View Full Version : RANGE 4,6 (jotta ilmastotutkijoiden ei tarvitse valehdella)
kyseessä siis range roover 4,6 hse v8
saa nähdä meneekö myyntiin vai jääkö traileri veturiksi itelle, saa nyt nähdä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2776&pictureid=51967
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2776&pictureid=51968
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2776&pictureid=51969
sitten ruvettiin purkuhommiin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2776&pictureid=51970
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2776&pictureid=51971
ja tuossa syypää kyseiseen purkuintoon
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2776&pictureid=51973
tollasta mönjää venttiilikopassa mitähän mahtaa olla?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2776&pictureid=51976
TeamEetu
19.02.2010, 21:40
mulla näkyy eli onko kansio missä kuvat on niin yksityinen vai julkinen?
Onko tää 4.6 kuinka samanlainen kone vanhojen 3.5 ja 3.9 koneiden kanssa? Rover kuitenkin. :)
Onko tää 4.6 kuinka samanlainen kone vanhojen 3.5 ja 3.9 koneiden kanssa? Rover kuitenkin. :)
Liki samanmoinen, mutta kaikkee pientä on GMän jäljiltä hifistelty. Jos verrataan 3.5 ja 4.6, niin isku ja poraus ovat molemmat kasvaneet .
Taasen 3.9 ja 4.6 vertailussa on on taas pelkastään iskunpituus kasvanut. Tokiinsa paljon muutoksia on ajanoloon tapahtunut, mutta silti perus lohko taitaa olla silti sama. Matkanvarrella on lohkoa vahvistettu sekä yläpäästään sekä kampiakselien pukkien alueelta. Viimesimpänä tullut justiinsa tähän 4.6 koneeseen ristiinpultatut kampiakselin pukit. Kansissa venttiilien koko kasvo vuonna 76 ja sit ne onkin ollut saman kokoset loppuun asti. Kansissa kanavat on parantuneet ajanmyötä. 4.6 koneeseen tuli pienemmällä palotilalla olevat kannet kun kannen tiivisteissä siirryttiin käyttään massa tiivistettä (paksumpi).
Rekisteröimätön
20.02.2010, 02:22
Olisko mönjä vaan karstaa jota näissä kyllä riittää. Omassakin oli venakopat NIIN karstassa kun taannoin niitä hipistelin.
Uskalla edes ajatella paljonko sitä on nostajalaaksossa... :)
Pihit sakemannit ajaneet jollain shittiöljyillä.
AVRO-nyyminen
Olisko mönjä vaan karstaa jota näissä kyllä riittää. Omassakin oli venakopat NIIN karstassa kun taannoin niitä hipistelin.
Uskalla edes ajatella paljonko sitä on nostajalaaksossa... :)
Pihit sakemannit ajaneet jollain shittiöljyillä.
AVRO-nyyminen
tähän tulokseen itsekin tulin
Olisko mönjä vaan karstaa jota näissä kyllä riittää. Omassakin oli venakopat NIIN karstassa kun taannoin niitä hipistelin.
Uskalla edes ajatella paljonko sitä on nostajalaaksossa... :)
Pihit sakemannit ajaneet jollain shittiöljyillä.
AVRO-nyyminen
karstaa, huonot öljyt, pitkä vaihtoväli ja siihen vielä lyhyttä ajoa, niin johan alkaa motti sisältä oleen todella karun näköinen!! Nostajalaakso ei välttämättä ole pahan näköinen suhteessa venakoppiin, kun siellä kuitenkin on pääosin lämpöisempää, kuin venakopissa, joista ajoviima jäähdyttää.
Kaveri kerran purki chevyn V6 mottia ja tuli pajalle kyseleen, että kuuluuko siellä olla jotkut äänieriste "paakut" venakoppien sisällä.....häh? Näytti sitten venakoppia, niin oli ihan täynnä karstaa ja moskaa. keinuvipujen kohdilla oli kolot, mutta muuten "korallia" täynnä. Uskomatonta, mutta totta. Sellaiseen koneeseen ku tällää hyvät öljyt sisälle ja jotain motor flushia tai muuta karstan irroittajaa, niin eiköhän niillä eväillä saa paskan liikkeelle ja koneen takuulla rikkia:D
pkarlstedt
20.02.2010, 12:25
Niitä flame trappeja (voi olla vain yksikin) kannattaa liottaa puhtaaksi tai vaihtaa uuteen silloin tällöin. Keräävät osaltaan tuota shaittia.
