View Full Version : Gmc/chevy blazer -82 6.2 d vammautu kesken ajon...
turhuudenjumala
22.02.2010, 00:08
aluks tuntu polttoaineen jäätymisen aiheuttamaa puutumista, joka voi olla erittäin paljon mahdollista koska autossa on varmaan kesäkiisseliä tankissa... kävi tyhjäkäyntia hienosti, mutta ajaessa hyyty ja sammu kesken ajon... sit hävis kaikki virrat n. 15 sekunnin yhtäjaksoisen starttauksen jälkeen... missäköhän mahtaa sijaita pääsulake autossa? oisko joku maakaapeli ottanu itteensä?
autossa on sähkönen siirtopumppu ja uusi startti ja uudet akut. virtalukon pohjakin tarvii varmaan kattoo... kaikki apu olis tervetullutta...
landruiseri
22.02.2010, 08:19
startin johdoissa löytyy fusible link sulakekaapelit.. ne jos palaa sisältä poikki niin häviää virrat...
turhuudenjumala
22.02.2010, 08:55
kiitos, noita aattelin juurikin kattella...
karvanoppa
22.02.2010, 16:24
84 blazeris on joku rele joka laukeaa jos on virrat liian kauan päällä yhtäjaksoisesti ettei kone käy. Katkaisee kaikki virrat, mutta palautuu hetken kuluttua takaisin normaali asentoon. Näin meillä ainakin käyny muutaman kerran katsastuksessa, kun katsuri jättänyt virrat päälle. :D
Voi jokin sulakekin voinut kärähtää.
Ja blazeri kesälaadulla hyytää helposti.
ahonkivi
22.02.2010, 20:06
Tuskin on virtalukon pohjassa vikaa.
Mutta jos kuitenkin alat sitä avaamaan, niin sehän sijaitsee näissä rattiputken päällä kojelaudan alla ja toimii tangon välityksellä.
turhuudenjumala
22.02.2010, 22:25
84 blazeris on joku rele joka laukeaa jos on virrat liian kauan päällä yhtäjaksoisesti ettei kone käy. Katkaisee kaikki virrat, mutta palautuu hetken kuluttua takaisin normaali asentoon. Näin meillä ainakin käyny muutaman kerran katsastuksessa, kun katsuri jättänyt virrat päälle. :D
Voi jokin sulakekin voinut kärähtää.
Ja blazeri kesälaadulla hyytää helposti.
no ei oo vielä ainakaan rele palautunu :) pitää aamusta ryömiä alle ja tarkistella ne startin piuhat ja vaihtaa suodatin... tarvii varmaan tyhjää tankki. prkl varmaan 80 litraa vielä tankissa...
turhuudenjumala
23.02.2010, 12:53
käy ja kukkuu, startin päässä oli liitin poikki kun oli väännetty mutkalle... nyt on uusi suora liitin ja tinattiin kunnolla. kai se taas kestäs vajaat 30 vuotta kun kesti edellinenki...
pitää koettaa josko ei tarviis vaihtaa suodatinta... tais vaan olla virran vähyyttä siirtopumpulle kun hyytyi polttoaineen saanti...
käy ja kukkuu, startin päässä oli liitin poikki kun oli väännetty mutkalle... nyt on uusi suora liitin ja tinattiin kunnolla. kai se taas kestäs vajaat 30 vuotta kun kesti edellinenki...
pitää koettaa josko ei tarviis vaihtaa suodatinta... tais vaan olla virran vähyyttä siirtopumpulle kun hyytyi polttoaineen saanti...
Diesel 100 vaan tankkiin reilusti,Ei kannata ihan vähällä laskea aineita pois,....miun mielestä.
turhuudenjumala
23.02.2010, 20:30
Diesel 100 vaan tankkiin reilusti,Ei kannata ihan vähällä laskea aineita pois,....miun mielestä.
en laskenu, vaan tein juurikin noin... aamulla oli reipas keli vaihtaa tota kaapelia ja tärähti tulille kuin palmun alta... kai se vaan johtu huonosta virtapiiristä ettei siirtopumppu liikuttanu naftaa...
Ja jostain löytyy topicci noista lisälitkuista mutta...
Jos laite on seissyt muutaman päivän lämpimässä niin riittää että laskee tankin pohjalta vedet pois,ja veden erottimesta myös,ja vaihtaa uuden suotimen.
Kaikkia ei tarvitse tyhjentää.