View Full Version : Kiinan mönkijöistä??
Kumikameli
11.02.2010, 13:28
Olen haaveillut ostavani 4x4 kiinan mönkijän mutta nyt kaipaisin kokemuksia niistä että tietäisin kannattaako sellaista edes harkita tosissaan:confused::confused:
riippuu aika paljon tarpeesta. mihinköhän käyttöön toi olis tarkoitettu?
Riippuu kiinan mönkkäristä, CF-Moto mielestän ihan OK
Mutta joku takaveto 200 comantse niin meni rahat hukkaan...
Riippuu myös paljon käyttötarkotusesta.
Osta ihmeessä "laatu"kampe kerralla,vaikka käytetty! Laita ostoilmo lehteen/palstalle niin löytyy varmaan hyvä peli sopuhintaan. Myynnissä paljon 05-07 mallisia pelejä jotka ostettu pihakoristeeksi ja nyt "lama-aikaan"ovat tarpeettomia. Paljonko sulla on budjetti?
Rekisteröimätön
11.02.2010, 14:13
Mulla on Linhai, sellanen 260 goon.. olen ollut kyllä tyytyväinen.
Käy katsoos ja lukees Sammy`s atv sivut, siellä on omat thredit kaikille merkeille... ja vertaa! yllättäen ne kiinan pelit ei taida kuiteskaan olla hinta/laatu suhteeltaan huonoimpia.
Siis toi ed post oli mun.. oli näemmä sivusto ulostanut mut kun olin hetken pois koneen ääreltä.
Finnmerchant
11.02.2010, 14:19
Naapuri osti Linhai 300 tieliikennemalli ja ei ole oikeastaan ollu muuta kun ongelmia. sähköongelmia paljon esim. se löi pakki päälle itse ajossa, vähäks aika sitten öljyt tulivat pihalle. Talvisin vaijerit jäätyy, ja viime viikolla vaihdelaatikko oli jäätynyt kiinni. Virtalukko on kerran jo vaihdettu. kaikennäköisiä muttereita ja pultteja huonosti kirisretty jos ollenkaan. Eli en todellakaan suosittelen Linhaita
Korpikumpu
11.02.2010, 14:21
Itse tuli mietittyä kiinamönkijöitä joskus kun työkonetta etsin. Jäi kiinavehkeet ostamatta lukemieni kokemusten perusteella. Voihan noissa olla paljon erojakin, mutta luulen, että ne ongelmat löytyvät sieltä luotettavuuden ja koneiden kestävyyden suunnalta. Itse ostin käytettynä -03 vuosimallin Honda Foremanin (450) ja hyvin on toiminut vaikka on reilusti ajettu. Maksoi kohtuullisen vähän ja vain yksi suurempi ongelma ollut. Viimetalvena jätti umpihankeen, kun vaihteen vaihtajan anturi petti. Kuulemma sellainen kilkotin, joka on noista vehkeistä usein pettänyt. Voimansiirto on kestänyt vetää todella suuriakin kuormia ja niistä ehkä suurin on ollut takajarruista lukkiutunut 1200 lada :D Kyllä se Hondalla liikkui vaikka takarenkaat eivät pyörineet. Isompaa tukkikuormaakin kärsii kyllä vetää.
Noilta kiinavehkeiltä en heti ehkä odottaisi samaa. En sitten tietenkään tiedä, että mihin tarkoitukseen kone on menossa...
Nii ja taisi tuossa taas livetä ohi aiheen, mutta menköön...
Omasta
Canadan mallista kuvaa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1301&pictureid=18675
Tieliikenne Vm. 2006 ajettu noin 17000km :D , perus huolloilla menty.
Kumikameli
11.02.2010, 15:44
Tähän astiset mielipiteet puhuvat kovasti kiinanpommeja vastaan:D laittakaa ihmeessä lisää kokemuksia ja kuulumisia.
