Kirjaudu sisään

View Full Version : Venemessut 2010 jäikö mitään mieleen/käteen?

Mappe
21.02.2010, 13:21
Allekirjoittanut kävi messuilla ja paljon sielä oli taas nähtävää. Isoja veneitä, tarvikkeita, mahtavia merimoottoreita yms. Pari asiaa jäi kuitenkin enemmän mieleen esim Volvo penta 6syl 12.8l marine moottori 900hv ja erioten uusi Vulture 22 alumiinivene. Jännästi on lisääntynyt noi alumiini "työveneet" jotka ovat kuin suoria kopioita Anyteceistä tosin hinnat aika paljon halvempia mut työn laatu selvästi heikompaa. Myös busterilta oli tullut hieno pro-series malli.
http://www.vulture.fi/

Killman
21.02.2010, 18:24
Laajakaistatutka oli mielestäni uutuuksista mielenkiintoisin. Nyt vain Simradilla, mutta eiköhän muut tule perässä niin saadaan hinnat kohdilleen. Vielä kun tulisi softa jolla kuvan saisi normi läppärin ruudulle niin OK.

JES
21.02.2010, 18:51
Buster pro:lla oli myös pro hinta, yli 5 tonnia kalliimpi kuin magnum. Käytännössä sama runko kuin normi magnum, vähemmän pulpetteja ja muuta tiellä olevaa roinaa (pienemmät materialikustannukset), eli katteet kohdallaan.

Itse katselisin melkein Alu craftia jos tuollainen vene olis hankinnassa ja menojakin pitäis jotenkin tarkkailla. Toi vulture oli ihan mielenkiintoinen mutta ehkä hieman "tein sen itse ja säästin" oloinen.

Venemessuilla käynin jälkeen offroadharrastus tuntuu ihanan edulliselta :D

IironSika
21.02.2010, 19:03
Minun vanhemmat kertoivat käyneensä. Mukaan oli tarttunut ankkuri ja hapankaalia.

Mappe
22.02.2010, 14:53
Laajakaistatutka oli mielestäni uutuuksista mielenkiintoisin. Nyt vain Simradilla, mutta eiköhän muut tule perässä niin saadaan hinnat kohdilleen. Vielä kun tulisi softa jolla kuvan saisi normi läppärin ruudulle niin OK.

Joo tuli katteltua ja räpläiltyä noita. Lowrancella oli tullut myös asiallinen tutka/plotteri/kaiku yhdistelmä. Mun mielestä noissa uusissa vehkeissä on toi näppäin tekniikka aika ihmeellinen ku kaikki gainit ja sea/rain cutterit on monen valikon takana ja varsinki merenkäynnissä vaikeita säätää. Vanhoissa tutkissa on hyvä ku on yksittäiset potikat jokaiselle säädölle. Tässä asiassa on mielestäni menty takapakkia.

t.haapala
23.02.2010, 21:04
joku tytsy minkä persuuksis luki "Lämmin telakoituminen" :D:D

Mappe
23.02.2010, 22:35
joku tytsy minkä persuuksis luki "Lämmin telakoituminen" :D:D
Juu seki jäi mieleen! Niitä tytsyjä tais olla ihan pariki kappaletta:D

khonkonen
28.02.2010, 09:02
Siinäpä kuva niistä poikien bongaamista "telakointi paikoista"'

http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=69546&c=5