PDA

View Full Version : 68 vette


Fisu
27.11.2004, 11:26
Löytyykö tästä maasta sellaista lasikuituleipuria joka osaa taikoa ecklerlevitysflippikeularaiskauksen kohteeksi joutuneen ammeen enempi tehtaan asuun ? Ja kuinka helposti löytyy kuituosaa (keula, pyöränaukot etc) ja luukkulamppusettiä 68 vetteen - ja onko kuinka hintavaa hupia - no auton harrastaminen on aina,,
En ole aiemmin vetteen tutustunut, mutta GM:n fbody ja moparit on kyllä tulleet tutuksi.

tpe
29.11.2004, 08:31
Leipureita löytyy varmasti, myös valmiita osia.

Alla yksi esimerkki ecklerin nettisivuilta.

voi olla jopa halvempaa tilata uudet osat kun alkaa korjaamaan vanhoja.
riippuu lähtökohdasta ja siitä paljonko pystyy tekemään itse.

http://www.ecklers.com/product.asp?pf%5Fid=10834&dept%5Fid=1430&mscssid=SMLULW0QJ6SW8HUPX150AXDW5HAHDJQB

Terv. Tomppa

Rausku
29.11.2004, 11:01
Kiitos linkistä, kaikkea näyttäisi saavan. Onko jotain sellaista mitä ei löydy / maksaa titaania ?
Olen neuvotellut 67 avofirebird 400sen vaihdosta tällaiseen :

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=188325&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?id_vehicle_type=@id_make=11@id_m odel=141@id_car_type=@pfrom=@pto=@yfrom=@yto=@sear ch=Etsi

tpe
29.11.2004, 11:29
Melkein kaikkea löytyy, mutta riippuen tavoitteestasi niin kalliiksi tulee jos meinaa saattaa tuon valkoisen takaisin tehtaan asuun.

Rausku
29.11.2004, 13:35
Joo, hintapyynti tuntus olevan hieman yläkanttiin kun laskeskelin että pelkkiin koripaneleihin ja ajovalomekanismeihin uppoo n. 4-5k€ + työt + maalaus + kaikki muu päivitys mitä ei vielä pysty edes arvioimaan. Taala/euro-kurssi kun jatkanee suotuisaa kehitystä amerikka-autoharrastuksen kannalta, niin tuontipeli vaikuttaa kohta kiinnostavammalta.

KTM
29.11.2004, 13:44
Eihän tuo pahalta näytä, mutta kyllä hintaa kertyy kun palauttaa alkuperäiseen asuun. Keula kannattaa ottaa koko palana eli $679, konepeitto $550, lamppumekanismit $1500, alipainekellot $ 90/kpl + muuta hilpettä päälle. Keula olisi aika lailla kuosissa tuolla ponnistuksella. Perään uudet kaaret maksaa muistaakseni äkkiä asennettuna 700 - 800 Eur.

Kaiken tämän päälle maalaus ja muu viimeistely, niin ollaan 25-30k Eur autossa. Jos raisu ulkonäkö ei haittaa, niin voihan sitä tuossakin kuosissa ajella.

Rausku
29.11.2004, 14:38
Hieman villin näköinen veistos omaan makuuni mutta alkuun sillä pääsee. Mistä KTM sait nuo osahinnat ? Tuntu olevan vähän halvempia kun mitä itse sain selviteltyä

KTM
30.11.2004, 08:50
quote:
Hieman villin näköinen veistos omaan makuuni mutta alkuun sillä pääsee. Mistä KTM sait nuo osahinnat ? Tuntu olevan vähän halvempia kun mitä itse sain selviteltyä




Nappasin ne täältä http://www.corvettecentral.com/ . Tietysti pitää ottaa huomioon myös isojen osien kova rahtikulu. Uskottavasti valmiin auton hinta-arvio kattaa aika hyvin kaikki kulut.

Rausku
30.11.2004, 15:57
kiitos vinkeistä ja linkeistä. isolohko tuollainen on ollut toiveissa ja hieman tuoreempi vm, vaan eipä ole tullut vastaan - tuossa 68ssa on kuulemma joitain lastentauteja(mm.sähköongelmia, huonot penkit). Lienee kuitenkin ajettavuudeltaan pikkulohko parempi ?
Onko kokemuksia osatoimittajista (eckler, corvettecentral), ovatko luotettavia ja osat minkä laatuisia ?

