Kirjaudu sisään

View Full Version : hj61;seen halvimmat korottavat lehtijouset (4kpl) mistä?


Rekisteröimätön
16.02.2010, 18:06
Mitä saisi hj61;seen halvimmat korottavat lehtijouset (4kpl) 50-100mm, ja että ne olisi bolt-on, tai jos ei ole bolt-on niin mitä joutuu tekemään? Ajomukavuudesta en ole kiinnostunut (700.000km ajettu). Ehkä myös hätätapauksessa voin tilata ulkomailta....? Ja kuinka kestävät on tehdasvalmisteiset jouset? Ja nouseeko auto oikeasti esim. 50mm jos ilmoitetaan että 50mm nostavat jouset?

t.Repe

Viipo
16.02.2010, 18:25
Asennuksen jälkeen auto on korkeammalla kyllä, mutta tuntuu väsähtävän parissa vuodessa. Jos ajomukavuudella ei oo väliä, niin laita apukierrevieterit.

Tuossa yksi esimerkki http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=65893 (osa kuvista vaatii palstalle kirjautumisen näkyäkseen)

-MaTTi-
16.02.2010, 20:29
Tao itse entisistä. Ei maksa kuin vaivan. ;) Jos halvimpia hakee, niin ihan yhtä hyvät/huonot saa itse tekemälläkin. Lässähtää myös yhtä joutuin.

Tällaset mä varmaan laittaisin jos HJ:lla ajelisin:

http://www.parabolicsuspension.com/general.htm

http://www.heystee-automotive.com/webshop/index.php?item=paraboolveer-systeem---toyota-land-cruiser-j60&action=article&group_id=20000005&aid=137&lang=NL

Rekisteröimätön
17.02.2010, 02:02
Asennuksen jälkeen auto on korkeammalla kyllä, mutta tuntuu väsähtävän parissa vuodessa. Jos ajomukavuudella ei oo väliä, niin laita apukierrevieterit.

Tuossa yksi esimerkki http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=65893 (osa kuvista vaatii palstalle kirjautumisen näkyäkseen)

Voiko siihen laittaa molemmat esim. offroadtarvikkeen 45mm korottavat jouset + apukierrejouset?
Onko noilla lehtijousilla jotain takuuta jos väsähtää parissa vuodessa, kai niiden pidempään pitäisi kestää?

Rekisteröimätön
17.02.2010, 02:05
Tao itse entisistä. Ei maksa kuin vaivan. ;) Jos halvimpia hakee, niin ihan yhtä hyvät/huonot saa itse tekemälläkin. Lässähtää myös yhtä joutuin.

Tällaset mä varmaan laittaisin jos HJ:lla ajelisin:

http://www.parabolicsuspension.com/general.htm

http://www.heystee-automotive.com/webshop/index.php?item=paraboolveer-systeem---toyota-land-cruiser-j60&action=article&group_id=20000005&aid=137&lang=NL

ei onnistutakominen... ja joutuu sit myö muuttamaan jousien kiinnikkeitä koska ne ovat liian etäällä....
aika kallis on tuo alempi sarja 1500€, auton arvohan tuplaantuu pelkillä jousilla = ei järkee

Luigi81
17.02.2010, 04:48
Voiko siihen laittaa molemmat esim. offroadtarvikkeen 45mm korottavat jouset + apukierrejouset?
Onko noilla lehtijousilla jotain takuuta jos väsähtää parissa vuodessa, kai niiden pidempään pitäisi kestää?

Jos apukierrejouset laittaa niin ei kannata rahojaan enää erilliseen korottavaan satsiin tuhlata....tulee yhtä kippurat

henteri
17.02.2010, 08:04
kuinkas se menee kankeaksi kun laittaa toiset jouset sinne?itellä korotus tulossa kohta eteen ja ajattlin sen soan tehdä..

nyyperi
17.02.2010, 08:37
Mulla oli sellaset apujouset HJ:ssä, ja oli muutes aika mukava. Tosin siinä oli kyllä säädettävät ilmaiskaritkin, mut, kai se on hyvä ja kätsä systeemi. Ei edes kamalan hankala homma, muistan et jossain oli projektissa lähes kuva kuvalta ohjeet, joko täällä tai slckn sivuolla?

Korpikumpu
17.02.2010, 13:38
Puututaan nyt tähänkin.

Mitäs iskareita tuohon suositellaan, kun itekin tuota apujousisysteemiä laittelemassa jossain välissä? Ei ole tullut vastaa oikeastaan mitään iskariehdotuksia (muistaakseni), niin kysäisempä nyt tässä sitten.

mäksä
17.02.2010, 14:32
no jos uskallan avata suuni ja ehdottaa iskareix c303 volvon vaimentimii..

