View Full Version : isuzu sportscab jarrumysteeri
elikkäs ongelma on jarrupoljin on veltto ekalla painauksella,mutta sen jälkeen jarrut ottaa kiinni!!ilmattu on jarrupääsylinteri vaihdettu mitäs seuraavaksi???2,2dja 4-veto!
Rekisteröimätön
08.02.2010, 22:06
elikkäs ongelma on jarrupoljin on veltto ekalla painauksella,mutta sen jälkeen jarrut ottaa kiinni!!ilmattu on jarrupääsylinteri vaihdettu mitäs seuraavaksi???2,2dja 4-veto!
..Jos uudet jarrunesteet ja pääsylinteri..niin haiskahtaa ilmalta ... ilmaa oikeassa järjestyksessä jarrut..jos ei korjaannu niin tarkasta pääsylinteri..joku falskaa läpi... mutta veikkaan että järjestelmässä ilmaa vielä.. terv.Nyybi
on uusi jarrupääsyltty ja ilmattu monesti ei vaikutusta?huomenna tulee uudet rummut ja kengät josko siten ruppeis jarraan!!:confused:
Onkos tuossa takapään kuormaventtiilissä omaa ilmausnippaa?
selvästi ilmaa putkessa. tekee just tuon oireen että kerran pari pitää painaa ennenku painetta tulee. yhellä ihmisellä tosta ilmauksesta ei tuu mitään..
Takana siin alb-venttiilissä pitäis olla nippa. Normaali ilmausventtiilin näköinen nippa.
Itellä sitä vikaa tos opelisuzu mikä lie et takajarrut häviää. aina tule jostain ilmaa.
Yksin ilmasin sillä tavalla et letku nippaan, letkunpää purkkiin jossa jarrunestettä.
Sillen toimi ainakin itellä ilmaus.
Paljos makso jarrupääsylinteri? Ja mistä hait?
Takana siin alb-venttiilissä pitäis olla nippa. Normaali ilmausventtiilin näköinen nippa.
Itellä sitä vikaa tos opelisuzu mikä lie et takajarrut häviää. aina tule jostain ilmaa.
Yksin ilmasin sillä tavalla et letku nippaan, letkunpää purkkiin jossa jarrunestettä.
Sillen toimi ainakin itellä ilmaus.
Paljos makso jarrupääsylinteri? Ja mistä hait?
alb venttiilikin on ilmattu mutta ei jarruja löydy!!!voi olla että siittä venttiilistä falskaa mutta tie sitä sit!!!tilasin sylinteriin uudet männät ,sylinteri oli hyvän näköinen eikä ollu ku 45 euroo!!toimiiko sulla jo takapäässä jarrut??ja voihan se vika kait olla rummuissa ja kengissä??jos on ihan loppu??ja mistät noita kuorma/alb venttiileitä löytää?
jos takajarrut "kaukana" ni ekal polkasulla polin painuu syvempään...mut jos se iha veltto/lutku on ni ilmaa siel jossain on..
tarkistas onko takajarrut "kehällä"
Joo ei toimi takajarrut. Ilmauksen jälkeen ei pitkään mene kun jarrut häipyy.
Ilma ongelma kun poljinta painaa monta kertaa peräkkäin niin sit saattaa taakse tulla jarrut. Ja poljinta kun pumppaa niin jarrujen merkkivalo palaa välillä.
Pitäis varmaa jarrupääsyltty vaihtaa ja kokeilla sit. Etujarrut toimii normaalisti. Niissä ei oo vikaa. Tai no yks vaihtoehto et se alb on sökö.
Ja kokeileppa sitä et ottaa sen kuormantunnistimen irti ja hirttää sen täysille. Mitä sit tapahtuu?
Mites ilmatessa tuliko neste kaikista nipoista hyvin??
Jos nestettä tulee kaikista nipoista niin sit epäilen et taka jarrut niin kaukana et kertapolkaisulle ei ota kiinni.