Tieliikenne pelihän tuo saisi olla ja jokinmoista työtäkin pitäisi kyetä tekemään ilman että heti saa pajottaa koko laitteen.
Saa toki kertoa laatu peleistäkin.
Finnmerchant
11.02.2010, 17:30
Itse tuli mietittyä kiinamönkijöitä joskus kun työkonetta etsin. Jäi kiinavehkeet ostamatta lukemieni kokemusten perusteella. Voihan noissa olla paljon erojakin, mutta luulen, että ne ongelmat löytyvät sieltä luotettavuuden ja koneiden kestävyyden suunnalta. Itse ostin käytettynä -03 vuosimallin Honda Foremanin (450) ja hyvin on toiminut vaikka on reilusti ajettu. Maksoi kohtuullisen vähän ja vain yksi suurempi ongelma ollut. Viimetalvena jätti umpihankeen, kun vaihteen vaihtajan anturi petti. Kuulemma sellainen kilkotin, joka on noista vehkeistä usein pettänyt. Voimansiirto on kestänyt vetää todella suuriakin kuormia ja niistä ehkä suurin on ollut takajarruista lukkiutunut 1200 lada :D Kyllä se Hondalla liikkui vaikka takarenkaat eivät pyörineet. Isompaa tukkikuormaakin kärsii kyllä vetää.
Noilta kiinavehkeiltä en heti ehkä odottaisi samaa. En sitten tietenkään tiedä, että mihin tarkoitukseen kone on menossa...
Paljoks sillä hondalla on ajettu?? on meilläkin 450 Foreman joka on toiminut ihan moittettomasti 2003sta lähtien ja sille on nyt ajettu 7600km, ei muuta kun perushuollot tehty.
http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs243.ash1/17033_292645873752_752583752_3627957_5767538_n.jpg
Eli suosittelen tämmösiä vanhempia Hondoja. uudesta hondoista on kuullut vähän sitä kun tätä
Korpikumpu
11.02.2010, 18:05
Paljoks sillä hondalla on ajettu?? on meilläkin 450 Foreman joka on toiminut ihan moittettomasti 2003sta lähtien ja sille on nyt ajettu 7600km, ei muuta kun perushuollot tehty.
http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs243.ash1/17033_292645873752_752583752_3627957_5767538_n.jpg
Eli suosittelen tämmösiä vanhempia Hondoja. uudesta hondoista on kuullut vähän sitä kun tätä
melko tasan 7000, perushuolloilla tuota anturivikaa lukuunottamatta. Kosteushan sinne oli väliin päässyt ja oikoseen meni. Ei korjaantunut, kun vaihtamalla anturi.
Uusissa Hondissa tuo kyseinen anturivika on tehty helpommaksi korjata, mutta itse vikaa ei ole poistettu :D Muuten en sitten noista uudemmista sen kummemmin tiedä.
Itsellä tuo anturivika on ehkäisty tuossa vaihdon yhteydessä niin. että anturi on vuorattu sikamassalla.
Kyllä tuo vekotin on aika kovalla käytöllä ollu itsellä ja kyllä veikkaan, että olisi jo antautunut kiinapeli. Kuitenkin lumet tulee tuolla luotua pitemmältäkin matkalta. Viimeisen vuoden aikana on reilut 30m3 tullut polttopuuta ajettua. Siihen päälle kaikki puutarhahommat ja sekalaiset ajot, niin kyllä se on testattu ja hyväksi todettu :)
Tuollaisia samanmoisia muuten löytyy jokunen tälläkin hetkellä käytettynä nettimotosta ja hintakin on kohtuullisen hyvä.
Joo emäntä osti vuos sitten linhai 260 4x4 goonin.
Vikoja vikoja ja vikoja löytyy edelleen.
Varin lautanen meinas tippua -> mutteri löysällä
Sarvikon mutterit löysällä
Tankin huotusletkussa joku hemmetin takaiskuventtiili-> ei saanut ilmaa tankkiin-> venttiili lenti kankaalle.
