PDA

View Full Version : Huonoja pakuja


KIM
25.02.2010, 13:18
Automiesten neuvoja kaivataan taas.
Olen aikeissa ostaa ison pakettiauton (tai kevyt kuorma-auton). "Huonon" siksi kun Hiace ja Transporter on liian pieniä. Rahaa (omaa) käytössä 6000-9000.

Olen pitänyt Citroenin Jumperia, Peugeotin Boxeria, Fiat Ducatoa ja Ford Transitia huonolaatuisina. Useimmat näkemäni kuitenkin liikkuu ja ovat isoja. Kysymys kuuluu, että onko joku näistä autoista tekniikaltaan tai pelleiltään kestävämpi?

pt.
25.02.2010, 13:44
Itsellä 02 Ducato käytössä ja juurikin tuon koon takia (ja koska Sprinteriin ei ole varaa..) Ajettu tällä hetkellä 160tkm ja risat.

Noista itse pidän kyllä Transitia laadukkaimpana ja jo hieman eri sarjassa painivana, mutta tiedä sitten.

Suurin takaisku osui kohdalle, kun venttiilinsäätöpala meni halki ja lähti liikenteeseen rikkoen nokka-akselia.

ABS-valo palaa jonkun aikaa pidemmän käyttämättömyyden jälkeen jne pientä italialaista hupia.

Ehkä en kaikkein rankinta työmaakärryä hommaisi, mutta siistihkössä käytössä ollut vehje saattaa päästää pienemmällä.

Ducato jne vehkeissä menee iskarin yläpään laakerit (jää ohjaus puoltamaa) etupyörän laakeria ym.

Talvella ilman webastoa saattaa kylmä iskeä, vaikka olisi keula ummessa.

Itse tykkään ajella tuolla ja ei ole kauppoja tarvinnut katua. Toki, jos olisi todella reilusti enemmän laittaa tuohon rahaa, niin kyllähän silloin katse kääntyisi Sprinteriin, mutta haaveillaan vaan..

Remotecontrol
25.02.2010, 14:19
Itse myös -02 ducato jtd:llä nyt ajellut reilu puoli vuotta päivittäin ja yllätyin paljon kun tuon pihaan sain. Ennakkoluulot oli ihan hirveät, mutta ei. Auto on kaikinpuolin kiva ajaa vaikka iso onkin.

Ei mulla ole muuta pahaa sanottavaa kuin että talvella voi vähän kylmä olla, mutta pitää vaa pukea enemmän, ilman tuota lisälämmitintä mikä on penkin alla voisi tulla kylmempi, mutta onneksi se on siellä.

ja että osat ovat kalliita, mutta eikö ne ole kaikkiin isoihin autoihin. jarrulevyt ja palat kumpaankin päähän yht. 400e

Nyt olen fiiattia myymässä parempaan kotiin kun olisi tarve henkilöautolle.

Rekisteröimätön
25.02.2010, 14:56
Tiedä sitten minkälaiset ajoneuvoverot teillä on siellä Antigua ja Barbudalla, mutta Suomessa kannattanee ostaa kevyt-KA koska vältyt silloin kokonaispainon mukaiselta käyttömaksulta.

KIM
25.02.2010, 15:07
Härmään tää paku tulee ;), joten KA tosiaan lienee fiksuin kun kaikilla kuskeilla on siihen kortti.
Saahan sprinteriä ja LT:tä alle kymppitonnin, mutta taitaa tulla kaupan päälle ruosteet. Nuo "halpispakut" näyttää olevan samaan rahaan siistejä. Transitin minäkin noista oletan parhaaksi tekniikaltaan. Ne on vaan kaikki takavetoisia, siis kuorma-autoina. Etuveto olis varmaan talvella paljon parempi kulkemaan. Olihan sitte vissiin opelilla ja nissanillakin jotkut pakut, mutta ei taida koko riittää kuorma-autoksi.