- p
TeamEetu
20.02.2010, 15:49
Toi oli semmosta mustan vaseliinin näköstä ja sitä oli kyllä kannet aika täynä.
Ilmeisesti tota mujua on vaan noissa paikoissa missä missä öljy pääsee seisoon, ettei kerää sitä mihkään kanaviin?
Availlaan vielä öljypohja jos sinnekkin on jäänyt mujua.
tollasta mönjää venttiilikopassa mitähän mahtaa olla?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2776&pictureid=51976
Karstakakkaa....
Meillä hommissa tuli 80.000km ajettu C-klasse M-B ja asiakas kun on tuolta arabiasta itsekkin, valitteli kun moottori "kilkattaa" ja kuluttaa öljyä "jonkin verran".
Otettiin venakoppa auki ja katottiin, jotta EI JUMALA...A, tän moottorihan on syttyny palamaan, koska muoviosat on sulaneet!!! Mutta otettiin kuitenkin järki takasin lapaseen ja huomattiin, jotta se olikin pikeä, joka on syntynyt ERITTÄIN pitkällä öljynvaihtovälillä! (tässä tapauksessa 60.000km!!!:eek:)
Ja sitä pikeä on sitten NIIN paljon, jotta venakoppa muistuttaa paikoittain "tippukiviluolaa" ja nokat / nostimet näkyvät olevan "siellä jossakin" kannen syövereissä....
Ja jos on Saksasta tuotu auto, niin KAIKKI öljyt vaihtoon, koska nahkahousut sitten ovat ihan "skotteja" kaikkesta mikä autoiluun kuluisi, varsinkin hiemankin kalliimmassa ja vanhemmassa autossa varsinkin!!! (vai oletteko kuulleet joskus Audi V6Tdi moottorien nokkien kulumisesta??? Ei ole ongelma Suomi-autojen kanssa, mutta Saksassa ON ONGELMAA niiden kanssa!)
Ja Saksassahan tuo autobahn:lla ajaminen ei moottorin lämpöjä rassaa, siellähän on nopeus rajoitettu moottorin tehojen mukaisesti :D:D:D
TeamEetu
26.02.2010, 20:10
Tänään frommi haki puhtaat ja kiiltävät kannet huollosta. On ilo rakentaa puhtailla osilla. Menee vaan ensiviikolle että pääsee koe ajolle, eli saa auton kasaan.
Muistittehan tilata myös uudet kansipultit??? Tuossa koneessa ne ovat "kerran tiukattavat" ja sitten roskikseen tai alustan pultiksi...
löytynee Huoltorep / Karaasi / Offipaja varaosahylluýstä ja nopeastikkin!
Ja muistakaa "shimmata" keinuvivusto samalla jos kansista höylätty tavaraa, jottei nostimien "esijännitys" muutu. Samalla kannattaa muuten katsoa noi nostimien kunto muutenkin... NM. oli aivan loppu omassa!
Ja Paddock pyytää järkyttävät 3€ / kpl, joten ei kannata säästellä niiden kohdalla!
Muistittehan tilata myös uudet kansipultit??? Tuossa koneessa ne ovat "kerran tiukattavat" ja sitten roskikseen tai alustan pultiksi...
löytynee Huoltorep / Karaasi / Offipaja varaosahylluýstä ja nopeastikkin!
Ja muistakaa "shimmata" keinuvivusto samalla jos kansista höylätty tavaraa, jottei nostimien "esijännitys" muutu. Samalla kannattaa muuten katsoa noi nostimien kunto muutenkin... NM. oli aivan loppu omassa!
Ja Paddock pyytää järkyttävät 3€ / kpl, joten ei kannata säästellä niiden kohdalla!
tiivisteet ja kansipultit tuli tilattua britishpartsilta
mites keinuvivusto "shimmataan" ?
TeamEetu
26.02.2010, 20:59
Tehtäskö rakotulkilla ja katotaan vaan välykset työntötangoista?