Vetarin suojakumi kaks kertaa vaihdettu.
Ilmanputsarinkotelon pultit tippu jonnekin
Sähköinen nelikon kytkentä-> ei hyvä. Monesti kävi takuu huollossa sen takia ja eipä toimi vieläkään normaalisti
Vaihteisto huohottaa öljyt kankaalle.
Renkaat kulu hemmetin nopeesti.-> paineet oli renkaissa mitä sattuu.
Eturenkaissa haritusta.
RUnkoruostuu
Tarrat lähtee ilmavirran mukana lentoon.
Pakki välitys ihan liian pitkä-> kärrin kanssa hankala peruutella tai jos oot jumissa->kytkin/hihna käryää->ei hyvä
Vesipumppu rupes vuotamaan-> korjauksen alla
Akku sais olla suurempi tai parempi.
Eiköhän siinä ollu jo vikoja lueteltu. Varmaan enää muista kaikkia :)
Onhan tolla jo yli 5000km mittarissa. Mutta aivan liikaa pikkuvikoja.
Kaikki mikä tulee kiinasta nii jää nykyisin ostamatta-> ei muuta kuin harmia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=678&pictureid=8647
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=678&pictureid=8550
Muilla on ollut omissa kinkeissään niin paljon ongelmia, että täytyy kertoa myös toisenlainen tarina... :rolleyes:
Ostin oman kiinan mönkijän keväällä 2007. Kilometrejä ei ole tullut paljoa, mutta kaikki maastossa. Mitään isompia vikoja ei ole ollut, mutta pientä tietysti. Merkki on Odes 400. Suomessa tuota myydään ainakin kymmenellä eri merkillä. Maailmalla ainakin USA, australia, unkari, ruotsi ym.
Alkup eturenkaat ovat oikeasti 23" korkeat, vaikka kyljessä lukee 25x8.0-12. Ostin taakse 25x12.5-12 Kenda Bear Clawit, ja laitoin takana olleet 10" leveät eteen. Nyt on alla mukavat renkaat, ja keula nousi. Paineita kummeissa on 0.22 bar. Ja kyllä, mittaan ne noin tarkkaan. Pienikin paineen muutos vaikuttaa yllättävän suuresti. Mutakuvassa on alkup rengastus, nykyään menee aika hyvin pehmeässä.
Uudemmissa on linkkuperä, ja nappivaihteet (honda-kopio?) Tässä on vielä jäykkä perä, ja vaihteet polkimella. Kori on Kawasakin näköinen, ja moottori on Hondan kopio. Kaasari on kiinassa tehty keihin.
Tehtaan jäljiltä moottori käy melko laihalla. Porasin tyhjäkäynti ja teho suuttimet isommaksi. Voimaa tuli hieman enemmän, erityisesti talvella. Eikä haise vieläkään rikkaalle. Pakoputkessa on jonkin näköinen katalysaattori.
Eilen aurasin lunta, jota oli kertynyt taas reilusti. Aura on liian pieni nokalle (100x38cm), sitä se työntää ilman ketjuja vaikka maailman tappiin. Ensi talveksi tulee levyyn 20 cm levitys, ja 10 cm korotus. Saa nähdä tarviiko sitten ketjut. Voima riittää kyllä, vaikka sitä taisi olla 16,4 hv jos oikein muistan. :D Jossain paikoissa saisi olla tietysti lisää sitä voimaa. Kakkosella ei jaksa aina kunnolla pyörittää renkaita, ja putsata kuviota.
Itse ole ollut enemmän kuin tyytyväinen tuohon. Odotin kauhutarinoitten perusteella enemmän ongelmia. Tottakai pientä laitettavaa on ollut. Akku meni ekan talven aikana, mönkkäri kylmässä tallissa. Vinssi pitää kovaa ääntä, mutta toimii ihan ok. Purin sen kesällä, mutta en löytänyt mitään erikoista. Rasva oli suht hyvää punaista kuraa, vähän laitoin lisää. Koneistusjälki oli toki paikoin vähän karkeata.