Heguli
25.02.2010, 15:13
Töissä on pakuja enemmänkin ja yksi on ollut ylitse muiden. Tai oikeastaan alitse muiden, eli Peugeot. Siinä on ollut mitä ihmeellisimpiä vikoja koko ajan ja auto tuntuu asuvan huollossa. Tosin huolto on aika surkea, osia joutuu lähes aina odottelemaan ja asentajien ammattitaito on välillä kyseenalainen.

Yhden auton perusteella ei voi kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä tehdä mutta ainakaan meidän putiikkiin ei enään Boxeria hankita. Fiatista olen kuullut kehuja, omaa kokemusta ei ole.

Rompe1
25.02.2010, 16:06
Mulla on sen verran nuist kokemusta, et Fiat merkkisiä pakuja, ja kevyt-kuorma-autoja on ollu useita.
Pösö, Fiat, ja Citroen on kaikki samoja autoja, ainoastaan Fiat:issa on oma moottori pienemmissä, isommissa on Iveco:n moottori. Pösössä , ja Citikassa on PSA:n valmistama motti, eli eri Fiat:in kanssa.
Muutenhan autot on ihan samoja.
Fiat on kaikkein kallein, ja Citikka halvin, ja autoliikkeistä ekana hukkuu käytettynä Fiat, sit Pösö, sit vasta Citikka.
Varaosat on halpoja, huollot etullisia, kantavuudet & tilat isoja, ja sikahyviä ajaa, sekä suorituskykyisiä.
Isolla Ducatolla yms saa vtää 2000kg kärryä, jollain jopa 2500kg...
Ite valkkaisin kyl ennemminkin jonkun näistäkolmesta, Transittia en lainkaan.
Oon kylla niitäkin paljon ajanu, mut ei oo "sopinu" mun käteen.
Se laakerivika on "valmistusvirhe" noissa kaikissa 3 vanhemmissa autoissa, mut ne on aina saanu valmistusvian takia takuuseen, kunhan on osannu pyytää. Sen ekan vaihdon jälkeen niit ei oo tarvinnu uusia, kunhan on laittanut sen eripäin kuin vanhan, sillon sinne sisälle ei kerry se "paska"

A-P
25.02.2010, 16:06
VW LT35 isommalla 2,8 litran moottorilla, ni ei ole jakohihnaakaan vaihdettavaksi. LT ja Sprinterhän on samoja autoja voimapakettia ja pieniä ulkonäköasioita lukuunottamatta. Samat iskarit yms. alustan osat.

pee
25.02.2010, 17:13
juu jollei kosmeettiset peltivauriot rassaa, niin ehdottomasti maxi sprinter tai LT

FROM
25.02.2010, 17:36
jos ottaa k-autona niin kannattaa kattoo löytyykö ajokortista CE muuten ei laillisesti kärryä vedellä,
k-auto on siitä hyvä että voi ajaa miten lystää vaikka olisi firman nimissä eikä verottajalla ole sanomista siihen, sekä kaikki maksut ovat pienemmät.

transitilla on mukavampi ajaa kesällä talvella se EI MENE MIHINKÄÄN (siis takaveto malli)
välillä on tasasellakin jumissa vaikkei ole luntakaan

VonLeka
25.02.2010, 18:36
älä osta ainakaan 1.9td koneella olevaa, mulla oli työautona vm.00 1.9td boxer, vääntöjä ei ole yhtään, puolityhjän kärrin kanssa joutuu lähtemään melkein kaasupohjassa liikenteeseen, muuten ihan mukava auto, mutta peräkärriä ei pysty vetämään, vaikka ahtopaineitakin oli hiukan nostettu.
2.8td ducato (kuorma-auto) jaksaa vetää täyttä kärriä ja tilaa on mainiosti, erittäin hyvä hintalaatu suhde, etuiskareitten vaihto on vaan perseestä joutuu koko kojelaudan purkamaan. pitkän matkan ajossa vitutti tuo ducato kun oli rajotin, alamäkeen sain sen kulkemaan liki 100km/h ja monta sataa kilometriä tuli yhteensä matkustettua sikaosastollakin. en tiedä oliko tuossa 1.9td boxerissa jotain vikaa mutta jarrut oli vittumaisen takapainotteiset liukkaalla kelillä pitää jarruttaa varovasti