VonLeka
17.02.2010, 15:52
no jos uskallan avata suuni ja ehdottaa iskareix c303 volvon vaimentimii..


mistä tuommosia saa?
meneekö nuo suoraan alkup. paikoille? tarviin pelkästään taakse tuommoset

VonLeka
17.02.2010, 15:53
Jos apukierrejouset laittaa niin ei kannata rahojaan enää erilliseen korottavaan satsiin tuhlata....tulee yhtä kippurat

ootko varma?

VonLeka
17.02.2010, 15:55
kuinkas se menee kankeaksi kun laittaa toiset jouset sinne?itellä korotus tulossa kohta eteen ja ajattlin sen soan tehdä..

mulla parantu ajoominaisuudet, nyt joustaa paremmin ja on mukavampi ajaa, ilman kierrejousia oli kankee ku kivireki.
ainakin normaali ajossa, en tiedä miten toimii off road hommissa, mut eihän kukaan järkevä mene tahalleen autoonsa minnekään mehtään hajottamaan ;)

VonLeka
17.02.2010, 15:57
Mitä saisi hj61;seen halvimmat korottavat lehtijouset (4kpl) 50-100mm, ja että ne olisi bolt-on, tai jos ei ole bolt-on niin mitä joutuu tekemään? Ajomukavuudesta en ole kiinnostunut (700.000km ajettu). Ehkä myös hätätapauksessa voin tilata ulkomailta....? Ja kuinka kestävät on tehdasvalmisteiset jouset? Ja nouseeko auto oikeasti esim. 50mm jos ilmoitetaan että 50mm nostavat jouset?

t.Repe

vallilan takomosta kysyin niin +50-100mm jousipakat maksaa n.200€/kpl, yksi tuttu laitto hj;n alle +100mm pakat ja on ihan okei

Viipo
17.02.2010, 16:45
Puututaan nyt tähänkin.

Mitäs iskareita tuohon suositellaan, kun itekin tuota apujousisysteemiä laittelemassa jossain välissä? Ei ole tullut vastaa oikeastaan mitään iskariehdotuksia (muistaakseni), niin kysäisempä nyt tässä sitten.

No HDJ:n takaiskarit (tappi/lenkki) käy suoraan eteen ja on jonkun 50mm pidemmät. Takaiskareiksi en osaa ehdottaa muuta, kuin A-mallin omegan (sedan) takaiskareita. (lenkki/lenkki). Omassa hojossa oli takanakin hodarin takaiskarit, joihin vaihoin hitsaamalla entisistä iskarista lenkin yläpäähän. Ja mulla oli SOAn mukana nostettu iskareiden kiinnityspisteet vähä ylemmäs akseliin.

Luigi81
17.02.2010, 17:46
ootko varma?

En,olen Luigi81:D

No joo,jos meinaa apukierrejouset laittaa niin silkkaa rahantuhlaustahan se on korottava satsi ostaa

Niin ja taakse käy iskareiks 80- luvun nelikkohilun takaiskarit,ovat samanlaiset mut 5cm pidemmät,sanoovat

Korpikumpu
17.02.2010, 19:38
No HDJ:n takaiskarit (tappi/lenkki) käy suoraan eteen ja on jonkun 50mm pidemmät. Takaiskareiksi en osaa ehdottaa muuta, kuin A-mallin omegan (sedan) takaiskareita. (lenkki/lenkki). Omassa hojossa oli takanakin hodarin takaiskarit, joihin vaihoin hitsaamalla entisistä iskarista lenkin yläpäähän. Ja mulla oli SOAn mukana nostettu iskareiden kiinnityspisteet vähä ylemmäs akseliin.

No aattelinkin, että vastaat :D

Pitääpä pistää nuo mieleen. Nuo tänhetkiset, kun on vaan tapit, jotka varkaa ees taas ja kuitenkin pitää pidemmän olla.

Rekisteröimätön
17.02.2010, 19:54
En,olen Luigi81:D

No joo,jos meinaa apukierrejouset laittaa niin silkkaa rahantuhlaustahan se on korottava satsi ostaa



Jos vanhat pakat ovat vähänkään tolkuissaan niin BMW e 30 jousi virkistää sen kyllä ja jos linkkien kuvia katsoo niin voisi kuvitella homman toimivan.

Motonetin jousia ei sitten kannata ostaa. Biltemassa esim. samat jouset paremmilla mitoilla 4 kpl yht n. 130e ja lattarautoihin joku kymppi niin siinä on

valmiit ohjeet näyttää löytyvän ketjun alussa.

HJ-61
17.02.2010, 20:18
vallilan takomosta kysyin niin +50-100mm jousipakat maksaa n.200€/kpl, yksi tuttu laitto hj;n alle +100mm pakat ja on ihan okei

Onko noi vallilan pakat miten joustavat, kun yksi tuttu aikoja sitten oli laittanu nii oli ollu kivireki.

tdi
17.02.2010, 20:28
Jos vanhat pakat ovat vähänkään tolkuissaan niin BMW e 30 jousi virkistää sen kyllä ja jos linkkien kuvia katsoo niin voisi kuvitella homman toimivan.