Ns merkkipelit eivät olleet kunnon vaihtoehto vuonna 2007. Uudet maksoivat kultaa, ja käytetyt hopeaa. 10-15 vuotta vanha japsi maksoi silloin saman kuin tämä uusi kinkki. Se on tietysti makuasia kumman haluaa. Nykyään voi olla paremmin tarjontaa, kun on lama ja kaikki. :)
Mulla on semmonen kaikkien parjaama 200 comssu.Ei siin oo ollu oikeestaan mitään vikaa.Uutena ku kiristelee kaikki pultit ja vaihtaa nylokki mutterit ja kattelee esm.ohjauskulmat niin kyll sillä huristelee.Ihan varmaan jos ois vaan lähteny ajelemaan tuolla tönkäjällä liikkeen jäljiltä niin se ois purkanu itse itsensä alle 5km matkalla.
Isommalla suuttimella ja kurit poistettuna sekä kannen siivoamisella piristykin ihan kivasti.
Mönkijäll ajettu nyt 2200km ja väittäsinpä että paljon halvempia kilsoja ollu kun ns.merkkivehkeellä.
Merkkikoneessa kun taitaa se jälleenmyyntiarvo pudota vuodessa parinkin tuommosen halpis mallin verran.
Mitä nyt kukin odottaa mönkijältään mut minuu on comssu käyttäny kaljan ostossa ihan luotettavasti.
Finnmerchant
11.02.2010, 20:38
melko tasan 7000, perushuolloilla tuota anturivikaa lukuunottamatta. Kosteushan sinne oli väliin päässyt ja oikoseen meni. Ei korjaantunut, kun vaihtamalla anturi.
Uusissa Hondissa tuo kyseinen anturivika on tehty helpommaksi korjata, mutta itse vikaa ei ole poistettu :D Muuten en sitten noista uudemmista sen kummemmin tiedä.
Itsellä tuo anturivika on ehkäisty tuossa vaihdon yhteydessä niin. että anturi on vuorattu sikamassalla.
Kyllä tuo vekotin on aika kovalla käytöllä ollu itsellä ja kyllä veikkaan, että olisi jo antautunut kiinapeli. Kuitenkin lumet tulee tuolla luotua pitemmältäkin matkalta. Viimeisen vuoden aikana on reilut 30m3 tullut polttopuuta ajettua. Siihen päälle kaikki puutarhahommat ja sekalaiset ajot, niin kyllä se on testattu ja hyväksi todettu :)
Tuollaisia samanmoisia muuten löytyy jokunen tälläkin hetkellä käytettynä nettimotosta ja hintakin on kohtuullisen hyvä.
olen myös huomannut että ohjaustangossa oleva valo on erittäin kätevä laite, verrattaen muihin mönkijöihin joka olen ajanu, tulee semmonen tunne että sitä valo puuttuu
Artzi_ip
11.02.2010, 21:40
Joo hondaa on kyllä pakko kehua.. ainakin vanhempien osalta ( uusista en tiedä) meillä on vuonna 96 uutena farmille laitettu honda trx 300 kilometreistä en tiedä mutta tunteja on miehekkäät 2600.. :D tähän päivään asti honda on vain painanut ja joka vuosi kun on alettu harkitseen uuden laittoa niin on vaan päätetty vielä vuosi kattoa.. ( jos se vielä kestäis..) ja sehän kestää ja kestää.. en voi kyllä sanoa että tällä mitään nättiä ajoa ois ajettu minä ja pikkuveljeni oltiin vielä pieniä poikia kun alettiin rällään. ja sitä on uitettu meressä ajettu 40 kmh puuhun kaadettu kymmeniä kertoja, hyppäytelty, upotettu suohon, poltettu kumia seinää vasten.. ( poistettu etukardaanikin vain kumin polton vuoksi ) ja eihän sitä hajalle oo saatu. jotain pientä on kuiteski mennyt. pari kertaa startin solenoidi, perän laakereita, ja vain yksi ainoa mäntä muistaakseni 1700 tunnin kohdalla. ja aivan varmana voin vannoa että mikään muu mönkiä ei olisi melkein kokonaan huoltamatta tuota rääkkiä kestänyt.. :D
Paikallisen pienkone huollon mukaan parhaat työkäytössä ovat vanhemmat hondat ja jos maastokelpoisempaa (erillis jousituksella takapää) haluaa niin uudet artic cat 366 hintalaatu suhteeltaan ykkösiä (uudenhinta alle 5t€ muistaakseni).