Joo ei toimi takajarrut. Ilmauksen jälkeen ei pitkään mene kun jarrut häipyy.
Ilma ongelma kun poljinta painaa monta kertaa peräkkäin niin sit saattaa taakse tulla jarrut. Ja poljinta kun pumppaa niin jarrujen merkkivalo palaa välillä.
Pitäis varmaa jarrupääsyltty vaihtaa ja kokeilla sit. Etujarrut toimii normaalisti. Niissä ei oo vikaa. Tai no yks vaihtoehto et se alb on sökö.
Ja kokeileppa sitä et ottaa sen kuormantunnistimen irti ja hirttää sen täysille. Mitä sit tapahtuu?
Mites ilmatessa tuliko neste kaikista nipoista hyvin??
Jos nestettä tulee kaikista nipoista niin sit epäilen et taka jarrut niin kaukana et kertapolkaisulle ei ota kiinni.
ei vaikuta vaikka albin laittaa täysille vedin liinalla sen piukkaan!!joka renkaasta tullee ainetta oikeen komiasti...samaa veikkaan kengät kaukana ja säätö maksimissa!!!ei muuta ku kenkiä ja rumpuja noutamaan!
nonnii kengät ja rummut asennettu/säädetty!sama ongelma ja kun laittaa auton käymään poljin painuu piikku hiljaa pohjaan!!!!ei ymmärrä ilmattu monesti voiskoos se alb olla sökö?????vai miltä vialta vaikuttaaa?
Jarrutehostin on toimiva ja alipainejärjestelmässä ei ole vuotoja ja tuottoa riittää?
pääsylinteri vika...mulla truupperissa vähä samaa vikaa....
Jarrutehostin on toimiva ja alipainejärjestelmässä ei ole vuotoja ja tuottoa riittää?
eihän tietääkseni tehostimella ole semmosta vaikutusta polkimen pohjaan painumisella??saatan olla väärässäkin ei vuoda mistään.
pääsylinteri vika...mulla truupperissa vähä samaa vikaa....
tuota sylttyyn on vaihdettu uudet sisukset mutta koetan uudelleen ilmata sen sylinterin!!!josko sieltä päästä se ilma ei kokonaan ole lähteny!
tuota sylttyyn on vaihdettu uudet sisukset mutta koetan uudelleen ilmata sen sylinterin!!!josko sieltä päästä se ilma ei kokonaan ole lähteny!
Miten oot ilmannu sitä? Hyvä tyyli on laittaa sylinteriin lyhkäset jarruputket jotka sitten johtaa suoraan takas sinne säiliöön.
Miten oot ilmannu sitä? Hyvä tyyli on laittaa sylinteriin lyhkäset jarruputket jotka sitten johtaa suoraan takas sinne säiliöön.
on ollu sylinteri paikalla ja putket irti jakajasta ja ne jarruneste purkissa!mutta pääasia on että jarrut tarttis pian löytyy tai palaa käämi!
Oisko sit ilmaa viel jossakin. Joko sit ilmaa monta kertaa peräkkäin tai sit polkee sitä nestettä läpi oikein urakalla et mahdollinen ilma poistuis?
Luulis jos sylinteri ehjä niin poljin pysyy kovana kun on jarruissa paine?
vaihdoitko koko pääsylinterin vai sisuskalut pelkästään ?
onko sisuskalut oikein päin ?
ettei olis sylkky syöpyny sisältä päin väljäksi ?
Oisko sit ilmaa viel jossakin. Joko sit ilmaa monta kertaa peräkkäin tai sit polkee sitä nestettä läpi oikein urakalla et mahdollinen ilma poistuis?