Motonetin jousia ei sitten kannata ostaa. Biltemassa esim. samat jouset paremmilla mitoilla 4 kpl yht n. 130e ja lattarautoihin joku kymppi niin siinä on

valmiit ohjeet näyttää löytyvän ketjun alussa.

itellä on motonetin toimii ihan hyvin ;) mut jos teillä on käytännön komemusta toimiiko bilteman jouset paremmin niin varmaan sellaset sitte.

Rekisteröimätön
17.02.2010, 20:44
älkää unohtako höyheniä ja sitä tappia

Lehis
17.02.2010, 21:24
Omassa oli näin:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1369&pictureid=20498http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1369&pictureid=20495
Ja oli harvinaisen paskat luonnossa, ei paljoa iloja jos ulos joustot on kokoajan tapissaan.

Vallilassa teetettiin yhet jouset, oli markka aikaan 400mk. Oli tosi hyvät sillo, tosin ei ollut paremmasta tietoa.

Dopinssoneilla ajelin testilenkin, oli tiellä ihan kivat. Luontoon tarvis herkistelyä.

Nyt jos pitäs niin soa tai kierteet.

Rekisteröimätön
15.07.2010, 22:17
No HDJ:n takaiskarit (tappi/lenkki) käy suoraan eteen ja on jonkun 50mm pidemmät. Takaiskareiksi en osaa ehdottaa muuta, kuin A-mallin omegan (sedan) takaiskareita. (lenkki/lenkki). Omassa hojossa oli takanakin hodarin takaiskarit, joihin vaihoin hitsaamalla entisistä iskarista lenkin yläpäähän. Ja mulla oli SOAn mukana nostettu iskareiden kiinnityspisteet vähä ylemmäs akseliin.

osaako joku sanoa hj vakioiskareiden pituudet?

Jopo_
16.07.2010, 11:21
osaako joku sanoa hj vakioiskareiden pituudet?

Motonetin myymät:

44-4078 etuiskari 33,0cm-53,0cm
44-4012 takaiskari 34,5cm-57cm

Rekisteröimätön
17.07.2010, 17:45
Motonetin myymät:

44-4078 etuiskari 33,0cm-53,0cm
44-4012 takaiskari 34,5cm-57cm

kiitoksia tiedoista!

jaa no eipä meinaakkaan riittää :) etuiskari pitäs olla 58cm ylöspäin ja takaiskari 57cm ylöspäin. olisko nyt jollakin sitte jotaki tietoa mistä tuollaiset saisin suht halvalla?

ugly_hj
19.07.2010, 07:51
halvin ja paras korotus lehtijousilla on kuitenkin soa.

Rekisteröimätön
19.07.2010, 08:26
älkää hyvät ihmiset laittako niitä kierrejousia sinne lehtien lisäksi, jos meinaatte vähäkin ajaa maastossa, on nimittäin nuo mainiot alkuperäsetki ulosjoustot menetetty sen jälkeen, toisinsanoen ilman lukkoja ei enään sitte pääse yhtään mihinkään, jos on vähänkään epätasasempaa maastoa, on koettu miten 38.5 swamperilla saa käytännössä tasasella (crossirata) alustalla auton jumiin kun sattuu sopivasti olemaan kummankin pään toinen rengas melkein ilmassa ja lukkoja ei ollut käytössä.

Bj Andy
19.07.2010, 14:08
älkää hyvät ihmiset laittako niitä kierrejousia sinne lehtien lisäksi, jos meinaatte vähäkin ajaa maastossa, on nimittäin nuo mainiot alkuperäsetki ulosjoustot menetetty sen jälkeen, toisinsanoen ilman lukkoja ei enään sitte pääse yhtään mihinkään, jos on vähänkään epätasasempaa maastoa, on koettu miten 38.5 swamperilla saa käytännössä tasasella (crossirata) alustalla auton jumiin kun sattuu sopivasti olemaan kummankin pään toinen rengas melkein ilmassa ja lukkoja ei ollut käytössä.

Hyvä hyvä taptaptap...:eek::eek::eek:

Jappi
19.07.2010, 14:47
älkää hyvät ihmiset laittako niitä kierrejousia sinne lehtien lisäksi, jos meinaatte vähäkin ajaa maastossa, on nimittäin nuo mainiot alkuperäsetki ulosjoustot menetetty sen jälkeen, toisinsanoen ilman lukkoja ei enään sitte pääse yhtään mihinkään, jos on vähänkään epätasasempaa maastoa, on koettu miten 38.5 swamperilla saa käytännössä tasasella (crossirata) alustalla auton jumiin kun sattuu sopivasti olemaan kummankin pään toinen rengas melkein ilmassa ja lukkoja ei ollut käytössä.