GEMS-kone näköjään. Kannattaa muuten sitten katsoa tarkkaan, ettei sylinteriputki oo lähteny lohkossa liikkeelle! Vois melkein sanoa tyyppiviaksi tässä vanhemmassa 4.6:ssa.
mites keinuvivusto "shimmataan" ?
1mm preload, eli esijännitystä...
Mittakello, työntömitta ym. kiinni keinuvivun pukkiin ja pultti kiinni. Siitä sitten mitta ja sen mukaisesti tuo preload kuntoon. Ja muista katsoa ettei ole "pystyssä" oleva nokkaa, jottei mene liian löysäksi...
Ja putkivammaa tuskin on, se näkyis jo tossa kansitiivisteen kuvassa!
TeamEetu
26.02.2010, 21:27
Kansien koneistaja löysi kieroutta kansista eli ovat joskus saaneet lämpöä. Silmä määräisesti katsottuna puket ei ole liikkunut.
Tekeekö ne suuriakin liikkeitä?
Kansien koneistaja löysi kieroutta kansista eli ovat joskus saaneet lämpöä. Silmä määräisesti katsottuna puket ei ole liikkunut.
Tekeekö ne suuriakin liikkeitä?
Jää käteen...:eek::eek::eek::rolleyes::rolleyes::D:D:D
TeamEetu
26.02.2010, 21:41
Tämä oli hyvä tieto. Pitää kääntää kone nurin päin ja kokeilla putooko sieltä mitään pois.
TeamEetu
06.03.2010, 18:20
Tänään se kävi jo. Todella siisti ja pehmeä käyntiääni.
Pieni takaisku tuli kun kahden suuttimen o-renkaat oli imeisesti mennyt rikki. Nyt se suihkuttaa bensaa ympäri konehuonetta.
Loppu aika tältä päivältä ja ei ehtinyt niitä alkaa vaihteleen uusiin.
Ei herrasmiesten vaunu paljon melua. Toisaalta, välillä harmittaa vaunun hiljaisuus vakioasussaan... vasta 3000 kierroksen jälkeen rupeaa vaimea kasin ominaisääni kuulumaan. Ainakin pikkukoneessa.
Nyt vaan ajoa piiraalle. :)
rekisteröinti katsastuksessa pomppas päästöistä on varmaan lambdat rikki. muuten ei löytynyt mitään moitittavaa.
katsuri etti muuten jonkin aikaa ajovalojen korkeuden säätöä....
unohdin sanoa että ilmajousitus:p
TeamEetu
08.03.2010, 21:10
Muistitko lämmittää katteja riitävästi ;)
Noissa v koneissa on katit vähän kaukana moottorista.
Joskus vaatii kunnolla herättelyä Esim trailerin vetoa...
JOUTO 3000
CO 2,62 5,43
sallittu 0,5 0,3
HC 219 225
sallittu100 100
CO2 13,5 11,6
LAMBDA 0.84
saattaa sie katitkin olla paskana?
Niin paljon pielessä, että pelkästään rikkinäiset katit ei selitä. Mikä ne katit olis edes rikkonu?
TeamEetu
09.03.2010, 07:25
Nyt menee sitten mielenkiitoiseksi. Miten ne noin päin persettä voi olla?
2T bensallako sää sitä yritit katsastaa ;)
FROM ! se on bensakone ! ei diesel !
voiks putket olla täynnä öljyvesipaskaa ? aiheuttaaks ne tuollasta ?
FROM ! se on bensakone ! ei diesel !
voiks putket olla täynnä öljyvesipaskaa ? aiheuttaaks ne tuollasta ?
:confused::confused::confused::confused:
:confused::confused::confused::confused:
Eiku rikkaalla...
Haisee voimakkaasti imupuolen vuodolle, sen takia/tai sitten ilmamassa on pielessä.
Ja kun HC sekä CO on korkeat, niin kannattaa zekata jotta sytkä on kohdallaan ja kipunaa tulee joka pesään.
Onko muuten lastutettu????
TeamEetu
12.03.2010, 17:05
Ei ainakaan ulkosia merkkejä ollu lastutuksesta.
Eiku rikkaalla...
Haisee voimakkaasti imupuolen vuodolle, sen takia/tai sitten ilmamassa on pielessä.