IHKULAINEN
25.02.2010, 19:34
ittellä vm.-91 2,5TD "Taxi" Ducato jolla ajettu 550tkm.
Hyvin pelittää. Sähkövikoja löytyy, mutta onneksi niin vanha kärry että yksinkertaiset sähköt. Ruostuu kovin, mutta niinhän ne kaikki.
todella tehokkaat jarrut ja talvella takapainoiset. Pitää olla 16"vanteet jotta jarrut mahtuu olemaan (taxi-malli)
Väliseinää ei ole joten kylmä talvella. Ikkunoita paljon ja hyvät peilit joten näkee hyvin joka suuntaan. Saa kuskattua myös pitkää puutavaraa mitä nyt etupenkkien alle menee... Kattoluukku :D hyvä festariautona.
Jaksaa hyvin vetää ainakin n.1200kg kärryä. Lähtee kylmänä hyvin käymään eikä kuluta paljoakaan. Hyvä ajaa ja kulkee kovaa!
Etuveto on plussaa näillä keleillä.
Vanhaa Ducatoa siis suosittelen "huonoksi" pakuksi.

Heegi
25.02.2010, 19:48
transporttereissa vikoja kokoajan ja osat/huolto kalliit.. hiaset nyt aina ollu paskoja mutta kuitenkin suosittuja ja toimivia vissiin..lussuja ym..
ducato ym fiat peugeon citroen,vois viedä jo uutena kuusankoskelle,paskimmat pakut ikinä!näkehän sen heti kun nousee kyytiin jo!luulee että kaikki mihin koskee hajoo käsiin..
transit ihan ok peli,ei vikoja pahemmin ole ollut muutenkin hyviä..faijalla ollu firmass puolisen tusina 20v ajan! myös uusimpia transporttereita muutama,kerran oli yks hiase ja viimeinen se oli.. muista merkeist en tiedä..

Viipo
25.02.2010, 20:11
meillä tuntuu firmassa olevan fiiatit ainoita, joiden kanssa ei oo ollu ongelmia. Mutta jos kärriä meinaa vetää, niin kannattaa hankkia se vanhempi Ducato maxi (94-02) Jossa on isompi laatikkoa. Tuossa uudemmassa on 2.8JTD:n jatkona sama laatikko kuin noissa pienemmissäkin pakuissa (scudossa jne).
Tälläkin hetkellä on firmassa kolme fiudea, joista yhessä on mittarissa joku 650tkm, ja hyvin näkyy eteenpäin kulkevan.
Laatikkoremontit olen kyl tehny jo kaikkiin ainakin kertaalleen.
"laatikkovikaisia" saa varmaan aika edullikkaasti, koska tyyppivikana noissa on sycrorenkaiden loppuunkuluminen (alapäin vaihtaessa kurahtaa), ja sen jälkeen rupee rattaiden kytkentänystyrät kulumaan ja vaihteet ei pysy päällä. Uusia osia saa edullikkaasti tamgearsilta, ja pikkuviilauksella saa kuntoon.

sumpe
25.02.2010, 20:11
Noita haiseja ja transkoptereita vaan on pirun vähän tarjolla k-autoina

-MaTTi-
25.02.2010, 20:13
Olen pitänyt Citroenin Jumperia, Peugeotin Boxeria, Fiat Ducatoa ja Ford Transitia huonolaatuisina. Useimmat näkemäni kuitenkin liikkuu ja ovat isoja. Kysymys kuuluu, että onko joku näistä autoista tekniikaltaan tai pelleiltään kestävämpi?

Samaan syssyyn saat heittää Sprintterin ja LT:n, aivan yhtä hyviä/paskoja koko sakki! Pellit kestävät huonoiten Jumper/Boxer/Ducato:ssa, niveliä menee kaikissa tiuhaan, kuten myös jousia yms. alustan osaa.