artsi777
12.02.2010, 06:58
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=678&pictureid=8647
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=678&pictureid=8550
Muilla on ollut omissa kinkeissään niin paljon ongelmia, että täytyy kertoa myös toisenlainen tarina... :rolleyes:
Ostin oman kiinan mönkijän keväällä 2007. Kilometrejä ei ole tullut paljoa, mutta kaikki maastossa. Mitään isompia vikoja ei ole ollut, mutta pientä tietysti. Merkki on Odes 400. Suomessa tuota myydään ainakin kymmenellä eri merkillä. Maailmalla ainakin USA, australia, unkari, ruotsi ym.
Alkup eturenkaat ovat oikeasti 23" korkeat, vaikka kyljessä lukee 25x8.0-12. Ostin taakse 25x12.5-12 Kenda Bear Clawit, ja laitoin takana olleet 10" leveät eteen. Nyt on alla mukavat renkaat, ja keula nousi. Paineita kummeissa on 0.22 bar. Ja kyllä, mittaan ne noin tarkkaan. Pienikin paineen muutos vaikuttaa yllättävän suuresti. Mutakuvassa on alkup rengastus, nykyään menee aika hyvin pehmeässä.
Uudemmissa on linkkuperä, ja nappivaihteet (honda-kopio?) Tässä on vielä jäykkä perä, ja vaihteet polkimella. Kori on Kawasakin näköinen, ja moottori on Hondan kopio. Kaasari on kiinassa tehty keihin.
Tehtaan jäljiltä moottori käy melko laihalla. Porasin tyhjäkäynti ja teho suuttimet isommaksi. Voimaa tuli hieman enemmän, erityisesti talvella. Eikä haise vieläkään rikkaalle. Pakoputkessa on jonkin näköinen katalysaattori.
Eilen aurasin lunta, jota oli kertynyt taas reilusti. Aura on liian pieni nokalle (100x38cm), sitä se työntää ilman ketjuja vaikka maailman tappiin. Ensi talveksi tulee levyyn 20 cm levitys, ja 10 cm korotus. Saa nähdä tarviiko sitten ketjut. Voima riittää kyllä, vaikka sitä taisi olla 16,4 hv jos oikein muistan. :D Jossain paikoissa saisi olla tietysti lisää sitä voimaa. Kakkosella ei jaksa aina kunnolla pyörittää renkaita, ja putsata kuviota.
Itse ole ollut enemmän kuin tyytyväinen tuohon. Odotin kauhutarinoitten perusteella enemmän ongelmia. Tottakai pientä laitettavaa on ollut. Akku meni ekan talven aikana, mönkkäri kylmässä tallissa. Vinssi pitää kovaa ääntä, mutta toimii ihan ok. Purin sen kesällä, mutta en löytänyt mitään erikoista. Rasva oli suht hyvää punaista kuraa, vähän laitoin lisää. Koneistusjälki oli toki paikoin vähän karkeata.
