View Full Version : 1kz-t vs 1kz-te
Rekisteröimätön
03.03.2010, 07:50
Mitä eroa on näillä moteilla? Toisessa on ilmeisesti muutama kaakki enemmän. Onko helppoviritteisiä? Onko vakiona eroa kulutuksessa, kestossa tms?
1kz-te on sähköruikku eli hitonmoinen läjä vikaantuvia sähköpokseja ja piuhoja lisää.
niinku mikjus sano te on sähköpumpulinen ja t mekaanisella pumpulla,eli helppo soveltaa eri häristimiin toi jälkimäinen!no sähköpumpul oleva lastutetaan ja toi toisesta käännetään ruuvvia,eli perinteiset piristykset toimii tässäki kone tyypis!
niinku mikjus sano te on sähköpumpulinen ja t mekaanisella pumpulla,eli helppo soveltaa eri häristimiin toi jälkimäinen!no sähköpumpul oleva lastutetaan ja toi toisesta käännetään ruuvvia,eli perinteiset piristykset toimii tässäki kone tyypis!
Olen tässä pähkäillyt kaverini kanssa tuon 1kz-t padan sielun elämää niin onko tuossa 1kz-t pumpussa muuta sähköllä toimivaa kuin sammutin ja kierrosluku mittarin anturi?
Mitä eroa on näillä moteilla? Toisessa on ilmeisesti muutama kaakki enemmän. Onko helppoviritteisiä? Onko vakiona eroa kulutuksessa, kestossa tms?
Sama teho/vääntö niissä on (125hv/295Nm), välijäähdyttimellä varustetussa versiossa vastaavat lukemat 145hv/343Nm (Japani), aussi-mallissa kai 130 hv/343 Nm.
Moottorit tosiaan muuten identtisiä lukuunottamatta pumppua/saastelaitteita, E-mallissa on sähköisen pumpun lisäksi kaasuläppä ja EGR.
Edit: ja ei E-malli ainakaan vähempää kuluta, itellä kulki 4Runner 1KZ-T:llä kohtuu helposti jopa alta ysin lukemilla, nykyinen KZJ90 (1KZ-TE) ei mene alta kympin kun oikein säästöliekillä hivuttamalla kesällä.
Land Cruiser on toki pari sataa painavempi ja jatkuvalla nelikolla, mut silti.
onsekone
03.03.2010, 20:35
Mistä nuo moottorit erottaa toisistaan?
no ainakin syöttö pumpusta. 1kz-te padassa menee kaasuvaijeri kaasuläpälle jota ei 1kz-t padassa ole ja 1kz-t:ssä sellasaisen mekanismin kautta syöttö pumpulle. korjatkaa toki jos olen väärässä mutta näin minä olen asian ymmärtänyt.
Tässä näkyy tuo 1kz-te pata
http://rigs.corequipment.com/cebby_site/Images/Engine_Trans_Tcase/Engine/1kztestand1%20(Medium).jpg
tässä taas 1kz-t (en löytänyt kuvaa mutta video löyty)
http://www.youtube.com/watch?v=Pump7vMSpVI
Olen tässä pähkäillyt kaverini kanssa tuon 1kz-t padan sielun elämää niin onko tuossa 1kz-t pumpussa muuta sähköllä toimivaa kuin sammutin ja kierrosluku mittarin anturi?
ei siin kyl muuta ole,tai en ole löytänny!läjän pumpun töpseli käy aineski tohon suoraan!
SuurSyömäri
04.03.2010, 09:21
Yksinkertaisin tunniste olisko venttiilikopan kannessa oleva teksti 1Kz-T tai 1Kz-TE. Tai ainakin tosa meitin E koneessa on se teksti.
junttijuu
07.03.2010, 11:16
mikäs vaiheloota tollasen koneen perään käypi?
RalliJari
07.03.2010, 11:52
mikäs vaiheloota tollasen koneen perään käypi?
Eikös se ihan Lj:n r151 loota passaa.?
Eikös se ihan Lj:n r151 loota passaa.?
kyl se passaa jos siihen vaihtaa kytkin kopan!
junttijuu
07.03.2010, 22:22
joo eli sama homma kun et vaihtaa räjään läjän laatikon
RalliJari
07.03.2010, 22:42
Eikös se niin menny että tuommosen 1kz-t motin perässä vakiona oleva kytkinkoppa menis suoraan Lj:n r151 lootaan kiinni? Mistähän tämmöstä oon päähäni saanu, oisinko täältä palstalta lukenu.
onsekone
08.03.2010, 07:08
Joissakin te:ssä on vesikierto myös kaasuläpälle. Mikähän virka tuollakin on? Lisäksi te:tä on tullut vastaan kahdella erillaisella lohkolla. Eroa on öljytikun paikassa ja öljyn imuputken kiinnitysruuveissa (ainakin).
Eikös se niin menny että tuommosen 1kz-t motin perässä vakiona oleva kytkinkoppa menis suoraan Lj:n r151 lootaan kiinni? Mistähän tämmöstä oon päähäni saanu, oisinko täältä palstalta lukenu.
oot ihan oikein lukennu,näin meinaa on tai aineski itellä se kävi niin!