Uuskorinen Jumper/Boxer/Ducato tuntuu paljon edeltäjäänsä fiksummalta. Transitin pikkukoneen alavääntö on jotain käsittämätöntä, saattaa stumpata jopa 1:ltä 2:lle vaihtaessa jos on tottunut hyvälle väännölle, liikkeellelähdöstä puhumattakaan. Vanhempikoppanen Sprintter ei tunnu kovinkaan laatuautolta, joka paikka tuntuu rämplääntyvän aika joutuin. Uudempikoppanen tuntuu tasokkaammalta, sama pätee myös Transittiin.

Kuorma-autona Transitit ennen vuotta 2005 eivät yleensä tarvitse nopeudenrajoitinta, toisin kuin Jumper/Boxer/Ducato ja Sprinter/LT.

Vaikea on valinnan paikka, varmasti kestävää ja varmatoimista isoa pakua kun ei tunnu olevan keksittykään. Tai sitten niitä ei ainakaan tänne oo kukaan tajunnut tuoda.

Ehkäpä kannattaisi tsuumata jonnekkin Latvian suunnalle ja haeskella jotain uusikorista, niitä saa puoli-ilmatteeksi sieltä ja ilman autoveroa kuorma-autona.

HV
25.02.2010, 21:15
transiitit vasta paskoja onkin, ruosteisia, huonolaatuisia ja ajoasento on aivan vammainen

pt.
25.02.2010, 21:53
Jotain lisää:

Tuosta ruostumisesta olen Matin kanssa eri mieltä. Yleisesti ruosteettomia ovat nämä olleet tai ainakin vähemmän happamia, kuin Mersut/Volkkarit.

Ja jotain huonoakin. Näistä isoista maxeista saattaa olla katon rajasta maalit lähteneet, kun kori elää ja maali ei kiinni pysy.

Tuo vaihdelaatikko on jotenkin ihmeellisesti välitetty, kun ei meinaa ikinä olla oikea vaihde ja sitten tuo 5-vaihde on taas aivan liian pitkä, jos joutuu ajamaan rajoittimen kanssa sitä alle 90kmh:ta. Ja jos meinaa oikeasti vedellä paljon, niin tilaisin tamgear:lta (?) lyhyemmön viitosen, jotta voi sillä vetää. 4:lla huutaa maantiellä jo liikaa. Uudemman 6-vaihteinen olisi kyllä jo poikaa.

Toisaalta, onko nuo vaihteet niin huonot, mutta tuntuu vain..

Edelleen liputan kyllä hankkimisen puolesta.

tdi
26.02.2010, 00:38
sitikas fiiatis pösös on se tietty vuosimalli josta lähtee kaikki maalit tosi karun näkösii eikä varmaan johdu mistään elämisestä perkele jos aivan jokapaiskasta lähtee ! :D ja takuu ei korvannut näitä maalivikasii... täs tutulla on sellanen ja nyt pakkasilla kuorii itteensä se on nyt parikuukautta seissy ja maalii tippuu maahan :D mäpä kysäsen siltä.. kuitenki 2000 luvun puolelta niihin ei kannata sekaantuu ellei se itteensä haittaa
oon pari sellast nähny sinisii 2 ja punasia 1
sprinttereis ainakin 316 jotain korkeapaine suutin ongelmia ja tän tiptronikin kans aikapaljon säätämistä kaikennäköstä sähkövikaa hehkut saa vaihtaa joka syksy... me saatiin eilen sprintteri huollosta ei ollu ku 3kk sähkövian takii ja tänä aamuna ei lähteny käyntiin :D nyt jotenki alko käynnistyksen esto temppuilee. ja kyl ne vaa ruostuu yllättävän nopeesti -01 ja 115 ajettu :( mut muuten ne on ihan hyvii ainaki vanhemmat 312

Gravedigger
26.02.2010, 05:52
Työmaalla portteri toimii, kuin käki kello ei mitään moitteen sijaa. Jopa minä uusiena autojen vihaaja pitäny hyvänä.