Ns merkkipelit eivät olleet kunnon vaihtoehto vuonna 2007. Uudet maksoivat kultaa, ja käytetyt hopeaa. 10-15 vuotta vanha japsi maksoi silloin saman kuin tämä uusi kinkki. Se on tietysti makuasia kumman haluaa. Nykyään voi olla paremmin tarjontaa, kun on lama ja kaikki. :)
Odes on ainoa kiinanmaalta tuleva neliveto mönkijä, jota voi/kehtaa suositella. Ei vastaa laadultaan hondaa, mutta ei kyllä hinnaltaankaan. Tulee ropailtua työn puolesta vähän kaikenmerkkisiä kiinanmönkkäreitä ja ei ainakaan vielä ole tullut vastaan ainuttakaan oikeasti toimivaa variaattorivetoista kiinan ihmettä. Uudemmissa odeseissa on tosiaan sähköiset nappivaihteet (joko hyvä tai huono juttu) on kuitenkin jätetty tehtaalla polkimen käyttö mahdollisuuskin. Sähköinen 2/4wd kytkentä ja erillis jousitus( maavara huomattavasti parempi kuin jäykällä taka akselilla olevassa mallissa)
Korpikumpu
12.02.2010, 07:56
Tuo odes kyllä kuulostaa ja näyttää täysin hondakopiolta. Ei se kai sitten paha ole :)
Tuo käänneltävä (tai mukana kääntyvä) työvalo tuossa ohjaustangossa on muuten metsässä ajaessa kultaakin kalliimpi pimeällä. Ja nappivaiheteisto on kyllä hyvä ainakin raskaampaa kuormaa vedettäessä. Samoin tuo jäykkä perä. Jos on enempi painoa takana niin erillisjousitettu tuppaa vatkailemaan puolelta toiselle ja aika herkkä lähtemään käsistä.
Tuli mieleen, että kuminpolttokin on Hondalla helppoa kun takavedon saa päälle napista :D
http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs126.snc1/5412_1171703019259_1428533158_464557_3334144_n.jpg
mulla on tollanen polaris scrambler4x4 500ho. sillä tehdään meillä lumityöt
120 cm leveellä lumilevyllä, pukkaa lunta ilman ketjuja ihan helposti.
noissa Scramblereissa on se ongelma että laatikossa ei ole "lyhkästä puolta" ollenkaan :mad:
ja orkkis variaattorin hihna ei kestä oikein hissukseen rämpimistä.
mutta siihenkin löytyi lääke
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2578&pictureid=48499
ei tule enää mentyä hissukseen:D
Korpikumpu
12.02.2010, 10:57
http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs126.snc1/5412_1171703019259_1428533158_464557_3334144_n.jpg
mulla on tollanen polaris scrambler4x4 500ho. sillä tehdään meillä lumityöt
120 cm leveellä lumilevyllä, pukkaa lunta ilman ketjuja ihan helposti.
noissa Scramblereissa on se ongelma että laatikossa ei ole "lyhkästä puolta" ollenkaan :mad:
ja orkkis variaattorin hihna ei kestä oikein hissukseen rämpimistä.
mutta siihenkin löytyi lääke
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2578&pictureid=48499
ei tule enää mentyä hissukseen:D
Oho :D
Perkule, mietin ite samaa ratkasua ihan testin vuoks...
artsi777
12.02.2010, 13:47
Tuo mukavaa piristystä muuten niin tylsään mönkijän ääneen;)
Kumikameli
12.02.2010, 14:17
Tuota noin olisiko tollanen YAMAHA GRIZZLY 350 tieliikennemönkijä sitten mistään kotoisin:confused:
Korpikumpu
12.02.2010, 14:33
Tuota noin olisiko tollanen YAMAHA GRIZZLY 350 tieliikennemönkijä sitten mistään kotoisin:confused:
Yamahoista en niistäkään niin tiedä, mutta ilmeisesti on perien ja vetareiden kanssa ollut ongelmia. Isot pojat kerto.
Polariksesta en ole kuullut juuri pahaa sanaa, mutta itse en niiden ajettavuudesta kyllä pidä.
