tonnisata
10.02.2010, 00:51
Huom, tämä aihe ei siis liity autoiluun kovinkaan suuresti, muuta yleistä tietoa tekniikasta vaan, joten älä vaivaudu lukemaan jollei sähkätekniikan ongelmat kiinnosta :)
Pitäs löytää semmonen painemittari jossa ois tuommoinen pieni asteikko, joku 0-1 bar paras, mut joku 0-2 käy jos on tarkka... ahtopaine mittareita on noilla arvoilla mut nuo halvat ainakin mitäsattuu, ja mieluummin joku parempi ja asiallisempi kuin ahtopaine mittari oisi haussa. Tietääkö joku mistä löytysi semmonen? Niin ja jos vielä oisi tupla asteikko, eli psi t samalla kertaa "näytössä", tai pelkällä psi asteikolla käy myös, se itseasiassa parempikin.
Toinen ihmetys ja kysymys olisi sähköalan tietäjälle, jolla varma tieto tällaisesta asiasta.
Eli, on kuvanmallinen kondensaattori
http://www.mobilehomerepair.com/media/img/G21-933.jpg
niin voiko sen korvata tällä
http://www.capacitorchina.com/Products/Electrical-Accessories/Capacitor/AC-Motor-Run-Capacitor/HY10-Motor-Run-Capacitor.jpg
Ja nuo vaan siis esimerkki kuvia joista malli selviää, tottakai käytännössä samoilla m faradeilla pelataan molemmissa.
Eli, tuossa ylemmässä metallikuorisessa on jotain nestettä sisällä, kuuluu hölskyntää heilutellessa, toinen on muovikuirinen eikä kuulu mitään. MITÄ EROA on käytännön tasolla niissä, onko sama kumpaa käytetään ja kun AC moottorin käyntikondensaattorista on kysymys, onko sama kumpi on paikoillaan?
Pitäs löytää semmonen painemittari jossa ois tuommoinen pieni asteikko, joku 0-1 bar paras, mut joku 0-2 käy jos on tarkka... ahtopaine mittareita on noilla arvoilla mut nuo halvat ainakin mitäsattuu, ja mieluummin joku parempi ja asiallisempi kuin ahtopaine mittari oisi haussa. Tietääkö joku mistä löytysi semmonen? Niin ja jos vielä oisi tupla asteikko, eli psi t samalla kertaa "näytössä", tai pelkällä psi asteikolla käy myös, se itseasiassa parempikin.
Toinen ihmetys ja kysymys olisi sähköalan tietäjälle, jolla varma tieto tällaisesta asiasta.
Eli, on kuvanmallinen kondensaattori
http://www.mobilehomerepair.com/media/img/G21-933.jpg
niin voiko sen korvata tällä
http://www.capacitorchina.com/Products/Electrical-Accessories/Capacitor/AC-Motor-Run-Capacitor/HY10-Motor-Run-Capacitor.jpg
Ja nuo vaan siis esimerkki kuvia joista malli selviää, tottakai käytännössä samoilla m faradeilla pelataan molemmissa.
Eli, tuossa ylemmässä metallikuorisessa on jotain nestettä sisällä, kuuluu hölskyntää heilutellessa, toinen on muovikuirinen eikä kuulu mitään. MITÄ EROA on käytännön tasolla niissä, onko sama kumpaa käytetään ja kun AC moottorin käyntikondensaattorista on kysymys, onko sama kumpi on paikoillaan?