Ööö...Mikäs siinä sitten muka joustomatkoja syö,jos oikein on toteutettu lisäkierteet?Mulla ainakin rajoittaa iskarin pituus ja pohjauskumit joustoja,ei ollenkaan nuo kierrevieterit.Sais vaan jostain tohonkin retkukeulaan yhtä hyvät joustot...

Rekisteröimätön
19.07.2010, 16:16
Ööö...Mikäs siinä sitten muka joustomatkoja syö,jos oikein on toteutettu lisäkierteet?Mulla ainakin rajoittaa iskarin pituus ja pohjauskumit joustoja,ei ollenkaan nuo kierrevieterit.Sais vaan jostain tohonkin retkukeulaan yhtä hyvät joustot...

No mietitäänpäs sitä huimaa ulosjouston määrää vakio hj:ssä jämäköillä jousilla. Siihen kun lisätään vielä vähä lisää jäykkyyttä noilla kierteillä niin no, pitäs olla itestäänki jo selvä. Toisaalta jos oikein väsähtäneet jouset on eikä lompakko anna myöten laittaa uusia pakkoja niin miksei tuo tilapäisratkasuna siinä tapauksessa mene.

hiluvitkutin
19.07.2010, 16:21
mielestäni pelas lisäkierteet ihan hyvin.oli veltot lehdet ja pidemmät riiput ja sopivat iskarit.

Jappi
19.07.2010, 20:08
No mietitäänpäs sitä huimaa ulosjouston määrää vakio hj:ssä jämäköillä jousilla. Siihen kun lisätään vielä vähä lisää jäykkyyttä noilla kierteillä niin no, pitäs olla itestäänki jo selvä. Toisaalta jos oikein väsähtäneet jouset on eikä lompakko anna myöten laittaa uusia pakkoja niin miksei tuo tilapäisratkasuna siinä tapauksessa mene.

Siksi minä ainakin otin lehtiä pois.Korkeus nousi hieman,joustaa kumpaankin suuntaan hirveän paljon herkemmin.Ristiriipussa laitaan asti kumpikin puoli.Ja sitä ajoin takaa oikein toteutetulla,totta kai jouset pitää olla kokonaisuudessaan mitoitettu sopiville painoille.

Ja vakiopakankin saa joustamaan ihan kummasti kun putsaa lehtien välit ruosteesta ja voitelee...

Bj Andy
19.07.2010, 22:05
Ja vakiopakassa on vakiona nailon liukupalat jotka tosin jäävät johonkin 600 000 km matkalla.

Rekisteröimätön
20.07.2010, 06:08
mutta edelleenkin mitkä/mistä porukka hommaa iskareita kun korottelee?

escorvet
20.07.2010, 08:59
mutta edelleenkin mitkä/mistä porukka hommaa iskareita kun korottelee?
Itteäkin kiinnostais mitkä olis halvimmat iskarit millä sais joustoja lisää.

Rekisteröimätön
20.07.2010, 11:59
Itteäkin kiinnostais mitkä olis halvimmat iskarit millä sais joustoja lisää.

ilmeisesti kellään ei ole tietoa iskareista tai ainakaan ei viitti tänne kirjoitella

Janne1986
20.07.2010, 13:04
ilmeisesti kellään ei ole tietoa iskareista tai ainakaan ei viitti tänne kirjoitella

http://www.4x4parts.fi/

escorvet
20.07.2010, 14:39
http://www.4x4parts.fi/

Niin tässähän haetaan siis sitä edullisinta ratkaisua. :rolleyes: :D

Viipo
20.07.2010, 15:30
Niin tässähän haetaan siis sitä edullisinta ratkaisua. :rolleyes: :D

Halvin ei aina oo se edullisin... Kannattaa vähän laskea sitä, joutuuko ostaan kolmet 30e/kpl iskarit vuoteen, vai ostaako kerralla jotkut 90e/kpl iskarit ja ajelee niillä monta vuotta.
RJ:ssä on itellä testissä nyt motonetistä TRW:n kaasuiskarit, jotka on tarkotettu HDJ:hin, tais olla jokun 60e/kpl.
Takaa ruikkas toyota originaalit pari viikkoa sitten lopullisesti mehut pihalle, Seuraavaks aattelin sinne tuupata ihan Monroen Adventuret, mikäli myyvät noita RJ:n "eripari-iskareita" AD:llä... Viimeksi ostin joka nurkkaan sellaset HJ:hin, kun mainostivat 2v täystakuulla, eli jos vaan saa jotenkin iskarin rikki kahteen vuoteen, niin hyllystä saa uuden "no-questions-asked" -tyyliin.