Ja kun HC sekä CO on korkeat, niin kannattaa zekata jotta sytkä on kohdallaan ja kipunaa tulee joka pesään.
Onko muuten lastutettu????
venttiilikopasta imusarjaan menevä letku oli alapuolelta halki olisko johtunut siitä?
lambdat nyt kumminkin menee alkuviikosta vaihtoon niin täytyy käydä haistelukoneessa sen jälkeen
venttiilikopasta imusarjaan menevä letku oli alapuolelta halki olisko johtunut siitä?
lambdat nyt kumminkin menee alkuviikosta vaihtoon niin täytyy käydä haistelukoneessa sen jälkeen
Hyvinkin mahdollista, tämä on tarkka toimivista huohottimista. Tukossa olevat saattaa hyydyttää tyhmäkäynnin kokonaan. Noihan on silleen ovelasti laitettu että vasen ja oikea toimivat eri kierrosalueilla, oikea menee suoraan plenumiin ja vasen sinne kaasuläpän kieppeille.
Venttiilikopassa olevassa tumpissa on öljyneroitin, putken
auki olo kannattaa varmistaa. Se sisäjuttu lähtee irti jolloin voi rassata puhtaaksi.
Varmaan nää jo olikin selvää kun paikat ollu auki?
venttiilikopasta imusarjaan menevä letku oli alapuolelta halki olisko johtunut siitä?
lambdat nyt kumminkin menee alkuviikosta vaihtoon niin täytyy käydä haistelukoneessa sen jälkeen
OK! aiheuttaa hieman seoksen rikastumista, mutta kannattaa mitata uudestaan, koska ei pahasti ole korottunut. Enemmän olisin huolissani tuosta HC arvosta, joten kun mittaaatte, niin KUNNOLLA KIERROKSIA jotta kissat menee todella kuumiksi ja varmasti toimivat!!!
Monesti katsastuksessa auto on seissyt pitkään ja katti kylmänä mitattu --> ei mene läpi kun ei kissa ole kuuma!!
Ittellä tuo 3.9 ja rempattuna peltisarjoilla ja virinokalla HC on ollut 26, CO 0.56%. Ja autossa ei ole katteja... Tosin O2 olikin sitten 4,88%...
Jos vähäänkään epäilet tulpanjohtoja / jakajan kantta, niin tilaa uudet (johtosarja oli 45€ ja kansi + pyörijä 10€), koska ne aihauttavat eniten HC ongelmaa!
OK! aiheuttaa hieman seoksen rikastumista, mutta kannattaa mitata uudestaan, koska ei pahasti ole korottunut. Enemmän olisin huolissani tuosta HC arvosta, joten kun mittaaatte, niin KUNNOLLA KIERROKSIA jotta kissat menee todella kuumiksi ja varmasti toimivat!!!
Monesti katsastuksessa auto on seissyt pitkään ja katti kylmänä mitattu --> ei mene läpi kun ei kissa ole kuuma!!
Ittellä tuo 3.9 ja rempattuna peltisarjoilla ja virinokalla HC on ollut 26, CO 0.56%. Ja autossa ei ole katteja... Tosin O2 olikin sitten 4,88%...
Jos vähäänkään epäilet tulpanjohtoja / jakajan kantta, niin tilaa uudet (johtosarja oli 45€ ja kansi + pyörijä 10€), koska ne aihauttavat eniten HC ongelmaa!
joo enskerralla on varmasti kissat kuumana:D
joku insinööri on vienyt noi jakajan kannet ja pyörijät
JOUTO 3000
CO 2,62 5,43
sallittu 0,5 0,3
HC 219 225
sallittu100 100
CO2 13,5 11,6
LAMBDA 0.84
saattaa sie katitkin olla paskana?
lambdat vaihdettu
ja tulos on..
co 0,02 3000rpm 0,1
hc 52 3000rpm 45
co2 15,6 3000rpm 15,5
o2 0,41 3000rpm 0,19
lambda 1
Täydellistä!!!http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gifhttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gifhttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif
Mulla pierussakin vähemmän happea kuin tuossa... Ja kotona kissakin pysyy "viileenä":rolleyes::rolleyes:
TeamEetu
17.04.2010, 19:43
Kulutus tais näiden lamdan vaihtojen jälkeen puolittua.