KTM
30.11.2004, 20:21
quote:
kiitos vinkeistä ja linkeistä. isolohko tuollainen on ollut toiveissa ja hieman tuoreempi vm, vaan eipä ole tullut vastaan - tuossa 68ssa on kuulemma joitain lastentauteja(mm.sähköongelmia, huonot penkit). Lienee kuitenkin ajettavuudeltaan pikkulohko parempi ?
Onko kokemuksia osatoimittajista (eckler, corvettecentral), ovatko luotettavia ja osat minkä laatuisia ?




´68:ssa oli näitä suunnittelun kukkasia, eli kapea hartiatila, liian suuri ratti ja vähän sähköongelmaa. Viime kesä tuli ajeltua avomallisella ´69 tri-power isolohkolla ja tunnelmat on selkeät: pieni keulapaino ei haittaa pätkääkään verrattuna siihen huimmaan vääntöön ja voimaan.

Viimeksi olen tilannut tavaraa Corvette Centralista ja Eckleriltä varmaan 1995. Sen jälkeen en ole jaksanut värkätä vaan olen ottanut tavarat suosiolla Jakelta FinnVettestä.

pirre
01.12.2004, 18:26
Juuri menneellä viikolla tuli Corvette Centralista lähetys, 1,5 viikkoa tilauksesta kotiovelle (UPS). Kaikki osat oli juuri niitä mitä pitikin.

Rausku
01.12.2004, 19:16
Isolohkon pauhusta vääntöineen olen nautiskellut paljon,,mutta manuaalisesti käskettävä kiree pikkulohko Vette ei vaikuta hassummalta vaihdolta. Kun noita osiakin kuulostas saavan sujuvasti ja kohtuu hintaan niin tuossa projektissa on kyllä ainesta. Riippunee nyt siitä kuinka innokkaasti myyjä haluaa vaihdokkina orggis 400 avobirdin.

KTM
03.12.2004, 18:54
quote:
Isolohkon pauhusta vääntöineen olen nautiskellut paljon,,mutta manuaalisesti käskettävä kiree pikkulohko Vette ei vaikuta hassummalta vaihdolta. Kun noita osiakin kuulostas saavan sujuvasti ja kohtuu hintaan niin tuossa projektissa on kyllä ainesta. Riippunee nyt siitä kuinka innokkaasti myyjä haluaa vaihdokkina orggis 400 avobirdin.




Kiree manuaalisesti käskettävä sb Vette on ok, mutta manuaalisesti käskettävä BB Vette ei sekään mitenkään huono valinta ole. SB:llä ja manuaalilla oli ajotyyli normaalisti 1, 2 ja 4, mutta BB:llä manuaalilla sama homma hoituu 1:nen ja sitten voikin heittää nelosen kehiin. Kovemmin käskiessä muut vaihteet tulevat tarpeelliseksi.

Onko sinulla kuvia tuosta avo Firebirdistä?

Rausku
07.12.2004, 12:13
quote:
[quote]
Isolohkon pauhusta vääntöineen olen nautiskellut paljon,,mutta manuaalisesti käskettävä kiree pikkulohko Vette ei vaikuta hassummalta vaihdolta. Kun noita osiakin kuulostas saavan sujuvasti ja kohtuu hintaan niin tuossa projektissa on kyllä ainesta. Riippunee nyt siitä kuinka innokkaasti myyjä haluaa vaihdokkina orggis 400 avobirdin.




Kiree manuaalisesti käskettävä sb Vette on ok, mutta manuaalisesti käskettävä BB Vette ei sekään mitenkään huono valinta ole. SB:llä ja manuaalilla oli ajotyyli normaalisti 1, 2 ja 4, mutta BB:llä manuaalilla sama homma hoituu 1:nen ja sitten voikin heittää nelosen kehiin. Kovemmin käskiessä muut vaihteet tulevat tarpeelliseksi.

Onko sinulla kuvia tuosta avo Firebirdistä?

Kiinnostaa Firebird?Ostajakandidaatille voin lähettää kuvia. Laita sähköpostiosoite niin kuva tulee.