Alankohan kuulostaa Honda-mieheltä :D
joissain Polleissa on sellainen "OMINAISUUS" että voipi kytkeskellä laite ihan itsestään tota nelivetoa päälle
eli kun takavedolla huumassa driftaa niin välillä voi myös etuveto kytkeytyä päälle :eek:
Omassa Pollen 300:ssa "haukansilmässä" ei ole ollu hirveesti vikoja. Variaattorin hihna poiki, kun vein mönkijän tukkikärrillä, johon tehty vanerista lava erämajalle kattotiilikuorman:)
Kyllä siinä tais olla jonkin verran käyttövirhettä kuskilta, tuli kaivatettua viimenen nousu aikasta tiukkaan, vinssillä piti lopulta avittaa.
mettässä kätevän kokonen laite, mennee ahtaasta välistä ja tuo automaatti neliveto toimii hyvin. Maavaraa sais olla enempi, mut meno parantu kun tein pohjapanssarin karbonaatista.
Talvella riimut joka pyörässä, pito on hyvä:) Noi kiinan riimut ei kestä noinkaan pienitehoisessa vekottimessa, koeajossa hajos säpit! Kavensin noi etusiin käypäsiksi ja sakkeli lukitus, taakse Tellesfalin piikkiketjut, niissä tautinen pito!
Odes on ainoa kiinanmaalta tuleva neliveto mönkijä, jota voi/kehtaa suositella. Ei vastaa laadultaan hondaa, mutta ei kyllä hinnaltaankaan. Tulee ropailtua työn puolesta vähän kaikenmerkkisiä kiinanmönkkäreitä ja ei ainakaan vielä ole tullut vastaan ainuttakaan oikeasti toimivaa variaattorivetoista kiinan ihmettä. Uudemmissa odeseissa on tosiaan sähköiset nappivaihteet (joko hyvä tai huono juttu) on kuitenkin jätetty tehtaalla polkimen käyttö mahdollisuuskin. Sähköinen 2/4wd kytkentä ja erillis jousitus( maavara huomattavasti parempi kuin jäykällä taka akselilla olevassa mallissa)
Juu, 300 kuutioinen variaattorimönkijä kävi kääntymässä tontilla. Se oli todella syvältä...!!! Hitsaussaumat olivat kuin sokean jäljiltä. Etutukivarsien kiinnikkeitä oli poltettu pillillä tehtaalla pois rungosta, että tämän mallin osat sopivat. Pienelläkin puolella remmi haisi maastoajossa. Moottori oli jostain isosta skootterista. Etuvetarit tulivat perämurikasta ulospäin, eivät pysyneet sisällä. Ei siellä kuulemma ollut mitään mikä pitäisi vetarin tumpit paikoillaan... Jeesus. :mad: Ainoa hyvä siinä oli tehokkaat jarrut, neljä levyä. Odeksen kolme levyä eivät pure yhtä hyvin, mutta kyllä niilläkin pärjää.
Odes ei ole tosiaan mikään Honda, mutta ihan siedettävällä laatu-tasolla rakennettu.
Täytyisi hakea hondan öljynsuodatin, se pitäisi sopia odekseen.
Mutamies
12.02.2010, 22:32
Mä hain tossa viikko sitten uuden neliveto Odeksen. Niin tää on se erillisjousitettu sähkövaihde peli, käytännössä tekniikaltaan Honda kopio. (Hondan osat sopii) Ennakkoluulot oli kovat laitetta kohtaan, mutta kävin liikkeesä tutkimassa härveliä, ja totesin sen varsin laadukkaaksi. Valitsin tieliikenne mallin lähinnä ulkomuodon, hyvien valojen ja tavaratelineiden erinomaisuuden vuoksi. Alumiinivanteet ja vinssi oli paikallaan.
Elektroniikkaa löytyy aika runsaasti, esim täysdigitaalinen mittaristo ja sähkövaihteiden ECU. Mukava oli huomata, että kaikki liittimet on deutsch liittimiä ja johdotukset on muutenkin laadukkaan oloiset.