Sedällä oli firmassaan yksi 2000 luvun ducato ja.No hyvää sanaa ei voinu sanoa. Ei knatanut kuormaansa mitä piti. Ei jaksanu käynnistyä. Koko ajan sai olla huoltoon viemässä. Uuden karheassa korissa takaovissa 2cm rao karmi puolella. Joihin myyntimies sanoi, että on automaatti ilmastointi. Ja tuttavalla vastaava pösö ja ongelmat saman suunaisia.

No nyt sedän firmaan tuli vanha sprinter. Ainut vika tuli, kun tää sukulaismies huitas isolla sprinterillä kotipihassaan räystään mukaan.

KIM
26.02.2010, 12:37
Samaan syssyyn saat heittää Sprintterin ja LT:n, aivan yhtä hyviä/paskoja koko sakki! Pellit kestävät huonoiten Jumper/Boxer/Ducato:ssa, niveliä menee kaikissa tiuhaan, kuten myös jousia yms. alustan osaa.

Uuskorinen Jumper/Boxer/Ducato tuntuu paljon edeltäjäänsä fiksummalta. Transitin pikkukoneen alavääntö on jotain käsittämätöntä, saattaa stumpata jopa 1:ltä 2:lle vaihtaessa jos on tottunut hyvälle väännölle, liikkeellelähdöstä puhumattakaan. Vanhempikoppanen Sprintter ei tunnu kovinkaan laatuautolta, joka paikka tuntuu rämplääntyvän aika joutuin. Uudempikoppanen tuntuu tasokkaammalta, sama pätee myös Transittiin.

Kuorma-autona Transitit ennen vuotta 2005 eivät yleensä tarvitse nopeudenrajoitinta, toisin kuin Jumper/Boxer/Ducato ja Sprinter/LT.

Vaikea on valinnan paikka, varmasti kestävää ja varmatoimista isoa pakua kun ei tunnu olevan keksittykään. Tai sitten niitä ei ainakaan tänne oo kukaan tajunnut tuoda.

Ehkäpä kannattaisi tsuumata jonnekkin Latvian suunnalle ja haeskella jotain uusikorista, niitä saa puoli-ilmatteeksi sieltä ja ilman autoveroa kuorma-autona.

Mistä lähtien Transitit on "uudempi koppaisia"? Itse ajattelen, ettei ego kestä ajaa ennen n. 2001 valmistetulla kopalla.

Ajoin viime kesänä kertausharjoituksessa ihan uutta Transitia. Siinä oli vääntöä käsittämättömän paljon. Meni yhdeksän päälläkin hyvin. Koneen kokoa en muista, mutta tehot oli alle 150 hv eli ei ainakaan ollut tehtaan tehokkain malli. Budjettiin ei kuitenkaan uusi auto mahdu kun tänä vuonna on jo yksi ostettu (D-Max).

Miten Latvian suunnalta katotaan tai ostetaan kuorma-autoksi rekisteröity Transit? Valmiin paketin hinta pitäs olla 6000-9000€ ja alvillinen. Etelämmästä jos ostaa niin joutuu varmaan laittaan ilmastoinnin, lisälämmittimen, talvirenkaat vanteineen ja koukun yms. Niille tulee äkkiä auton hinnan verran jos niitä ei ole valmiina.

Minulla on vähän samanlainen tuntuma, ettei isoa laadukasta pakua valmisteta tai ei ainakaan tuoda suomeen. Tojota sais alkaa vääntämään sellaista. Sillä kun on ehkä vähiten susia ollut. Tai no onhan joissakin 2000- luvun Hiaceissa ollut pahoja ruostevikoja. Ajoin 6 vuotta 2000 mallisella ja se ei ruostunut vaikka maalipintaan oli tullut pahoja naarmuja.

IHKULAINEN
03.03.2010, 22:17
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=69014

-MaTTi-
04.03.2010, 22:16
Mistä lähtien Transitit on "uudempi koppaisia"? Itse ajattelen, ettei ego kestä ajaa ennen n. 2001 valmistetulla kopalla.