Luulis jos sylinteri ehjä niin poljin pysyy kovana kun on jarruissa paine?
niimpä kai siellä ilmaa jossain on!!kun auto ei käy polkimen saa kovaksi ku pari kertaa pumppaa,kun auton päräyttää käymään poljin painuu piikku hiljaa pohjaan???hämärää!
vaihdoitko koko pääsylinterin vai sisuskalut pelkästään ?
onko sisuskalut oikein päin ?
ettei olis sylkky syöpyny sisältä päin väljäksi ?
pelkät sisukset ja on oikein päin eihän väärinpäin saa muuta kun ensimmäisen männän ja jos laittaa sen väärinpäin ei sitä saa ns.hahloonsa!kaippa täytyy vaan ilmata tai sitten se alb valskaa jostain ilmaa??sylinteri oli hyvän näköinen ja tifti!
Rekisteröimätön
14.02.2010, 10:36
pelkät sisukset ja on oikein päin eihän väärinpäin saa muuta kun ensimmäisen männän ja jos laittaa sen väärinpäin ei sitä saa ns.hahloonsa!kaippa täytyy vaan ilmata tai sitten se alb valskaa jostain ilmaa??sylinteri oli hyvän näköinen ja tifti!
Mulla oli joskus vastaavanlaiset oireet ja vika löyty etunavasta, jossa laakeripesä oli kulunu väljäksi. Ekapolkaisulla ei jarrut ottanu kunnolla ja toisella polkasulla jarrulevy meni suoraan ja toimi ihan normaalisti. Mulla on tehny saman 2 pick uppia. Nosta etupää ilmaan ja kokeile et ei oo välyksiä kummankaa puolen navoissa.
PeteTurku
14.02.2010, 11:09
Mul ol kingkapissa hiukan samanmoinen ongelma. Oli ruostunut tosi jumiin se luisti jossa jarrusatula liikkuu. Vähän vaikeeta selittää mutta kun paino ekan kerran, otti vaan toinen pala kiinni ja sit ku polkas uudelleen niin sitte otti vasta molemmat kunnolla kiinni.
Yhdessä työmaan Isuzussa kummitteli jarrut samalla lailla et poljin painu pohjaan ja tuntu aivan siltä kun jarruissa olisi ilmaa. Jarruihin vaihdettiin eka takasylinterit ja uusi pääsylinteri. Ja sit kokeiltiin paria eri "alb"venttiiliä. Joka välissä perkeleesti ilmausta. Mistään ei ollu apua. Lopulta seppä vaihto etusatuloihin uudet tiivisteet ja sit löyty jarrut.
Joku jarruletkuista pullistuu ja siitä johtuu tunne et olis ilmaa tai pyöränlaakeri,ehkä.
nyt toimii otin pääsyltyn irti putsasin ilmasin eikä poljin mene pohjaan auton käydessä!!!entinen omistaja sano että jarrut toimi kovalla pakkasella niin että poljin ei mennyt pohjaan...tiedä sitten missä vikkaa vaikka oli ostanut koko sylinterin uuden!!!???mutta kiitoksia kaikille!:D
Meikäläiselläkin toimii taas takajarrut. Jarrusylinterit sököt. Päälle päin oli kuivat mutta kun raotti suojakumea niin sit tuli nesteet pellolle. 30 eur 2 kpl jarrusylintereitä.
Rekisteröimätön
28.02.2010, 21:40
Meikäläiselläkin toimii taas takajarrut. Jarrusylinterit sököt. Päälle päin oli kuivat mutta kun raotti suojakumea niin sit tuli nesteet pellolle. 30 eur 2 kpl jarrusylintereitä.
Jarrut ottavat ensipolkaisulla eteen kiinni , mutta takapää ottaa kiinni vasta kolmannella polkaisulla! Ei hukkaa nestettä jarru sylinterit vaihdettu taakse,kengät uudet säädetty laahaamaan hiukan,venttiili tarkastettu,pääsylinteriin korjaussarja vaihdettu,letkuissa ei sanomista ilmattu monta kertaa mutta ei ota taakse kiinni kuin vasta kolmannella polkaisulla. Alkaa kekseliäisyys loppua asiassa!