Öljyt vaihdoin heti moottoriin ja periin. Varsinkin moottorin öljynvaihdon jälkeen totesin käyntiäänen muuttuneen nätimmäksi, ja kytkin pitää nyt kun tauti.
Pieniä paranteluja olen tehnyt, ja jotain pientä on tiedossa.
Hinta oli ihan kohdallaan, ja takuukin on.
Kaikenkaikkiaan laatu vaikuttaa melko hyvältä. On todellakin laadukkaampi kun mikään venäläinen tuote, vaikka maat mielletään kovin samanlaisiksi. Kiina on kohta teknologisesti korkean tason maa.
Ei huono. :)
Kumikameli
14.02.2010, 23:32
Elikkä tuo odes olisi nyt sitten olevinaan toimiva laite:confused:
artsi777
15.02.2010, 06:59
Elikkä tuo odes olisi nyt sitten olevinaan toimiva laite:confused:
Ei siitä tiedä, mutta tule koeponnistamaan itse, Mulla on tossa laite pihalla ja sen verran tilaa, että testaamaan pääsee ja saa vähän käsitystä siitä;)
Kumikameli
15.02.2010, 09:23
Ei siitä tiedä, mutta tule koeponnistamaan itse, Mulla on tossa laite pihalla ja sen verran tilaa, että testaamaan pääsee ja saa vähän käsitystä siitä;)
Pitää harkita asiaa.
Vielä tosta Linhaista ja muustakin. Mä olen sillä ajellut niin tiellä kuin metsässäkin ja en kyllä oikeen hirveesti osaa haukkua. Totta kai se on selvää et se ei mikään tykki ole ja se et heti ostaessa pit kaikki paikat varmuudeks tarkastaa, mut.. Ei se hintakaan niin kamala ollut. Voin verrata lankomiehen Can-Amiin, ajellaan sen kanssa välillä yhdessä metsissä, niin ei se linkku kyllä hirveästi sille jää. Päin vastoin, se on jossain olosuhteissa jopa parempi, kevyempi ja ketterämpi. Voimassa kyllä häviää ja lukottomassa perässä, mut puutteet pitää sit korvata tarkemmalla reitti suunnittelulla.
Ja linkun työn laatu? E,i se ei näytä yhtään kiinalaiselle, kinuskitkin kehittyy, näemmä:rolleyes: Ne kuitenki tekee jo vissiin suurimman osan moottoreista alihankintana laatumerkkeihinki.. Linhainkin omistaa japsit!
Ja muistaakos kukaan miten 70-luvun alussa japsiautoihin suomessa suhtauduttiin? Ihan samoin kuin nyt noihin kiinan peleihin.
Mä maksoin linkusta jotain 4000 ja vähän päälle.. Cana tais maksaa jotain 8000 ja vähän päälle, ja samanlaista lystiä molemmilla saa pidettyä.. niillä rahoilla jotka mä säästin verrattuna et oisin ostanu kalliin merkki pelin, saa vaik mitä muuta..
Tosin, voisin kyl ostaa käytetyn hondan tms. mut niis ei juurikaan o takuuta..
Kumikameli
19.02.2010, 17:23
Onko kellään kokemusta noista TGB.n mönkijöitä, kun mainostavat että TGB BLADE 450 4X4 IRS soveltuisi myös työhön ja ei olisi mitenkään huonon näköinenkään peli :):confused:
Linhai tais olla korealainen, ja TGB on taiwan golden bee? Jos nyt oikein muistan, eli tarkkaan ottaen ne ei oo kiinalaisia. :D
Mutta samalta suunnalta, eivätkä japanista.
Edit: Jotain TGB mallia koottiin ranskassa, ja sen hinta oli 1/3 osa kalliinpi kuin taiwanissa tehty. Muistanko oikein...?