Eiks se just noita aikoja tullut 00-01?!


Miten Latvian suunnalta katotaan tai ostetaan kuorma-autoksi rekisteröity Transit? Valmiin paketin hinta pitäs olla 6000-9000€ ja alvillinen. Etelämmästä jos ostaa niin joutuu varmaan laittaan ilmastoinnin, lisälämmittimen, talvirenkaat vanteineen ja koukun yms. Niille tulee äkkiä auton hinnan verran jos niitä ei ole valmiina.


Ei sen tartte olla kuorkki siellä, käsittääkseni kaikkiin 350-malleihin (3500 kg) saa Voortilta paprut+valm.kilven 3550 kg painoille. Maksaa tietty pari sataa(?). Kuraläpät taakke ja siinäpä se.

Empä tiedä kanavia Latvijaan, mutta onhan tossa etelänaapurissakin joitain, tästä äkkiä haettu esimerkki: http://fin.auto24.ee/used/684347

KIM
06.03.2010, 08:57
Eiks se just noita aikoja tullut 00-01?!



Ei sen tartte olla kuorkki siellä, käsittääkseni kaikkiin 350-malleihin (3500 kg) saa Voortilta paprut+valm.kilven 3550 kg painoille. Maksaa tietty pari sataa(?). Kuraläpät taakke ja siinäpä se.

Empä tiedä kanavia Latvijaan, mutta onhan tossa etelänaapurissakin joitain, tästä äkkiä haettu esimerkki: http://fin.auto24.ee/used/684347

Heti kolhittua ehdottamassa! Apparin puolen helma keskellä autoa pahasti ruosteessa ton ikäiseksi. Edullinenhan tuo muuten olis.

Täytyy katsoa noi Viron markkinat ja kysellä onnistuisko ostaan pakuna ja tuomaan verovapaana kuorma-autona.

Tässä kun olen katsellut lähinnä nettiauton ja nettikoneen tarjontaa niin kyllä nuo Sprintterit näkyy olevan todella ruosteisia. Eteläeurooppalaiset näyttää kuvista ruosteettomilta. Transiteissa ei myöskään näytä ruostetta olevan. Olen katellut vuosimalleja 2000-2003.

Gravedigger
06.03.2010, 09:00
Heti kolhittua ehdottamassa! Apparin puolen helma keskellä autoa pahasti ruosteessa ton ikäiseksi. Edullinenhan tuo muuten olis.

Täytyy katsoa noi Viron markkinat ja kysellä onnistuisko ostaan pakuna ja tuomaan verovapaana kuorma-autona.

Tässä kun olen katsellut lähinnä nettiauton ja nettikoneen tarjontaa niin kyllä nuo Sprintterit näkyy olevan todella ruosteisia. Eteläeurooppalaiset näyttää kuvista ruosteettomilta. Transiteissa ei myöskään näytä ruostetta olevan. Olen katellut vuosimalleja 2000-2003.

Saksasta kaveri toi firmalleen kuorkkina sprintterin. Tais olla vm04. Kaikkine kuluineen maksoi n.15000€ Ja oli valmiina kaikki tasot ja laatikostot sisässä huolto hommiin. Ja oli/on ruosteeton. Tuokin raha oiso llu pienempi jos matka ois menny putkeen.

Rekisteröimätön
06.03.2010, 12:49
Saksasta kaveri toi firmalleen kuorkkina sprintterin. Tais olla vm04. Kaikkine kuluineen maksoi n.15000€ Ja oli valmiina kaikki tasot ja laatikostot sisässä huolto hommiin. Ja oli/on ruosteeton. Tuokin raha oiso llu pienempi jos matka ois menny putkeen.

Jäi kuukaudeksi ryyppäämään?

Gravedigger
06.03.2010, 12:51
Jäi kuukaudeksi ryyppäämään?

Parit sakot, pöllittyä tavaraa ja vähän seikkailua väärissä junissa. Eli jonkun 2k€ voi varmaan vähenttää tuosta hinnasta.