Kirjaudu sisään

View Full Version : 1kz-t vs 1kz-te


Rekisteröimätön
03.03.2010, 07:50
Mitä eroa on näillä moteilla? Toisessa on ilmeisesti muutama kaakki enemmän. Onko helppoviritteisiä? Onko vakiona eroa kulutuksessa, kestossa tms?

mikjus
03.03.2010, 08:23
1kz-te on sähköruikku eli hitonmoinen läjä vikaantuvia sähköpokseja ja piuhoja lisää.

pulu
03.03.2010, 09:50
niinku mikjus sano te on sähköpumpulinen ja t mekaanisella pumpulla,eli helppo soveltaa eri häristimiin toi jälkimäinen!no sähköpumpul oleva lastutetaan ja toi toisesta käännetään ruuvvia,eli perinteiset piristykset toimii tässäki kone tyypis!

revu
03.03.2010, 11:22
niinku mikjus sano te on sähköpumpulinen ja t mekaanisella pumpulla,eli helppo soveltaa eri häristimiin toi jälkimäinen!no sähköpumpul oleva lastutetaan ja toi toisesta käännetään ruuvvia,eli perinteiset piristykset toimii tässäki kone tyypis!

Olen tässä pähkäillyt kaverini kanssa tuon 1kz-t padan sielun elämää niin onko tuossa 1kz-t pumpussa muuta sähköllä toimivaa kuin sammutin ja kierrosluku mittarin anturi?

-MaTTi-
03.03.2010, 11:41
Mitä eroa on näillä moteilla? Toisessa on ilmeisesti muutama kaakki enemmän. Onko helppoviritteisiä? Onko vakiona eroa kulutuksessa, kestossa tms?

Sama teho/vääntö niissä on (125hv/295Nm), välijäähdyttimellä varustetussa versiossa vastaavat lukemat 145hv/343Nm (Japani), aussi-mallissa kai 130 hv/343 Nm.

Moottorit tosiaan muuten identtisiä lukuunottamatta pumppua/saastelaitteita, E-mallissa on sähköisen pumpun lisäksi kaasuläppä ja EGR.

Edit: ja ei E-malli ainakaan vähempää kuluta, itellä kulki 4Runner 1KZ-T:llä kohtuu helposti jopa alta ysin lukemilla, nykyinen KZJ90 (1KZ-TE) ei mene alta kympin kun oikein säästöliekillä hivuttamalla kesällä.
Land Cruiser on toki pari sataa painavempi ja jatkuvalla nelikolla, mut silti.

onsekone
03.03.2010, 20:35
Mistä nuo moottorit erottaa toisistaan?

revu
03.03.2010, 20:53
Mistä nuo moottorit erottaa toisistaan?

no ainakin syöttö pumpusta. 1kz-te padassa menee kaasuvaijeri kaasuläpälle jota ei 1kz-t padassa ole ja 1kz-t:ssä sellasaisen mekanismin kautta syöttö pumpulle. korjatkaa toki jos olen väärässä mutta näin minä olen asian ymmärtänyt.

Tässä näkyy tuo 1kz-te pata
http://rigs.corequipment.com/cebby_site/Images/Engine_Trans_Tcase/Engine/1kztestand1%20(Medium).jpg

tässä taas 1kz-t (en löytänyt kuvaa mutta video löyty)
http://www.youtube.com/watch?v=Pump7vMSpVI

pulu
03.03.2010, 23:01
Olen tässä pähkäillyt kaverini kanssa tuon 1kz-t padan sielun elämää niin onko tuossa 1kz-t pumpussa muuta sähköllä toimivaa kuin sammutin ja kierrosluku mittarin anturi?

ei siin kyl muuta ole,tai en ole löytänny!läjän pumpun töpseli käy aineski tohon suoraan!

SuurSyömäri
04.03.2010, 09:21
Mistä nuo moottorit erottaa toisistaan?

Yksinkertaisin tunniste olisko venttiilikopan kannessa oleva teksti 1Kz-T tai 1Kz-TE. Tai ainakin tosa meitin E koneessa on se teksti.

junttijuu
07.03.2010, 11:16
mikäs vaiheloota tollasen koneen perään käypi?

RalliJari
07.03.2010, 11:52
mikäs vaiheloota tollasen koneen perään käypi?

Eikös se ihan Lj:n r151 loota passaa.?

pulu
07.03.2010, 21:07
Eikös se ihan Lj:n r151 loota passaa.?

kyl se passaa jos siihen vaihtaa kytkin kopan!

junttijuu
07.03.2010, 22:22
joo eli sama homma kun et vaihtaa räjään läjän laatikon

RalliJari
07.03.2010, 22:42
Eikös se niin menny että tuommosen 1kz-t motin perässä vakiona oleva kytkinkoppa menis suoraan Lj:n r151 lootaan kiinni? Mistähän tämmöstä oon päähäni saanu, oisinko täältä palstalta lukenu.

onsekone
08.03.2010, 07:08
Joissakin te:ssä on vesikierto myös kaasuläpälle. Mikähän virka tuollakin on? Lisäksi te:tä on tullut vastaan kahdella erillaisella lohkolla. Eroa on öljytikun paikassa ja öljyn imuputken kiinnitysruuveissa (ainakin).

pulu
08.03.2010, 10:03
Eikös se niin menny että tuommosen 1kz-t motin perässä vakiona oleva kytkinkoppa menis suoraan Lj:n r151 lootaan kiinni? Mistähän tämmöstä oon päähäni saanu, oisinko täältä palstalta lukenu.

oot ihan oikein lukennu,näin meinaa on tai aineski itellä se kävi niin!