PDA

View Full Version : kuinka kovalla pakkasella olette diiselin saannu käyntiin?


mehtämörö
22.02.2010, 16:03
Tuli tossa yhtä topickia selatessa mieleen että kuis kovalla pakkasella porukka on näitä vanhoi diiseleitä saannu käyntiin ilman lohkoläppäriä?

Oma "ennätys on hj61 -28c pakkasesta ja lähti ekalla käyntiin... savua oli kyllä himppasen ilmassa ja ääni oli aika karu :D

VonLeka
22.02.2010, 16:37
jos akussa on poweria ni kyllä kai ne suomessa lähtee aina käyntiin
oisko ollu kerran 30-35astetta ku löin 3.3 patrolin tulille

Samsonite
22.02.2010, 16:46
Aamuyöllä 30000 tuntii ajetun L 90:n - 19 asteessa, pitkä oli vieteri. :D

metsienmies
22.02.2010, 16:48
männä viikolla oli -32 pakkasta aamulla ja yllätys, työmaan niin helvetin ihanat ja uusien tolppien kellot jumii pakkasella joten eipä ollu pajatso lämmenny... lähti kyllä käyntiin mutta se savun määrä ja äänet mitä konehuoneesta kuului ei enää hivelly korvia... :mad:

RJ70
22.02.2010, 16:55
-33astetta ja hoojii tulille melekeen ku palamun alta.. samat asteet ja työmaalla 980G pillari käyntiin. siinä ei kyllä ohjaus totellu yli tuntiin....

elhapero
22.02.2010, 17:29
Mitsu L200 -88 2.5d -30 ekalla yrittämällä käyntiin,ei reagoinut kaasun painamiseen mitenkään,toinen starttaus ja johan totteli,savua ja melua ihan kiitettävästi,mittarissa 400 000 teki varmaan hyvää :D mutta pakko oli saada käyntiin.

hutikka
22.02.2010, 17:34
'87 pajero ,ajettu 560tkm,-22'c. (saunassa tuli uhottua kavereille että tottakai se lähtee ja sitte pyyhepäällä todistamaan.tosin sai startata piiitkään:D:D)

joojoomies
22.02.2010, 18:42
pajerolla teki tiukkaa -10 toi käyttis mazda 626 td -27 hörähti kivasti tulille kun työmaan tolpat oli pimeenä.

Mappe
22.02.2010, 18:50
Mersu lähti -25 asteessa ihan mukavasti käyntiin mutta tosiaan savu ja se kalatus mikä siinä aluksi on ei todellakaan kuulosta mukavalta. Tapaan yleensä hehkutella pariin otteeseen ku kylmällä starttaan.

Gravedigger
22.02.2010, 19:34
aika tasan -35 oli pakkasta kun edesmenneen hoojiin ammatikoulun parkissa laitoin käymään. Se oli viimene oljen korsi, kun muilla ei jaksanu lähteä. Niin kiskottiin transittia ja fiiattia käyntiin.

Tuukka Impala
23.02.2010, 00:10
Jotain 25 astetta oli pakkasta kun haettiin mun pajero lauantaina alapitkästä himaan. se oli ollu jotain viikon siinä tallin pihassa eikä ollu missään piuhassa. Lähti itse asiassa aika helposti kun saatiin vaan akkuihin virtaa. Ajettu vähän vajaa 600000km ja kansi paskana ja jälkihehku amputoitu.....

välijäähdytin
23.02.2010, 00:18
hj lähti tulille 5pv seisonnan jälkeen -25c laakista ja koko 5pv aikana ei lauhtunu kertaakaa alle -20 asteen yöt jotain -31 luokkaa. tosin hj:ssä uudet akut ja öljyt yms. ajettu 455tkm..

Jason_
23.02.2010, 14:57
-35'C pakkasesta viime torstaina piti hj raskia rämäyttää tulille. Roikkaan kyllä pistin torstai iltana ajastimen kautta, mutta olinpa sitten viime kerralla säätäny ajastimen eriinkohtaan toimimaan, enkä muistanu silloin illalla kattoakaan.

Repro
23.02.2010, 15:52
(valitettavasti??) ne koneet on aina töissä käyntiin saatu pakkasista riippumatta, toimivuudesta ei voi kyllä puhua!

Lehis
23.02.2010, 16:02
Uudenvuoden aikaan 2002 Ilomantsin Lehtovaarassa näytti digi mittari EE ja perinteinen mittari -52, jos ei auto ollut käynnissä niin väliajat kokoajan letkussa. Kyseessä Mitsun Runkkari vm88. Ex anopin luupäästä ei tykännyt edes öljy valo sammua noilla lukemilla.