle.
Mulla on mennyt ainakin ämpärillinen solenoideja. Siitä on hyvä lähtee.
Eiköhän tää ole aika selvä tapaus....
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1339&pictureid=53159
Mutamies
07.03.2010, 15:48
Öö, mitä kuvan pitäisi esittää? :)
nyt käyt hakemassa äkkiä pussillisen savua ja tunget sen takaisin tonne solkkuun, niin kyllä se taas pelaa :D:D:D
äkkiä arvioituna tollanen litra sankkaa savua pitäis piisata.
Öö, mitä kuvan pitäisi esittää? :)
yrittää olla comeupin solenoidit, toinen paistunut oikein kypsäksi. mokian kännyn kamera on hiukan surkee...
täytyy hankkia uudet, niin pääsee testaa josko toi alkais oikeesti taas toimimaan.
Kysymys: mikä rikkoo solenoidit? vesi, ikä , akkujen alhainen varaus???
tonne solenoidin sisään pääsee kosteus ajan kanssa ja kontakti pinnat hapettuu,
mikä taas johtaa huonoon kontaktiin ja kohtuullisen kovaan lämpeämiseen.
eli vastaus voipi olla noi kaikki.
yrittää olla comeupin solenoidit, toinen paistunut oikein kypsäksi. mokian kännyn kamera on hiukan surkee...
täytyy hankkia uudet, niin pääsee testaa josko toi alkais oikeesti taas toimimaan.
Kysymys: mikä rikkoo solenoidit? vesi, ikä , akkujen alhainen varaus???
Mun mielestä hapettuneet kontakti pinnat ja suuri virta mikä kärjen läpi kulkee. Alhainen jännite taas lisää virran kulutusta eli solenoidin kärjet lämpenee vielä enemmän.
Oon muutaman tommosen peltikannun purkanut ja katsellut kärkien jämiä. Niiden hajoaminen alkaa jo kiinan tehtaassa. Luulisin, että kipinöinti kärkien avautuessa tekee ensimmäiset tuhot ja nostaa kontaktin vastusta joka taas nostaa lämpötilaa ja tuhoaa lisää.
Toinen huomattu juttu on, että juuri nuo päässä olevat kärjet hajoaa eka. Niitähän painaa jousi ja se saattaa olla jo lähdöstä liian heikko. Sivuilla oleviin kärkiin vaikuttaa paljon suurempi voima kun kela vetää niitä yhteen. Elikkäs sivun kärjet saa paremman kontaktin. Ehkä siinä on taikaa.